samochody wyprzedzjace z naprzeciwka

Wieslaw #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam,

kiedy jade  mijajac z lewej strony klumne samochodow praktycznie nie da sie
jechac sybko. Zawsze trafia sie jakis palat, miszcz kierownicy ktory kolmne
wyprzedza.  Musze jechac 70-80 zeby miec czas na reakce zeby uciec na pobocze.
Wczoraj napo trasie Warszawa-Sandomierz-Kielce Warszawa. Zdaryzlo mi sie to ze
4 razy.

Generalnie po co ja to pisze. Samie wiece jak jest.
Czasami  palant w puszcze nie daje szans i konczy sie to tak:
http://motoryzacja.interia.pl/motocykle/news/smierc-czterech-
motocyklistow,1185214,3017

Mam dwa pomysly humanitarny:
- zaistalowac kamere i zglaszac na policje.
- miec przyczepiona cegle na magnesach do baku i jak jakis palant bedzie
wyprzedzal w ten sposob to jeb mu w szybe.  Moze wtedy oduczy sie tych
kretynow.

Sorry czasami nerwy juz puszczaja.

Wieslaw

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Wieslaw wrote:
[...]

le. Klakson, dugie i twardo na czowk. Dopiero jak widzisz, e nie
zjedzie - hamowanie i na pobocze.

Druga opcja - z gry zaoy jazd poboczem. Sprawdza si na dwjce
(Wawa-Pozna).

Trzecia, najlepsza - jecha blisko innych puszek (w ogonie) albo trzyma
si przed ni. Stosuj z powodzeniem od samego pocztku. Kupy nikt nie
ruszy.

Wczoraj napo trasie Warszawa-Sandomierz-Kielce Warszawa. Zdaryzlo mi sie to ze
4 razy.

Zbyt wolna jazda (tj. poniej 100km/h) prowokuje do wyjedania na czowk.

Generalnie po co ja to pisze. Samie wiece jak jest.

No wanie ja np. mam inne odczucia. adko mnie ktokolwiek zaskakuje
wyjazdem na czowk. Albo jestem przygotowany z gry, bo wiem e sam
bym wyprzedza; albo moja wina bo za szybko si pojawiem i ten z
naprzeciwka nie mg tego przewidzie - wtedy grzecznie hamuj.

[...]

Strach jest bardzo zym doradc. Uspokj si i przez chwil wyobra
sobie co czuje czowiek, ktry chce gdzie szybko dojecha. Przed nim
sznur ciamajd, baranw z ktrych niektrzy przestrzegaj ogranicze
prdkoci. Z naprzeciwka co daleko mruga ale jedzie bardzo powoli. Jak
mu si nie spieszy, to niech jeszcze zwolni...

Droga jest dla wszystkich, nie tylko dla ciebie. Polskie drogi rzdz
si niepisanymi prawami i trzeba si do nich dostosowa, eby przetrwa.

Przesta si ba a zacznij przewidywa i wczuwa si w innych
uczestnikw ruchu.

Miaem ostatnio tak sytuacj, e kto si zamota na skrzyowaniu i
sta jak ciamajda na rodku. Zatrzymaem si, eby mia miejsce si z
tego wykaraska bo inaczej by tam sta jak niemota.

Z tyu klakson jakiego dostawczaka. Mylaem, e si niecierpliwi ale
postanowiem go na nastpnym skrzyowaniu wysucha. Wiesz co mi
powiedzia? "Kiedy ci kto w dup wjedzie jak bdziesz tak si
zatrzymywa".

A to byo miasto, gdzie to e kto staje raczej jest norm. Ale on czu
si na prawie, czu swoj si i uwaa e ma prawo mnie poucza.
To bya ciekawa lekcja. Wysuchaem i bez nerww pojechaem dalej.

Obserwuj innych kierowcw. Ich emocje, decyzje, wczuwaj si w ich
sytuacj. Myl za nich i nie oczekuj, e oni to odwzajemni.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Mariusz Kruk Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fv"
Strach jest bardzo zym doradc. Uspokj si i przez chwil wyobra
sobie co czuje czowiek, ktry chce gdzie szybko dojecha.

Jak si chce gdzie szybko dosta, niech sobie pojedzie pocigiem albo
poleci samolotem.

Przed nim
sznur ciamajd, baranw z ktrych niektrzy przestrzegaj ogranicze
prdkoci.

Nosz, xhejn, niesamowite.

Droga jest dla wszystkich, nie tylko dla ciebie.

Nie. Droga jest dla przestrzegajcych przepisw.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Do Borg Dream of Electric Sheep? ah, irrele-
`b  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   d' vant.

huck #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

o zesz kurfa prosze bez politycznej poprawnosci
huck

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mariusz Kruk wrote:
[...]

Ale dlaczego? Paci podatki i ma prawo uywa drogi jak kady inny.

Przed nim
sznur ciamajd, baranw z ktrych niektrzy przestrzegaj ogranicze
prdkoci.
Nosz, xhejn, niesamowite.

Zgadza si, spotykam takich pataachw na codzie. Bezczelno
niektrych ludzi siga nawet tego, e potrafi nie zjecha na pobocze
usiujc wszystkich przekona, e to oni jad z waciw prdkoci.

Droga jest dla wszystkich, nie tylko dla ciebie.
Nie. Droga jest dla przestrzegajcych przepisw.

Nie, droga jest dla wszystkich. Kady ma prawo po niej jecha. Ci co
chc przestrzega przepisw te mog po niej jedzi, ale tak aby
normalni kierowcy nie musieli naraa siebie i innych na niebezpieczestwo.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Mat S fishbedWYWAL@poczta.onet.pl

Uytkownik "fv" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gbsns7$k61$1inews.gazeta.pl...

