zbroja pod kombinezon

songoku #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W zwiazku z moim niedawnym wypadkiem postanowilem sie troche przygotowac do
nastepnego sezonu.
Wymyslilem sobie aby troche zabezpieczyc moj zlamany kregoslup kupie sobie
zbroje i odpowiednio wiekszy kombis.
Co o tym myslicie czy da rade w takim pakunku jezdzic?
Zbroja , ktora sobie umyslilem to UFO SCORPION:
http://moto.allegro.pl/item137687493_zbroja_ochraniacz_scorpion_ufo_cross_enduro.html
Dodam, ze chce kupic skorzany kombinezon.
Nurtuje mnie tylko jedno. Zbroja ma ochraniacze na okcie, kombis tez bedzie
je mial. Ochrniacz na ochraniaczu??? Czy to zda egzamin?
Bede wdzieczny za opinie.

Songoku
Resztki Gixera 600 '05
Skradziony Peugot 206CC
Nowka sztuka Gixer 600 w planach :-)))

Sligier #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "songoku" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Nurtuje mnie tylko jedno. Zbroja ma ochraniacze na okcie, kombis tez
bedzie je mial. Ochrniacz na ochraniaczu??? Czy to zda egzamin?
Bede wdzieczny za opinie.

No wanie IMO zwyky w pod kurtk zaatwi spraw

Sligier
SV650S K5
Wawa-Targwek

Dorota dzikaantylopaWYTNIJTO@poczta.onet.pl

Songoku
ciach

Czesc,
no to ja tak jezdze, tylko ze nie w kombi a w teksie, a zbroja pod. Mimo, ze
wyjelam z kurtki wszystkie ochraniacze, mieszcze sie w niej ze zbroja na styk,
a gdy dodac sweterek, wychodzi ludzik Michelin sztywny jak strach na
wrble ..:/

Ale, mimo oglnej niewygody, bo jest ciasno i ruchy troche skrepowane, nie
wyobrazam sobie jezdzic inaczej. Nie wspominam, jak taki ubior zdaje egzamin w
trakcie gleby. Spotkala mnie ta watpliwa przyjemnosc w tym roku i powiem
szczerze, ze niewazna staje sie kazda niewygoda znoszona ze wzgledu na ten
ubior, kiedy wiesz, ze dzieki niemu nic Ci si nie stao.

A moe kupi luniejszy kombi..? Nie wiem, ale kombinacj jak najbardziej
polecam :)

Pozdr.

--
Dorota
CB 450

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

On 2006-10-31 18:45:01 +0100, "songoku" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Wymyslilem sobie aby troche zabezpieczyc moj zlamany kregoslup kupie sobie zbroje i odpowiednio wiekszy kombis.
Co o tym myslicie czy da rade w takim pakunku jezdzic?

Da. Wyciagasz wszystkie protektory z kurtki (robi sie luzniej) i kozystasz tylko z tych w zbroji. Ze wzgledu na dosc scisle dopasowanie kombinezonow sportowych lepiej bedzie najpierw kupic zbroje, a pozniej pod jej katem dobierac kombi, z uwzglednieniem roznych wariantow docieplenia (podpinka, polar).
Druga opcja, to po sportowemu - sam zolw, a reszta protektorow z kombi.

Zbroja , ktora sobie umyslilem to UFO SCORPION:
http://moto.allegro.pl/item137687493_zbroja_ochraniacz_scorpion_ufo_cross_enduro.html

Wyglada

calkiem sensownie, ale i tak warto by bylo przymierzyc przed zakupem. Przy takich zbrojkach waznym elementem jest wentylacja i to z jakiego materialu jest zrobiona siatka. Np. Utika stosuje jakis koszmarnie sztuczny badziew, pod ktorym sie czlowiek w kurtce poci jak swinia (i ktory sie troche pruje).  Rozmawialem z gosciem, ktory zamienil Utike na Arlen Ness'a i twierdzil ze jest totalna roznica pod tym wzgledem na korzysc tego drugiego. Dobre opinie kraza tez o Dainese.

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

songoku #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Jak juz pisalem "zamierzam" wiec jeszcze nic nie popelnilem :-)
Poprostu szukam dobrego zabezpieczenia kregoslupa. Ta zbroja wydala mi sie
dosyc mocna. Mam juz zolwia Utiki i pewni tylko dzieki niemu chodze.
Jednak chcialem cos mocniejszego. Przed zakupami bede napewno wszystko
mierzyl. Kombis zamierzam kupic odpowiednio wiekszy(obecny oddam
obezpiczycielowi). Tylko wlasnie nie wiem co z protektorami z kombinezonu.
Czy mierzyc tak zeby bylo dobrze po wyjeciu protektorw z kombi czy moze da
rade jezdzic w podwojnych. Chodzi chyba tylko o barkowe i okciowe bo inne
nie beda chyba kolidowac.

