Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

power commander

1

30/07/2007 21:29

ummagumma #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

mam pytanie do szanownych grupowiczw o praktyczne podzielenie sie uwagami ,
w wyniku zastosowania power commandera? . Jak to praktycznie przeklada sie
na moment ,dynamike , spalanie paliwa ? Czy np zastosowanie PC powoduje
podniesienia odciecia obrotw ? .Czxy moment bierze z dolu czy bardziej z
gry )) , itp. kada uwaga praktyczna mile widziana . A super by bylo ,gdyby
cu takiego kto mia w VTX 1800.

P.S.- darujcie sobie uwagi )) typu ,e PC zmienia mape zaplonu .podnosi
moment itp)))

2

30/07/2007 19:39

koosior koosior@NOSPAM.gazeta.pl

ummagumma <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa(a):

mam pytanie do szanownych grupowiczw o praktyczne podzielenie sie uwagami ,
w wyniku zastosowania power commandera? . Jak to praktycznie przeklada sie
na moment ,dynamike , spalanie paliwa ? Czy np zastosowanie PC powoduje
podniesienia odciecia obrotw ? .Czxy moment bierze z dolu czy bardziej z
gry )) , itp. kada uwaga praktyczna mile widziana . A super by bylo ,gdyby
cu takiego kto mia w VTX 1800.


hmmm, mam w gsxr i powiem Ci ze moment jest nizej tzn nizej zaczyna cos sie
dziac :-)). Obroty odcina tak samo jak i bez . Spalanie troszke wyzsze przy
ostrej , Wyzszy moment i moc przy dobrze wgranej mapie na hamownii. Ogolnie
tyle...
POzdrawiam
Koosior
Gixer 750 K4


--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3

30/07/2007 22:31

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Elou!
"ummagumma" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message
news:f8le7p$6jq$1atlantis.news.tpi.pl...
[...].Czxy moment bierze z dolu czy bardziej z gry )) , itp. kada uwaga
praktyczna mile widziana .

P.S.- darujcie sobie uwagi )) typu ,e PC zmienia mape zaplonu .podnosi
moment itp)))

Acha... Kolego szanowny, co tam przypalasz? Bez dopingu jakos zrozumiec
trudno. Najlepiej podaj liste odpowiedzi do wyboru tak by mozna bylo sobie
wybierac.

--
Pozdrawiam Artur vel Kefir
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ

4

30/07/2007 23:42

ummagumma #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Kefir" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:f8lhs8$nuc$1news.onet.pl...

P.S.- darujcie sobie uwagi )) typu ,e PC zmienia mape zaplonu .podnosi
moment itp)))

Acha... Kolego szanowny, co tam przypalasz? Bez dopingu jakos zrozumiec
trudno. Najlepiej podaj liste odpowiedzi do wyboru tak by mozna bylo sobie
wybierac.

jak niemasz nic do powiedzenia to..lepiej nic nie mw..

5

31/07/2007 07:32

virazka #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "ummagumma" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa :

Uytkownik "Kefir" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

Najlepiej podaj liste odpowiedzi do wyboru tak >>by mozna bylo sobie
wybierac.

jak niemasz nic do powiedzenia to..lepiej nic nie mw..

e niby Kefiru nie ma nic do powiedzenia?.....:-)

pozdro
paniifazer

6

31/07/2007 00:58

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "ummagumma" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

Czy np zastosowanie PC powoduje podniesienia odciecia obrotw ?

Zastanow sie. Predkosc obrotowa odciecia uwarunkowana jest
wzgledami wytrzymalosciowymi ukladu korbowo tlokowego i warunkami
pracy rozrzadu. To zalezy od konstrukcjji mechanicznej silnika.
Sadzisz ze PC ja zmieni?

Czxy moment bierze z dolu czy bardziej z gry ))

Wiesz....To bede sobie musial zapamietac. Bo smiech
mnie bierze. Od gory do dolu. Dynamicznie.
Pozdr

--
Hinek
Deauville i inne..

7

31/07/2007 08:12

zbyszek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Hinek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa >> Czy np
zastosowanie PC powoduje podniesienia odciecia obrotw ?

