Zmiany w ustawie prawo o ruchu drogowym

Jacek Michalski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Cze,

Dzisiaj zostaa opublikowana w Dzienniku Ustaw ustawa, zmieniajca prawo o ruchu drogowym. Jak kto nie czyta penego tekstu, to zapraszam:
www.forum.v10.pl/zmiany,w,ustawie,prawo,o,ruchu,drogowym,t1208.html
Jak do tej pory - wszyscy mocno krc si wiatami, a ja tam widz wicej ciekawostek, ktre pozwol tylko policji nabija kies:

1. Odlegoci w tunelu - czy niedugo wprowadz do obowizkowego wyposaenia
pojazdu dalmierz laserowy? Skd mam wiedzie, e jestem 50, a nie 46 m za
poprzedzajcym pojazdem?
2. Odlegoci w tunelu cig dalszy - jeli w tunelu jest korek, to mam
zachowa 5 m od poprzedzajcego pojazdu, czyli ponad 100% dugoci samochodu.
Ju widz, jak bdzie to przestrzegane. Pomijajc ju, e jest to przepis
totalnie bezsensowny.
3. I jeszcze raz odlegoci w tunelu - odpowiednie organy maj prawo je
zmienia, uywajc znakw drogowych. Jakich? Tego ju nie ma napisane, a nie
przypominam sobie w odpowiednim rozporzdzeniu znaku "obowizujca odlego
od poprzedzajcego pojazdu".

Co o tym mylicie? Kolejne puste przepisy?
Jestem jeszcze w stanie zrozumie te 5 m odlegoci w zakorkowanym tunelu (bo np. karetka uznaa, e musi szybko przejecha przez tunel - jest jak jej zjecha przynajmniej) - ale pozostae "tunelowe" odlegoci?

Pozdro, JM

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO@interia.pl

Co o tym mylicie? Kolejne puste przepisy?

tak. Wakowane na PMSie od jakiegos czasu. Sprawa dotyczy tuneli dluzszych
niz 500m poza obszarem zabudowanym. Puki co nie ma takich :) i dlugo nie
bedzie

--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO@interia.pl

Puki

pki ;)

--

"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> wrote in message

Co o tym mylicie? Kolejne puste przepisy?

tak. Wakowane na PMSie od jakiegos czasu. Sprawa dotyczy tuneli dluzszych niz 500m poza obszarem zabudowanym. Puki co nie ma takich :) i dlugo nie bedzie

To po choler taki przepis?
IMHO chodzi gwnie o to, eby policja miaa wicej "nieudowadnialnych" powodw
do nakadania mandatw... Zreszt - jaki piszesz - w .pl i tak chyba nie ma tunelu,
speniajcego te wymogi, wic to tylko jaki durny wymys - nie zdziwi si, jak
za p roku duy tabloid na "F" napisze, e "w Polsce mona kupi kad ustaw"
i przyzna si, e zapacili za ten zapis kilkudziesiciu posom...

JM

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO@interia.pl

To po choler taki przepis?

kij wie. IMO tez idiotyczny. Jaki Rzd takie ustawy ;)

--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

Michał Margula #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jacek Michalski napisa(a):
To po choler taki przepis?

Pewnie po to eby unikn sytuacji, kiedy ludzie gin w tunelach, kiedy robi si tam karambol, a nastpnie poar itd. Odstpy w tunelu daj szans na to eby temu zapobiec.

Co nie znaczy, e uwaam ten przepis za dobry ani za zy. Jego zamierzenie byo prawidowe.

--
Micha Margula, #_USUN_TO_@_USUN_TO_#, http://alchemyx.uznam.net.pl/
"W yciu pikne s tylko chwile" [Ryszard Riedel]

sajgon #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Micha Margula wrote:
Co nie znaczy, e uwaam ten przepis za dobry ani za zy. Jego zamierzenie byo prawidowe.

a realizacja jak zwykle...

nie wiem, jak jest w przepisach, ale w praktyce we wloszech, gdzie tuneli jest w ciul i ciut ciu jest tak, ze jeden z pasow zawsze zostaje calkowicie wolny. latwe, logiczne, ewidentne i sensowne imo. nie wiem, czy ludzie sami zaczeli jakos tego po tragediach ktore mialy miejsce pare lat temu w tunelach pilnowac, czy tez bylo tak wczesniej, nie mniej tak to wyglada.

pzdr,
saj

wojtek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisa w wiadomoci

[...]

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,72935,3779870.html

Krasnale dostosowaly te przepisy do tego tunelu (chyba jedyny w kraju)
kpina i zart :-)
pozdrowka gorace
wojtek

gildor gildor@NOSPAM.gazeta.pl

wojtek napisa(a):
[...]

a ten tunel nie jest czasem w obszarze zabudowanym?

--
- gildor
ZX9R'99 niebieeeeska, a nie zielona - WA

na górę