Glowne pytanie:
Czy zbroja+protektory w odpowiednio wiekszym kombisie czy zbroja+ mniejszy
kombis z wyjetymi protektorami?

Pozdrawiem
Songoku

On 2006-10-31 21:37:05 +0100, "songoku" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Poprostu szukam dobrego zabezpieczenia kregoslupa. Ta zbroja wydala mi sie dosyc mocna. Mam juz zolwia Utiki i pewni tylko dzieki niemu chodze.
Jednak chcialem cos mocniejszego.

Mnie na ten przyklad w codziennym uzytkowaniu zbroji irytuje ciezkie zakladanie i zdejmowanie, szczegolnie jak w lato czlowiek jest spocony. Fajna rzecza ktora znalazlem w necie wydaje sie Dainese HIGH VOLTAGE - zbroja tylko na tluw, z dobrym zolwiem, chroniaca barki, ale bez rekawow. Cena nieco odstrasza - u goscia z Allegro handlujacego Dainese jest to ca 800.

[...]

IMHO nie ma to wiekszego sensu. A na pewno bedzie na codzien mega upierdliwe przy zakladaniu i niewykluczone ze po zalozeniu tez nie bedzie za wygodnie. Probowalem z kurtka texowa i odrazu ochraniacze z niej poszly w pisdu. Zreszta wydaje mi sie ze protektory ze zbrojki same w sobie zapewniaja niezla ochrone (sztywny plastik z pianka). Ale tez i drozsze kombinezony sportowe maja czesto bardzo dobre ochranacze (np. Astrotech uchodzacy za firme robiaca najlepsiejsze protektory, czy Arlen z tytanowymi wzmocnieniami). Albo jedno, albo drugie. Pamietaj, ze dobrze dobrany kombinezon nie powinien byc za luzny.

Glowne pytanie:
Czy zbroja+protektory w odpowiednio wiekszym kombisie czy zbroja+ mniejszy kombis z wyjetymi protektorami?

Ja bym stawial zdecydowanie na opcje nr 2. Zreszta sam przymierz i sobie odpowiedz.
Nie wiem jak jezdzisz (w sensie w jaka pogode, czy tylko jak swieci sloneczko, czy odkad sie da dokad sie da), ale warto wziac pod uwage mozliwosc wlozenie pod kurtke jakiejs ociepliny (podpinka, sweter). O ile luzniejsze musialoby byc kombi, ze to zrobic przy zolwiu i zostawionych protektorach?

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

songoku #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Masz moze jakiegos linka, bo jestem zdolny inaczej i nie moge znalezc.

[...]

Upierdliwosc jestem w stanie zniesc jesli chodzi o moje bezpieczenstwo.
Kombisowe protektory lokci barkow  sa ok, ale mi zalezy na kregoslupie. Do
tego glownie potrzebna mi zbroja
Mam zolwia utiki, cos takiego:
http://moto.allegro.pl/item135572301_zbroja_buzer_utika_na_siatce_super_cena_w_wa_.html
Oczywiscie samego zolwia, bez calej zbroi. Chce cos lepszego.

[...]

Jezdze calkiem sporo bo dojezdzam do pracy i to w roznych warunka, raczej od
do. A rozmiar to moim zdaniem poprostu kwestia przymierzenia. Wiem, ze kombi
nie moze byc za luzne ale nie musi tez byc dopasowane jak lajkra ;-)
Chyba opcja nr 2 wydaje sie sensowniejsza, chyba ze znajde cos mega
pancernego tylko na kregoslup.

Pozdro
Songoku

On 2006-11-01 10:50:29 +0100, "songoku" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Fajna rzecza ktora znalazlem w necie wydaje sie Dainese HIGH VOLTAGE

Masz moze jakiegos linka, bo jestem zdolny inaczej i nie moge znalezc.

Prosze:
http://tinyurl.com/y4mj5t

[...]

Tera tak mowisz ;-)

http://moto.allegro.pl/item135572301_zbroja_buzer_utika_na_siatce_super_cena_w_wa_.html
Oczywiscie

samego zolwia, bez calej zbroi. Chce cos lepszego.

Ale co masz do zarzucenia samemu zolwiowi? W koncu Cie w jakis sposob uratowal. Tez mam Utike, taka jak w linku i w sumie jesli chodzi o sztywnosc to wydaje sie ok, szczescliwie jeszcze nie testowalem. Lepszy bedzie bardziej komfortowy (wentylacja!), ale duzo wiecej w tej materii pod wzgledem bezpieczenstwa nie za bardzo da sie chyba zrobic - moze jeszcze sztywny buzer enduro, ale one najczesciej nie maja zolwia i ciezko moze byc z wcisnieciem pod skore. Niby jeszcze mozna zalozyc stalowy kirys z polfolgowym napiersnikiem (cos na wzor XVII w kirasjerskich), ale to dosc ciezka zabawka i trzeba zakladac cos grubego pod spod ;-)

Chyba opcja nr 2 wydaje sie sensowniejsza, chyba ze znajde cos mega pancernego tylko na kregoslup.

