Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

czerwone pole

1

11/09/2008 21:52

mixokret mixokret.SKASUJ@gazeta.pl

Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci do
czerwonego pola?
Pozdrawiam
mixokret


--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

2

12/09/2008 00:02

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik " mixokret" <mixokret.SKASUJ@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:gac3un$ck1$1inews.gazeta.pl...
Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci do
czerwonego pola?

Odcicie zaponu w poowie lub pod koniec czerwonego pola.
Poza tym robic to w trakcie jazdy tj. przyspieszania,  z zapitym biegiem szybcie wykoczysz silnik. Nie w sensie zatarcie tylko w sensie moliwoi urwania si korbowodw czy wyjscia wau bokiem....
Ale o ile wczesnie to nie jestem w stanie ci odpowiedzie.
Wojtek

3

12/09/2008 07:31

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Alti pisze:

Poza tym robic to w trakcie jazdy tj. przyspieszania,  z zapitym biegiem szybcie wykoczysz silnik. Nie w sensie zatarcie tylko w sensie moliwoi urwania si korbowodw czy wyjscia wau bokiem....

Rozwiniesz ? Prosze

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

4

12/09/2008 09:31

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa


Rozwiniesz ? Prosze


Kol. Alti jest przedstawicielem starej szkoly w/g ktorej jak sie
cos szybciej kreci to sie szybciej zepsuje. Dzieki tej szkole
prosperowaly dobrze kiedys warsztaty naprawiajace waly do 2 suwow :)
Kiedys przed laty oryginalny wal wytrzymal mi w WSK 175 ponad 40 tys
kilometrow, a tym co nie lubili obrotow potrafil sie rozleciec po
10 tys...
Pozdr

--
Hinek
Deauville i inne..

5

12/09/2008 15:49

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Hinek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:48ca1ab1news.home.net.pl...
Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa


Rozwiniesz ? Prosze


Kol. Alti jest przedstawicielem starej szkoly w/g ktorej jak sie
cos szybciej kreci to sie szybciej zepsuje. Dzieki tej szkole
prosperowaly dobrze kiedys warsztaty naprawiajace waly do 2 suwow :)
Kiedys przed laty oryginalny wal wytrzymal mi w WSK 175 ponad 40 tys
kilometrow, a tym co nie lubili obrotow potrafil sie rozleciec po
10 tys...

Dobra dobra.... Ja nie twierdz e trzeba jedzi jak cipa.
To e  w dwusuwach wysze obroty s jak najbardziej wskazane ze wzgldu na smarowanie i jedac nimi jak cipa zatrze si silnik duo szybciej ma si nijak do omawianej tu jazdy na czerwonym polu...
Wojtek

6

13/09/2008 10:27

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Fri, 12 Sep 2008 15:49:38 +0200, "Alti" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:


To e  w dwusuwach wysze obroty s jak najbardziej wskazane ze wzgldu na
smarowanie i jedac nimi jak cipa zatrze si silnik duo szybciej ma si
nijak do omawianej tu jazdy na czerwonym polu...

Mowisz ze wyzsze obroty powoduja tylko poprawe smarowania silnika 2T ?
A co z innymi zjawiskami ?

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

7

12/09/2008 15:47

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gacus9$a6g$1news.wp.pl...
Alti pisze:

Poza tym robic to w trakcie jazdy tj. przyspieszania,  z zapitym biegiem szybcie wykoczysz silnik. Nie w sensie zatarcie tylko w sensie moliwoi urwania si korbowodw czy wyjscia wau bokiem....

Rozwiniesz ? Prosze

Wysze obroty oznaczaj e podczas ruchu toka musi on szybciej chodzi w gr i w d. Jeeli ma to robi szybciej to przykadana jest do niego znacznie wiksza sia. Powod dla ktryego urwa si korbowd jest zazwyczaj jedn z moliwoi.
Albo tok pizdn po zaworach (np. przy rozsypaniu si rozrzdu) i si pogi korbowd i urwa
Albo pizdn podczas odpalania w wod w cylindrze (uszczelka pod gowic albo woda w kolektorze dolotowym) i sie pogi/urwa
Albo si urwa podczas ostrej jazdy gdy silnik by na maksymalnych obrotach. (opcja wystpujca osobno podczas katowania i czasami wystpujca wraz ze zmieleniem skrzyni w samochodach podczas pomyek typu: po maksymalnych obrotach na czwrce miaem wrzuci pitke ale wesza mi trjka)
Ta trzecia opcja to zwyka fizyka wedle ktrej jak masz co duo szybciej przyspiesza i hamowac to musisz w to woyc wicej siy.
Abstrahujc od powyszych powiedz mi prosze po kiego producenci maluj czerwone pole? e niby uytkowicy s debilami i nie rozmiej e jak obrotomierz jest do 15krpm to nie bdzie si dao wkrci na 20krpm?
Jeeli uwaasz e jazda na czerwonym polu nie ma moliwoi przynie adnych zych skutkw to rozwi prosz....
Wojtek

8

12/09/2008 08:21

Adas #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Alti" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:gac4gm$q2b$1news.onet.pl...

Uytkownik " mixokret" <mixokret.SKASUJ@gazeta.pl> napisa w wiadomoci
news:gac3un$ck1$1inews.gazeta.pl...
Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci do
czerwonego pola?

Odcicie zaponu w poowie lub pod koniec czerwonego pola.
Poza tym robic to w trakcie jazdy tj. przyspieszania,  z zapitym biegiem


na luzie trzymalem przez  minute gsx-r1000 k4 na odcince i nic sie nie stalo


Adas
zla suka

9

12/09/2008 08:37

FanTomas #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci
do
czerwonego pola?

Odcicie zaponu w poowie lub pod koniec czerwonego pola.
Poza tym robic to w trakcie jazdy tj. przyspieszania,  z zapitym
biegiem


na luzie trzymalem przez  minute gsx-r1000 k4 na odcince i nic sie nie
stalo


ja widziaem jak pan niemiecki kibic na gp brna na polu namiotowym zapali
silnik na luzie, odwino gaz do konca, zablokowa manetke "trytytk" i
poszed chla piwsko a motocykl wy na odciciu ponad dwie godziny az sie
paliwo skonczyo. rano wla z butelki benzyne i spokojnie go odpalil "na
dotyk".
pozdro

10

12/09/2008 08:47

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

FanTomas pisze:
ja widziaem jak pan niemiecki kibic na gp brna na polu namiotowym zapali silnik na luzie, odwino gaz do konca, zablokowa manetke "trytytk" i poszed chla piwsko a motocykl wy na odciciu ponad dwie godziny az sie paliwo skonczyo. rano wla z butelki benzyne i spokojnie go odpalil "na

Wanie poczuem rado z faktu wynajcia kwatery w Brnie, zamiast nocowania na polu namiotowym :)

pozdr
DP
TL-S

11

12/09/2008 09:17

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Don Pedro pisze:

Wanie poczuem rado z faktu wynajcia kwatery w Brnie, zamiast nocowania na polu namiotowym :)

No to ja bym mial uczucia akurat odwrotne :)


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

12

12/09/2008 09:24

zonda #_USUN_TO_@_USUN_TO_#



No to ja bym mial uczucia akurat odwrotne :)

hahahahahha...!!

Ja tez !!!
Dobrych pare lat temu bylem na zlocie w Polanowie nad jeziorem.
W nocy robione byly zawody: szlifierzy na plastikach zdejmowali tlumiki i
odkrecali na full, a ci najbardziej zdesperowani wjezdzali nawet tylem do
wody (zeby sie lepiej nioslo).
Pomijajac aspekty higieniczno-zdroworozsadkowe, efekt byl max.
Mimo ze trwalo to lacznie kilka godzin, do dzisiaj to pamietam (i chetnie
jeszcze raz bym posluchal).
:)


Z.

13

12/09/2008 09:28

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

zonda pisze:
No to ja bym mial uczucia akurat odwrotne :)
hahahahahha...!!
Ja tez !!!

No to ja si ewidentnie starzeje, albo za mao piwa we krwi o 9 rano :)

pozdr
DP
TL-S

14

12/09/2008 14:24

Mariusz Kruk Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zonda"
Dobrych pare lat temu bylem na zlocie w Polanowie nad jeziorem.
W nocy robione byly zawody: szlifierzy na plastikach zdejmowali tlumiki i
odkrecali na full, a ci najbardziej zdesperowani wjezdzali nawet tylem do
wody (zeby sie lepiej nioslo).
Pomijajac aspekty higieniczno-zdroworozsadkowe, efekt byl max.

To teraz postaw si na miejscu np. okolicznej zwierzyny. Faktycznie,
pewnie "efekt by max".