Nie, droga jest dla wszystkich. Kady ma prawo po niej jecha. Ci co
chc przestrzega przepisw te mog po niej jedzi, ale tak aby
normalni kierowcy nie musieli naraa siebie i innych na niebezpieczestwo.

hehehe, dobre...
przestrzegajacy przepisow kontra normalni... nieustajaca walka dobra z... normalnoscia?

MS

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mat S wrote:
przestrzegajacy przepisow kontra normalni... nieustajaca walka dobra
z... normalnoscia?

Dobra? Jak to dobra? Jeli ju to praworzdnoci. Przestrzeganie prawa
nie czyni z nikogo ani dobrego ani zego - mog by rne opcje w tym
wzgldzie.

--

Uytkownik "fv" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gbso5v$k61$2inews.gazeta.pl...
Mat S wrote:
[...]

Fakt, nie czyni. Jednak trudno jest jednoznacznie wskaza, jakie ZO czyni si przestrzegajc polskiego prawa o ruchu drogowym.

MS

[...]

I ma prawo uywa drogi zgodnie z przepisami.

Przed nim
sznur ciamajd, baranw z ktrych niektrzy przestrzegaj ogranicze
prdkoci.
Nosz, xhejn, niesamowite.
Zgadza si, spotykam takich pataachw na codzie.

Dla ustalenia uwagi - trolujesz, czy jeste takim kretynem w
rzeczywistoci?

Nosz, askawca.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ I  WON'T  NOT  USE  NO DOUBLE NEGATIVES(Bart
..\.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.\.\. Simpson on chalkboard in episode BABF02)

Mat S fishbedWYWAL@poczta.onet.pl

Uytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:slrnge3otg.tal.Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

Nie prawo... Obowizek...

MS

Mariusz Kruk Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mat S"
[...]

No nie. W tej chwili mog sobie siedzie spokojnie przed komputerem. Nie
mam obowizku korzysta z drogi.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Microsoft Office 2000: Aktywna klawiatura
\  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   /

Mat S fishbedWYWAL@poczta.onet.pl

Uytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:slrnge3qem.tal.Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...

[...]

Ale jak ju korzystasz, to masz OBOWIZEK przestrzegania przepisw. "O to mje szo."

MS

Wiem, wiem. Ale napisae co innego. :-)

--
  Kruk@ -\                   | Girls  are  like  internet domain names, the
          }-> epsilon.eu.org | ones I like are already taken

Mat S fishbedWYWAL@poczta.onet.pl

Uytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:slrnge47it.tal.Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

Z mojego "nie prawo. obowizek." podstawionego do twoejgo "i ma prawo uywa drogi zgodnie z przepisami" wychodzi "i ma obowizek uywa drogi zgodnie z przepisami". A nie "i ma obowizek uywa drogi. zgodnie z przepisami." :P

MS

No, dugo by mona si kci...

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ I  SAW  NOTHING  UNUSUAL  IN  THE  TEACHER'S
\  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   / LOUNGE(Bart Simpson on chalkboard in episode

Mat S fishbedWYWAL@poczta.onet.pl

Uytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:slrnge486f.tal.Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...

No, dugo by mona si kci...

nu. wiem :D

;-)

Chyba rzucio mi si na gow to, e od 10 lat pracuj w firmie o nazwie "Parser"...

MS

Wiesiaczek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Mat S" <fishbedWYWAL@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:gbt7l3$1j4$1news.onet.pl...

I wszystko jasne! :)

--
Pozdrawiam (dzi z Wawy) - Wiesiaczek

"Ja pij tylko przy dwch okazjach:
Gdy s ogrki i gdy ich nie ma"

jeDrASS #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

fv pisze:

ciach..

[...]

ale Ty czasem czytasz to co piszesz?
bo wybacz, ale troszk osabiasz wiar w ludzi..

--
jeDrASS

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

jeDrASS wrote:
ale Ty czasem czytasz to co piszesz?

Zawsze conajmniej raz przed wysaniem.

bo wybacz, ale troszk osabiasz wiar w ludzi..

Z ukonami ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> [...]

niebezpieczestwo.

ale Ty czasem czytasz to co piszesz?
bo wybacz, ale troszk osabiasz wiar w ludzi..

Gdzie napisa nieprawde?

Nawet na wykadach w OSK byo(przynajmniej u mnie), e gdy widze w lusterku
zbliajcy si do mnie pojazd to nie utrudniam i kulturalnie zjedam na
prawo. Na utwardzonym poboczu mona si schowa do tego stopnia, e Ci
jadcy z tyu nie musz nawet osi jezdni przekracza...

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

jeDrASS wrote:
bo wybacz, ale troszk osabiasz wiar w ludzi..

Wybaczcie, e wrc do tematu ale to mi nie daje spokoju.

Niezalenie od tego co uwaasz na temat moich pogldw i sposobw ich
wyraania, wiem z dowiadczenia uzyskanego przez 10 lat jazdy po
polskich drogach, e nie jestem jedyny ktry postpuje zgodnie z tym co
napisaem w tym wtku.
Oczywicie s i inni kierowcy, jednak wielu jest takich jak ja.

Nie wiem czemu jeste tym zaskoczony. Nigdy nie obserwowae nerwowych
reakcji innych kierowcw? Nie widziae desperacji przy wyprzedzaniu?
Nie rozmawiae nigdy z nikim wciekym, e ludzie jed jak ciamajdy?
Nie ogldasz "uwaga pirat"?

Osabiasz wiar w ludzi oznaczaoby, e zaskoczyem ci swoimi
pogldami. To niebezpieczne. Mona si z nimi niezgadza (co mnie nie
dziwi), jednak ja wiadomie werbalizuj to co czuje wielu ludzi.

Lepiej by wiadomym swoich reakcji, bo wtedy atwiej je kontrolowa.
Wiele osb nawet nie wie czemu si tak za kierownic wkurza. Ale tak czy
owak, nie toleruj samolubnej bezczelnoci na drodze, ktra przejawia
si min. w jedeniu tak wolno jak tylko si szanownemu panu podoba.

