uszczernek na zdrowiu-doctor needed :-))

songoku songoku_xxx@NOSPAMwp.pl

Dzisiaj odebralem pisemko od ubezpieczyciela i az mnie zamurowalo...za
zlamany kregoslup w wypadku, 6 wkretw i 2 tytanowe plytki do konca zycia
dostalem 12% trwalego uszczerbku na zdrowiu.. no poprostu parodia...to za
zlamana reke sie dostaje kilka ladnych procent.

Czy ktos mial podobne niemile wypadki? Jak to wygladalo, moze ktos mial cos
podobnego...chcialbym porwna :-)
Oczywiscie bede sie odwolywal i takie tam, a jak nie da rady to z checia
pojde do sdu...na razie dostalem 15 tys za uszczerbek ale to normalne ze na
poczatku chca dac jak najmniej i to mnie nie dziwi...tylko te 12%-az mam
ochote pojsc do tego lekarza orzecznika i my poprostu pare "kurew" w twarz
rzucic...
Moje roszczenie to 50 tys PLN myslicie ze jest to realne?

bede wdzieczny za kazde zdanie:-)))

p.s
mieliscie tak jezdzic zeby Was nie bylo widac...a tak to co raz mi sie glowa
kreci dookola i sie wkurwiam ze ja w puszce albo na piechote...ladnie to
tak???

--
pozdro

Songoku na piechote

DCtor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam,
po pierwsze NTG, ale pewnie nie ty pierwszy na tej grupie masz watpliwosci
wiec postaram sie je wyjasnic.
Odszkodowanie nalezy sie jak napisales za trwaly uszczerbek na zdrowiu -
wiec w skrocie za to co sie nie dalo wyleczyc (pomiajajac tzw szkody moralne
i psychiczne ale to inna bajka) wiec o to ze dostales tylko tyle % mozesz
miec pretensje do lekarza ktory cie za dobrze zoperowal :).
Nie wiem co ci sie stalo ani nie znam dokumentacji twojego leczenia wiec nie
moge powiedziec ile teoretycznie moglbys dostac - to ewentalnie na priv
mozemy przedyskutowac.
Acha i na koniec jeszcze jedno niektore firmy ubezpieczeniowe "odgornie"
zanizaja stawki odszkodowan - trzeba przy ubezpieczaniu sie trzy razy
zastanowic czy najtanszy ubezpieczyciel jest najlepszy...
Polecam lekture "ogonych warunkow ubezpieczenia" przy przeczytaniu tego bez
emocji wiele watpliwosci sie wyjasnia.
Vive valeque
DCtor
YaMucha TDM8,5

Hansel #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Vive valeque
DCtor
YaMucha TDM8,5

DCtor, zagladasz czasem na priva? mam pewna sprawe zupenie niezwiazana z
tematem. :)

pozdr.
Micha

DCtor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam,
DCtor, zagladasz czasem na priva? mam pewna sprawe zupenie niezwiazana z
tematem. :)

Zagladam, zagladam ale moj spam filterek sie ostatnio wyglupia wiec napisz
na dwa adresy jednoczesnie (jak nizej) to napewno dojdzie
ATSD to twoja skrzynka odbija moje maile.
DCtor
YaMucha TDM8,5

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "songoku" <songoku_xxx@NOSPAMwp.pl> napisa w wiadomoci
[...]

W ktrym odcinku zamae krgosup? To wane bo np ldwiowy bdzie inaczej
wyceniony ni szyjny...

[...]

Ale skd ty chcesz pienidze wycign? Z ubezpieczalni w ramach przyznanego
procenta trwaego uszczerbku na zdrowiu czy od sprawcy wypadku z jego OC?
Podstawa to musisz mie udokumentowanie leczenie - szpital, neurolog itd.
Muszisz mie udokumentowana rehabilitacje. Jeeli tak na prawde nic cie nie
boli i dopiero teraz chcesz poj na rehabilitacje to lipa.
Napisz co wicej jak si rozwalie, skd chcesz uzyska pienidze (OC, NW
czy inne), na jak kwote bye ubezpieczony.