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb ``If  all  else  fails,  read  the  instruc-
`b  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   d' tions.''
d' http://epsilon.eu.org/ Yb
`b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

15

12/09/2008 14:28

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mariusz Kruk pisze:

To teraz postaw si na miejscu np. okolicznej zwierzyny. Faktycznie,
pewnie "efekt by max".

Tam nie ma zwierzyny okolicznej. Zlot w Polanowie byl (jest?) na cyplu na jeziorze.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

16

12/09/2008 14:39

Mariusz Kruk Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kuczu"
To teraz postaw si na miejscu np. okolicznej zwierzyny. Faktycznie,
pewnie "efekt by max".
Tam nie ma zwierzyny okolicznej. Zlot w Polanowie byl (jest?) na cyplu
na jeziorze.

Sam sobie przeczysz.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Inwigilacja  kosztuje. Permanentna inwigila-
|  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   | cja kosztuje duo.(Bronek Kozicki)
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

17

12/09/2008 14:44

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mariusz Kruk pisze:

Sam sobie przeczysz.


Rozwiniesz ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

18

12/09/2008 15:11

Mariusz Kruk Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kuczu"
Sam sobie przeczysz.
Rozwiniesz ?

A co tu rozwija? Uwaasz, e jak nie ma w zasigu wzroku osia to ju
nie ma zwierzyny w okolicy?
Dla ustalenia uwagi - nie, nie nale do osb uwaajcych, e ludzie
powinni si wymordowa, eby przyrodzie byo lej, ale taka bezmylna
uciliwo dziaa mi na nerwy.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft  Office 2000: Inteligentne aplika-
`b  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   d' cje
d' http://epsilon.eu.org/ Yb
`b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

19

12/09/2008 15:14

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mariusz Kruk pisze:

A co tu rozwija? Uwaasz, e jak nie ma w zasigu wzroku osia to ju
nie ma zwierzyny w okolicy?

Bywa ze juz dawno uciekla.

Dla ustalenia uwagi - nie, nie nale do osb uwaajcych, e ludzie
powinni si wymordowa, eby przyrodzie byo lej, ale taka bezmylna
uciliwo dziaa mi na nerwy.

Dlatego nie powinienes jezdzic na zloty. W ogole powinienes zarzucic pomysl posiadania motocykla.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

20

15/09/2008 10:26

Mat S fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gadq0e$or3$1news.wp.pl...

Dlatego nie powinienes jezdzic na zloty. W ogole powinienes zarzucic pomysl posiadania motocykla.

Okurde... ato ci radyka. Ja na przykad wszelkich spdw organicznie nie cierpi, wol pojedzi "aspoecznie". Jaka zasada zobowizuje motocyklistw do zbiorowoci? S jakie przepisy prawne? Zwyczajowe?

MS

21

15/09/2008 10:39

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mat S pisze:

Okurde... ato ci radyka. Ja na przykad wszelkich spdw organicznie nie cierpi, wol pojedzi "aspoecznie". Jaka zasada zobowizuje motocyklistw do zbiorowoci? S jakie przepisy prawne? Zwyczajowe?

Jest jedna zasada. Nie lubisz zlotow to nie jezdzisz ale takze nie potepiasz. Nie lubisz klubow to nie wstepujesz ale tez nie krytykujesz bo nie znasz.

Ja nie lubie taplac sie w blocie ani zapierdalac czysta na gumie. Ale skoro ktos lubi to jego sprawa. Nie krytykuje i nie potepiam.

Zloty maja swoje prawa i zasady. Do jednej z nich nalezy prawo do wyzycia sie. Lepiej zeby ludzie strzelali z wydechow i palili gume na zlocie niz na osiedlowych uliczkach. A niektorzy musza strzelac i koniec. Takie ich prawo, bo to im daje frajde z posiadania motocykla (miedzy innymi). Inni beda palic gume, jeszcze inni chlac do upadlego i koniec.Po to sa zloty.

Jesli komus nie pasuje to nie ma sprawy. Przymusu obecnosci nie ma.

Jezdzac po polach na enduraku lub crossie wpedza sie w epilepsje myszki, lisy i inna zwierzyne. Palujac po ulicy mozna jebnac psa lub rozjechac zabe. Trudno, takie jest zycie. Ale akurat kondycja psychiczna zab i ryb w jeziorze przez 2 zlotowe dni wisi mi dokladnie.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

22

12/09/2008 14:42

Slawek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Tam nie ma zwierzyny okolicznej. Zlot w Polanowie byl (jest?) na cyplu
na jeziorze.

Ryby wymary po podobnym zlocie rok wczeniej?

p.

23

12/09/2008 14:43

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Slawek pisze:

Ryby wymary po podobnym zlocie rok wczeniej?

I uwazasz ze rybom przeszkadza strzelanie z tlumikow ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

24

12/09/2008 14:53

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2008-09-12 14:42:59 +0200, Slawek <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Tam nie ma zwierzyny okolicznej. Zlot w Polanowie byl (jest?) na cyplu
na jeziorze.

Ryby wymary po podobnym zlocie rok wczeniej?

Taaa. Paru harlejowcow pod wplywem nastroju chwili dokonalo uroczystej ablucji (niektorzy pierwszy raz w doroslym zyciu!). Glony tez zdechly.
;-)


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

25

12/09/2008 14:47

zonda #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Tam nie ma zwierzyny okolicznej. Zlot w Polanowie byl (jest?) na cyplu
na jeziorze.

Zlotfaktycznie jest na cyplu.
Zwierzyny faktycznie nie ma.
Na poczatku lipca, na jeden weekend wszystkie zwierzeta "chcial-nie chcial"
wynosza sie w spokojniejsza okolice !

:)


Z

26

12/09/2008 15:01

Adas #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:slrngcknsh.le2.Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zonda"
Dobrych pare lat temu bylem na zlocie w Polanowie nad jeziorem.
W nocy robione byly zawody: szlifierzy na plastikach zdejmowali tlumiki i
odkrecali na full, a ci najbardziej zdesperowani wjezdzali nawet tylem do
wody (zeby sie lepiej nioslo).
Pomijajac aspekty higieniczno-zdroworozsadkowe, efekt byl max.

To teraz postaw si na miejscu np. okolicznej zwierzyny. Faktycznie,
pewnie "efekt by max".


huj ze zwierzyna, zlot sie udal


Adas
zla suka

27

12/09/2008 14:56

Adas #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "FanTomas" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:gad2n6$8vk$1news.onet.pl...
Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci
do
czerwonego pola?

Odcicie zaponu w poowie lub pod koniec czerwonego pola.
Poza tym robic to w trakcie jazdy tj. przyspieszania,  z zapitym
biegiem


na luzie trzymalem przez  minute gsx-r1000 k4 na odcince i nic sie nie
stalo


ja widziaem jak pan niemiecki kibic na gp brna na polu namiotowym zapali
silnik na luzie, odwino gaz do konca, zablokowa manetke "trytytk" i
poszed chla piwsko a motocykl wy na odciciu ponad dwie godziny az sie
paliwo skonczyo. rano wla z butelki benzyne i spokojnie go odpalil "na
dotyk".


hehehe tez to robilem na camp start:-)
tl-r tez na odcince ryczy jak wsciekla

Adas
zla suka

28

15/09/2008 11:57

Mat S fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl

Uytkownik "FanTomas" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gad2n6$8vk$1news.onet.pl...

ja widziaem jak pan niemiecki kibic na gp brna na polu namiotowym zapali silnik na luzie, odwino gaz do konca, zablokowa manetke "trytytk" i poszed chla piwsko a motocykl wy na odciciu ponad dwie godziny az sie paliwo skonczyo. rano wla z butelki benzyne i spokojnie go odpalil "na dotyk".


Pomijajc kwestie techniczne i moliwo uszkodzenia silnika, czy te brak teje, pozostajemy przy kwestii kultury technicznej i oglnej. W gowie mi si nie mieci, ebym mg zrobi co takiego swojemu (czy jakiemukolwiek) silnikowi.
Technicznie: ogranicznik jest (jak dla mnie) ostatecznym bezpiecznikiem przed skutkami bdu kierowcy. Jeli kto lubi przekracza zabezpieczenia - jego wola. Dla mnie to co jak rozbuzowanie kota parowego tak, eby na stae mu si otworzy zawr bezpieczestwa - niby nie p-dolnie, bo konstruktor zabezpieczy, ale...
Poza tym wystpuje rwnie zjawisko przerwania filmu olejowego - przy duych obcieniach powierzchni trcych i przy duych szybkociach tarcia. Czyli - w naszym przypadku - przy wysokich rpm. A wtedy mamy jak zaraz po rozruchu - metal o metal... Jeli konstrukcje dzisiejszych silnikw s na to odporne, to spoko. Brawo dla konstruktorw. Ale to nadal praca w zakresie dziaania zabezpiecze.

