napinacz CBR - naprawa/regeneracja

Witam Kolegw Motocyklistw,
do rozpoczia tego watku skoni mnie nastepujcy problem:
jak wiadomo w modelach cbr 600 i 1000f, honda miala powany problem z
napinaczami acucha rozrzdu. Bywao a napinacz "koczy sie'' po
40kkm ale bywao te e koczy si po 15kkm. Wymiana na nowy albo
dziaaa w duszym okresie czasu, albo i nie. A wymiana napinacza co
1,5 sezonu to bolezne i kosztowne dziaanie.

Wielu wacicieli 600 wpawowywao (wpasowywuje) napinacze od yamahy
(chyba).

Ja jestem wacicielem 1000f... i mj napinacz hydrauliczny po 15kkm
od wymiany nadaje sie do kolejnej...

Kilka razy spotkaem sie z info, e da si go naprawic/zregenerowa,
na przykad tak:

http://www.duzer.republika.pl/cbr/cbr.htm

i tu jest pytanie do bieglejszych ode mnie  w mechanice: ma to sens?
Bedzie dziaa? Robi kto tak a moe inaczej u siebie? Dziala?

PS. nie chodzi tu o rzebienie w g...., ale o zaatwienie sprawy
napinacza na duzej. Bo jak wsadze nowy to nie mam gwarancji e
podziala duej.

pozdr J

losiuXS2a2 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam.
Problem znany ogolnie to fakt, jak dla mnie jedyna wada 1000F, ale do
rzeczy.
Przedstawiono na tej stronce modyfikacje napinacza znam z bliska,
widzialem to
zalozone juz kilku 1000F oraz w CB 1000 (ten sam silnik), sprawdza sie
to rozwiazanie
bardzo milo:) Jesli masz kogos, kto potrafi to ladnie wyrzezbic , to
nic tylko zakladac.
Losiu GSX750F

Dzieki za info.

Ale ak to dziala odstrony mechanicznej - ta wstawiona ruba z bolcem
blokuje cos, trza j wkrca napina czy cholera co?

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# pisze:
Dzieki za info.

Ale ak to dziala odstrony mechanicznej - ta wstawiona ruba z bolcem
blokuje cos, trza j wkrca napina czy cholera co?

  Ale co rozumiesz pod pojciem "koczy sie" napinacz? Zacina sie po przebiegu 15kkm? Sprynka stracia swoj sprysto? Czy po prostu zakres regulacji (napinania) si skoczy i acuch dalej by luny?
Bo jeeli to ostatnie to nie wina napinacza tylko samego acucha by tandetny i wycign si i naley go wymieni. Nie wiem jak wyglda cay ten mechanizm ale po fotkach sdz e e ten dorobiony element ma wspomc/zastpi spryn po przez ustawienie jakiego tam napicia za pomoc nakrtek. Czy to jest dobry pomys nie wiem, ale wydaje mi si e nie uwzgldnia to zmian  dugoci acuszka pod wpywem temperatury i pewnie konieczna bya by czsta regulacja tego. Jak "koczenie sie" tego napinacza ma zwizek z "niemoc" spryny sugerowa bym zrobi raczej co w tym kierunku np wymiana na mocniejsz lub zastosowanie jakich podkadek eby zwikszy napicie wstpne.

losiuXS2a2 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Widze,ze moj przedmowca ma blade pojecie o zasadzie dzialania
napinacza nierzadu w cbr1000f ;)
Jest  to napinacz HYDRAULICZNY i caly jego defekt polega na tym, ze
tloczysko traci szczelnosc i napinacz sie cofa.
Patent wspomniany powyzej ma za zadanie zapobiegac cofaniu sie
napinacza i reguluje sie przy jego pomocy napiecie wstepne
lancucha nierzadu. To jest wlasnie caly patent.
Pzdr

Losiu GSX750F

na górę