Zastanow sie. Predkosc obrotowa odciecia uwarunkowana jest
wzgledami wytrzymalosciowymi ukladu korbowo tlokowego i warunkami
pracy rozrzadu. To zalezy od konstrukcjji mechanicznej silnika.
Sadzisz ze PC ja zmieni?

Czxy moment bierze z dolu czy bardziej z gry ))

Wiesz....To bede sobie musial zapamietac. Bo smiech
mnie bierze. Od gory do dolu. Dynamicznie.
Pozdr

same mdrale jak wida narazie sie wypowiadaj

8

31/07/2007 08:23

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Elou!
"zbyszek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message
news:f8mk7l$jo1$1nemesis.news.tpi.pl...

Uytkownik "Hinek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa >> Czy np
zastosowanie PC powoduje podniesienia odciecia obrotw ?

Czxy moment bierze z dolu czy bardziej z gry ))

Wiesz....To bede sobie musial zapamietac. Bo smiech
mnie bierze. Od gory do dolu. Dynamicznie.
Pozdr

same mdrale jak wida narazie sie wypowiadaj

A rozumiesz pytanie? Na belkot trudno sensownie odpowiedziec.

--
Pozdrawiam , Artur vel Kefir ;
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

9

31/07/2007 08:58

Krissss #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

A rozumiesz pytanie? Na belkot trudno sensownie odpowiedziec.

Witam!
Jako, ze znam autora glownego watku osobiscie, pozwole sobie wytlumaczyc
Jego intencje.. W skrocie chodzilo mu o to, czy jak zalozy sobie power
commandera do VTX 1800, czy bedzie w stanie objechac intruza 1.8 :) Autora
bardzo boli, ze wacha spaliny suzuki. Dodam, ze owy intruz rozwija predkosci
okolo 220-230 km/h i przyspiesza tak, ze trudno utrzymac nogi na podnozkach
:)

--
krissss
M109R

10

31/07/2007 09:52

zbyszek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Kefir" <> napisa w wiadomoci > A rozumiesz pytanie? Na belkot
trudno sensownie odpowiedziec.

--
sluchaj Panie Kefir  , kanoniku Faq-a , jak bym chcial zapytac czy warto
zalozy PC ,to bym tak zadawal pytanie , ale ja jestem przekonany ,e warto
.. Tylko chciaem sie dowiedze jak zaoenie PC  przeklada sie na praktyczne
zmiany podczas jazdy,wiec skoro jeste taki mundry i bystry ( lub tak tpy
,e nie rozumiesz slowa pisanego) poucz mnie jak jak powinem to napisa
,chtnie i z pokor przyjme uwagi sensowne

11

31/07/2007 09:58

zbyszek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "zbyszek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:f8mpqe$f7f$1atlantis.news.tpi.pl...

Uytkownik "Kefir" <> napisa w wiadomoci > A rozumiesz pytanie? Na
belkot trudno sensownie odpowiedziec.

--
sluchaj Panie Kefir  , kanoniku Faq-a , jak bym chcial zapytac czy warto
zalozy PC ,to bym tak zadawal pytanie , ale ja jestem przekonany ,e
warto . Tylko chciaem sie dowiedze jak zaoenie PC  przeklada sie na
praktyczne zmiany podczas jazdy,wiec skoro jeste taki mundry i bystry (
lub tak tpy ,e nie rozumiesz slowa pisanego) poucz mnie jak jak powinem
to napisa ,chtnie i z pokor przyjme uwagi sensowne
P.S przejrzaem twoje posty wczesniejsze i jak widze poza banalnym
krytykanctwem niczym specjalnym sie nie wyroniasz

12

31/07/2007 10:39

Mariusz K. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


"ummagumma" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message
news:f8le7p$6jq$1atlantis.news.tpi.pl...
mam pytanie do szanownych grupowiczw o praktyczne podzielenie sie uwagami
, w wyniku zastosowania power commandera? . Jak to praktycznie przeklada
sie na moment ,dynamike , spalanie paliwa ? Czy np zastosowanie PC
powoduje podniesienia odciecia obrotw ? .Czxy moment bierze z dolu czy
bardziej z gry )) , itp. kada uwaga praktyczna mile widziana . A super
by bylo ,gdyby cu takiego kto mia w VTX 1800.