Kwestia kultury oglnej jest w tej dyskusji najwyraniej pomijana. Te spoko - jak kto nie lubi haasu i innych zjawisk oglnozlotowych, nie jedzi na oglne zloty (vide Mat S).
Reguluje to najwyej prawo, ktrego amanie w tym przypadku moe obniy "jako ycia" paru osb. A e Policja pewnie rednio chtnie zabraaby si za moderowanie takich przypadkw (czyli prawo jest martwe), to rozpowszechnione jest podejcie "jest zlot - dozwolone jest wszystko, co ktokolwiek uzna za dobr zabaw".
Prawo skuteczne jest tylko wtedy, gdy kara jest nieuchronna...

MS

29

15/09/2008 12:07

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mat S pisze:

Kwestia kultury oglnej jest w tej dyskusji najwyraniej pomijana. Te spoko - jak kto nie lubi haasu i innych zjawisk oglnozlotowych, nie jedzi na oglne zloty (vide Mat S).
Reguluje to najwyej prawo, ktrego amanie w tym przypadku moe obniy "jako ycia" paru osb. A e Policja pewnie rednio chtnie zabraaby si za moderowanie takich przypadkw (czyli prawo jest martwe), to rozpowszechnione jest podejcie "jest zlot - dozwolone jest wszystko, co ktokolwiek uzna za dobr zabaw".

To nie tak. Organizacja zlotu jest (albo raczej powinna byc) uzgadniana z policja. Obie strony ustalaja ze:

- najebani zlotowicze nie jezdza na moto poza terenem zlotu. Jesli organizator pozwoli i bierze za to odpowiedzialnosc to po terenie zlotu moga jak najbardziej
- zlot odbywa sie w pewnej odleglosci od okolicznych domostw aby nie przeszkadzac mieszkancom
- parada odbywa sie w sposob zorganizowany i pod eskorta policji
- zlotowicze nie robia rozpierduchy dookola a jesli chca ja robic to tylko na terenie zlotu za ktory odpowiada organizator

Jesli powyzsze warunki zostaja spelnione to policja nie ma podstaw aby nekac bawiacych sie po swojemu ludzi.
Zapewniam Cie iz wiekszosc zlotow ma duzo spokojniejszy przebieg niz tradycyjne polskie wesele w remizie. A ze sobie ludzie czasami pohalasuja ? Powtarzam: lepiej tam niz gdziekolwiek indziej, i wiekszosc   postronnych raczej to rozumie. Zreszta zauwazylem juz dawno ze na ludozerke bardziej oburzaja sie Panowie Porzadni Motocyklisci niz okoliczni mieszkancy i turysci. Tyle ze Panowie Porzadni Motocyklisci przestaja byc porzadni gdy nagle sami na zlot wjezdzaja i zaczynaja sie wczuwac w panujaca tam atmosfere.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

30

15/09/2008 12:54

Mat S fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:galc5q$pg1$1news.wp.pl...

To nie tak. Organizacja zlotu jest (albo raczej powinna byc) uzgadniana z policja. Obie strony ustalaja ze:

(...)


OK, jeli te warunki s spenione, to nie widz przeciwwskaza. Nie bywam, wic nie wiem jak z realizmem ;-)

Tyle ze Panowie Porzadni Motocyklisci przestaja byc porzadni gdy nagle sami na zlot wjezdzaja i zaczynaja sie wczuwac w panujaca tam atmosfere.

Siebie tam raczej nie widz, ale:

Tey, a co ty tak bronisz tej "zlotowej atmosfery"? Masz puste wydechy? ;-) Gum jarasz? Hadecj? o.O

;-)

MS

31

15/09/2008 13:09

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mat S pisze:

Tey, a co ty tak bronisz tej "zlotowej atmosfery"?

Bo lubie zloty i swietnie sie na nich bawie

Masz puste wydechy?

Oczywiscie, inaczej sobie wyobrazam

;-) Gum jarasz? Hadecj? o.O


FXR gume pali swietnie ino opony szkoda bo trudno bylo zdobyc a znika w oczach przy paleniu. Jedna juz tak zakatowalem to wiem :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

32

15/09/2008 20:13

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Mat S" <fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci

Poza tym wystpuje rwnie zjawisko przerwania filmu olejowego - przy duych obcieniach powierzchni trcych i przy duych szybkociach tarcia. Czyli - w naszym przypadku - przy wysokich rpm. A wtedy mamy jak zaraz po rozruchu - metal o metal... Jeli konstrukcje dzisiejszych silnikw s na to odporne, to spoko. Brawo dla konstruktorw.

Akurat z tym jest odwrotnie. Im wiksza prdkoc slizgajcych sie wzgldem siebie czeci tym grubszy film olejowy. Przy maych prdkociach obrotowych jest znacznie wieksze prawdopodobiestwo zerwania filmu olejowego.
Wojtek

33

15/09/2008 20:16

bokomaru #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Alti wrote:
Akurat z tym jest odwrotnie. Im wiksza prdkoc slizgajcych sie wzgldem siebie czeci tym grubszy film olejowy.

a czemu? tzn. jak to osignito?

--
bartek & koza xt660x

34

15/09/2008 23:07

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "bokomaru" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gam8su$d6q$1atlantis.news.neostrada.pl...
Alti wrote:
Akurat z tym jest odwrotnie. Im wiksza prdkoc slizgajcych sie wzgldem siebie czeci tym grubszy film olejowy.

a czemu? tzn. jak to osignito?

To zasady fiizyki a dokadnie tarcia wewntrznego cieczy i si tym wywoanych.
Moesz to mniej wicej porwnac do efektu takiego, e narciarz wodny przy maej prdkoci zanua si bardziej w wodzie a przy wikszej prdkoci wychodzi z wody i lizga si po wodzie. Czy tez motorwki im maja wiksz predko tym mniej sa zanuone. Albo zwyky aquaplaning opony samochodowej wystpjcy przy wiekszych pedkociach....
Wojtek

35

15/09/2008 23:36

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Alti" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gamipn$gkm$1news.onet.pl...

Uytkownik "bokomaru" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gam8su$d6q$1atlantis.news.neostrada.pl...
Alti wrote:
Akurat z tym jest odwrotnie. Im wiksza prdkoc slizgajcych sie wzgldem siebie czeci tym grubszy film olejowy.

a czemu? tzn. jak to osignito?

To zasady fiizyki a dokadnie tarcia wewntrznego cieczy i si tym wywoanych.
Moesz to mniej wicej porwnac do efektu takiego, e narciarz wodny przy maej prdkoci zanua si bardziej w wodzie a przy wikszej prdkoci wychodzi z wody i lizga si po wodzie. Czy tez motorwki im maja wiksz predko tym mniej sa zanuone. Albo zwyky aquaplaning opony samochodowej wystpjcy przy wiekszych pedkociach....

http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM

Tutaj masz to adnie pokazane na pocztku filmu.
Wojtek

36

16/09/2008 09:47

bokomaru #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Alti wrote:
To zasady fiizyki a dokadnie tarcia wewntrznego cieczy i si tym wywoanych.

a bardziej konkretnie? bo nie ksam dalej.
tak na chlopski rozum, to jak tlok sie szybko porusza, to w jednostce czasu mniej mozna go przetransportowac na powierzchnie trce. im wieksza predkosc, tym wyzsza temperatura, olej rzadszy, latwiej go zetrze.

--
bartek & koza xt660x

37

16/09/2008 11:40

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "bokomaru" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:ganodj$at2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Alti wrote:
To zasady fiizyki a dokadnie tarcia wewntrznego cieczy i si tym wywoanych.

a bardziej konkretnie? bo nie ksam dalej.

Jeeli przeczytae mojego posta z najprostszymi przykadami do tego obejrzaes film i dalej nie ksasz to ja ci ju nie pomog.

Wojtek

38

17/09/2008 11:23

kakmar kakmar+#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 16.09.2008 bokomaru <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa/a:
Alti wrote:
To zasady fiizyki a dokadnie tarcia wewntrznego cieczy i si tym
wywoanych.

a bardziej konkretnie? bo nie ksam dalej.
tak na chlopski rozum, to jak tlok sie szybko porusza, to w jednostce
czasu mniej mozna go przetransportowac na powierzchnie trce. im wieksza
predkosc, tym wyzsza temperatura, olej rzadszy, latwiej go zetrze.

