jak slizga sie sprzeglo

freedoman #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i
stwierdzilem dziwna rzecz: mam wrazenie ze powyzej 150-160 kmh zaczyna mi
sie delikatnie slizgac sprzeglo. Wydaje mi sie ze obroty silnika rosna
niewspolmiernie ze wzrostem predkosci.
Przy nizszych predkosciach jest to w ogole niewyczuwalne. Moge zbijac biegi
do przyblokowania tylnego kola, moge tez bezproblemowo przelaczajac I -> II
spowodowac jego uslizg. (oczywiscie nie o to chodzi i tak nie jezdze, ale
dla testu zrobilem takie proby). Ruszanie z "impetem" tez nie sprawia
zadnych problemow i w tym czasie nie zauwazylem zeby sprzeglo sie slizgalo -
chodzi ostro.
Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach
niz np przy ruszaniu?

Nigdy nie mialem problemow ze sprzeglem w 2oo wiec nie mam doswiadczenia.
Sprzeglo jest hydrauliczne i nie ma regulacji "od zewnatrz".
Zastanawia mnie to tym bardziej ze moto ma przejechane od nowosci dopiero
12kkm.

freedoman

Karambol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"freedoman" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message news:4c2a5838$0$2600$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jesli masz takie wrazenie to moze tak byc. Nie wiem czym jezdzisz ale w singlu masz wlasnie takie samo odczucie, szczegolnie na wysokim biegu przy malej predkosci - odkrecasz, obroty rosna a kopa ni ma..

--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E

juhass #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

freedoman pisze:
Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach niz np przy ruszaniu?

W sumie chyba niema reguy. Np u mnie jest dokadnie odwrotnie ni u Ciebie- przy wysokich prdkociach wszystko jest w porzdku, natomiast czsto zdarza si ulizg, gdy moto wchodzi na "grk" momentu obrotowego- wystpuje wtedy wyrane "zerwanie" sprzga, szczeglnie gdy olej jest zimny.
Pozostaje raczej rozebra toto i pomierzy, pooglda. Roboty niema za duo ale wiem doskonale jak si chce- szczeglnie przy okazyjnie wystpujcym problemie i w rodku sezonu. ;)

--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)

Vir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach niz np przy ruszaniu?

Moje suche sprzgo zaczo si lizga wanie przy wikszych prdkociach i w okolicy max momentu obrotowego, czyli 130-140 i rura na 4-ce. Na pocztku wydawao mi si, e kape si lizga, ale mam na to za mao konikw. Przy ruszaniu sprzgo trzymao na mur.

--
Vir
Dua czarna bawarka i maa czarna japonka

Karambol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Vir" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message news:i0evcu$vb6$1news.onet.pl...

[...]

W duzym, mocnym singlu moc oddawana jest inaczej niz w cywilizowanych maszynach - albo jedziesz za wolno i musisz zredukowac albo masz pelen ciag.
Dlatego mowie, ze w singlu najbardziej czuc slizgajace sie sprzeglo jadac wolno na wysokim biegu, w takim silniku i w takiej sytuacji zawsze masz 80-90% max momentu. Ale zasada ze moment zrywa sprzeglo jest taka sama:)

--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://www.youtube.com/user/MarcinKabat
http://www.youtube.com/user/luckykabatpl

Szwed #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Tue, 29 Jun 2010 22:31:49 +0200, freedoman napisa(a):

Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i
stwierdzilem dziwna rzecz: mam wrazenie ze powyzej 150-160 kmh zaczyna mi
sie delikatnie slizgac sprzeglo.

Te tak miaem. Najpierw przy wysokich predkociach, a potem przy coraz
niszych. Trzeba byo wymienic tarcze, przekadki, spryny.
A przekadki do Aprilii zdobic to miesic czekania ;)

pozdr
Szwed

na górę