Takie s fakty. Z faktami si nie dyskutuje.

--

Moe ty jednak oddaj to prawo jazdy, co?

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Ludzie  byli  dawniej blisi sobie. Musieli.
`b  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   d' Bro nie niosa daleko.

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mariusz Kruk wrote:
[...]

Uwaam, e jed bardzo dobrze i duo lepiej ni rednia. Nie tylko
technicznie ale i duo wiksz wyobrani ni przecitny polski
kierowca. Umiem kontrolowa swoje emocje, poniosem ju bowiem
nieprzyjemne ich konsekwencje.
Prawidowo oceniam warunki i dostosowuj do nich prdko oraz technik.

Moim jedynym[*] przewinieniem wobec kodeksu drogowego jest to, e
prdko dostosowuj do sytuacji na drodze a nie ogranicze; z czego
wynika e czasem polec nawet 200. Czasem jad jednak i 40 na 70, jeli
uwaam e nie ma warunkw do szybszej jazdy.

Opowiedz mi teraz szczerze o sobie. Albo sam sobie odpowiedz...

[*] tak, jednynym i bardzo tego pilnuj
--

Ale wiesz, e wikszo kierowcw tak ma?

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] I  am  Pentium  of Borg, division is futile!
[  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   ] You will be approximated.

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mariusz Kruk wrote:
[...]

Wikszo nie. Wielu tak. Z tych wielu, niektrzy maj bardzo realne
podstawy do takiego pogldu na siebie - s bowiem wiadomi swoich
umiejtnoci i wielokrotnie zweryfikowali je w praktyce, take w
konfrontacji z innymi kierowcami.

S i tacy, ktrzy nigdy by si nie przyznali, e s conajwyej
przecitni, a mimo to zwalniaj na zakrtach, czsto w ich poowie.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

S i tacy, ktrzy nigdy by si nie przyznali, e s conajwyej
przecitni, a mimo to zwalniaj na zakrtach, czsto w ich poowie.

E tam, najlepsi s Ci, co wyprzedz i na najbliszym zakrcie hamuj,
chocia mogliby spokojnie lecie dalej.

Tytus z Fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***Uytkownik "fv"
Uwaam, e jed bardzo dobrze i duo lepiej ni rednia.

Podobne zdanie o sobie ma ok 40% kierowcow i zapewne stad policyjne
statystyki...

--
   Tytus

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Tytus z Fabryki wrote:
Siemka

***Uytkownik "fv"
Uwaam, e jed bardzo dobrze i duo lepiej ni rednia.

Podobne zdanie o sobie ma ok 40% kierowcow i zapewne stad policyjne
statystyki...

C mog rzecz. Ja do nich nie nale. Nigdy nie dostaem adnego punktu
karnego a zatrzymany przez policj byem tylko raz, w wieku 19 lat.
Nigdy nie spowodowaem wypadku, chocia raz oberwaem (w wieku 21 lat).

Jak na kogo, kto w drodze do pracy przez 20 minut jest w stanie zebra
30 punktw karnych (teoretycznie, gdyby byy fotoradary) i straci prawo
jazdy za dwukrotne przekroczenie prdkoci... to chyba niele, prawda?

Nie, nie mam CB radia. Nie, nie mam szczcia. Po prostu wiem kiedy
mona a kiedy nie. Policja najwyraniej ma podobne zdanie, skoro nie
mielimy okazji si spotka.

A teraz starczy kadzenia sobie, chtnie poczytam o was. miao.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

gildor gildor@NOSPAM.gazeta.pl

fv pisze:
[...]

tyyy, ale to nie Twoje umiejtnoci tylko szczcie. mam tak samo. w grudniu bdzie ju 20 lat. nawet jak stala policja, to akurat byli zwykle zajci. ot fart yciowy.

--
gildor
9'99

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

fv napisa(a):
A teraz starczy kadzenia sobie, chtnie poczytam o was. miao.

Wiesz ze predzej czy pozniej zgubi Cie ta pewnosc? Kwestia czasu. I oby nauczka byla tania.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Elou!
"Kamil Nowak 'Amil'" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message news:gbvuon$fsj$1mx1.internetia.pl...
fv napisa(a):
A teraz starczy kadzenia sobie, chtnie poczytam o was. miao.

Wiesz ze predzej czy pozniej zgubi Cie ta pewnosc? Kwestia czasu. I oby nauczka byla tania.

To moja kwestia lecz nie widze kolegi. Dzieki zatem ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955

Mat S fishbedWYWAL@poczta.onet.pl

Uytkownik "fv" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gbvl6j$fs2$1inews.gazeta.pl...

Wiele osb nawet nie wie czemu si tak za kierownic wkurza. Ale tak czy
owak, nie toleruj samolubnej bezczelnoci na drodze, ktra przejawia
si min. w jedeniu tak wolno jak tylko si szanownemu panu podoba.

Nie twierdz, e zawsze jed przepisowo, bo to po prostu nieprawda. Ale pieni mnie dopiero gdy kto jedzie poniej dozwolonego limitu BEZ WYRANEGO POWODU. Jeli na znaku jest 50 i kto "si obcyndala" 55, to zego sowa mu nie powiem, nawet jak nie pozwoli si wyprzedzi. Nie ma takiego obowizku. Moe pewne zasady kultury powoduj, e jest to mile widziany gest, ale obowizku niet...

MS

Mat S pisze:
zego sowa mu nie powiem, nawet jak nie pozwoli si wyprzedzi. Nie ma takiego obowizku.

ze mozesz to wyjasnic? moe np w kontekcie Art. 24. pkt. 6. co to znaczy "nie pozwoli si wyprzedzi". drog bdzie zajeda celowo? bo nie kumam.

