Zmiana oleju z 10W40 na 10W50

Radosław Pytlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam, pewna osoba polecila mi abym zmieniajac olej w ZX-9R ( przebieg 40
tys.) zmienil go na Castrol R4 10W50 pelny syntetyk. Dotychczas lany byl
Mobil 10W40 polsyntetyk.

Czy zmiana taka jest rzeczywiscie kozystna ? Obilo mi sie o uszy ze po
pewnym przebiegu nie powinno sie juz zmieniac oleju na inny.

Eskimos eskimos@RYCHUicpnet.pl

On Fri, 29 Dec 2006 18:25:35 +0100, "Radosaw Pytlik"
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Czy zmiana taka jest rzeczywiscie kozystna ?

Tak.

Obilo mi sie o uszy ze po
pewnym przebiegu nie powinno sie juz zmieniac oleju na inny.

Nieprawda.

Darz br,
Eskimos
FJ1200/CX500/Ogar200
Pozna

andrzej moto50WYTNIJTO@op.pl

Witam
To i ja si podcz,mam podobny dylemat.Chodzi o Virago 535 (przebieg 20
ty.km) dotychczas jedziem na mineralnym 20W40 (zgodnie z
instrukcj),chciabym przej na psyntetyk, czy jest to dopuszczalne? Jeli
tak to jaki?

Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Heniek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"andrzej" <moto50WYTNIJTO@op.pl> wrote in message

[...]
Pozdrawiam

witam.

generalnie warto zmienic olej mineralny na psyntetyk lub syntetyk,
pamitajc oczywicie by oznaczenie parametrw lepkoci byo takie same lub
szersze. Syntetyki poprawiaj jako pracy silnika przez umieszczone w nich
dodatki uszlachetniajce - mniej oporw tarcia, rozpuszczaj osady itd.
Przy starych silnikach zmiana taka moe by natomiast niekorzystna, bo np.
dodatek rozpuszczajcy osad zawarty w syntetyku moe wypukac istniejce
osady w systemie smarowania, co doprowadzic moze do zatkania kanaw
olejowych a w konsekwencji zatarcia silnika.
Aha, jeszcze jedno. nalezy unikac mieszania olejw rznych producentw.
dodatki mog bowiem wchodzic we wzajemne reakcje chemiczne zmieniajc
parametry lepkociowe mieszaniny.

mimo to moja Fumka 1958r. na syntetyku 10W50 chodzi jak zoto :)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nieustanne Pozdrowienia
Heniek
WFM M06 125 1959
&Gulf, a co!

Heniek napisa(a):

[...]

A o wrobelku znasz ?

GSX Big Block 65 cui (666 Products)

Rafał Tomaszewski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
Heniek napisa(a):

[...]

..> A o wrobelku znasz ?

nie takie o wrbelku sam znam taki przypadek gdzie zmiana z mineralnego na
syntetyk spowodowaa zatarcie waka wanie przez zatkanie kanaw
smarujcych..........

rafa

ps. moja opinia jest taka e mona zmieniac olej na lepszy z gorszego ale ja
bynajmniej sam u siebie zrobi to po kapitalnym remoncie gdzie wszystko jest
rozebrane wymyte i jak nowe.

Roman Niewiarowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 31.12.2006 Rafa Tomaszewski <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa/a:

nie takie o wrbelku sam znam taki przypadek gdzie zmiana z mineralnego na
syntetyk spowodowaa zatarcie waka wanie przez zatkanie kanaw
smarujcych..........

Jaki byl mineralny, jak czesto wymieniany, jaki syntetyk, w jakim motocyklu
i napisz o tem cos wiecej.

