pytanko co do rejestracji i OC

mała #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Przeszukaam archiwum, ale co nie bardzo znalazam satysfakcjonujca odpowied. Jak wyglda procedura rejestracji, to z grubsza wiem, ale jak to jest z tym OC?. Kumpel mi powiedzia e w momencie rejestracji musz mie opacone OC, tylko sprawa na t chwile wyglda tak e poprzedni waciel przesta opaca skadk czy te rozwiza umow. I jak to teraz ma wyglda - czy poprzedni waciciel ma opaci ponownie skadk? Czy to ju moja sprawa - ale moto przecie zarejestrowane jest poki co na niego.

jeszua #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

1. dowiadujesz sie, gdzie poprzedni wlasciciel mial oplacana skladke
2. oplacasz swoja od dnia zakupu. jesli w tej samej firmie - to
wszystko. jesli chcesz w innej - musisz wypowiedziec umowe w tej z
pkt. 1
3. idziesz rejestrowac z ubezpieczeniem wystawionym na stare blachy
4. po uzyskaniu swoich numerow wracasz do ubezpieczalni w celu
przepisania polisy (czasami poprawiaja numery i potwierdzaja pieczatka
i podpisem)
5. smigasz  ;)
--
jeszua
ck krakoff

mala #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

2. oplacasz swoja od dnia zakupu. jesli w tej samej firmie - to
wszystko. jesli chcesz w innej - musisz wypowiedziec umowe w tej z
pkt. 1

ja wypowiadam czyjas umowe?

3. idziesz rejestrowac z ubezpieczeniem wystawionym na stare blachy

i nie jest to problem ze zarejestrowany [motur:)] jest poki co na kogo innego?

A jak to w ogole jest z tym wykupieniem OC w innym miescie? Rejestrowany bedzie poza miejscem zakupu, w moich rodzinnych stronach, a tam zazwyczaj skladki sa nizsze. Czy znizki z samochodu przechodza na motocykl [PZU]?

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO@interia.pl

ja wypowiadam czyjas umowe?

teoretycznie twoja. Kupujesz ja razem z motrem

3. idziesz rejestrowac z ubezpieczeniem wystawionym na stare blachy

i nie jest to problem ze zarejestrowany [motur:)] jest poki co na kogo
innego?

od momentu podpisania umowy motr jest twj. Umowa jest wazniejsza niz to co
w dowodzie.

A jak to w ogole jest z tym wykupieniem OC w innym miescie? Rejestrowany
bedzie poza miejscem zakupu, w moich rodzinnych stronach, a tam zazwyczaj
skladki sa nizsze. Czy znizki z samochodu przechodza na motocykl [PZU]?

skladki na moto sa praktycznie takie same w calej polsce. nie ma takich
roznic jak w samochodach.

Nie jest to zaden problem, w dowolnym miejscu w PL policza ci wg. skladek w
miescie w ktorym bedzie rejestrowany. Dane biora z umowy, niezaleznie czy
umowe zawierasz w Lublinie czy w Szczecinie.

Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

mala napisa

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO@interia.pl

ja wypowiadam czyjas umowe?

Umowe poprzednika. I masz na to tylko 30 dni od chwili kupna pojazdu i
"przejecia" jego polisy.

jesli piszesz o umowie OC to bezedura :) (czyt. bzdura) ;) OC kupujesz razem
z pojazdem i mozesz ja wykorzystac do konca (do kiedy jest opacona)

Jesli piszesz o umowie kupna to prawie prawda :) Masz 30 dni ale tak na
prawde nie ma zadnych konsekwencji jesli nie przeprowadzisz rejestraci w
ciagu 30 dni. Ja to zrobiem po p roku, bo kupowaem poprzednie moto w
listopadzie i nie miaem wczesniej potrzeby rejestracji.

Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v

mała #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

jesli piszesz o umowie OC to bezedura :) (czyt. bzdura) ;) OC kupujesz razem z pojazdem i mozesz ja wykorzystac do konca (do kiedy jest opacona)

a tylko ze wlasiciel tak jak mowilem napewno ma nie oplacona w chwili obecnej, ale rozumiem ze to nie jest problem

Zefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Scyzoryk pisze:
[...]

Si zgodz. Ja przepisywaem OC z poprzedniego waciciela ze dwa miesice od daty kupna-sprzeday i prawie miesic po zarejestrowaniu i nikt nie robi problemw. Polisa pozostaje ta sama, dodaje si tylko aneks o zmianie waciciela i OC jest wane do daty wyganicia. Trzeba tylko pamita, e po wyganiciu terminu wanoci OC nie dostanie si wistka poczt od ubezpieczyciela (PZU) tylko trzeba si pofatygowa i podpisa now umow.

