akumulator a zimowanie

Zoomi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam Szanown Grup!

Jak radzicie sobie z akumulatorem podczas zimowanie sprztu? Do tej pory
normalnie uytkuj motorek, ale kiedy spadnie nieg i na 2, 3 miesice
trzeba bdzie zamkn maszyn w garau. Czy wymontowujecie akumulator, czy
te czasem adpalacie maszyn. Poradcie nowemu.
Pozdrawiam
Pawe

masti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia pi

Agent0700 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

nijak. mj przetrwa 3 miechy a -30stopni :)

A ja wycigam, podadowuj, przechowuj na strychu w cieple.

greg #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Zoomi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message
[...]

A ja odpalam co miesic mniej wicej.
A jak mi sie nie chce odpala to podladowuje.
Bo jak sie rozladuje to sie zasiarcza i traci pojemno.

Ale niezalenie od akumulatora i tak dobrze co jaki czas odpala -
przeplukuje si ganik wiea benzynk i przesmaruje si glad cylindra i
takie tam.

No chyba, e chce Ci sie zakonserwowa na postj.

No to spokojnej zimy.

greg

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Thu, 26 Nov 2009 23:16:05 +0100, greg <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
Ale niezale?nie od akumulatora i tak dobrze co jaki? czas odpala? -
przeplukuje si? ga?nik ?wie?a benzynk? i przesmaruje si? glad? cylindra i
takie tam.

Ojezu, znowu? :-)

Jak ju

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Leszek Karlik pisze:

Ojezu, znowu? :-)

No co?

Jak ju

Marcin #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

No tak, przecie nie po to sie idzie do sprzeta w rodku zimy eby go
uruchomi na 30 sekund.

No nie na 30 sekund a wypadaoby na 20-30. Minut.
Aczkolwiek s specjalici, ktrzy gosz, e takie sobie grzanie bez jazdy
to najgorsze co by moe. ALe ja tam si nie znam. Wyjm aku i ju.

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marcin pisze:
No tak, przecie nie po to sie idzie do sprzeta w rodku zimy eby go uruchomi na 30 sekund.

No nie na 30 sekund a wypadaoby na 20-30. Minut.
No zgadza si krcej to wycieczka do sprzta nie miaa by sensu.

Aczkolwiek s specjalici, ktrzy gosz, e takie sobie grzanie bez jazdy to najgorsze co by moe. ALe ja tam si nie znam. Wyjm aku i ju.

To s ci sami specjalici ktrzy radz wymienia parami arwki w reflektorach? ;)

Wcale sie nie dziwie jeeli chodzi o grzanie bez rozgrzania ale grzanie bez przejechania to ju kompletna durnota :) czym rni si stojcy wyczony motocykl od stojcego wczonego za wyjtkiem przesmarowanego i rozgrzanego silnika? ;)))

Skrzynia biegw i oyska nie protestuj po 4 miesicach postoju a silnik od wewntrz sobie koroduje...

Pozdrawiam
Rafa

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Fri, 27 Nov 2009 22:17:08 +0100, The_EaGle <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
Ojezu, znowu? :-)
No co?

No w

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Leszek Karlik" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message
On Fri, 27 Nov 2009 22:17:08 +0100, The_EaGle <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
Ojezu, znowu? :-)
No co?

No wtki o "przepalaniu" sprztu na zim. Ile mona :-)

Mona co zim, jak i o rkawiczkach, manetkach grzanych i takich tam...

Poza tym obecnie s trzy - gra pi wtkw na dob, wic nie nud :-)

pozdro
greg

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Zoomi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:hemr3j$nid$1news.onet.pl...
[...]

Przede mn te pierwsze zimowanie. Jako e starzy wyjadacze i tak nie lubi odpowiada, bo "ju byo i se mody poszukaj" to powiem, e podobno warto zatka koniec wydechu, np. przez zaoenie worka foliowego. Chodzi o zapobieganie gromadzenia si wilgoci, czy jako tak.

Co wicej - odpalanie co jaki czas na krtko moe by bardzo szkodliwe, bo niedogrzany silnik powoduje wydzielanie jakich-tam agresywnych zwizkw chemicznych, ktre potem przegryzaj si przez elementy silnika.

Reasumujc: umy i przesmarowa starannie acuch, zatka wydech, wyj akumulator i przenie w ciepe miejsce (z dodatni temperatur), jeli jest moliwo to postawi motocykl na stojaku (eby nie sta na oponach), a jeli nie ma moliwoci  to te nie panikowa.

Pozdrawiam

MN

frank.castle0407@googlemail.com #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 29 Nov, 11:26, "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> [...]

moliwo to postawi motocykl na stojaku (eby nie sta na oponach), a
jeli nie ma moliwoci to te nie panikowa.

Czemu wszyscy zalecaja trzymac akumulator w cieple? Akurat z fachowej
literatury wynika, ze w cieple szybciej nastepuje samoczynne
rozladowanie, czyz nie?

Marcepan

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Mon, 30 Nov 2009 16:14:08 +0100, #_USUN_TO_@_USUN_TO_#  <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
Czemu wszyscy zalecaja trzymac akumulator w cieple? Akurat z fachowej
literatury wynika, ze w cieple szybciej nastepuje samoczynne
rozladowanie, czyz nie?

A to nie jest tak,

EM #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Czemu wszyscy zalecaja trzymac akumulator w cieple? Akurat z fachowej
literatury wynika, ze w cieple szybciej nastepuje samoczynne
rozladowanie, czyz nie?

No wanie nie wiem czemu.
Trzymanie akumulatora w niskiej temperaturze np. 0 stopni dobrze mu robi na trwao. Podobnie kademu kwasowemu.
Natomiast ronie rezystancja wewntrzna i trudniej odpali z zimnego akumulatora. Ale chyba w mrozy i tak nie bdziecie odpala.
No i gboko rozadowany akumulator przy ekstremalnych mrozach moe zamarzn i pkn.

adowanie prostownikiem zwykym co jaki czas te nie jest najlepsze. Oglnie samorozadowanie dobrego akumulatora jest mae. Tak wic jeli co miesic adujesz ca noc, to troch tak, jakby adowa 3 doby bez przerwy, a wic te niezdrowo. Oczywicie jeli adujesz jakim dobrym prostownikiem z ograniczeniem napicia, to nie bdzie problemu.

Natomiast naley zwrci uwag na wszelkie alarmy i inne, ktre bez trudu rozadowuj nawet dobre akumulatory po duszym czasie. W takim wypadku moe warto zdj klem.

Ja osobicie pewnie zajrz w rodku zimy do motoru i podaduj z raz akumulator.
EM

KLOSZ konradkiUSUN_TO@wp.pl

EM pisze:

[...]

Moglbys te mysl rozwinac, bo jakos nie zrozumialem. Jesli bedzie ladowal raz na miesiac cala noc to tak jakby ladowal przez 3 dni...?

--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopki mi si podoba" - by KLOSZ

EM #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

KLOSZ pisze:

> Moglbys te mysl rozwinac, bo jakos nie zrozumialem. Jesli bedzie ladowal
> raz na miesiac cala noc to tak jakby ladowal przez 3 dni...?

Chodzi o to, e po miesicu dobry akumulator jest prawie cakiem naadowany (zamy e w 80%) i adowanie go ponowne tak jak 'pustego' nie jest dobre.
Oczywicie nie dotyczy dobrych adowarek, ktre nie przeadowuj.
EM

na górę