--
gildor
9'99

Mat S fishbedWYWAL@poczta.onet.pl

Uytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:gbvo7e$blr$1news.onet.pl...
Mat S pisze:
[...]

lesiwyraziem. "Jeli nie bdzie askaw uatwi mi wyprzedzania" byoby bardziej dokadnym wyraeniem tego co chciaem wyrazi tamtym wyraeniem.

MS

Rafael rafal_mazurkiewicz@WYTNIJ.gazeta.pl

Mat S <fishbedWYWAL@poczta.onet.pl> napisa(a):

Nie twierdz, e zawsze jed przepisowo, bo to po prostu nieprawda. Ale

Ostatnio z koleg (te na bandicie) zrobilimy mae dowiadczenie (w sumie
do spontanicznie) - wracajc z bieszczad do Wawy jako tak sami z siebie
zaczelimy po pewnym czasie uprawia "cruising" tzn. jechalimy rwno cay
czas przepisowe 90km/h (adna pogoda, adne widoki, stopery w uszach, cicho,
sam mid).
Miny zdezorientowanych kierowcw bezcenne :)
Najlepszy by jeden puszkarz, ktry po wyjechaniu z podporzdkowanej (nie
zajecha nam drogi) usilnie chcia nas przepuci - nie mg zrozumie e nie
chcemy go wyprzedza :)

Pozdro
Rafael
Bandit650

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Mat S fishbedWYWAL@poczta.onet.pl

Uytkownik "Rafael" <rafal_mazurkiewicz@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:gbvost$4ki$1inews.gazeta.pl...
Mat S <fishbedWYWAL@poczta.onet.pl> napisa(a):

Nie twierdz, e zawsze jed przepisowo, bo to po prostu nieprawda. Ale

Ostatnio z koleg (te na bandicie) zrobilimy mae dowiadczenie (w sumie

A ja tak ze 2 lata temu jechaem puszk z Ostravy do Warszawy... Jeszcze mam kko od kapelusza... ;-)

MS

jeDrASS #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

fv pisze:

[...]

wtek rozpocz si od nieszczliwej historii..
nastpnie pojawia si Twj post, w ktrym do dobitnie wyrazie si, o osobach poruszajcych si zgodnie z obowizujcymi przepisami, a nawet pojawio si zdanie:
"nie, droga jest dla wszystkich. Kady ma prawo po niej jecha. Ci co
chc przestrzega przepisw te mog po niej jedzi, ale tak aby
normalni kierowcy nie musieli naraa siebie i innych na niebezpieczestwo. "
kady z nas porusza si po drodze i ma wiadomo, e nie zawsze przepisy s idealnym rozwizaniem, lecz nie zmuszajmy innych by je amali.. to e kto leci"lekko" powyej dozwolonej to nie znaczy, e jest wit krow i kady powinien ustpi mu miejsca.. to e kto ma odrobin kultury i to czyni to mie i tyle, to Ty amiesz przepisy i sw    "normaln" jazd tworzysz zagroenie..

jeDrASS wrote:
[...]

No i git, zakoczmy na tym. Nie mam zamiaru w adnym wypadku zyskiwa
aprobaty dla swoich wyczynw. Moe i lepiej, e takich jak ja nie jest
a tak duo.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Ozz ozzekUSUN@tlen.pl

fv pisze:

[...]

Nie szarzuj tak :) Zatrwazajaco wielu kierowcow twierdzi, ze jezdzi lepiej niz wiekszosc uczestnikow ruchu drogowego :)
Poza tym pewnie 95% facetow uwaza, ze ma wiekszego niz reszta :))))))))))))

--
Ozz
GSX600F

nightwatch77 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mysle ze nie ma co liczy e si poprawi albo ze kto si 'wyedukuje'.
Co roku ludzie kupuj wiksze i szybsze samochody no to sie nie ma co
dziwic e chcieli by zapier** po 200 na godzine. Przeciez olewanie
przepisow jest na porzadku dziennym, po co wic liczyc ze ci w
wiekszych pudach beda nagle zwaali na jakies tam rowerki, motorki
czy maluszki? To jest wycig zbroje, musisz byc wielki i grony eby
Ci szanowali (to tak jak w Harlemie). Nie macie wraenia e kady
nowszy model samochodu wyglda groniej, straszy wielk chodnic i
gronymi, przypominajcymi myliwiec F-117 liniami karoserii? Tak wic
moe niedugo bdzie mona dostac np pug nieny do przypinania z
przodu motocykla?

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jak si chce gdzie szybko dosta, niech sobie pojedzie pocigiem albo
poleci samolotem.

Pocigiem? Taniej tak, ale szybciej? By sie zdziwi...

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Sqeeb wrote:
Jak si chce gdzie szybko dosta, niech sobie pojedzie pocigiem albo
poleci samolotem.
Pocigiem? Taniej tak, ale szybciej? By sie zdziwi...

To ju tak dla kompletnoci dodam, e z tym taniej te si mona zdziwi.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> Pocigiem? Taniej tak, ale szybciej? By sie zdziwi...

To ju tak dla kompletnoci dodam, e z tym taniej te si mona zdziwi.

No ja tam mam 37% ulgi ustawowej ;-]

Pozdrawiam,
Sqeeb

prusak #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Wieslaw wrote:
[...]