Akurat tok w siniku o skoku ~50mm i obrotach ~10k osiga takie same
prdkoci jak inny tok w innym silniku o skoku ~100mm i ~5k obrotw.

Inne graty krc si szybciej, a i ju ci pisali e dla tego elastwa co
si krci to im szybciej tym lepiej (no wszystko ma swoje granice).

--
kakmaratgmaildotcom

39

12/09/2008 00:12

WIADRO #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik " mixokret" <mixokret.SKASUJ@gazeta.pl> napisa w wiadomoci
news:gac3un$ck1$1inews.gazeta.pl...
Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci do
czerwonego pola?

jak bez oleju, doywocie na zomie,
a tak nic prcz wikszego zuycia paliwa


--
WIADRO (SoldierAK)
Hayabusa & Cygnus

40

11/09/2008 22:26

mixokret mixokret.WYTNIJ@gazeta.pl


jak bez oleju, doywocie na zomie,
a tak nic prcz wikszego zuycia paliwa



Oczywicie, e z olejem. Zdarza mi si "zapomnie" i dlatego pytam.

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

41

12/09/2008 01:00

Wieca #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

mixokret napisa(a) :
Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci do
czerwonego pola?


jazda z nadmiern prdkoci ?


--
pozdr
Wieca
DL 1000 V-Strom - Zjadacz Wrbli

42

12/09/2008 11:59

mazdah #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik " mixokret" <mixokret.SKASUJ@gazeta.pl> napisa w wiadomoci
news:gac3un$ck1$1inews.gazeta.pl...
Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci do
czerwonego pola?

Na zimnym silniku?  Jak w reklamie:
"Przez kilka krytycznych chwil..metal trze o metal.. powodujc... chuj wi
co"

A tak bardziej serio, w niektrych maszynach na zimnym silniku s niedobory
smarowania i lepiej wtedy tak nie cisn.

Zdr

43

12/09/2008 12:24

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

  mixokret pisze:
Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci do czerwonego pola?


Wacha Ci si szybciej skoczy.

A na powanie to czym innym jest dokrcanie do czerwonego a czym innym jazda na nim. W tym drugim wypadku moesz do szybko wykoczy silnik, zwaszcza jeli ma ju luzy, bierze olej etc. Z reguy te nie ma sensu z punktu widzenia dynamiki jazdy bo nie ma ju z czego odwin, a i krzywe momentu i mocy z reguy ju tam opadaj. No i na postoju chodzenie jest marne, warto o tym pamita przy jaraniu lacza i strzelaniu.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/vfr800.
Archiwum: http://news.riders.pl
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

44

12/09/2008 13:38

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Magic pisze:

A na powanie to czym innym jest dokrcanie do czerwonego a czym innym jazda na nim. W tym drugim wypadku moesz do szybko wykoczy silnik, zwaszcza jeli ma ju luzy, bierze olej etc.

Bez sensu. Jesli silnik jest sprawny to mu czerwone pole nie szkodzi. Po to ono jest aby wskazac ze to juz koniec krecenia i zaraz odetnie zaplon. A zaplon sie odcina aby nie przekrecic silnika. I tyle.

  Z reguy te nie ma sensu
z punktu widzenia dynamiki jazdy bo nie ma ju z czego odwin, a i krzywe momentu i mocy z reguy ju tam opadaj. No i na postoju chodzenie jest marne, warto o tym pamita przy jaraniu lacza i strzelaniu.

Od tego jest chlodnica i wiatrak, jesli sa. A od latania na gumie podobno zaciera sie silnik bo olej splywa na tyl silnika i brak smarowania. Tyle ze sa ludzie ktorzy nonstop jezdza na gumie i jakos silniki im nie wybuchaja.



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

45

12/09/2008 14:11

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Elou!
"Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message news:gadkb5$lrd$1news.wp.pl...

Od tego jest chlodnica i wiatrak, jesli sa. A od latania na gumie podobno zaciera sie silnik bo olej splywa na tyl silnika i brak smarowania. Tyle ze sa ludzie ktorzy nonstop jezdza na gumie i jakos silniki im nie wybuchaja.

Swietny, ponoc, do latania a gumie Speed Triple potrafi czasem pokazac kolanko. Dotyczy egzemplarzy bez przerobek miski. Tak mowia.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955
Polecam: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

46

12/09/2008 14:52

Marek Borowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu wrote:
Magic pisze:

A na powanie to czym innym jest dokrcanie do czerwonego a czym innym jazda na nim. W tym drugim wypadku moesz do szybko wykoczy silnik, zwaszcza jeli ma ju luzy, bierze olej etc.

Bez sensu. Jesli silnik jest sprawny to mu czerwone pole nie szkodzi. Po to ono jest aby wskazac ze to juz koniec krecenia i zaraz odetnie zaplon. A zaplon sie odcina aby nie przekrecic silnika. I tyle.

A potem sie ludzie dziwia zczemu 3 letni motocykl, kiepsko ciagie, bierze olej......

Slyszales o czyms takim jak przeciazenia (w sensie fizyki) i zmieczenie materialu ?

Pozdr

Marek

47

12/09/2008 15:07

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marek Borowski pisze:

A potem sie ludzie dziwia zczemu 3 letni motocykl, kiepsko ciagie, bierze olej......

Rozumiem. Trzeba jezdzic jak pipa na 1/4 gwizdka bo sie zuzyje. Tylko po co komu wtedy supersporty ?


Slyszales o czyms takim jak przeciazenia (w sensie fizyki) i zmieczenie materialu ?

Nie, nie slyszalem. Moze dlatego pracuje w obrobce metalu...


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

48

12/09/2008 15:25

James #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Kuczu" wrote...
Marek Borowski pisze:

A potem sie ludzie dziwia zczemu 3 letni motocykl, kiepsko ciagie, bierze
olej......

Rozumiem. Trzeba jezdzic jak pipa na 1/4 gwizdka bo sie zuzyje. Tylko po
co komu wtedy supersporty ?

Jak ja kocham to popadanie w skrajnosci ;)
Albo lata na gumie, kreci na czerwonym i wscieka sie jakby jutra nie bylo,
albo.... trzeba jezdzic jak pipa.
Miedzy 100%, a 25% jest jeszcze sporo mozliwosci. Mozna np jezdzic na 90% i
nie zakatowac silnika w sezon, miec sporo zabawy i nie jezdzic jak pipa ;)

pozdro
--
James

49

12/09/2008 15:53

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "James" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gadqki$ngm$1news.onet.pl...
"Kuczu" wrote...
Marek Borowski pisze:

A potem sie ludzie dziwia zczemu 3 letni motocykl, kiepsko ciagie, bierze olej......

Rozumiem. Trzeba jezdzic jak pipa na 1/4 gwizdka bo sie zuzyje. Tylko po co komu wtedy supersporty ?

Jak ja kocham to popadanie w skrajnosci ;)

Wanie wyje mi to z ust....



Miedzy 100%, a 25% jest jeszcze sporo mozliwosci. Mozna np jezdzic na 90% i nie zakatowac silnika w sezon, miec sporo zabawy i nie jezdzic jak pipa ;)

Kilku tutaj optuje nawet nie za 100% tylko 110-120% bo przecie mwimy o czerwonym polu, na ktrym to jazda nie ma adych skutkw ubocznych....
I to e ja nie jed na czerwonym z automatu oznacza dla niektrych e jed jak cipa i przy 50kmh wrzucam juz szstk, eby zbytnio nie meczy silnika.....
Szkoda prdu
Wojtek

50

12/09/2008 16:41

Terror #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 12-09-2008 o 15:25:17 James <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa(a):

"Kuczu" wrote...
Marek Borowski pisze:

A potem sie ludzie dziwia zczemu 3 letni motocykl, kiepsko ciagie,  bierze
olej......

Rozumiem. Trzeba jezdzic jak pipa na 1/4 gwizdka bo sie zuzyje. Tylko po
co komu wtedy supersporty ?

Jak ja kocham to popadanie w skrajnosci ;)
Albo lata na gumie, kreci na czerwonym i wscieka sie jakby jutra nie  bylo,
albo.... trzeba jezdzic jak pipa.
Miedzy 100%, a 25% jest jeszcze sporo mozliwosci. Mozna np jezdzic na  90% i
nie zakatowac silnika w sezon, miec sporo zabawy i nie jezdzic jak pipa

mniej wicej o tym pisa magic wasnie


--
Trr | B12 | GG: 52182

51

12/09/2008 18:25

Marek Borowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:

A potem sie ludzie dziwia zczemu 3 letni motocykl, kiepsko ciagie, bierze olej......