P.S.- darujcie sobie uwagi )) typu ,e PC zmienia mape zaplonu .podnosi
moment itp)))


Witam

Wg mojego doswiadczenia ,sadze ze PC jest bajerkiem za ktory nie warto
placic takiej kasy jezeli uzytkujemy moto na ulicy a nie na torze.
Lepiej jest zainwestowac w inne zabawki takie jak powerfiltry , wydechy itp.
Sam PC nie daje mocno odczuwalnych efektow , poza tym bez chamowni
nie da sie przetestowac ustawien.
Nstepna sprawa jest to ze aby ustawic mapy trzeba mic niezle pojecie o co
chodzi
w oprogramowaniu i co za tym idzie co bedziemy zmieniac w samych mapach i
innych ustawieniach
co przelozy sie na sterowanie wtryskami oraz  informacjami z TPS.
Znam kilka osob ktore kupily PC i maja to pod siedzeniem , ale po co ? to
oni sami nie widza
zazwyczaj tlumaczeniem jest to zeby podniesc moc itp. a co niektorzy nie
maja pojecia jak zainstalowac
drivery pod winde do tego PC wiec sytuacja mowi sama za siebie , nie sa oni
kompletnie w stanie
nic sensownego zrobic z tym urzadzeniem poza wgraniem jakis gotowych map ze
strony PC lub netu
ktore moga okazac sie gorsze niz fabryczne.
Zawsze jest tak ze takie mapy sa skonfigurowane pod odpowieni osprzet typu
filtry powietrza , wydechy itp.
Sama modyfikacja fabrycznej mapy zazwyczaj nic nie da poniewaz przy takim
wyscigu zbrojen jaki
jest miedzy producentami moto trudno cos poprawiac bez wplywu na zuzycie
paliwa lub wplywu
na trwalosc silnika. PC nie da sie przesunac punktu odcicia zaplponu
poniewaz PC mozna zmieniac
obszary pamieci w procesorze modulu zaplonowego ktore odpowiadaja za mape
zaplonow
ale nie maja wplywu na ten parametr oraz inne ktore mogly by przyczynic sie
do zniszczenia silnika.

pozdrawiam
Mariusz K.

13

31/07/2007 10:48

zbyszek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Mariusz K." < napisa w wiadomoci > Witam

Wg mojego doswiadczenia ,sadze ze PC jest bajerkiem za ktory nie warto
placic takiej kasy jezeli uzytkujemy moto na ulicy a nie na torze.
Lepiej jest zainwestowac w inne zabawki takie jak powerfiltry , wydechy
itp.
Sam PC nie daje mocno odczuwalnych efektow , poza tym bez chamowni
nie da sie przetestowac ustawien.
Nstepna sprawa jest to ze aby ustawic mapy trzeba mic niezle pojecie o co
chodzi
w oprogramowaniu i co za tym idzie co bedziemy zmieniac w samych mapach i
innych ustawieniach
co przelozy sie na sterowanie wtryskami oraz  informacjami z TPS.
Znam kilka osob ktore kupily PC i maja to pod siedzeniem , ale po co ? to
oni sami nie widza
zazwyczaj tlumaczeniem jest to zeby podniesc moc itp. a co niektorzy nie
maja pojecia jak zainstalowac
drivery pod winde do tego PC wiec sytuacja mowi sama za siebie , nie sa
oni kompletnie w stanie
nic sensownego zrobic z tym urzadzeniem poza wgraniem jakis gotowych map
ze strony PC lub netu
ktore moga okazac sie gorsze niz fabryczne.
Zawsze jest tak ze takie mapy sa skonfigurowane pod odpowieni osprzet typu
filtry powietrza , wydechy itp.
Sama modyfikacja fabrycznej mapy zazwyczaj nic nie da poniewaz przy takim
wyscigu zbrojen jaki
jest miedzy producentami moto trudno cos poprawiac bez wplywu na zuzycie
paliwa lub wplywu
na trwalosc silnika. PC nie da sie przesunac punktu odcicia zaplponu
poniewaz PC mozna zmieniac
obszary pamieci w procesorze modulu zaplonowego ktore odpowiadaja za mape
zaplonow
ale nie maja wplywu na ten parametr oraz inne ktore mogly by przyczynic
sie do zniszczenia silnika.

