czy da sie?

Czy da si przekrci  cylinder o 180 stopni w poziomie zakladajc
e zgram ( jako ) otwory kanaw przepukujcych? Czy
teoretycznie moe to zadziaa? motor WSK 125

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

Czy da si przekrci  cylinder o 180 stopni w poziomie zakladajc
e zgram ( jako ) otwory kanaw przepukujcych? Czy
teoretycznie moe to zadziaa? motor WSK 125

Zadziala. Ale gaznik bedziesz mial z przodu.

Hinek
Deauville

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik Hinek napisa:

[...]

cwaniaczek chce sobie doadowanie zrobic :)))

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Arni napisa(a):
Uytkownik Hinek napisa:
Uytkownik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

Czy da si przekrci  cylinder o 180 stopni w poziomie zakladajc
e zgram ( jako ) otwory kanaw przepukujcych? Czy
teoretycznie moe to zadziaa? motor WSK 125

A dlaczego nie? Rozstaw szpilek jest symetryczn. Tylko bedziesz musial w karterach pogrzebac zeby zrobic lustrzane odbicie kanalow. A dokladniej, to bez TIGa sie nie obejdzie.

Zadziala. Ale gaznik bedziesz mial z przodu.

A moze o to wlasnie chodzi? ;)

cwaniaczek chce sobie doadowanie zrobic :)))

Czy ja wiem? ;)

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Dziki za odpowiedzi, pogoogluje za tematem:)

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):
Dziki za odpowiedzi, pogoogluje za tematem:)

Zarra, moment, kwilunia!
A za czem ty chcesz guglac? Generalnie na temat konkretnych i sensownych przerobek jest malo, a zwlaszcza dobrych opracowan.
W tym konkretnym przypadku guglanie IMO nic nie pomoze - najlepiej bedzie gdy wezmiesz do reki ten silnik i dobrze mu sie przyjrzysz: Dla lepszego zobrazowania sprawy mozesz sobie polozyc odwrocona uszczelke podcylindrowa na kartery - zobaczysz wtedy, jak musisz zmienic ksztalt kanalow przelotowych.
Mozna by sprobowac bez modyfikacji - tylko z doklejeniem poxipolkiem jakiejs zaslepki - ale po co?
Uchyl no rabka tajemnicy i zdradz, co kombinujesz? :)

Uytkownik "zbigi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

W tym konkretnym przypadku guglanie IMO nic nie pomoze - najlepiej bedzie gdy wezmiesz do reki ten silnik i dobrze mu sie przyjrzysz:

Warto sie tez upewnic jak bedzie z zamkami pierscieni. Chodzi o to
zeby nie przechodzily przez okna. Przyznam, ze nie pamietam jak
pierscienie byly tam ustawione. Chyba nie bedzie problemu, ale
warto sprawdzic.

Hinek
Deauville

Kuba Łacki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Tue, 26 Dec 2006 11:22:48 +0100, "Hinek"
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

IMHO skoro obraca cylinder tyem do przodu, to na logik - zrobi to
samo z tokiem, czyli problemu z piercieniami zupenie by nie
powinno.

--
pzdr

dokadnie :)

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuba acki napisa(a):
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

Tez nie pamietam, a nie chce mi sie silnika rozkrecac, zeby sprawdzic. Moga jednak byc z tym problemy. No... problemiki. Dwa :)
Pod postacia takich malych koleczkow, ktore trzeba bedzie przelozyc.

IMHO skoro obraca cylinder tyem do przodu, to na logik - zrobi to
samo z tokiem, czyli problemu z piercieniami zupenie by nie
powinno.

A widzisz? Moja logika tego nie przewidziala :)

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):
> a jeeli tok te obrc??

A kierunek obrotow walu korbowego tez zmienisz? :)
Bo widzisz... Tlok WSKi ma przesuniecie osi sworznia tlokowego.
Wiec skoro obrocisz tlok, to powinienes zmienic kierunek obrotow walu korbowego. Jezeli zmienisz, to bedziesz musial zrobic nowa krzywke aparatu zaplonowego bedaca lustrzanym odbiciem orginalu (albo zmodyfikowac orginalna, zeby miala wyrazny punkt rozwarcia przerywacza). No chyba, ze planujesz bezstykowy zaplon hielektroniczny.

BTW dlatego lubie dyskusje - suma kilku wypowiedzi (tych konstruktywnych ;)) pozwala uporzadkowac tok myslenia. Chociazby ;)

[...]