Jak chcesz walczy z ubezpieczycielem to pjd i popro o instrukcje a
tabelami orzeczniczymi. Moe po prostu za takie uszkodzenie jakie masz
wicej ci si nie naley...
To jest wycinek z rozporzdzenia MPiPS w ktrym wyznaczaj procent trwaego
uszczerbku w przypoadku kregosupa szyjnego:

89. Uszkodzenia krgosupa w odcinku szyjnym:
a)ograniczenie ruchomoci w zakresie rotacji lub zginania  powyej 20
stopni 15
b) cakowite zesztywnienie 35
c) cakowite zesztywnienie z niekorzystnym ustawieniem gowy 50
90.Uszkodzenie krgosupa w odcinku piersiowym i ldwiowym:
a) ograniczenie ruchomoci w zakresie rotacji powyej 20  stopni lub
zginania do 50 cm 15
b) cakowite zesztywnienie 25
c) cakowite zesztywnienie z niekorzystnym ustawieniem tuowia 40
91.Izolowane uszkodzenia wyrostkw poprzecznych, wyrostkw ocistych - w
zalenoci
   od ich liczby i zaburze funkcji                3 - 10

Wojtek

marider mariderCUT@go2.pl

songoku napisa(a):
Czy ktos mial podobne niemile wypadki? Jak to wygladalo, moze ktos mial cos podobnego...chcialbym porwna :-)

Mial, niestety. Kupa cierpliwosci, czasu i wylanego atramentu oraz $.

[...]

Napisz odwolanie i niech Cie przebadaja raz jeszcze, lekarze maja zalecenie odgorne zeby nie wypisywac za wiele tych %. Ogolnie sprawa wyglada podobnie z "rzeczoznawcami" przy ogledzinach wraka i pozniej przy wycenie.

Moje roszczenie to 50 tys PLN myslicie ze jest to realne?

Za samo zdrowie? Watpie, beda robic wszystko zebys dostal jak najmniej bo taka polityka. Za zlamane zebro u mnie policzyli 2% i prawy lokiec (brak pelnego wyprostu) 6%. Tyle ze z NNW mi placili i dostalem ... cale 800zl (o reszcie uszkodzen ciala zapomnieli :/).

Z 5 lat temu byl przelicznik z OC srednio za 1% uszczerbku na zdrowiu cos ok. 1500zl, warto wiedziec poniewaz regionalnie stawka jest rozna wiec sprawdz jaka jest u Ciebie. Mozesz powalczyc o zadoscuczynienie i szkody moralne (w koncu to ktos cie tak urzadzil..). Jesli sam nie dasz rady, bierz dobrego prawnika i skladaj pozew do sadu (to juz nie te czasy gdy takie sprawy sie przegrywalo "z urzedu" i bac sie nie ma co).

marider
R1 + dodatki ;)
http://tinyurl.com/a83mu (4 sale)

Budyń #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "marider" <mariderCUT@go2.pl> napisa w wiadomoci
> [...]
| (brak pelnego wyprostu) 6%. Tyle ze z NNW mi placili i dostalem ... cale
| 800zl (o reszcie uszkodzen ciala zapomnieli :/).

A ja wiadomie nie wykupuj NNW tego typu - 800z odszkodowania nie jest
warte czasu poswieconego na bieganie za spraw. I wkurw... sie na
ubezpieczycieli.

b.

marider napisa(a):

[...]

Obiekt: ja
Uszkodzenie: zlamany lewy obojczyk, na dodatek krzywo zlozony co skutkuje minimalnym skroceniem reki lewej.

Lekarz: za obojczyk nalezy sie 2%
Ja: ale to lewy obojczyk a ja jestem leworeczny
Lekarz: no to 5%. Nastepny !!!

;)

GSX Big Block 65 cui (666 Products) + BMW K100 Basic

Tomy M. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

[...]

Hehe ... nieze

Tomy M.

Sauron11 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Jeli po wypadku, mimo zamanego krgosupa, wkrtw i pytek moesz, jak
sam piszesz, chodzi i jedzi puszk i jeszcze krci gow, to chyba nie
masz a tak znowu duego uszczerbku, wic moliwe, e 12% oddaje realia,
nawet jeli o t par punktw zaniyli. Moe gdyby to si wizao z trwaym
lub czciowym inwalidztwem, ale (chyba na szczcie) jest inaczej.