pozdrawiam
Mariusz K.

bardzo dziekuje za informacje , niezbyt pochlebna opinia o PC i
niejednoznaczna , pokrywa sie z wczeniejszymi ,ktre juz znaem .
Zaoylem KN i V&H , wiec juz wiecej zrobi nie moge )) , ale e bede mia
prawdopodobnie mozliwo nabycia PC po bardzo atrakcyjnej cenie a i
hamownie mam pod rka to zaryzykuje jednak .
Powo.

14

31/07/2007 12:53

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mariusz K. pisze:


Sama modyfikacja fabrycznej mapy zazwyczaj nic nie da poniewaz przy takim wyscigu zbrojen jaki
jest miedzy producentami moto trudno cos poprawiac bez wplywu na zuzycie paliwa lub wplywu
na trwalosc silnika.

Ale nie zapominaj ze fabryczne ustawienia sa zawsze kompromisem pomiedzy osiagami i ekologia. Mozna przestroic silnik z naciskiem na osiagi i olac ekologie. W polaczeniu z wydechem pozbawionym ew. katalizatora, zdemontowaniem ukladu recyrkulacji spalin, nowe mapy wtrysku i zaplonu moga dac spory efekt.


--
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
GSX Big Block 65 cui (666 Products)

15

31/07/2007 13:14

Addriano #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Kuczu" napisa w wiadomoci

.. Mozna przestroic silnik z naciskiem na osiagi i
olac ekologie. W polaczeniu z wydechem pozbawionym ew. katalizatora,
zdemontowaniem ukladu recyrkulacji spalin, nowe mapy wtrysku i zaplonu
moga dac spory efekt.
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
GSX Big Block 65 cui (666 Products)
Ja to bym ci jeszcze w stopce dopisa RADYKALISTA ;)
Pozdro
Addriano
2OO + 18Speed

16

31/07/2007 13:36

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Addriano pisze:

Ja to bym ci jeszcze w stopce dopisa RADYKALISTA ;)

Ale czemu ? Martwi Cie czy Twoje moto spelnia normy Euro 3 ? Bo mnie nie. Widzac codziennie setki kopcacych tirow uwazam iz spaliny z mojego motocykla to kropelka w morzu. A poprzez wywalenie calej "ekologii" wiekszosc nowoczesnych silnikow dopiero nabiera zwawosci :) Sam wlasnie zabieram sie do demontazu recyrkulacji w XV1600 WildStar. Wtajemniczeni WildStarowcy twierdza iz, poza walorami estetycznymi, wywalenie "ekologii" daje realny przyrost mocy rzedu 5-6 KM i ladniejsze brzmienie silnika (typowe do duzych V2 "patataj, patataj").

--
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
GSX Big Block 65 cui (666 Products)

17

31/07/2007 13:49

Tytus z Fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***Uytkownik "Kuczu"
Ale czemu ? Martwi Cie czy Twoje moto spelnia normy Euro 3 ? Bo mnie nie.
Widzac codziennie setki kopcacych tirow uwazam iz spaliny z mojego motocykla
to kropelka w morzu.

E nie przesadzaj z tymi tirami, kopca znacznie mniej wlasnie dzieki
wymaganiom kolejnych norm Euro... Ciekawostka natomiast jest dla mnie coraz
wieksze dymienie wspolczesnych silnkow HDI w osobowkach. Polandia jest nadal
uwazana przez zachod za miejsce gdzie mozliwa jest wolna amerykanka i wiele
z tych silnikow pozbawionych jest czujnikow dymienia.