Jak juz zrobisz rozeznanie w roznych zolwiach, to napisz tu cos . Ja osobiiscie mam doswiadczenie z Utika (jak dla mnie calkiem sztywna), ogladalem ArlenNess'a (nie byl bardziej pancerny), BF (troche tandetny i wcale nie sztywniejszy) i Rukke (jak dla mnie odpada - wykonana tylko z gumy, taki dziurawy plaster miodu, miekki). Ludzie dosc mocno chwala Dainese Wave, glownie ze wzgledu na dobra wentylacje.

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

WIADRO #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"de Fresz"  napisa ...
, "songoku" < said:

Fajna rzecza ktora znalazlem w necie wydaje sie Dainese HIGH VOLTAGE

Masz moze jakiegos linka, bo jestem zdolny inaczej i nie moge znalezc.

Prosze:
http://tinyurl.com/y4mj5t

maca to kto? chyba mona to oddzielnie nosi?

Wiadro (SoldierAK)
Hayabusa Dragon
http://www.bikepics.com/members/soldierak/

songoku #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Prosze:
http://tinyurl.com/y4mj5t

Dzienks. Myslalem, ze masz jakis linka do tego kolesia z allegro, tutaj to
juz znalazlem tez:-)
Wyglada sensownie, martwi mie tylko ze zolw jest dzielony akurat w miejscu
gdzie mam plytki wsadzone w kregoslup.

pozdro
Songoku

On 2006-11-01 13:54:43 +0100, "songoku" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Prosze:
http://tinyurl.com/y4mj5t

Dzienks. Myslalem, ze masz jakis linka do tego kolesia z allegro, tutaj to juz znalazlem tez:-)

Pytalem tego:
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=4059948
Swego czasu mial najwiecej rzeczy Dainese, ceny przecietnie atrakcyjne.

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

On 2006-11-01 13:54:43 +0100, "songoku" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

[...]

K.M.C. kmc3@NIEpoczta.NIEgazeta.pl

songoku napisa(a):

Glowne pytanie:
Czy zbroja+protektory w odpowiednio wiekszym kombisie czy zbroja+ mniejszy kombis z wyjetymi protektorami?

1 wariant bez sensu, przeciez gwarancja dobrego dzialania protektorow jest ich odpowiednie polozenie i brak mozliwosci przemieszczenia sie, wiec w za duzym kombi ten warunek szlag trafi, jesli juz to jedynie wariant 2. Z tym, e ja poszedl bym w innym kierunku, jeden dobry kominezon, ktorego cena bedzie suma zbroji i kombinezonu plus ew jeszcze    zolw.
pzdr

--
Krzysiek K.M.C Pock
"Kady kiedy umrze, ale nie kady przecie y"

Boszul #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Witam wszystkich.
Jezdze w teksach Metro ktore sie swietnie spisuja. Po kraksie wywalilem
ochraniacze ze srodka kurtki i wkladam na siebie zawsze zbroje 661
presure suite i na to kurtke (plus kamizela odblaskowa :) ). Zbroja
lezy przy ciele i w razie gleby protektory sie nie przemieszczaja tak
latwo jak w kurtce. Ta zbroja nad ktora myslisz jest o tyle fajniejsza
od mojej, ze ma (bardzo moim zdaniem wazne) ochraniacze na obojczyki.
Zworc uwage na bardzo podobna zbroje PADANY - rozni sie cena (ok 350zl)
i nalepka, jak sadze niczym wiecej. Znajdziesz ja rowniez na allegro.
Na nastepny sezon tez cos takiego kupie.
Jesli mozesz wyjac ochraniacze z kombinezonu to dobry pomysl, natomiast
podwojne ochraniacze to troche lipa. Bedzie niewygodnie i chyba mniej
bezpiecznie.

Odnoszac sie do postow wyzej nie zgodze sie ze zolw + kobi to to samo.
Zbroja chroni klate, boki plecow, cale ramiona obojczyki, lokcie.
Wstawki w kurtkach i kombinezonach raczej sa tylko "na rogach" ciala.
Prawda jest, ze jak sie tak ubierzesz to tracisz na zgrabnosci ale sam
wiesz ze to nie najwazniejsze.