Kobieta, ktora przynosi rankiem piwko na kaca jest
nie tylko madra ale i piekna! (c) ChWK
mail newrom na serwerze poczta kropeczek onet.pl
Tomahawk '06, blue STringi '00, tfu jamacha tfu dt tfu 125

Rafał Tomaszewski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Roman Niewiarowski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Jaki byl mineralny, jak czesto wymieniany, jaki syntetyk, w jakim
motocyklu
i napisz o tem cos wiecej.

no nie by to motocykl a samochd nissan primera rok 96 i stao si to
jakie 4 lata temu, znajomy kupi auto w Itali ( bo zreszt tam mieszka ) i
przyjecha do Polski jako e nie wiedzia jaki by lany olej to chcia zala
najlepszy i zala peensyntetyk, pojedzi troszke i waek si zatar albo
pk ju nie pomn ale po rozebraniu stwierdzono zapchane kanay i w tych e
miejscach zatarcia. Jak si okazao poprzedni waciciel zreszt jego
znajomy la mineralny olej.
Ot i caa historyja

pozdrawiam
rafa
xr250

[...]

Wiesz, chodzi mi o to ze mialem okazje widziec rozbabrany silnik od (tfu)
kawasaki (tfu) jezdzonej na mineralu i jedyny syf jaki moglem znalesc to
byly farfocle z silikonu. Oczywiscie costam pylu bylo miejscami, ale w
ilosciach zdecydowanie niewielkich (no i silnik byl rozbierany jakies pol
roku po ostatnim tchnieniu). Moze kiedys inaczej robili silniki ('82) ale
nie wierze ze normalnie eksploatowany pojazd bedzie mial mul w silniku.
BTW filtr w tym kawasaki nie byl zmieniany z 5-8lat. Stary olej byl brudny i
robil wrazenie gestego, ale nie zamulonego.

Kobieta, ktora przynosi rankiem piwko na kaca jest
nie tylko madra ale i piekna! (c) ChWK
mail newrom na serwerze poczta kropeczek onet.pl
Tomahawk '06, blue STringi '00, tfu jamacha tfu dt tfu 125

Roman Niewiarowski napisa(a):

[...]

Ja wiedzialem wiele silnikow, glownie samochodowych, takze takich mocno skatowanych. I nigdy nie bylo w nich szlamu z oleju. Byly opilki, kawalki rozpeknietych walow itp. Ale szlamu, takiego ktory moglby sam z siebie zatkac kanaly olejowe nie widzialem nigdy.

Ja nadal uwazam iz mechanikom nie zawsze mozna ufac :)

GSX Big Block 65 cui (666 Products)

Rafa Tomaszewski napisa(a):

nie takie o wrbelku sam znam taki przypadek gdzie zmiana z mineralnego na syntetyk spowodowaa zatarcie waka wanie przez zatkanie kanaw smarujcych..........

A ja znam taki gdy zatkany kanal olejowy spowodowal awarie dwoch turbosprezarek (na oleju syntetycznym).
Co nie uprawnia mnie do zadnych uogolnien :) Skatowany silnik moze pasc w kazdej chwili,
na przyklad po wymianie oleju, co jednak nie oznacza ze wine ponosi nowy olej.

[...]

tylko e silnik nie by skatowany bo mia zaledwie 130 ty i jak na japosk
dwlitrwke to bardzo niewiele a lany by minera bo warsztat taki nala po
zmianie a Woch w to nie wnika tylko paci i wymienia bo po co mia si
zagbia a temat

rafa

ps. a wine nie ponosi nowy olej tylko syf ze starego, nowy my jak mu kazano
i basta

Rafa Tomaszewski napisa(a):

[...]

Jak dla mnie to byla to wina warsztatu. Nie chcialo im sie spuszczac oleju tylko go wysysali, bo latwiej i czysciej.
[...]

a jaka rnica w spuszczeniu a w wyssaniu? pytam serio bo muwi si e lepiej
wyssa, no i mnie si tak wydaje bo jak si spuszcza to nigdy wszytsko nie
zleci a zawsze zostanie troche czernida

rafa

Rafa Tomaszewski napisa(a):

a jaka rnica w spuszczeniu a w wyssaniu? pytam serio bo muwi si e lepiej wyssa, no i mnie si tak wydaje bo jak si spuszcza to nigdy wszytsko nie zleci a zawsze zostanie troche czernida

Odwrotnie to sie zgodze :) Nawet serwisy, te ktore wysysaja, zalecaja jednak co 2-3 raz spuscic olej tradycyjnie, przez korek w misce.