--
   Tytus

18

31/07/2007 15:00

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Mariusz K." <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

Witam

Rwnie

[ciach]
Znam kilka osob ktore kupily PC i maja to pod siedzeniem , ale po co ? to
oni sami nie widza
zazwyczaj tlumaczeniem jest to zeby podniesc moc itp. a co niektorzy nie
maja pojecia jak zainstalowac
drivery pod winde do tego PC wiec sytuacja mowi sama za siebie ,

Zaraz, zaraz, zaraz, czy ja dobrze zrozumiaem? Mona kupi pc do konkretnej
maszyny
a potem bawi si w domu z mapami zaponu? Nie intereresowaem si tym
specjalnie
i mnie to troche dziwi.

nie sa oni
kompletnie w stanie
nic sensownego zrobic z tym urzadzeniem poza wgraniem jakis gotowych map
ze
strony PC lub netu
ktore moga okazac sie gorsze niz fabryczne.

No bez hamowni to nawet teoria na nic.

Zawsze jest tak ze takie mapy sa skonfigurowane pod odpowieni osprzet typu
filtry powietrza , wydechy itp.
Sama modyfikacja fabrycznej mapy zazwyczaj nic nie da poniewaz przy takim
wyscigu zbrojen jaki
jest miedzy producentami moto trudno cos poprawiac bez wplywu na zuzycie
paliwa lub wplywu
na trwalosc silnika. PC nie da sie przesunac punktu odcicia zaplponu
poniewaz PC mozna zmieniac
obszary pamieci w procesorze modulu zaplonowego ktore odpowiadaja za mape
zaplonow
ale nie maja wplywu na ten parametr oraz inne ktore mogly by przyczynic
sie
do zniszczenia silnika.

True.

pozdrawiam

Rwniz pozdrawiam,
Sqeeb

19

31/07/2007 19:23

marider mariderCUT@go2.pl

Sqeeb napisa(a):
Uytkownik "Mariusz K." <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

Znam kilka osob ktore kupily PC i maja to pod siedzeniem , ale po co ? to
oni sami nie widza
zazwyczaj tlumaczeniem jest to zeby podniesc moc itp. a co niektorzy nie
maja pojecia jak zainstalowac
drivery pod winde do tego PC wiec sytuacja mowi sama za siebie ,

U mnie nie bylo z tym problemu :) Kupilem, wstawilem, zainstalowalem, wgralem gotowa mape pod moj setup (od znajomego zza oceanu dostalem ;) ) sprzet lata nie do wiary, miedzy stockiem a tym co mam teraz roznica pomiedzy niebem a ziemia ;) Spalania wiele wiekszego nie zanotowalem ale nie mialem za wielu okazji bujnac sie konkretnie jeszcze po modyfikacjach.

Zaraz, zaraz, zaraz, czy ja dobrze zrozumiaem? Mona kupi pc do konkretnej
maszyny
a potem bawi si w domu z mapami zaponu? Nie intereresowaem si tym
specjalnie
i mnie to troche dziwi.

Mozna. Oprogramowanie mozna sciagnac z netu jesli nie masz oryginalnej CD, potem instalacja na laptopie i zabawa do woli albo do skutku. Co prawda bez hamowni pozostaje metoda prob i bledow a to bardzo dluga droga zeby trafic w TO CO TRZEBA. Nawet wysokosc n.p.m i wilgotnosc powietrza dodaje swoje. Dodatkowo co serwis to inne ustawienia bo hamownie tez sa rozne a w Polsce zna sie na tym dobrze tylko nieliczna garstka ludzi zeby to wszystko poustawiac jak trzeba (wydatek rzedu 500zl).

Ogolnie polecam strone: http://tinyurl.com/yrvjbd - tak na poczatek.

nie sa oni kompletnie w stanie nic sensownego zrobic z tym urzadzeniem poza wgraniem jakis gotowych map
ze strony PC lub netu ktore moga okazac sie gorsze niz fabryczne.

No bez hamowni to nawet teoria na nic.

No nie za bardzo, trzeba wiedziec co sie robi :)


Zawsze jest tak ze takie mapy sa skonfigurowane pod odpowieni osprzet typu
filtry powietrza , wydechy itp.
Sama modyfikacja fabrycznej mapy zazwyczaj nic nie da poniewaz przy takim
wyscigu zbrojen jaki
jest miedzy producentami moto trudno cos poprawiac bez wplywu na zuzycie
paliwa lub wplywu
na trwalosc silnika. PC nie da sie przesunac punktu odcicia zaplponu
poniewaz PC mozna zmieniac
obszary pamieci w procesorze modulu zaplonowego ktore odpowiadaja za mape
zaplonow
ale nie maja wplywu na ten parametr oraz inne ktore mogly by przyczynic
sie
do zniszczenia silnika.