Pozdrawiam
Michal
Transalp 600, Lodz

foks fokzWYTNIJ@op.pl

To ja sie podkleje bo mam inny problem :)
Mam kurtke ret bike i ona ma na plecach ochraniacz. Jak kupie zolwia to by
go uzywac bede musial wyjmowac ten ochraniacz, czy bede mogl jezdzic z
dwoma? Chodzi mi o to, ze zolwia nie zawsze bede zakladal wiec nie chce mi
sie co chwile wyjmowac i wkladac ochraniacz.

Pozdrawiam
foks CBR600F3 98r
WARSZAWA

On 2006-10-31 20:58:20 +0100, "foks" <fokzWYTNIJ@op.pl> said:

Mam kurtke ret bike i ona ma na plecach ochraniacz. Jak kupie zolwia to by go uzywac bede musial wyjmowac ten ochraniacz, czy bede mogl jezdzic z dwoma?

No ja o bym sie nie zgodzil. Ale moze chlopaki Ci pozwola...
;-)

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

Daniel #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Boszul wrote:
Odnoszac sie do postow wyzej nie zgodze sie ze zolw + kobi to to samo.

Micha- wszystko zaley od tego jakie to kombi jest...

Daniel
http://extreme.olsztyn.pl/

Daniel #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

songoku wrote:
W zwiazku z moim niedawnym wypadkiem postanowilem sie troche
przygotowac do nastepnego sezonu.
Ciach...

Miaem ostatnio gleb, przy prdkoci lekko ponad 150 km/h.
Miaem na sobie sportowy kombi Dainese + w. wia nie ma w komplecie w tym ciuchu, wic dokupiem i uywaem.
Generalnie - nie poamaem si, kombi si nie porwao, tylko powycierao, a w... Dziki niemu mog dalej pisa posty. Od gleby mino 5 tygodni, a ja nadal czuj plecy i klatk. Fakt - rbnem przez kier na eb, klatk potem fiko na plery a potem boczne turlanko przez jaki tam odcinek...
No w tym miejscu, nie ma adnych przeszkd, w ktre mona siekn.
Ja uwaam, e dobre kombi i w wystarcz.
Jak zapytasz zawodnikw z Poznania jaki element ciuchw jest najwaeniejszy to usyszysz: kask i buty, a reszta jest bardzo wana :)

Daniel
http://extreme.olsztyn.pl/

songoku #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Ja tez tak jezdzilem.
Daniel wszystko byloby oki, ale ja 1,5 miesiaca temu zlamalem kregoslup bo
jakis palant mi w dupe wjechal przed przejsciem.
Mam teraz sruby i plytki powsadzane i ogolnie sadze, ze musze troche na ta
czesc ciala bardziej uwazac.
Stad pomysl na zbroje pod kombis. Ogolnie mam zaufanie do kombisowych
protekorow na lokcie, barki i kolana ale nawet kombis z garbem nie jest w
tym momencie dla mnie wystarczajacym zabezpieczeniem.
Potrzebuje bardzo dobrego zbezpieczenia na kregoslup. Mam zolwia Utiki ale
chce cos lepszego. Moze cos polecic. Nie musi miec rekawow ale musi byc
pancerna na plecach i zagrac w zestawie z komkbinezonem. W tej zbroi, krota
wypatrzylem dodatkowym plusem jest zabezpieczenie klatki i obojczykw.

Pozdrawiam
Songoku

marider mariderCUT@go2.pl

songoku napisa(a):
Potrzebuje bardzo dobrego zbezpieczenia na kregoslup. Mam zolwia Utiki ale chce cos lepszego. Moze cos polecic.

Zolw Dainese, jedyny sluszny. Mi kregoslup uratowal w zeszlym roku a mialem na sobie moto wazace ponad 200kg ktore na mnie spadlo po fikole przez przod tak z 1,5m i na bok :/ Oczywiscie pelne kombi tez mialem na sobie, raczej to cud ze zyje.

IMHO warto inwestowac w najlepsze.

Pzdr
PS: Tak na boku- z NW w pizetju dostalem za przesuniety nadklykiec boczny w prawym lokciu 600zl (no reka mi sie nie prostuje teraz do konca :/), za polamane 7 zebro 200zl. O polamanym obojczyku i lopatce zapomnieli nawet na komisji lekarskiej. Polska!
--
marider
(ex) Flamed R1'03  & ... R1 :)

devnull #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

marider napisa(a):
songoku napisa(a):
> [...]

:/), za polamane 7 zebro 200zl. O polamanym obojczyku i lopatce
zapomnieli nawet na komisji lekarskiej. Polska!
mi powiedzili w alinanz ze z NW placa tylko za trawaly uszczerbek na
zdrowiu lub smierc
czyli za to co sie zrosnie bez komplikacji nie placa, moze zciemniaja

mozesz dochodzic roszczen w postepowaniu cywilnym od sprawcy za straty
moralne, utrate dochodu, dolegliwosci powypadkowe itp.

pozdro
fd.devnull

na górę