Czy ktos mial podobne niemile wypadki? Jak to wygladalo, moze ktos mial
cos podobnego...chcialbym porwna :-)

Ja miaem wypadek na moto w 1998, typowe wymuszenie pierwszestwa przez
puszkarza. Potocznie jak si to mwi - zamane kolano. Czyli zerwane
wizado przednie i tylne kolana prawego, gboki uraz pod tyme kolanem,
wstrznienie mzgu poczone z utrat przytomnoci. Dokadnie nie pamitam,
ale uszczerbku na zdrowiu miaem orzeczone na pewno poniej 10%, pomimo
niebezpieczestwa trwaego inwalidztwa aparatu ruchowego w przysoci. W
moim przypadku dwie operacje artroskopii miaem w pastwowym szpitalu na ul.
Lindeya w W-wie, byy nieudane i musiaem szuka prywatnej kliniki, gdzie za
kilkanacie tysicy zotych (liczc koszty operacji i procznej
specjalistycznej rehabilitacji, paliwa na dojazdy na drugi koniec miasta,
zakupu urzdze do treningu w domu - na wszystko rachunki) zrobiono pierwsz
udan operacj, a w sumie trzeci. By moe w przyszoci bd kolejne
operacje i dalsza rehabilitacja, poczone z utrat moliwoci pracy w
okrelonych warunkach, na okrelonych stanowiskach, np. pracy fizycznej, czy
wykonywania pewnych czynnoci, np. pewnych dziedzin sportu i rekreacji - to
wszystko s okolicznoci dla ktrych warto si ubiega o odszkodowanie od
ubezpieczyciela. Rachunki s dla sdu, a do adwokata i powoda naley
udowodnienie: dlaczego operacj wykonywao si prywatnie, czemu nie
kontynuowao si leczenia w pastwowej subie zdrowia, czemu nie wykonywao
si tam rehabilitacji, czemu jedzio si na rehabiltacj samochodem
(podwoenie przez czonka rodziny, 60 km dziennie) a nie autobusem, po co
kupio si sprzt rehabilitacyjny do domu, na czym polegaj moje straty
moralne, o rekompensat ktrych wystpuj, itp itd. Wszystko do
udowodnienia, rachunki im wicej tym lepiej. W moim przypadku proces by z
PZU z powdztwa cywilnego, o zwrot wszystkich kosztw leczenia i zwizanych
z nimi, plus odszkodowanie za straty moralne i odsetki. Proces wygraem i
odszkodowanie wysokie dostaem. Wysokie gwnie dlatego, e przez kilka lat
trwania procesu kwota odszkodowania waciwie podwoia si o odsetki
ustawowe :). A koszta procesu pokryo PZU.

[...]

Imo nic nie da poza wtpliw chwilow satysfakcj, a moe potem byc uyte
przeciwko Tobie w sdzie ;). Lepiej id do adwokata i si z nim rozmw.
Papuga wemie w sumie par tysicy (na wstpie jest to ok. 1-2 tys.) ale
moe pomc wygra kilkadziesit wicej, wic warto :)

Moje roszczenie to 50 tys PLN myslicie ze jest to realne?

Ja myl e realne, lepiej ubiega sie o bardzo duo i dosta mniej ni o
mao i nic nie dosta ;). Jak dobrze umotywujesz, udowodnisz straty obecne i
te spodziewane w przyszoci (trzeba wyobrazi sobie co realnie stracisz - w
pracy, w normalnym yciu), przedstawisz rachunki, a co najwaniejsze -
wemiesz dobrego adwokata, to masz szans na odszkodowanie. Tylko droga do
tego daleka i usana kolcami.

bede wdzieczny za kazde zdanie:-)))
Mam nadziej, e co Ci sie przyda, ja miaem do pomocy Rodzin, ale wiem,
e czasem w takiej sytuacji czowiek jest pozostawiony samemu sobie i cizko
liczy na jak pomoc. A ona bardzo si przydaje :).
Tomek
XVS650

balth #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Sauron11" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[..]