Ostatnio jak wracaem z felkowiska tu przed Ciechanowem dugie i klakson na
wyskakujcego mercedesa podziaay tyle e zobaczyem jeszcze rodkowy palec
kierowcy puszki

Budyñ #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Wieslaw" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Wcz dugie wiata.

b.

ania #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Budy"

Wcz dugie wiata.

nie dziala - lepiej wlaczyc koguta

--
ania

Budyñ #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "ania" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Uytkownik "Budy"

Wcz dugie wiata.

nie dziala - lepiej wlaczyc koguta

dziaa, dziaa :-) Moza masz za krtkie te dugie? ;)

b.

ania #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Budy"

dziaa, dziaa :-) Moza masz za krtkie te dugie? ;)

no chyba, ze mowisz o dlugich jak ci miga gosc z naprzeciwka zebys zjechal?

pozdrowienia dla debila na obwodnicy bochni w jakims chyba kangoo i zebys
nastepnym razem migal rozpedzonemu tirowi

--
ania

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Elou!
"ania" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message news:gbsrno$1hnm$1alfa.ceti.pl...

Uytkownik "Budy"

[...]

Wielokrotnie marzylem o garsci kawalkow zelastwa pod reka coby potraktowac przednia szyba takiego jelopa ktory z przeciwka, prawem wiekszego, wali wprost na mnie i jeszcze mruga bym mu sp*%^al z drogi. Przeszlo.
Przyjalem prosta zasade ktora polecam: nie eskalowac niebezpiecznych sytuacji.
Nikt nie ma prawa wartosci zycia/zdrowia cudzego/mojego przekladac na emocje. Choc niezniszczalnym bezmozgom szafujacym na drodze zyciem, zwlaszcza cudzym, mowie zdecydowanie nie, nie jestem jednoczesnie od tego by wlasnym sumptem ich reedukowac i przywracac na lono spoleczenstwa.

--
[...]

Ale czemu ceg? to nieporczne... A wystarczy kilka

http://www.fileformat.info/format/gif/sample/28abba4d6fb8412b8a69ac3c8f3127d9/MARBLES.GIF

w kieszeni...
;-)

Po "strzale" si rozpadaj... Nie ma ladw.

MS

McGregor grzechryba(.....)@wp.pl

Uytkownik "Wieslaw" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
Sorry czasami nerwy juz puszczaja.
Wieslaw

Jechae w kasku? (na bakomacie oczywicie:-)

--
McGregor

Radarro r.konopinski@WYTNIJ.gazeta.pl

Wieslaw <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa(a):

Generalnie po co ja to pisze. Samie wiece jak jest.
Czasami  palant w puszcze nie daje szans i konczy sie to tak:
http://motoryzacja.interia.pl/motocykle/news/smierc-czterech-
motocyklistow,1185214,3017

Witka,

To byli goscie ode mnie z miasteczka i okolic...
W sumie to nie znalem ich nawet, ale pare osob z otoczenia ich dobrze znalo.
Wiem tez, ze raczej 90 km/h tamtedy nie jechali niestety. Atmosfera jest
bardzo dolujaca dookola, ale w sumie czego innego sie spodziewac po smierci
4 mlodych osob.

Wina puszki ewidentna, moze jakby sie wszystko dzialo wolniej, to nie
skonczyloby sie tak, moze... moze...

Ja nie mam dlugiego stazu na moto, ale ostatnio dobrze zapamietalem jedna
sytuacje, kiedy przede mna, zza zakretu wylania sie kolumna aut i jeden
baran (Lanos) wyprzedzajacy wszytskich na moim pasie. Uratowal mnie zjazd na
krawedz jezdni (pobocza brak, DK 35 do Walbrzycha). To uczy pokory, bo
przepisowo nie jechalem, ale nie wiem czy bym to teraz pisal, jakbym wtedy
mial ze 30 dyszki wiecej na blacie.

Odnosnie wyscigu zbrojen - pelna zgoda. Dzieje sie tak wszedzie, ale jednak
najwieksze zniwo kostucha zbiera tam, gdzie nie ma gdzie na pobocze uciec
(vide DK 11 na ktorej goscie zginel)

Nie wiem co wiecej napisac... Pokora, jeszcze raz pokora przed moto, max
koncentracja i przewidywanie sytuacji przed nami, absolutny brak zaufania do
wszystkiego co sie rusza wokol drogi. Niby wszystko jasne i znane, a
niestety i tak czasami nie pomoze.

Pozdrawiam na smutno
Radek
VFR8Fi
DW - EWE

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Seba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Radek - wez sie zbierz i umowmy sie na jakies male polatanie -
jeszcze w tym sezonie.
Sie zbierzemy z Wojtkiem i jakos bysmy sie spotkali i
pogadali/polatali pare chwil.
Kiedy i gdzie - kwestia szybkich ustalen.

Sebastian S.

[...]

Taka jest niestety rzeczywisto na polskich drogach z asfaltowym poboczem.
Pobocze to jest pomylane dla pojazdw wolnobienych, cignikw, rowerw,
pieszych ale ja na miejscu pieszych i rowerzystw preferowabym jednak nie
uywanie tego pobocza gdy jest ono gownie uywane do "uciekania" przed
wyprzedzajcymi lub do "ustpowania" miejsca "wciekle wyprzedzajcym", dla
ktrych istotna jest uyteczna cze asfaltu a linie na nim namalowane su
do orientacji w ktr stron droga poda :).

Na motocyklu to mniej si obawiam jecha midzy tirami w kolumnie pojazdw ni
samotnie gdy w drug stron jedzie kolumna. Wtedy te trzeba "zachowa
szczegln ostrono" mimo e waciwie drog masz pust :).
Skuteczne jest uywanie sygnau wietlnego impulsowo, w drastyczniejszych
przypadkach warto te uy sygnau dwikowego ...

Pozdro
Rafael
Bandit650

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

misiol1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

...a z mojego dowiadczenia-
gnajc po polskich drogach na zamanie karku -- > Vr=75 km/h
jasdc "prawie" przepisowo -- > V r=  72 km/h

ze kosztw mandatw i podwyszonego zuzycia paliwa nie wspomne.