Rozumiem. Trzeba jezdzic jak pipa na 1/4 gwizdka bo sie zuzyje. Tylko po co komu wtedy supersporty ?

Bo 1/4 200 KM to jest 50 KM :-).
Audio ze wzmaczniacza tez sluchasz na maxa ?


Slyszales o czyms takim jak przeciazenia (w sensie fizyki) i zmieczenie materialu ?

Nie, nie slyszalem. Moze dlatego pracuje w obrobce metalu...


No comment. W sumie juz wiem czemu harleyowom wystarcza 60 KM i nie uznaja obrotomierza.... :-D

Pozdr

Marek

52

12/09/2008 17:41

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Marek Borowski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gae55v$mo1$1news.onet.pl...
Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:

Nie, nie slyszalem. Moze dlatego pracuje w obrobce metalu...


No comment. W sumie juz wiem czemu harleyowom wystarcza 60 KM i nie uznaja obrotomierza.... :-D

Bo maj wicej Nm ni Ty zjade kurczakw w swoim yciu.
:)

A o tym obrotomierzu to kto Ci okama. We fadwa jest wibracyjno-akustyczny.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

53

13/09/2008 10:19

Marek Borowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jasio wrote:

Uytkownik "Marek Borowski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gae55v$mo1$1news.onet.pl...
Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:

Nie, nie slyszalem. Moze dlatego pracuje w obrobce metalu...


No comment. W sumie juz wiem czemu harleyowom wystarcza 60 KM i nie uznaja obrotomierza.... :-D

Bo maj wicej Nm ni Ty zjade kurczakw w swoim yciu.
:)

Co poza 1-dynka nie zadnego znaczenia. (I to nie w calym zakresie obrotow).

Pozdr

Marek

54

13/09/2008 09:46

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Marek Borowski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gaft1v$ito$1news.onet.pl...
Jasio wrote:


Bo maj wicej Nm ni Ty zjade kurczakw w swoim yciu.
:)

Co poza 1-dynka nie zadnego znaczenia. (I to nie w calym zakresie obrotow).


To _musisz_ uzasadnic, prosze.
Ale tak, zebym zrozumial.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

55

13/09/2008 11:08

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jasio pisze:
To _musisz_ uzasadnic, prosze.
Ale tak, zebym zrozumial.

No to ja sie przylaczam do prosby. Prosze mnie oswiecic bo wyglada na to ze ja nie wiem jak tego uzywac.



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

56

14/09/2008 20:18

Marek Borowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jasio wrote:

Uytkownik "Marek Borowski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gaft1v$ito$1news.onet.pl...
Jasio wrote:


Bo maj wicej Nm ni Ty zjade kurczakw w swoim yciu.
:)

Co poza 1-dynka nie zadnego znaczenia. (I to nie w calym zakresie obrotow).


To _musisz_ uzasadnic, prosze.
Ale tak, zebym zrozumial.

Juz uzasadniam. Moment silnika jest (zakladajac w miare normalna charakterystyke) sam  w sobie malo istotny liczy sie sila napedowa na kolach - a jest zalezna od ukladu przelozenia - ile razy zmiejszymy obroty tyle razy wzrosnie sila - czyli silnik z momentem 100 Nm ale osiaganym przy 6000 Obr/min jest prawie tozsamy z silnikiem osiagajacym 50 Nm przy 12000 Obr/min i przelozeniu 1:2. Jako ze silniki niskoobrotowe maja inna charakterystyke momentu (wczesniej osiagaja wysoki moment) ta kompensacje przelozeniem da sie zrobic dopiero jak silnik wysokoobrotowy osiagne zakres obrotow uzytecznych.

Walkowane to bylo tysiac razy.

Poza tym jak teoria nie przekonuje proponuje sie scignac 0-100 km/h
z jakas sportowa szescsetka z silnikiem o momencie 66Nm.



Pozdr

Marek

57

13/09/2008 10:59

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marek Borowski pisze:
Bo maj wicej Nm ni Ty zjade kurczakw w swoim yciu.
:)

Co poza 1-dynka nie zadnego znaczenia. (I to nie w calym zakresie obrotow).

Znaczy ze moment jest potrzebny tylko do ruszania ? Smiale :)

A jesli ja ruszam czasami z dwojki (z trojki tez sie da, testowalem) to co ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

58

12/09/2008 20:01

Sqeeb #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Bo 1/4 200 KM to jest 50 KM :-).
Audio ze wzmaczniacza tez sluchasz na maxa ?

Jak masz na wyjciu wzmacniacza 200W to gonik ile powinien mie?

No comment. W sumie juz wiem czemu harleyowom wystarcza 60 KM i nie
uznaja obrotomierza.... :-D

Kiedy to ludziom do szczcia nie byo potrzebne i yli.

Ja tam nie wiem, bo nie wjedonym, ale jeeli chodzi o uytkowanie sprztu
to wiem tyle: Dziadek mia Panonie. Troch tych Panonii we wsi byo. 30km
potrafi dojeda dzie w dzie do roboty, zajmowao mu to 15-20 minut.
Nie wiem ile ona miaa na liczniku, bo licznik si skoczy ale jemu
wystarczya
do mierci, a inni we wsi jak jechali 'ekonomicznie' na najwyszym biegu
i tylko 'pyr, pyr, pyr' 40km/h to im si szybko skoczyo jedenie.

Nie jestem zwolennikiem dzidowania w rodku nocy, ale kady silnik musi
od czasu do czasu sobie powarcze.

Pozdrawiam,
Sqeeb

59

13/09/2008 16:59

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#



Uytkownik "Sqeeb"  napisa w wiadomoci
Ja tam nie wiem, bo nie wjedonym, ale jeeli chodzi o uytkowanie
sprztu
to wiem tyle: Dziadek mia Panonie. Troch tych Panonii we wsi byo. 30km
potrafi dojeda dzie w dzie do roboty, zajmowao mu to 15-20 minut.
Nie wiem ile ona miaa na liczniku, bo licznik si skoczy ale jemu
wystarczya
do mierci, a inni we wsi jak jechali 'ekonomicznie' na najwyszym biegu
i tylko 'pyr, pyr, pyr' 40km/h to im si szybko skoczyo jedenie.

Co mi koacze e kolega kupi kiedy Jaw 350,niby nwka,przebieg ze 3 tys
km,a silnik do remontu-uzytkowana wanie przez gocia latajcego 40 na
czwrce


Monster
BMW R1100S

60

13/09/2008 11:13

pan_luki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Krecenie na zimnym do odciecia na pewno jest dla silnika zabojcze.
Wiem, bo brat zarznal w ten sposob swoja vt500. Co do krecenia przy
rozgrzanym silniku, to uwazam, ze dlugotrwale odciecie na postoju tez
w koncu spowoduje zajechanie silnika. Czemu? Ze wzgledu na chlodzenie,
ktore na postoju bedzie duzo slabsze (wiatrak nie pusci tyle powietrza
ile lecialoby przy powiedzmy 250 km/h. Poza tym wiatrak jest zwykle za
chlodnica od strony silnika, wiec puszczalby gorace powietrze.
Z drugiej strony wydaje mi sie ze jeszcze gorsze byloby trzymanie
motocykla na obrotach tuz przed odcieciem. Bo jednak jesli zaplon jest
co pare obrotow odcinany to wydziela sie troche mniej ciepla...

61

13/09/2008 20:46

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

pan_luki pisze:
Poza tym wiatrak jest zwykle za
chlodnica od strony silnika, wiec puszczalby gorace powietrze.

Tyle ze wiatrak ciagnie powietrze przez chlodnice a nie je w nia wdmuchuje..

Z drugiej strony wydaje mi sie ze jeszcze gorsze byloby trzymanie
motocykla na obrotach tuz przed odcieciem. Bo jednak jesli zaplon jest
co pare obrotow odcinany to wydziela sie troche mniej ciepla...

Bzdura. Odcinanie zaplonu powoduje ze w co ktoryms cyklu paliwo nie zostaje spalone. Spala sie wiec w wydechu w nastepnych cyklu z iskra. Co daje wzrost temperatury za zaworem wydechowym a to zdrowe nie jest. To cos jak strzelanie z wydechu tylko czesciej i blizej glowicy.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

62

14/09/2008 04:34

pan_luki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Bzdura. Odcinanie zaplonu powoduje ze w co ktoryms cyklu paliwo nie
zostaje spalone. Spala sie wiec w wydechu w nastepnych cyklu z iskra. Co
daje wzrost temperatury za zaworem wydechowym a to zdrowe nie jest. To
cos jak strzelanie z wydechu tylko czesciej i blizej glowicy.