--
Pzdr.
Zefir

jeszua #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 17 Lip, 22:11, "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

> [...]

jesli piszesz o umowie OC to bezedura :) (czyt. bzdura) ;) OC kupujesz razem
z pojazdem i mozesz ja wykorzystac do konca (do kiedy jest opacona)

nie baudzo. przeczytaj jeszcze raz, co napisalem powyzej, bo z tego
tytulu mozna miec klopoty - obowiazek oplacenia 2 polis, jesli sie
oplaci swoja w innej ubezpieczalni, niz mial poprzedni wlasciciel, a
nie wypowie "starej" umowy. czyli jeszcze raz: w tym konkretnym
przypadku jesli nie zmieniasz ubezpieczalni, to oplacasz polise od
dnia zakupu i fajrant. jesli zmieniasz - musisz dowiedziec sie gdzie
poprzedni wlasciciel mial ubezpieczenie i wypowiedziec umowe, bo
inaczej ochrona ubezpieczeniowa bedzie kontynuowana na twoje konto
jako nowego wlasciciela. dura lex, sed lex
--
jeszua
ck krakoff

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO@interia.pl

inaczej ochrona ubezpieczeniowa bedzie kontynuowana na twoje konto
jako nowego wlasciciela. dura lex, sed lex

mialem kiedys taka sytuacje i babeczka powiedziala mi ze wystarczy ze
napisze oswiadczenie ze poprzedni wlasciciel nie przekaza mi adnej polisy
i wykupilem swierza. Nie wiem czy wiedziala co mowi w kazdym bardz razie tak
zrobilem i do tej pory (5 lat) nikt sie nie upominal o dodatkowa zaplate.

Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v

jeszua #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 18 Lip, 10:16, "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

hmm... nie jestem zupelnie przekonany co do slusznosci - moze mnie
ktos poprawi - ale cus mi wyglada, ze przepisy moga byc mlodsze niz te
5 lat. czyli wtedy bylo ok, a teraz juz nie
--
jeszua
ck krakoff

mała #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

generalnie dzisiaj juz dowiedziala sie wszystkiego co ciala:) - wlascisiel wymowil umowe w chwili wystawienia moto na sprzedaz - a pani z WK potwierdzila mi ze wykupuje polise na siebie na stare numery....

Wielkie dzieki wszystkim za pomoc i rzeczowe odpowiedzi. Pozdrawiam...moe niedlugo zobaczymy sie na trasie:)

On Thu, 17 Jul 2008 20:21:03 +0200, maa <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

wyglda - czy poprzedni waciciel ma opaci ponownie skadk? Czy to ju
moja sprawa - ale moto przecie zarejestrowane jest poki co na niego.

Masz miec zaplacone OC od dnia zakupu, poprzedni okres jest problemem
sprzedajacego.

DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

[...]

w dniu podpisania umowy kupujesz OC na siebie. Albo opacasz od dnia zakupu
stara polise albo jesli wlasciciel nie przekaza ci polisy kupujesz zupenie
nowa. Wpisza tam twoje dane jako nowego wlasciciela i stary nr.
rejestracyjny. Po przerejestrowaniu na siebie musisz udac sie do agebta zeby
poprawil numery w syetemie i na polisie. To co byo wczesniej to zmartwienie
poprzednika

Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v

mała #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

czyli musza przeprawiac mi ta polise dwa razy? - najpierw na tymczasowe blachy a potem na wlasciwe....

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO@interia.pl

czyli musza przeprawiac mi ta polise dwa razy? - najpierw na tymczasowe
blachy a potem na wlasciwe....

nie ma czegos takiego jak tymczasowe blachy. Dostaniesz tymczasowy dowod.
Blachy od razu wasciwe.

Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v

mała #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisa w wiadomoci news:g5o8tk$o7d$1atlantis.news.neostrada.pl...

czyli musza przeprawiac mi ta polise dwa razy? - najpierw na tymczasowe
blachy a potem na wlasciwe....

nie ma czegos takiego jak tymczasowe blachy. Dostaniesz tymczasowy dowod. Blachy od razu wasciwe.

a nie te czerwone??

Easy #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "maa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:g5o9dk$25u$1inews.gazeta.pl...

[...]

jak masz wazny przeglad to tylko zaplacisz za te czerwone, ale ich nie dostaniesz.

E.

Easy pisze:
jak masz wazny przeglad to tylko zaplacisz za te czerwone, ale ich nie dostaniesz.

KE ?

Jak sie ma wazny przeglad to sie placi za stale blachy. Jak sie nie ma waznego to sie go robi na starych blachach i tez sie za czerwone nie placi. Ja dwa razy w zyciu mialem probne blachy, zawsze na wlasne zyczenie.

Harley Davidson FXR-C

Easy #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:g5oao3$iv6$1news.wp.pl...
Easy pisze:
[...]

Kuczu, to nastepnym razem jak bedziesz szed o kasy to dokladnie przeczytaj co napisali na tej karteczce.

Nie pamietam ile, ale jest na pewno pozycja -oplata za tablice tymczasowe czy jakos tak.
Poprzednim razam nawet sie klocilam z pania jak to jest, ze ja przeciez ich nie biore, mam wazny przeglad itp. pani powiedziala ze tak jest i juz.

E.

Easy pisze:
Kuczu, to nastepnym razem jak bedziesz szed o kasy to dokladnie przeczytaj co napisali na tej karteczce.

Czytalem. Oplata za rejestracje czasowa. A rejestracja<>tablice choc potocznie to niby to samo. Chodzi o tymczasowa rejestracje do czasu wydania stalego DR. Placisz wlasnie za tymczasowy dowod rejestracyjny a nie za tablice :)

Harley Davidson FXR-C