geezas, sauron, jestem przerazie mnie. :-o zwaszcza teksty o udowadnianiu
prywatnych klinik, dojazdw, itp. ja p..ol taki wiat. a pewnie bdzie
gorzej.....
swoj droga twardy jeste i konsekwentny. i to chyba jedyna droga, bo do
normalnoci w sprawach podstawowych to jeszcze chyba nam daleko... :-\ a
moe to ja mam problem?

ale przed euro2012 bdzie by moe lepiej w kwestii drg przynajmniej :->

--
bye

balth

Tomy M. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "balth" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

ale przed euro2012 bdzie by moe lepiej w kwestii drg przynajmniej :->

W 2012 koniec wiata wiec ta robota i tak nie ma sensu
zwaszcza ze wykonawcy drg te zbuduj je tylko tak aby
do koca wiata wytrzymay :-)

Tomy M.

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

Tomy M. napisa(a):
[...]

....i ani dnia dluzej ;)

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

[...]

na szczescie...

[...]
....ciach...

Generalnie palcem robiony nie jestem, potyczki urzedowe mi nie straszne i
wojowanie z papierami...za wszystkie koszty leczenia i dojazdow juz ich
naliczylem i mi to oddali wiec tu jest sprawa zamknieta...pozostaje tylko
"zadoscuczynienie za doznan krzywde, bol i cierpienie"
Generalnie wyszedlem z zalozenia ze sam troszke powalcze a jak sprawa trafi
na etap sadowy wtedy wezme jakas firme do pomocy. Firmy najczesciej biora
jakis % od kwoty wywalczonej wiec wole sam wywalczyc na zasadzie odwolan 25
tys a tylko od pozostalej kwoty ewentualnie zaplacic jakies wynagrodzenie
firmie. Sadow sie nie boje bo ostatnio juz nabralem sporo wprawy w tym
temacie dzieki ciekawemu zyciu :-)))

Z drugiej strony zastanawiam sie czy wogole warto brac jakas firme czy
adwokata do sadu...w sumie sprowadza sie to do noszenia papierkow do sadu.
Jezeli chodzi o dokumentacje to mam doslownie wszystko co mozna
miec-wlacznie z historia choroby ze szpitala. Gromadze wszystko wlasnie na
ewentualny proces. Tak jak w Twoim przypadku ja tez do konca zycia bede
wykluczony z pewnych zawodow itp. Mam spiete na stale 3 kregi kregoslupa
ledzwiowego wiec tu i tam sie juz nie zginam...:-(
Uwaam wiec ze 50tys pln to nie jest wygorowana kwota, jak pojde do sadu to
zaczne ze 100 tys pln-bedzie z czego schodzic.
Chodzilem na rehabilitacje, mam zalecone codzienne cwiczenia w domu i mnie
codziennie plery bola...co tu gadac nie zamierzam odpuszczac...za moto mi
oddali tyle co chcialem to mam nadzieje ze z tym tez mi sie uda...

--
pozdro

Songoku na piechote

Tomy M. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Walcz sam. Adwokata wemiesz na apelacj jeeli
le poprowadzisz spraw. Sdzie przychyklnie patrzy
na biednego schorowanego motocyklist ... a jak
trafisz na mlod sdzin to ju cakiem OK :-)
Dasz rad i wiele si przy tym nauczysz, jest
to wiedza kta przyda si yciu wic bdzie
poyteczna.

Tomy M.

Sauron11 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Sdzie przychyklnie patrzy
na biednego schorowanego motocyklist ... a jak
trafisz na mlod sdzin to ju cakiem OK :-)

I tak i nie, rnie to z tym bywa. Mona trafi na modego urzdasa, ktry
dopiero co zdoby aplikacj i zaatwia sprawy wycznie wg przepisw. A
mona i na sdzin, co patrzy przychylniej na poszkodowanego niz na tego
wrednego ubezpieczyciela-krwiopijc ;)
Ja miaem do czynienia na pocztku z tym modym, a na kocu - apelacja od
wyroku - z sdzin. Moe dlatego wygraem :D.
Btw. nie jestem taki twardy by sam to wszystko zaatwia. Jak pisaem -
bardzo duo pomoga mi rodzina, no i mielimy cakiem dobr pani adwokat
(cho bez rewelacji - przepalona papierosami od stp do gowy ;) ).
Tomek
XVS650.

na górę