Powiem szczerze- aby pojedzic ponad 150 to ja poprostu wyskakuje do NIemiec na autostrade- tam jest to przyjemne i w miare bezpieczne doznanie. Droga w dobrym stanie, natenie ruchu w normie, znaki drogowe sensowne i nie naduzywane. Poprostu - nie zamierzam straci ycia "bo bya dziura w asfalcie", albo "ten baran zajechal mi droge".

A co do dyskusji - kazdy robi co uwaa - i dopoki tylko ona/on ponosi konsekwencje - OK. Gorzej gdy swoja bezmyslnascia zabija innnych - bez wzgldu na to czy zgodnie z "kodeksem Ruchu Drogowego" czy nie.

Gorco polecam kilka zasad wypracowanych jeszcze przez mojego Ojca, Brata i kilku innych (40 lat dowiadczen)-
a) obserwuj i przewiduj na 10-15 sek do przodu - b) znajc prdko - wiesz jak daleko patrzec- c) jesli nie widzisz dostatecznie daleko - pamietaj - 10 sek - (wszystko jedno z jakiego powodu)- zwolnij
d) widzc kolumne jadcych droga krajowa za zawalidroga (kombajn, cignik, zamiataczka czy cos w ten desen) bd pewny ze ktos z kierujcych poleci na podwojnej cigej-
e) jeli w tej kolumnie jest dostawczak typu R. Kangoo lub BMW/VW golf po tuningu - obserwuj ich baczniej -
f) jesli przed Tob jedzie byszczcy samochod - nieprodukowany od 15 lat w niedzielne popoudnie - nie zakadaj e przyspieszy ponad 40 km/h ani ze korzysta z lusterek
g)jadc za ciarwkami - zakadaj ze leje sie z nich olej
h) jesli jedziesz za cignikiem zakladaj ze wypada z niego wszystko co mozliwe - olej, piasek, gwodzie, wir....
i) nie musisz udowadniac ze ich wszystkich wyprzedzisz - bdz tego pewny i bez probowania- nie maja szans w wyscigu z motocyklem - poprostu nie produkuje sie takich samochodw.
j) tuningowane BMW to na ogol problem emocjonalny - zakladaj ze syszy w gowie gosy "zabij tego motocykliste, Teraz!, zepchnij go z drogi"
k) znam kilku ludzi ktorzy celowo zajezdzaja droge motocyklom - "a co ma jechac szyciej- skoro ja sie wloke za tymi wiami"
l) NIGDY nie wsiadaj na motor jesli pie - nawet p kieliszka nalewki cioci-
m) nie wsiadaj na motor jeli wczoraj popie (bo w najlepszym razie naygasz sobie do kasku)
n) myl, myl myl
o) myl
p) j.w.

Koystaj z przjemnoci jazdy, nie odbieraj jej sobie zoszczeniem sie na zakompleksionych i niedorajdw - oni tacy s -poprostu nieszczliwi i szukaj okazji do wyadowania frustracji. Ale Ciebie to nie dotyczy !! Nie pozwl im odebra sobie przyjemnoci jazdy motocyklem, a tym bardziej zdrowia lub nawet ycia.

a na duuuugie sznury samochodw - (mczce prawda?)- polecam wyprobowana metode - zjedz na stacje benz. wypij kawe, zjedz kanapke lub ciastko. Jak to zrobisz (10-15 minut)akurat juz przejada, a Tobie nieatwo bdzie ich dogoni (jesli nie lecisz ze sta prdkoci 200km/h). Nie wiem na czym to polega ale jesli poobserwujecie kierowcow - maj tendencje do zbijania sie w grupy. Jedzie 5-10 aut "na zderzak" a zaraz za nimi jest 500 -1000 m luzu i kolejna grupa - sproboj wstrzelic sie w ten wolny obszar.i czuj e jeste "Born to be wild".

pozdrawiam-
Misiol

P.S.
(a na marginesie wyobra sobie byszczcy dres, w nowiukim BMW z 10 litrowym silnikiem, ogolony eb bez karku... i syszy od plastikowej laleczki ktora siedzi obok "Jaki fajny motor, to musi by podniecajce poczu to co ten facet ktory nim jedzie... To musi by niezy go)! - i potem sie dziwi ze przy pierwszej okazji zepchnie motor do rowu :D

Mystik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl

Cze

Uytkownik "misiol1" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl> napisa w wiadomoci news:c69ea847cad240f1d6145cfe50777591$1grupy.scigacz.pl...

Gorco polecam kilka zasad wypracowanych jeszcze przez mojego Ojca, Brata i kilku innych (40 lat dowiadczen)-
a) obserwuj i przewiduj na 10-15 sek do przodu -

Normalnie robocopy ze zmysem jasnowidzenia, albo kierowcy taczek na budowie :/.

[...]

zapomniae napisa, e kady pijak to zodziej :/.

[...]

Rozumiem, e znasz to z autoopsji.

Mystik

Easy #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Mystik" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl> napisa w wiadomoci news:gc7ul1$o4m$1news.onet.pl...
[...]

nie no zaozenie jest dobre. lepiej miec na uwadze takie zachowanie niz sie niemio zdziwic.

Easy

misiol1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

Mystiknapisal

[...]

:/.

Drogi Mystik,
10-15 sek obserwacji- dystans obserwuj droge na dystansie jaki pokonasz w ciagu 10-15 sek. i przewiduj co moze sie zdazyca nie przyszo.
Ale to moje zasady - nie zmuszam Cie do nizego. A co do autoOpsji - nigdy nie jezdzilem BMW, ale to fajne samochody... --

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

To nie jest takie proste, bo lecc po jakiejkolwiek krajowej te 10-15 sekund
to okoo 500-600m do przodu... a niech do tego dojdzie TIR czy sznureczek
katamaranw...

Mona dopisa: o) nie jed szybciej ni mylisz(w sensie, e musisz ogarnia
wszystko co si dookoa Ciebie dzieje przy danej prdkoci).