Czyli jednak odciecie jest szkodliwe? Przeczysz temu, co wczesniej
napisales...

Bez sensu. Jesli silnik jest sprawny to mu czerwone pole nie szkodzi. Po
to ono jest aby wskazac ze to juz koniec krecenia i zaraz odetnie
zaplon. A zaplon sie odcina aby nie przekrecic silnika. I tyle.

63

14/09/2008 13:44

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

pan_luki pisze:

Czyli jednak odciecie jest szkodliwe? Przeczysz temu, co wczesniej
napisales...

Nie, szkodliwe jest dluzsze trzymanie na odcieciu. Prosze mi wskazac czemu to ja przecze.



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

64

14/09/2008 14:02

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

Monster pisze:
Uytkownik "Sqeeb"  napisa w wiadomoci
Dziadek mia Panonie.
Nie wiem ile ona miaa na liczniku, bo licznik si skoczy ale jemu
wystarczya
do mierci, a inni we wsi jak jechali 'ekonomicznie' na najwyszym biegu
i tylko 'pyr, pyr, pyr' 40km/h to im si szybko skoczyo jedenie.

Co mi koacze e kolega kupi kiedy Jaw 350,niby nwka,przebieg ze 3 tys km,a silnik do remontu-uzytkowana wanie przez gocia latajcego 40 na czwrce


Oczywicie nie ma znaczenia e to zweitakty chodzone wiatrem ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/vfr800.
Archiwum: http://news.riders.pl
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

65

14/09/2008 14:37

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2008-09-14 14:02:03 +0200, Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> said:

Oczywicie nie ma znaczenia e to zweitakty chodzone wiatrem ?

chyba e ma wymuszone wentylatorem.
--
Glub

66

14/09/2008 20:03

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Magic" napisa w wiadomoci

Oczywicie nie ma znaczenia e to zweitakty chodzone wiatrem ?

Chyba jedyne co ma znaczenie to latanie na zbyt niskich obrotach,silnik si
nie przegrzewa, ale wa tucze jak cholera



Monster
BMW R1100S

67

12/09/2008 21:00

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marek Borowski pisze:
Bo 1/4 200 KM to jest 50 KM :-).

Aha. To trzeba sobie kupic taki co ma 75 KM

Audio ze wzmaczniacza tez sluchasz na maxa ?

Jesli sa warunki to tak

No comment.

??

W sumie juz wiem czemu harleyowom wystarcza 60 KM

Ktorym ? Zreszta piszesz o czyms o czym nie masz pojecia.

i nie uznaja obrotomierza.... :-D

Bys sie przejechal to bys wiedzial. Moj czesto czasami dociera na granicy odciecia zaplonu.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

68

13/09/2008 10:25

Marek Borowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:
Bo 1/4 200 KM to jest 50 KM :-).

Aha. To trzeba sobie kupic taki co ma 75 KM

A czemu nie 50 KM ?

Audio ze wzmaczniacza tez sluchasz na maxa ?

Jesli sa warunki to tak

No widzisz a ja (i duza czesc) nie - przy sluchaniu na max liniowosc jest juz slabo zachowana - no i szkoda mi sluchu.

No comment.

??

To ze praktycy bez teori sa bardziej niebezpieczni niz teoretycy bez praktyki.

W sumie juz wiem czemu harleyowom wystarcza 60 KM

Ktorym ? Zreszta piszesz o czyms o czym nie masz pojecia.

To mnie oswiec. Dane o harleyach biore z katalogu.

i nie uznaja obrotomierza.... :-D

Bys sie przejechal to bys wiedzial. Moj czesto czasami dociera na granicy odciecia zaplonu.

No wlasnie o to mi chodzi - masz w dupie ile masz obrotow.


Pozdr

Marek

69

13/09/2008 11:04

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marek Borowski pisze:
Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:
Bo 1/4 200 KM to jest 50 KM :-).

Aha. To trzeba sobie kupic taki co ma 75 KM

A czemu nie 50 KM ?

Bo wtedy to bedzie znowu 100% ?

No widzisz a ja (i duza czesc) nie - przy sluchaniu na max liniowosc jest juz slabo zachowana - no i szkoda mi sluchu.


Lomot jakiego slucham brzmi zawsze zle :)

To ze praktycy bez teori sa bardziej niebezpieczni niz teoretycy bez praktyki.

Jakos moi szefowie i pracownicy nie narzekaja. Moze napisz do nich to mnie zwolnia bo przeciez ja sie nie znam. Maile moge podac na priv.

To mnie oswiec. Dane o harleyach biore z katalogu.

Ja mam wrazenie ze Ty wiekszosc informacji bierzesz z katalogu. Masz ty w ogole motocykl ?

No wlasnie o to mi chodzi - masz w dupie ile masz obrotow.

Mam, bo co bym nie wrzucil to i tak to zawsze jedzie. Niutony sie klaniaja.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

70

14/09/2008 20:23

Marek Borowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:
Kuczu wrote:
To mnie oswiec. Dane o harleyach biore z katalogu.

Ja mam wrazenie ze Ty wiekszosc informacji bierzesz z katalogu. Masz ty w ogole motocykl ?

Jesli juz koniecznie chcesz wiedziec to jezdze codziennie CBF1000.


No wlasnie o to mi chodzi - masz w dupie ile masz obrotow.

Mam, bo co bym nie wrzucil to i tak to zawsze jedzie. Niutony sie klaniaja.

Owszem ale Niutony ponozone przez m/s daja waty ktore to musza byc wygenerowane przez silnik.


Pozdr

Marek

71

15/09/2008 08:38

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marek Borowski pisze:

Owszem ale Niutony ponozone przez m/s daja waty ktore to musza byc wygenerowane przez silnik.

No. I tu lezy problem. Znasz teorie i wzory ze szkoly i tyle. Nie bierzesz pod uwage miliona innych czynnikow takich jak krzywa momentu, masa walu korbowego, dlugoskokowosc silnika, skrzynia biegow i przelozenie koncowe. Dlatego Ci wychodzi ze 120 Nm/6000 rpm to to samo co 60Nm/12000 rpm. I opowiadasz bzdury ze moment jest potrzebny do ruszenia z jedynki i tyle. Jak dla mnie EOT.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

72

16/09/2008 17:12

Tytus z Fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka
***Uytkownik "Kuczu"
.. I opowiadasz bzdury ze moment jest potrzebny do
ruszenia z jedynki i tyle.

Oczywista ze nie tylko, poczeba go tez jak kiper pelny,
tego momenta

--
   Tytus

73

16/09/2008 22:41

Marek Borowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:

Owszem ale Niutony ponozone przez m/s daja waty ktore to musza byc wygenerowane przez silnik.

No. I tu lezy problem. Znasz teorie i wzory ze szkoly i tyle. Nie bierzesz pod uwage miliona innych czynnikow takich jak krzywa momentu, masa walu korbowego, dlugoskokowosc silnika, skrzynia biegow i przelozenie koncowe. Dlatego Ci wychodzi ze 120 Nm/6000 rpm to to samo
A wiesz co to jest model ? Akurat ja uwzgleniam najistotniejsze elementy
czyli moment w funkcji obrotow (tu juz sa uwzlegnione elementy typu masa walu, skok itp_) i przelozenia skrzyni biegow o ktorych wciaz pisze. Krzywa momentu demonizujesz bo w wiekszosci silnikow wyglada podobnie najpierw wzrost, potem z grubsza stala, potem spadek - glownie roznia sie punktami charakterystycznymi. Od razi uwzgledniajac wplyw skrzyni biegow mozna zastosowac jeszcze prostszy model. Rozwiazywales kiedys rr dla tego typu problemu w poszukiwaniu przyspieszen ?  - ja tak - przelozenia i moc maksymalna sa kluczowe - a nie maksymalny moment obrotowy silnika.

co 60Nm/12000 rpm. I opowiadasz bzdury ze moment jest potrzebny do ruszenia z jedynki i tyle. Jak dla mnie EOT.

Bzrdury w stylu iz motocykl o wiekszym momencie silnika przyspiesza szybciej od tego co ma wieksza moc to ty propagujesz  - tak jest tylko na poczatku ew. przy dupie nie kierowniku - po uzywskaniu odpowiednich obrotow - czytaj przekroczeniu minimalnej predkosci wachasz spaliny szybkoobrotowca. Operowanie skrzynia biegow zalatwia sprawe. Duzy plaski moment jest wygodny - nie trzeba tak wachlowac biegami.

Oczywiscie w pewnych sytuacjach (zle dobrana skrzynia, bardzo waski zakres plaskiego momentu itp.) moze byc inaczej ale generalnie nie jest.