[...]

Jakby kolega Eskimos mogl jeszcze uzasadnic swoja wypowiedz :)

Pryzmat achterpik.BLEE@op.pl

Uytkownik "Radosaw Pytlik" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
Jakby kolega Eskimos mogl jeszcze uzasadnic swoja wypowiedz :)

O rany!
ARCHIWUM
razem jakies 400 postow uzasadnienia
zacznij od  dyskusji z 9 lipca 2003r

--
Pryzmat (Jacek)
foto, moto i kobiety

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Radosaw Pytlik napisa(a):
Jakby kolega Eskimos mogl jeszcze uzasadnic swoja wypowiedz :)

Ale po co? :)
Uzasadnien legend nie bylo, to i antylegend nie ma potrzeby ;)

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Eskimos" <eskimos@RYCHUicpnet.pl> napisa

Czy zmiana taka jest rzeczywiscie kozystna ?

Tak.

Dlaczego?
:]

Hinek
Deauville

Mystik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl

Hinek napisa(a):
[...]

Bo TAK. To jest po prostu trendy :)

A powaznie to ile razy mozna. To juz powoli przeskakuje wrobelka.
Archiwum, archiwum, archiwum. Zreszta Pryzmat napisal gdzie co mozna znalezc.

pozdr.
MYSTIK

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Mystik" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl> napisa

A powaznie to ile razy mozna. To juz powoli przeskakuje wrobelka.
Archiwum, archiwum, archiwum. Zreszta Pryzmat napisal gdzie co mozna znalezc.

No tak...A jak tak bardzo lubie czytac rozne teorie na przedmiotowy
temat. Myslalem ze go rozwiniesz :)

[...]

A po co? :)
Z calym szacunkiem, ale jak widze Ty mnie doskonale zastapisz.

Mam rowniez nadzieje, ze Ci, ktorzy faktycznie beda chcieli znac odpowiedz na pytanie w temacie, znajda wlasciwe odpowiedzi w archiwum.

pozdr.
MYSTIK

Radosław Pytlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Poszperalem troche i dalej niewiem czy zmieniac czy nie. Jedni twierdza ze
po takiej zmianie wypluka powstale wczesniej uszczelnienia i zacznie brac
olej a inni twierdza ze po takiej zmianie zuzycie oleju im spadlo.

K.M.C. kmc3@NIEpoczta.NIEgazeta.pl

Radosaw Pytlik napisa(a):
Poszperalem troche i dalej niewiem czy zmieniac czy nie. Jedni twierdza ze po takiej zmianie wypluka powstale wczesniej uszczelnienia i zacznie brac olej a inni twierdza ze po takiej zmianie zuzycie oleju im spadlo.
zaciskam eby i pisz:
zmieniasz olej majcy t sam klas lepkoci w niskich i wiksz wyszych temperaturach - czyli - bdzie mia lepsz lepko "na gorco", czyli NIE MA PRAWA go bardziej ubywa.
Oleje syntetyczne maj syntetyczn baz i dodatki, plsyntetyczne maj syntetyczne dodatki i mineraln baz. Dodatki to antyutleniacze, .....pieniacze,....sracze oraz dodatki MYJCE, ktre w olejach semi i full syntetycznych s takie same.

Przesta czyta fora dla domorosych mechanikw, tylko
a: posuchaj precli
b: poszukaj w googlach danych producentw oleji, ich specyfikacji etc.

BTW, nalej oleju samochodowego, bdzie taszy ;) ROTFL

Krzysiek lekko zirytowany

na górę