Pozdrawiam,
Sqeeb

Ancistrus #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

[...]

To nie robocopy, tylko dojrzao.
Ty jak nie chcesz to nie obserwuj wogle, najlepiej za kask ty na przd w razie gdyby Ci jednak kusio.
A potem przez takich "motorowcf" jest opinia o ogle - e to wariaci wyprzedzajcy "na 3-ciego" 200 km/h na jednym kole.
Szlag mnie terafia jak czytam komentarze o wypadkach motrocyklowych w np WP czy onecie. i gupawe teksty typu "doigra sie".
Ale moe niektrzy maj IQ < KM i std sie wzi stereotyp.

Mystik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl

Cze

Uytkownik "Ancistrus" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl> napisa w wiadomoci news:e52fe3dd1fb034d921699b5d6c9968b6$1grupy.scigacz.pl...

To nie robocopy, tylko dojrzao.

Jadc 120km/h, w cigu 15 sekund przejedasz 500m. Przejedajc 500 metrw sytuacja na drodze moe w ogle si nie zmieni, a moe by te tak, e po 100 metrach wyglda jakby si przenis do wiata rwnolegego.
IMHO trzeba patrze przed siebie, myle i na bieco reagowa na to co si widzi.

Ty jak nie chcesz to nie obserwuj wogle, najlepiej za kask ty na przd w razie gdyby Ci jednak kusio.

Zastanawiam si, dlaczego w ogle mnie nie znajc, a tym bardziej nie wiedzc jak jedz, prbujesz mnie obrazi?

[...]

To nie czytaj.

Ale moe niektrzy maj IQ < KM i std sie wzi stereotyp.

Przykadem stereotypw by wasnie cay post misiol1. I z tym staram si walczy.

Kontynuujc Twj sposb mylenia i misiol1, mgbym, patrzc na stopk, napisa: dlaczego mnie to nie dziwi.
Ale jestem od tego bardzo daleko.

pozdr.
Mystik

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

misiol1 pisze:
i) nie musisz udowadniac ze ich wszystkich wyprzedzisz - bdz tego pewny i bez probowania- nie maja szans w wyscigu z motocyklem - poprostu nie produkuje sie takich samochodw.

To generalnie rzecz biorc jest nieprawda. Bardzo duo samochodw jest szybszych ni normalne motocykle w sensie prdkoci maksymalnej. Oczywicie Bus mao co wyprzedzi, ale bandita, fazera czy cbr - bez adnego problemu. Kwestia techniki i determinacji.

Samochody maj znacznie lepsz przyczepno w zakrcie i duo, duo lepiej hamuj ni motocykle. Przede wszystkim nie musz si obawia utraty przyczepnoci jednego z k.

Jedynym atutem jednoladw w starciu z dobrym samochodem jest stosunek mocy do masy. Ale on nic po pierwszych 400m nie da.

--
fv
http://bikepics.com/members/fastviper/

misiol1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

fvnapisal

misiol1 pisze:
[...]

Masz racj, nie do koca precyzyjnie si wyraziem.
Prdko "przelotowa" samochodu moe by wysza na dugm dystansie lub w specyficznej sytuacji (ot, choby mokra droga z kostk "kocie by") ze wzgldu na poruszane przez Ciebie kwestie.

Ja mam na myli sam manewr wyprzedzania. Tam wanie stosunek masa/moc ma najwiksze znaczenie. - poprostu motor (nawet Bandit) szybciej reaguje. Przyspieszenie od 60-80 km/h do tych 140-180 km/h to kwestia powiedzmy -2 sek. Zaden samochod tego nie osignie (seryjnie produkowany).

dodatkowo w sytuacji "sznur samochodw" - ty nie musisz na motorze miec tyle miejsca co samochd. a sam manewr wyprzedzania trwa chwile - i wyprzedzenie po kolei wszystkich samochodw jest jak najbardziej moliwe - ale skrajnie niebezpieczne - wie po co ?

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

misiol1 pisze:
fvnapisal
[...]

60-80 rzeczywicie ale to w zasadzie omijanie a nie wyprzedzanie. Przy 140-180 to bybym ostrony ;-) Wiele trzystukonnych aut moe tu pokaza pazurki.

[...]

Ale ty pisae o ciganiu si. eby si ciga, musz by warunki. Sznur samochodw to nie s warunki do cigania si.

Jednak w duszej trasie, motocykl te ma przerbane. Bardzo ograniczony zasig na baku, konieczno odpoczynu kierujcego, brak moliwoci zamiany kierowcw, duy stres, konieczno zwalniania bardziej ni samochody na zej nawierzchni, jazda przez wsie, cigniki, pijani rowerzyci...

--
[...]

Wiesz, fv myl e co do jednej rzeczy si zgodzimy - wyprzedzanie podczas jazdy motocyklem JEST przyjemne :D... mimo ze niebezpieczne...

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Misiol1 pisze:
Wiesz, fv myl e co do jednej rzeczy si zgodzimy - wyprzedzanie podczas jazdy motocyklem JEST przyjemne :D... mimo ze niebezpieczne...

Ooo, tak ;-) W ogle jedenie motocyklem jest super.

--
fv
http://bikepics.com/members/fastviper/

zarafiq #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

misiol1 wrote:
[...]
[...]