Ja wierze obliczeniom i pomiarom - ty subiektywnym odczuciom.

Nadal proponuje scignac sie z jakos szescsetka - prosze nie zaslaniac sie wieksza masa czy tez wspolczynnikiem oporu powietrza. Wszak moment masz 2x wiekszy. Dla mnie tez EOT.


Pozdr

Marek

74

17/09/2008 08:34

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marek Borowski pisze:

No. I tu lezy problem. Znasz teorie i wzory ze szkoly i tyle. Nie bierzesz pod uwage miliona innych czynnikow takich jak krzywa momentu, masa walu korbowego, dlugoskokowosc silnika, skrzynia biegow i przelozenie koncowe. Dlatego Ci wychodzi ze 120 Nm/6000 rpm to to samo
A wiesz co to jest model ? Akurat ja uwzgleniam najistotniejsze elementy
czyli moment w funkcji obrotow (tu juz sa uwzlegnione elementy typu masa walu, skok itp_) i przelozenia skrzyni biegow o ktorych wciaz pisze. Krzywa momentu demonizujesz bo w wiekszosci silnikow wyglada podobnie najpierw wzrost, potem z grubsza stala, potem spadek - glownie roznia sie punktami charakterystycznymi. Od razi uwzgledniajac wplyw skrzyni biegow mozna zastosowac jeszcze prostszy model. Rozwiazywales kiedys rr dla tego typu problemu w poszukiwaniu przyspieszen ?  - ja tak - przelozenia i moc maksymalna sa kluczowe - a nie maksymalny moment obrotowy silnika.

OK. Ty znasz modele a ja praktyke.


co 60Nm/12000 rpm. I opowiadasz bzdury ze moment jest potrzebny do ruszenia z jedynki i tyle. Jak dla mnie EOT.

Bzrdury w stylu iz motocykl o wiekszym momencie silnika przyspiesza szybciej od tego co ma wieksza moc to ty propagujesz  - tak jest tylko na poczatku ew. przy dupie nie kierowniku - po uzywskaniu odpowiednich obrotow - czytaj przekroczeniu minimalnej predkosci wachasz spaliny szybkoobrotowca. Operowanie skrzynia biegow zalatwia sprawe. Duzy plaski moment jest wygodny - nie trzeba tak wachlowac biegami.

Oczywiscie w pewnych sytuacjach (zle dobrana skrzynia, bardzo waski zakres plaskiego momentu itp.) moze byc inaczej ale generalnie nie jest.

Ja wierze obliczeniom i pomiarom - ty subiektywnym odczuciom.

Nadal proponuje scignac sie z jakos szescsetka - prosze nie zaslaniac sie wieksza masa czy tez wspolczynnikiem oporu powietrza. Wszak moment masz 2x wiekszy. Dla mnie tez EOT.

Ale gdzie ja napisalem ze moment zalatwia sprawe ? Pokaz palcem bo ja znalezc nie moge. Rozjebalo mnie tylko twierdzenie ze moment potrzebny jest do ruszania. Sam napisales ze moment + wlasciwe przelozenia daja elastycznosc. Czyzby elastycznosc byla potrzebna tylko do ruszania z 1. biegu ?

BTW. Latalem troche z kumplami na sportowych mottocyklach Nie mialem sie czego wstydzic, zwlaszcza na starcie i do predkosc ktore ja jestem w stanie na moim wytrzymac. Oczywiscie do tych predkosci. Potem albo ja nie dawalem rady trzymac sie mocniej albo silnikowi konczyly sie obroty uzyteczne. Te motocykle sa jednak skonstruowane do czegos innego.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

75

12/09/2008 21:11

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marek Borowski pisze:
> Bo 1/4 200 KM to jest 50 KM :-) .

Aha. To trzeba sobie kupic taki co ma 75 KM

> Audio ze wzmaczniacza tez sluchasz na maxa ?

Jesli sa warunki to tak

> No comment.

??

> W sumie juz wiem czemu harleyowom wystarcza 60 KM

Ktorym ? Zreszta piszesz o czyms o czym nie masz pojecia.

> i nie uznaja obrotomierza.... :-D

Bys sie przejechal to bys wiedzial. Moj czesto dociera na granicy odciecia zaplonu.



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

76

14/09/2008 14:28

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

Kuczu pisze:
Magic pisze:

A na powanie to czym innym jest dokrcanie do czerwonego a czym innym jazda na nim. W tym drugim wypadku moesz do szybko wykoczy silnik, zwaszcza jeli ma ju luzy, bierze olej etc.

Bez sensu. Jesli silnik jest sprawny

Porwnaj to do tego co napisaem ciut wyzej.

to mu czerwone pole nie szkodzi. Po to ono jest aby wskazac ze to juz koniec krecenia i zaraz odetnie zaplon. A zaplon sie odcina aby nie przekrecic silnika. I tyle.


Bardzo fajnie, ale przyznasz chyba e silnik krccy 100% obrotw zuywa si szybciej ni silnik pracujcy na p gwizdka ? Zauwa e rozgraniczyem uywanie czerwonego pola sporadycznie od jazdy non stop na odciciu, bo czym innym jest dokrcanie do czerwonego przy przypieszaniu, a czym innym piowanie silnika na maksa gdy masz jeszcze do dyspozycji wyszy bieg.


No i na postoju chodzenie jest marne, warto o tym pamita przy jaraniu lacza i strzelaniu.

Od tego jest chlodnica i wiatrak, jesli sa.

Czyli w jakiej poowie sprztw ?

A od latania na gumie podobno zaciera sie silnik bo olej splywa na tyl silnika i brak smarowania. Tyle ze sa ludzie ktorzy nonstop jezdza na gumie i jakos silniki im nie wybuchaja.


Znaczy ju z garau tak wyjedaj i wal przez cae miasto, a na postoju opieraj przednim koem o parapet ?
Kluczem jest proporcja midzy jazd na maksa a jazd spokojniejsz. Nie ma adnego problemu w uzywaniu czerwonego pola, pytanie ile si go uywa. Ja sam bardzo chtnie dokrcam _prawie_ do czerwonego, zarwno motocykle jak i samochody, bo przy ca 90% obrotw silnik ma maksymalne osigi. Wyej po prostu nie ma sensu, chocia czasem si zagapi i nie zd zmieni biegu :) Na pewno nie ma za to sensu piowanie silnika na 90% czy 100% na trasie. 2 czy 3 silniki w ten sposb wykoczyem, bo miay osigi nieadekwatne do moich potrzeb i krciem je na maksa. Przy ich zuyciu zawodzio smarowanie i chodzenie i o tym dokadnie pisaem.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/vfr800.
Archiwum: http://news.riders.pl
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

77

14/09/2008 14:39

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


W moim tramwayu elektronika  [jak? nie wiem] nie pozwala na wkrcenie na czerwone pole- krci 8 tysicy [biae zaczyna przechodzi w cerwone- echem ergo rowe?] i tyle go wchali.


--
Glub

78

15/09/2008 09:35

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Magic pisze:

Bardzo fajnie, ale przyznasz chyba e silnik krccy 100% obrotw zuywa si szybciej ni silnik pracujcy na p gwizdka ?

Oczywiscie. Ale nie mozna kategorycznie stwierdzac ze jazda na czerwonym
zabije natychmiast silnik, kopyto wyjdzie bokiem a tloki wyskocza przez
glowice. Aby tak sie nie stalo zamontowano ogranicznik obrotow.

Zauwa e rozgraniczyem uywanie czerwonego pola sporadycznie od jazdy non stop na odciciu, bo czym innym jest dokrcanie do czerwonego przy przypieszaniu, a czym innym piowanie silnika na maksa gdy masz jeszcze do dyspozycji wyszy bieg.

Rajt.

Czyli w jakiej poowie sprztw ?

Tych ktore tego nie maja raczej nie uzywa sie w okolicach czerwonego.
Jakos domyslnie przyjalem iz mowimy raczej o sportowych plastikowcach.


Znaczy ju z garau tak wyjedaj i wal przez cae miasto, a na postoju opieraj przednim koem o parapet ?

Przyznasz ze sa ludzie ktorzy uzywaja motocykl czesciej w pozycji
pionowej niz inni ?

Kluczem jest proporcja midzy jazd na maksa a jazd spokojniejsz. Nie ma adnego problemu w uzywaniu czerwonego pola, pytanie ile si go uywa.

Alez oczywiscie. Tyle ze, powtorze jeszcze raz, czerwone pole nie
zabija. Gdyby tak bylo zaznaczono by je 1000-2000 rpm wczesniej. Tak dla
bezpieczenstwa. i tak podejrzewam ze po zdjeciu ogranicznika silnik by
sobie spokojnie dal rade jeszcze kawalek za czerwonym.