No chyba ze ma sie PC3r a nie USB, i tam mozna sobie gmerac glebiej (nawet mozesz ustawic oddzielnie wszystko dla kazdego cylindra :) ). Model starszy ale bardziej zaawansowany plus kilka sztuczek na komputerze i zestrojenie wtryskow plus sportowy wydech (najlepiej pelny uklad na czym mozna odczuc wieksza roznice), K&N + velocity stacks i nie poznasz motocykla- mam u siebie i wiem co mowie ;)


Pzdr
PS: osobiscie PC polecam i w kolejnym sprzecie tez go sobie wstawie, ale do VTXa to bym nie pchal bo niezle wymiata i bez tego. No i po co, na co i do czego PC do czopka? o_O
--
marider
R1 + dodatki ;)
http://tinyurl.com/a83mu (4 sale)

20

31/07/2007 21:44

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "marider" <mariderCUT@go2.pl> napisa:

Mozna. Oprogramowanie mozna sciagnac z netu jesli nie masz oryginalnej
CD, potem instalacja na laptopie i zabawa do woli albo do skutku. Co
prawda bez hamowni pozostaje metoda prob i bledow a to bardzo dluga
droga zeby trafic w TO CO TRZEBA. Nawet wysokosc n.p.m i wilgotnosc
powietrza dodaje swoje. Dodatkowo co serwis to inne ustawienia bo
hamownie tez sa rozne a w Polsce zna sie na tym dobrze tylko nieliczna
garstka ludzi zeby to wszystko poustawiac jak trzeba (wydatek rzedu
500zl).

Ogolnie polecam strone: http://tinyurl.com/yrvjbd - tak na poczatek.

Dziki, ale ile to kosztuje tak na polskie realia?


> No bez hamowni to nawet teoria na nic.

No nie za bardzo, trzeba wiedziec co sie robi :)

W sumie tak.

No chyba ze ma sie PC3r a nie USB, i tam mozna sobie gmerac glebiej
(nawet mozesz ustawic oddzielnie wszystko dla kazdego cylindra :) ).
Model starszy ale bardziej zaawansowany plus kilka sztuczek na
komputerze i zestrojenie wtryskow plus sportowy wydech (najlepiej pelny
uklad na czym mozna odczuc wieksza roznice), K&N + velocity stacks i nie
poznasz motocykla- mam u siebie i wiem co mowie ;)

Mhmm...



Pozdrawiam,
Sqeeb

21

31/07/2007 22:05

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Sqeeb" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

Dziki, ale ile to kosztuje tak na polskie realia?

Ju znalazem.

22

31/07/2007 22:10

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "marider" <mariderCUT@go2.pl> napisa:

No chyba ze ma sie PC3r a nie USB, i tam mozna sobie gmerac glebiej
(nawet mozesz ustawic oddzielnie wszystko dla kazdego cylindra :) ).
Model starszy ale bardziej zaawansowany plus kilka sztuczek na
komputerze i zestrojenie wtryskow plus sportowy wydech (najlepiej pelny
uklad na czym mozna odczuc wieksza roznice), K&N + velocity stacks i nie
poznasz motocykla- mam u siebie i wiem co mowie ;)

Jak ryzykowane s te sztuczki i ile ju silnikw popsue? ;->


Pozdrawiam,
Sqeeb

23

31/07/2007 22:48

marider mariderCUT@go2.pl

Sqeeb napisa(a):
Jak ryzykowane s te sztuczki i ile ju silnikw popsue? ;->

Na razie zadnego choc wiem jak mozna sie dobrac do ustawienia nawet skladu mieszanki w R1 za pomoca 2 "magicznych" przyciskow na zegarach tyle ze wole dac zarobic specom niz cos spieprzyc samemu zeby poprawiali pozniej klnac pod nosem ;] Niedawno sobie wstawilem PC3r (dzis amor skretu - Scott's fajna sprawa :) ), teraz mnie czeka wizyta w Piasecznie jak juz bedzie mial wszystkie elementy do strojenia bo czekam jeszcze na pelnego Acrapa a poki co smigam z koncowka Micronika i tu juz czuc roznice ;)