Dodam tylko:
r) uywaj wiadomie przeciwskrtu
s) wicz hamowanie awaryjne

i mamy "Motocyklist doskonaego" streszczonego do dwch postw ;)

Pozdrawiam,
zarafiq

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2008-10-04 23:17:58 +0200, zarafiq <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

[ciach]

i mamy "Motocyklist doskonaego" streszczonego do dwch postw ;)

Pozdrawiam,
zarafiq

Przeredagowa i wydrukowa w gazecie.
--
Glub

Misiol1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

zarafiqnapisal

misiol1 wrote:

zakladaj ze syszy w
gowie gosy "zabij tego motocykliste, Teraz!, zepchnij go z drogi"

- to dosc obrazowe- do mnie przemwio - i istotnie porwnanie pochodzi z literatury :) - z ksiek te sie mozna czegos nauczyc :D

l) NIGDY nie wsiadaj na motor jesli pie - nawet p kieliszka nalewki
cioci-
Jako pasaer te nie.

m) nie wsiadaj na motor jeli wczoraj popie (bo w najlepszym razie
naygasz sobie do kasku)

metabolizm alkoholu trwa duej niz 8 godzin snu - znacznie duej :)
Dodam tylko:
r) uywaj wiadomie przeciwskrtu
to raczej powinna by natura/rutyna/odruch - ale niech bdzie dobrze jeli jest si wiadomym tego zjawiska.

s) wicz hamowanie awaryjne
- byle nie na zderzaku ciarwki :)

i mamy "Motocyklist doskonaego" streszczonego do dwch postw ;)
Eeee a gdzie opis jazdy w grupie, z bagaem, z pasaerem, geometria pojazdu-drogi... trzeba by jeszcze ze 2 posty dod ;o)

Pozdrawiam,
M.

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Sun, 05 Oct 2008 22:47:44 +0200, Misiol1 <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
m) nie wsiadaj na motor jeli wczoraj popie (bo w najlepszym razie
naygasz sobie do kasku)
metabolizm alkoholu trwa duej niz 8 godzin snu - znacznie duej :)

Ze szwagrem nie takie rzeczy metabolizowalimy po pijaku.

Jak wypij 2 piwa do kolacji i filmu to po 8 godzinach snu bd absolutnie
trzewy. To nie jest tak, e alkohol zawsze siedzie w organimie dugo, po
prostu jak kto musi narba si jak szpadel (bo inaczej Zenek i Henio si
bd z niego nabija e pije jak panienka) to faktycznie nastpnego dnia  moe
by jeszcze troch nietentego. ;-)

M.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Misiol1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

Leszek Karliknapisal

[...]

popije czyli >0.7 l/ebka --

Piotr Rezmer piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl

zarafiq pisze:

Dodam tylko:
r) uywaj wiadomie przeciwskrtu

Na czym polega wiadome uywanie przeciwskrtu?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> Dodam tylko:
> r) uywaj wiadomie przeciwskrtu

Na czym polega wiadome uywanie przeciwskrtu?

Pokonujc zakrt masz w ebku wiadomo, e jeli
moto zacznie ucieka na pobocze to przy dobrej
nawierzchni moesz popchn t rczk kierownicy
w ktr jest zakrt i motocykl pochyli si bardziej =
= zmieci si w zakrcie. IMHO...

Misiol1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

Piotr Rezmernapisal

zarafiq pisze:

Dodam tylko:
r) uywaj wiadomie przeciwskrtu

Na czym polega wiadome uywanie przeciwskrtu?

Przeciwskt polega na tym e kierownic skrcasz "pzeciwnie" niz pojedziesz. To zachodzi powyzej powiedzmy 50 km/h. Nieswiadomie tez to robisz, ale myslisz ze popychasz bak kolanem czy cos w ten desen.

Przy b. duzych predkociach (rzdu 200km/h) i cikm motocyklu (np ZX12) motocykla nie pochlisz ot tak. wwczas musisz kierowni zama" moto i dopiero pochyli.
Ale to ju inne techniki i inna czuo. tam wana jest ultra-pynno i delikatne manewry. czasem zebe lekko skrcic wystarczy wystawi kolano za owiewk...

To jest rwnie widoczne na ulu - oni wasnie jada z przeciwsktem (ekstremalnie)

A do nauczenia sie tego - proponuje zaczac od maych prdkoci - rzdu 50-80 km/h.
jedziesz i:
a)odpuszczasz odrobine gaz - tak zeby miec predkosc z ktora pokonasz uk,
b)delikatnie skrcasz kierownice "przeciwnie" ni bdiesz zakrca- to nienaturalne kiedy robisz to swiadomie, przynajmniej na samy pocztku,
c)jednoczesnie motor powinien "automatycznie" lekko sie pochyli - i gadko wchodzisz w uk.
Cao kontrolujesz gazem- lekko dodajc w uku - ja zaczynam dodawa kiedy widz wyjazd z zakrtu- w ten sposb prostuje maszyne...

A do nauki proponuje ronda za miastem - "przeciw-skrcasz" coraz mocniej motor bardziej sie kadzie i jedzisz w kko coraz szybciej. W ten sposb jedziesz po drodze, na ktorej nie zaskoczy cie piasek lub olej. najpierw w kolo tak jak zwykle jedziesz - taka "runda zapoznawcza ze stanem drogi" a potem cwiczysz.

Pozdrawiam i ycz udanego wiczenia.
Zanim zaczniesz - z crush-pady :))) - mnie to kosztowao migacz i owiewk ;/

Misiol1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

Pozdrawiam i ycz udanego wiczenia.
Zanim zaczniesz - z crush-pady :))) - mnie to kosztowao migacz i
owiewk ;/

aha, tak na koniec dodam, e to, przynajmniej dla mnie, jest nie tyle manwewr czy technika sama w sobie ale wspomaganie, czy uatwienie pochylenia motoru.
Zakrcasz pochyleniem. Zeby atwiej i gbiej pochyli motor - lekko go amiesz kierownic przeciwnie do pochylenia.

Cwiczc na rondzie - pochylasz -> przyspieszasz ->mocniej pochylasz ->przyspieszasz tylko nie patrz na licznik bo sie wystraszysz :D

I licz sie z tym ze przy tym cwiczeniu prdzej czy pniej zapiesz glebe. wiec full ubranie i gmole/crush pady a motor bez plastiku.

na górê