Ja sam bardzo chtnie dokrcam _prawie_ do czerwonego, zarwno motocykle jak i samochody, bo przy ca 90% obrotw silnik ma maksymalne osigi. Wyej po prostu nie ma sensu, chocia czasem si zagapi i nie zd zmieni biegu :)

Nie dyskutowalismy na temat sensu (bo takiego nie widze) a na temat
mozliwosci i skutkow palowania ponad obroty mocy maksymalnej.

Na pewno nie ma za to sensu piowanie silnika na 90% czy 100% na trasie. 2 czy 3 silniki w ten sposb wykoczyem, bo miay osigi nieadekwatne do moich potrzeb i krciem je na maksa. Przy ich zuyciu zawodzio smarowanie i chodzenie i o tym dokadnie pisaem.

No wlasnie. Bo sa motocykle ktorym to szkodzi bardziej i takide ktorym
szkodzi mniej. Taka CB400 czy inny GS500 stworzony jest do raczje
spokojnego turlania (GS Cup wprawdzie pokazuje ze mozna sie tym scigac
dosyc skutecznie)
Natomiast wspomniane plastikowce sa stworzone do palowania. Po to sie je
projektuje. I tym nie zaszkodza wysokie obroty.

PS: Kluczyk dotarl ?


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

79

15/09/2008 20:17

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

Kuczu pisze:

PS: Kluczyk dotarl ?


Jutro odbieram poczt, si okae :)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/vfr800.
Archiwum: http://news.riders.pl
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

80

15/09/2008 22:36

Piotr Rezmer piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl

  mixokret pisze:
Czoem bracia i siostry
Co grozi motocyklowi ganikowemu [ nie na wtrysku ] jeli sie go krci do czerwonego pola?


Pewnie znowu waln jakiego byka, ale czy nie jest tak e, przy wyszych   prdkociach obrotowych standardowe zawory mog nie nada z zamykaniem, co psuje kompresj i przypiesza zuycie gniazd zaworowych? Mam na myli ukady z pojedyczymi popychaczami ( nie desmo).


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

81

15/09/2008 22:52

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Piotr Rezmer pisze:
Pewnie znowu waln jakiego byka, ale czy nie jest tak e, przy wyszych  prdkociach obrotowych standardowe zawory mog nie nada z zamykaniem, co psuje kompresj i przypiesza zuycie gniazd zaworowych?

Po to montuje sie odciecie zaplonu

Mam na myli ukady z pojedyczymi popychaczami ( nie desmo).

Popychaczowego rozrzadu nie montuje sie w silnikach uzyskujacych duze obroty. Stosuje sie je tylko w klasycznych V-Twinach Harleya (Sportster i TwinCam), Yamahy (Wildstar, Warrior, MT-01)i Kawasaki (VN2000).

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

82

15/09/2008 23:03

Piotr Rezmer piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl

Kuczu pisze:

Popychaczowego rozrzadu nie montuje sie w silnikach uzyskujacych duze obroty. Stosuje sie je tylko w klasycznych V-Twinach Harleya (Sportster i TwinCam), Yamahy (Wildstar, Warrior, MT-01)i Kawasaki (VN2000).
Masz na myli OHV?
JAk zwa tak zwa, A krzywki zaworowe - w sumie te naciskaj na zawr iten jeli si nie zamknie w odpowiednim czasie to te kicha. Zwaszcza jak stopie sprania jest bardzo wysoki i jest mao miejsca pomidzy tokiem i zaworem.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

83

15/09/2008 23:14

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Piotr Rezmer pisze:
Masz na myli OHV?

Dokladnie

JAk zwa tak zwa

No nie da sie tak :)

A krzywki zaworowe - w sumie te naciskaj na zawr iten jeli si nie zamknie w odpowiednim czasie to te kicha.

No toc napisalem. Producent ustala max obroty silnika na poziomie gwarantujacym jeszcze prawidlowa prace silnika, w tym zaworow. Potem wlacza sie odciecie zaplonu. Po wymianie sprezyn zaworowych, tlokow i czasami korbowodow na inne mozna z powodzeniem przesunac odciecie wyzej.





--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

84

16/09/2008 11:07

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu napisa(a):
Popychaczowego rozrzadu nie montuje sie w silnikach uzyskujacych duze obroty. Stosuje sie je tylko w klasycznych V-Twinach Harleya (Sportster i TwinCam), Yamahy (Wildstar, Warrior, MT-01)i Kawasaki (VN2000).

No a onda cx? ;-)
Wyjatek od reguly, ino ze tam popychacze dosc krotkie sa, ale silnik sie kreci stosunkowo wysoko.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

85

16/09/2008 14:19

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kamil Nowak 'Amil' pisze:

No a onda cx? ;-)

No ja pisalem o motocyklach produkowanych aktualnie :)

Mozemy tak zaczac wspominac co bylo kiedys to niejedno bym tu wykopal :)

Wyjatek od reguly, ino ze tam popychacze dosc krotkie sa, ale silnik sie kreci stosunkowo wysoko.

Nie wiem co Hda miala na mysli produkujac tak pojebany uklad rozrzadu.

--
  Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C

86

16/09/2008 15:35

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu napisa(a):

Nie wiem co Hda miala na mysli produkujac tak pojebany uklad rozrzadu.

No ale co ciekawe dzialal i krecil sie wysoko i prosty byl. Jaja, nie? No ale to pompa do gnoju :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

87

16/09/2008 17:20

Tytus z Fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***Uytkownik "Piotr Rezmer"
Pewnie znowu waln jakiego byka, ale czy nie jest tak e, przy wyszych
prdkociach obrotowych standardowe zawory mog nie nada z
zamykaniem, co psuje kompresj i przypiesza zuycie gniazd zaworowych?

Rajt :) a taka ladna dyskusja sie rozwinela. Po to jest czerwone pole!!! a
dokladnie jest to info ze po jego przekroczeniu istnieje mozliwosc spotkania
sie tloka z zaworem ktory nie zdarzy sie zamknac (zwlaszcza w motocyklach
bez odciecia)

--
   Tytus

88

16/09/2008 20:04

Piotr Rezmer piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl

Tytus z Fabryki pisze:
Rajt :) a taka ladna dyskusja sie rozwinela. Po to jest czerwone pole!!! a dokladnie jest to info ze po jego przekroczeniu istnieje mozliwosc spotkania sie tloka z zaworem ktory nie zdarzy sie zamknac (zwlaszcza w motocyklach bez odciecia)

A jak to jest z odciciem w dukatach? Wydaje si, e desmo powinno ochroni przed spnieniem zamknicia zaworu. Mona takie 998 krci ile si da ? Maj odcicie ?

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

89

16/09/2008 20:28

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Piotr Rezmer pisze:
Tytus z Fabryki pisze:
Rajt :) a taka ladna dyskusja sie rozwinela. Po to jest czerwone pole!!! a dokladnie jest to info ze po jego przekroczeniu istnieje mozliwosc spotkania sie tloka z zaworem ktory nie zdarzy sie zamknac (zwlaszcza w motocyklach bez odciecia)

A jak to jest z odciciem w dukatach? Wydaje si, e desmo powinno ochroni przed spnieniem zamknicia zaworu. Mona takie 998 krci ile si da ? Maj odcicie ?


Desmo to nie wszystko . Sa jeszcze predkosci graniczne tloka, walu itp. Pewnych nie wolno przekraczac bo sie silnik rozsypie.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

90

16/09/2008 20:46

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> napisa w
wiadomoci

A jak to jest z odciciem w dukatach? Wydaje si, e desmo powinno
ochroni przed spnieniem zamknicia zaworu. Mona takie 998 krci ile
si da ? Maj odcicie ?


Maj,przy ilu nie pamitam,w moim wzorem z czoperw nie byo
obrotomierza,zreszt by zbdny:-)

Monster
BMW R1100S

91

17/09/2008 13:01

Tytus z Fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***Uytkownik "Piotr Rezmer"
A jak to jest z odciciem w dukatach? Wydaje si, e desmo powinno ochroni
przed spnieniem zamknicia zaworu. Mona takie 998 krci ile si da ?
Maj odcicie ?

Znaczy sie Kuczu juz Ci napisal a ja dodam ze jak chodzilem do szkoly to nic
o desmo nie wiedzieli (poza tym w lokomotywach nie ma takich szybkich
silnikow :)). A najszybciej w 4takcie sprzezyny nie dadza rady cofnac
zaworu, zanim sie co innego urwie .

--
   Tytus





na górê