Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

fajna stronka

1

31/10/2006 18:29

Musashi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

wasnie w poszukiwaniu bazy kolorw PPG na sieci trafiam na co
takiego:P

http://www.eastcoastcustom.com/index.html

a wanie moe kto ma albo wie gdzie pobra taki katalog z
kolorami, bd bardzo wdziczny, nawet innego producenta.! :D

Pozdrawiam Jaca

2

31/10/2006 23:30

maverik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Musashi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:1162319391.063254.172000b28g2000cwb.googlegroups.com...
wasnie w poszukiwaniu bazy kolorw PPG

w necie raczej nie znajdziesz, probnika poszukaj w okolicznej mieszalni
lakierow, ale duzo pokrywa sie DuPointem i innymi, ja sie probnika od
Standoxa nie moge juz dlugo doprosic, dostaja je tylko punkty ktore maja
dystrybucje ich lakierow, a sam osobno kosztuje nie malo

http://www.eastcoastcustom.com/index.html

szczerze?jesli o malunki chodzi kiespko, bardzo kiepsko

pozdr.


--
--
Arkadiusz Tarnowski Yamaha FZX 1000
Lakierowanie/Aerograf 694 150 895
ADM Motocykle www w budowie

3

01/11/2006 07:54

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

On 2006-10-31 19:29:51 +0100, "Musashi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

a wanie moe kto ma albo wie gdzie pobra taki katalog z
kolorami, bd bardzo wdziczny, nawet innego producenta.! :D

Generalnie jakikolwiek komputerowy (czy to przez net, czy jako soft) katalog kolorow jest o kant proncia potluc. Kazdy niemal monitor wyswietla kolory troche inaczej i nie da sie przewidziec jak dokladnie poszczegolne kolory bedu u roznych juzkow wygladaly. A przeciez o wyglad niuansow tu chodzi.
Do czegos takiego kazdy uzytkownik musialby miec wysokiej jakosci monitor regularnie kalibrowany. Bezsensu puki co.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

4

01/11/2006 07:54

Musashi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Generalnie jakikolwiek komputerowy (czy to przez net, czy jako soft)
katalog kolorow jest o kant proncia potluc. Kazdy niemal monitor
wyswietla kolory troche inaczej i nie da sie przewidziec jak dokladnie
poszczegolne kolory bedu u roznych juzkow wygladaly. A przeciez o
wyglad niuansow tu chodzi.
Do czegos takiego kazdy uzytkownik musialby miec wysokiej jakosci
monitor regularnie kalibrowany. Bezsensu puki co.

moe nie mam super monitora, ale skalibrowany jest profesjonalnie, i
regularnie to robi mi kolega w firmie u siebie, gdzie monitory maj
najwyszej jakoci i napewno jakoc jest ok, gdy obrabiam foty i
te potrzebuj jakoci. Nie chodzi mi o wybieranie koloru, tylko o
wstpne zobaczenie oferty i wybranie kilku interesujcych mnie
kolorw, bo nie bd siedzia w sikkens 2 godziny i przeglda i
zastanawia si, mam pomys na malowanie i wstponie chc dobra
interesujce mnie kolory, poza tym i tak bdc w salonie powinno
si wychodzi na wiato dzienne, bo nie kady salon dysponuje
owietleniem 4500K.

Pozdrawiam Jaca

5

01/11/2006 10:10

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

On 2006-11-01 08:54:30 +0100, "Musashi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Generalnie jakikolwiek komputerowy (czy to przez net, czy jako soft)
katalog kolorow jest o kant proncia potluc.

moe nie mam super monitora, ale skalibrowany jest profesjonalnie, i
regularnie to robi mi kolega w firmie u siebie, gdzie monitory maj
najwyszej jakoci i napewno jakoc jest ok, gdy obrabiam foty i
te potrzebuj jakoci.

Zajebiscie. Ty masz (juz nie bede sie pastwil i pytal do czego jest skalibrowany). Jak myslisz ile jeszcze osob? I czy dla takiej ilosci oplaca sie producentowi cos takiego robic? Bawic sie we wdrazanie i saport roznych monitorow, komputerow, systemow, juzkow z rozny poziomem wiedzy o ColorManagemet. oczywiscie kazdy musial by miec dostep do kolorometru i regularnie dokonywac linearyzacji monitora. Tylko po to, zeby pozniej sie okazalo, ze dany lakier na wzorniku wyglada inaczej (metameryzm). I jeszcze ciutke inaczej na metalu. I cala robota w pis^&%


Nie chodzi mi o wybieranie koloru, tylko o
wstpne zobaczenie oferty i wybranie kilku interesujcych mnie
kolorw,

No to wstepnie jest jakis czerwony i jakis niebieski. I czarny pewnie tez.


mam pomys na malowanie i wstponie chc dobra interesujce mnie kolory,

Najsensowniej to jednak sprawdzic odcienie na probniku z nalozona warstwa lakieru. Zdjecia czy probki dobrane z palety RGB tego nie oddadza.


poza tym i tak bdc w salonie powinno
si wychodzi na wiato dzienne, bo nie kady salon dysponuje
owietleniem 4500K.

5500K jak juz.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

6

01/11/2006 11:55

Musashi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

nic tego nie odda, oprcz zobaczenia oryginau, ale myl, e
skanik dobry takiej ksiki w ktrym znajduj si oryginay,
napewno by si przyda, co do kolorw to wiem, e jaki tam czarny
jest, jaki kameleon napewno te:P ja kiedy prbowaem od
sikkensa taki katalog zaatwi, i ni chuja, nawet kumpel ktry tam
pracuje nie pomg, a nie mam czasu na jedenie i przebieranie,
poprostu mam pomys i chc plus minus dopasowa co, napewno
czer, ale czy opera, metalik czy zwyky jeszcze nie wiem,
mylaem te nad kameleonem, do tego przychodzi 2 barwa biel, albo
srebrno-szary metalik, majc skany takiego katalogu jestem wstpnie
gotw si przygotowa i wtedy pojecha i zobaczy w realu, jak
ju pisaem nie mam czasu spdza 2 czy 3 h i wybiera przebiera
i si decydowac na miejscu, a uwaam, e do wstpnego
przegldnicia bazy kolorw nie musi by monitor a tak
perfekcyjnie skalibrowany, poza tym co zobaczysz na keczku 1,5 na
1,5 cm lub prostokcie 1,5 na 2,5 cm, lakier te inaczej wyglda na
wikszej powierzchni, wic myl, e opcja zeskanowanego katalogu
jest czym dobrym. Ja szykuj materiay do nawietle, dlatego
akurat mam tak a nie inaczej przygotowany komp, poza fotkami ktre
robi od lat.

Pozdrawiam Jaca





na górę