Oryginalny tlok mial strzalke ktora miala byc skierowana do przodu
przy montazu. Powody mogly byc dwa. Albo przesuniecie osi sworznia
tlokowego, albo kwestia zamkow na pierscianiach.
Gdyby zmienic kierunek obrotow, to na dobra sprawe trzeba jeszcze
zmienic pare rzeczy. Np gwint na walku zdawczym skrzyni.

Nawiasem mowiac WSK 175 ktora kiedys mialem potrafila odpalic
w druga strone....Ku mojemu przerazeniu ruszylem kiedys do tylu!

Hinek
Deauville

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Hinek napisa

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

zbigi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Bo widzisz... Tlok WSKi ma przesuniecie osi sworznia tlokowego.

Ejze??:)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jacot napisa

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

zbigi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

No... ma? :)
Kurde... z pamieci pisze - chyba sie przejde jednak do garazu i poszperam ;)

No ja sie tez wcale nie zakladam:) Ale z krajowych silnikow zwlaszcza,
jedyne tloki z przesunieciem sworznia wystaja mi z fiatopochodnych:)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jacot napisa

[...]

Romek K yamamoto@WYTNIJ.gazeta.pl

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):

Czy da si=EA przekr=EAci=E6  cylinder o 180 stopni w poziomie zakladaj=B1c
=BFe zgram ( jako=B6 ) otwory kana=B3=F3w przep=B3ukuj=B1cych? Czy
teoretycznie mo=BFe to zadzia=B3a=E6? motor WSK 125

Oczywiscie ze sie da. Przerobki takie wykonuje i wykonywalem juz od wielu lat
przystosowujac silniki do wyczynu a konkretnie  w kartingu. Przerabialem
popularne silnik 516 i 518  (CZ)  odwracajac cylinder i tlok co dawalo wiele
zalet. Przede wszystkim latwe zaprojektowanie ukladu wydechowego oraz
najwazniejsza sprawa to lepsze uszczelnienie ukladu tlok-cylinder podczas suwu
pracy co dawalo niwielki przyrost mocy. Silnik wsk  przy takiej przerobce
wymagal klopotliwego dopasowywaia kanalow przelotowych gdyz w zbyt wielkim
stopnio sie nie pokrywaly po odwroceniu cylindra. Jak ktos cos wiecej chce
wiedziec to zapraszam na priv
Pozdr
Roman
FJ 1200

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

[...]

Jessssuuu ale mnie nastraszye :)

[...]

dziki , bo ju mylalem e ubzduraem sobie jaki "chory"
pomys, tzn i tak jest raczej zakrcony bo pojawi sie tylko po to
aby "wyprostowa" wydech. (sory za rozczarowanie)

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):
A kierunek obrotow walu korbowego tez zmienisz? :)
[...]

Jessssuuu ale mnie nastraszye :)

Wcale bo nie :)
BTW moglbys zostawiac naglowek pokazujacy kogo cytujesz.
Bo na przyklad nie wiadomo zupelnie, ze to pod spodem napisal Roman odet eFJoty:

[...]

Nie ma chorych pomyslow. Chore moze byc tylko ich uzasadnienie.

> tzn i tak jest raczej zakrcony bo pojawi sie tylko po to
aby "wyprostowa" wydech. (sory za rozczarowanie)

Zadne rozczarowanie - chcesz sobie odwrocic cylinder w motocyklu aby moc z przodu zainstalowac gaznika, a wydech szedl sobie prosto do tylu?
A wiesz dlaczego zrezygnowano z takiego ukladu konstrukcyjnego juz w pierwszej polowie zeszlego wieku? :)

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

zbigi napisa(a):
A wiesz dlaczego zrezygnowano z takiego ukladu konstrukcyjnego juz w
pierwszej polowie zeszlego wieku? :)

Nie wiem, a ciekawym.

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

zbigi wrote:
A wiesz dlaczego zrezygnowano z takiego ukladu konstrukcyjnego juz w pierwszej polowie zeszlego wieku? :)

hmm.... chlodzenie?

--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio i motr
Krakuf - Elyta Grp

Michu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Wed, 27 Dec 2006 15:38:25 +0100, Kamil Nowak 'Amil'
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

zbigi wrote:
A wiesz dlaczego zrezygnowano z takiego ukladu konstrukcyjnego juz w
pierwszej polowie zeszlego wieku? :)
hmm.... chlodzenie?

Ja stawiam na  lapanie przez gaznik calego syfu unoszonego przez
przednie kolo.