Pzdr
PS: fakt, z moto zrobila sie skarbonka.. ;)
--
marider
R1 + dodatki ;)
http://tinyurl.com/a83mu (4 sale)

24

31/07/2007 23:49

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "marider" <mariderCUT@go2.pl> napisa:

Na razie zadnego choc wiem jak mozna sie dobrac do ustawienia nawet
skladu mieszanki w R1 za pomoca 2 "magicznych" przyciskow na zegarach
tyle ze wole dac zarobic specom niz cos spieprzyc samemu zeby poprawiali
pozniej klnac pod nosem ;] Niedawno sobie wstawilem PC3r (dzis amor
skretu - Scott's fajna sprawa :) ), teraz mnie czeka wizyta w Piasecznie
jak juz bedzie mial wszystkie elementy do strojenia bo czekam jeszcze na
pelnego Acrapa a poki co smigam z koncowka Micronika i tu juz czuc
roznice ;)

W zasadzie, albo uczy si metod prb i bdw a si do czego dojdzie,
albo
zaapa si na jaki kurs/szkolenie. Pewnie s jakie. Tak myle... ;-]

PS: fakt, z moto zrobila sie skarbonka.. ;)

....i mona wrzuci w ni kade pienidze ;-)


Pozdrawiam,
Sqeeb

25

31/07/2007 19:12

ARO #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Mariusz K." <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa :

Wg mojego doswiadczenia ,sadze ze PC jest bajerkiem za ktory nie warto
placic takiej kasy jezeli uzytkujemy moto na ulicy a nie na torze.
Lepiej jest zainwestowac w inne zabawki takie jak powerfiltry , wydechy
itp.
Sam PC nie daje mocno odczuwalnych efektow , poza tym bez chamowni
nie da sie przetestowac ustawien.
Nstepna sprawa jest to ze aby ustawic mapy trzeba mic niezle pojecie o co
chodzi
w oprogramowaniu i co za tym idzie co bedziemy zmieniac w samych mapach i
innych ustawieniach
co przelozy sie na sterowanie wtryskami oraz  informacjami z TPS.

Byc moze trafne stwierdzenie. Byc moze dlatego, ze kuliega, ktory
zmajstrowal sobie do moto zaplon z mikroprocesorem, doszedl do podobnego
wniosku, gdy pojawil sie pomysl sprzedawania tego urzadzenia. Malo kto
bedzie wiedzial po co to tak na prawde kupuje. Z reszta jak potem
doswiadczenie pokazalo - uklad ma za duze mozliwosci ze wzgledu na mozliwosc
konfiguracji dostepnej dla potencjalnego uzyszkodnika. Dodatkowo, co
najbardziej istotne, charakterystyke zaplonowa i wtrysku trzeba by edytowac
dla kazdego silnika indywidualnie. Nawet dla silnikow tej samej marki, typu,
itp., pracujacych w innym otoczeniu (filtry, wydechy) czy o i innym stopniu
zuzycia. Oczywiscie najlepiej wtedy miec pod reka hamownie co by mozna bylo
porownac wyniki. Tymi slowami podpisuje sie pod tym co napisales :)
Przedstawilem moj punkt widzenia na urzadzenia tego typu, z perspektywy
doswiadczen z ukladem dajacym podobne mozliwosci.

Czy na pewno trzeba miec niezle pojecie o programowaniu, zastanowil bym sie.
Mysle ze duzo cenniejsza byla by wiedza tlumaczaca w jakim celu zmienia sie
konkretne nastawy i jakich efektow mozna sie spodziewac, zeby nie zrobic
silnikowi kuku.

Konkluzja: masz gdzie testowac nowe ustawienia charakterystyk i znasz
sie na tym - kupuj, zakladaj, strj, ciesz sie.


ps. chamownia = wiejska zabawa, ze wzgledu na obecno chamw

pzdr

--
ARO
FJ1200





na górę