Pozdro 600
Michu

Maly #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

zbigi napisa

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Maly napisa

Dzikuje jeszcze raz za dosy due powicenie czasu mojemu
problemowi.

zbigi napisa(a):
Suma wszystkich czynnikow daje w odpowiedzi uklad jaki mamy obecnie. I
nie widze racjonalnych powodow dla ktorych warto byloby to zmieniac :)
Wiec raz jeszcze odpowiedz na pytanie postawione w tytule; czy da sie
(odwrocic cylinder w WSK125)? brzmi: Da sie. Ale po co? :)

Osobicie mam pewien niesmak widzc wystajcy kawaek rury w
okolicach silnika , ktry nijak  nie zgrywa sie z zarysem motocykla (
nie tyczy sie to tylko WSKi ale jest to TYLKO moja opinia) , i
biegncy ni w pizd.... ni w oko wzdu boku motoru  (oczywicie
ladnie wygldaj np: dwa wydechy- lubie symetrie :) ) dlatego
chciaem sobie polepszy wizualne doznania i std to pytanie zadane
w tytule.

zbigi napisa(a):
Oczywiscie chodzi o chlodzenie - strona wydechu w glowicy jest
najbardziej obciazona cieplnie i dla wyrownania rozkladu temperatury
korzystniej jest by cieplejszym wystawiac do wiatru.

ale czy to naprawde taki wielki problem? ( rozumiem e bardziej
rozgrzany wydech raczej nie stanowi bariery tej przerbki).

zbigi napisa(a):
Dodatkowym bonusem jest osloniecie gaznika i latwiejsze zabudowanie
filtru powietrza

oczywicie zgadzam si, ale filtr w dzisisiejszych czasach mona
kupi troszke inny ni N-dziesit lat temu.

Nie jestem specjalist, nie jestem wszechwiedzcy dlatego pytam i
jeszcze raz dziki za pomoc.
Naprawde :) pozdrawiam

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

[...]

Silnik bez rur? Parafrazujac klasyka taz to jak baba bez ...;)
W tjuningu wizualnym poszedlbym w kierunku dwu rur:)

ale czy to naprawde taki wielki problem? ( rozumiem e bardziej
rozgrzany wydech raczej nie stanowi bariery tej przerbki).

No rozumisz, rownomiernosc w odksztalcaniu cylindra

oczywicie zgadzam si, ale filtr w dzisisiejszych czasach mona
kupi troszke inny ni N-dziesit lat temu.

Nie miej zludzen. Filtr skuteczny swoje gabaryty posiadac musi

--
Pozdrowionka
Jacot M10

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):
Dzikuje jeszcze raz za dosy due powicenie czasu mojemu
problemowi.

Eeee... spoko - zawszec to fajnie powymadrzac sie troche :)

[...]

A gustami sie nie dyskutuje. Pamietam, ze i mnie podobal sie ukld z rura wychodzaca z tylu i idaca praktycznie w poziomie wprost do tylu. No i caly ten motor mnie sie podobal (nie pomne marki i typu) Ale przyjalem do (s)wiadomosci obowiazujacy uklad konstrukcyjny i moze dzieki temu zupelnie mi nie przeszkadza "klasyczny" uklad :)

[...]

Ano wlasnie wielki. W mojej WSK125 podczas jazdy na niskich biegach (z niska predkoscia) przy duzym obciazeniu silnika dalo sie zaobserwowac swiecenie kolanka wydechowego. Wole sobie nie wyobrazac takiego kawalka rozgrzanej do wisniowosci rury bezposrednio pod zbiornikiem paliwa/siodlem. Pisalem juz o naprezeniach w glowicy? WSKa ma stosunkowo prosta i nierozbudowana glowice, wiec tam tego nie bedzie tak widac ale w jakims silniku 4T z rozbudowana glowica moze to stanowic naprawde spory problem.

Dodatkowym bonusem jest osloniecie gaznika i latwiejsze zabudowanie
filtru powietrza

oczywicie zgadzam si, ale filtr w dzisisiejszych czasach mona
kupi troszke inny ni N-dziesit lat temu.

Ale gdzie go zmiescisz? Pod glowka ramy? Tam wcale nie jest tak rozowo z miejscem.

Nie jestem specjalist, nie jestem wszechwiedzcy dlatego pytam i
jeszcze raz dziki za pomoc.

Ja tez nie i dlatego lubie se pogadac - zawsze da sie sprowokowac kogos, kto wie wiecej/lepiej i czlek sie czegos nowego dowie :)

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

na górę