Z serii nie rozumiem tego

Artur Tymsz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam.
Na wikszoci filmikw @ youtube jakie znalazem o hondzie vfr 400
ma ona taki charakterystyczny dwik, taki troche jakby wist(ale to chyba
nie turbo? ;-]), o np. tu -> http://youtube.com/watch?v=PZJf_cEZOgw
Ciekawe czy to z powodu maej pojemnoci i ukadu cylindrw.

Jak ogldaem w/w filmik, to si zdziwiem, e to si tak wysoko krci,
15krpm? A e tak zapytam do ilu si krci dzisiejsza CBR 600RR? 12krpm? Sie
zastanawiam do czego ten wiat zmierza, bo sporty zaczynaj sie robi coraz
bardziej ekonomiczno-niezawodne, a osigi i 'to co' idzie na drugi
plan(IMHO).

Ostatnia VFR 400 z tamy w okolicach '92 roku zjechaa, moc maks. +/- 65KM @
12500rpm, z kolei VFR 800 z '99 roku ma tylko +/- 110KM i to w okolicach
10500rpm. Jak dla mnie(przynajmniej na papierze) sportowy charakter z
silnika zacz ucieka.

Tak samo dziwne, e wikszo teamw MotoGP(pomijajc Kawasaki) w swoich
maszynach torowych ma V-ki, a w seryjnej produkcji same(albo w wikszoci)
silniki o rzdowym ukadzie cylindrw. Jaki jest tego cel?

Co do samej VFR 400 ktra mi si spodobaa z obrazkw i vid, to tylko eby
nie ta waga... W zasadzie ubra tylko w now ram(chocia, czy to ta rama
tyle way?) i cakiem fajny sprzt by by. Dua moc, stosunkowo niewielka
pojemno, fajny ;-)

Tak tylko chciaem wyla co na grupe...

Pozdrawiam,
Artur

P.S. Wszystkie opinie zawarte wyej s indywidualnym zdaniem autora i kady
ma prawo si z nimi nie zgodzi... bo w sumie o to mi chodzi.

Captor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Wed, 31 Oct 2007 21:38:46 +0100, Artur Tymsz  <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

Tak tylko chciaem wyla co na grupe...

Kup sobie RS 250 jak Ci brakuje dobrego wskanika konia z litra ;)

--
Pozdrawiam!
Captor + Nowa WFM 125

Artur Tymsz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Captor" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

> Tak tylko chciaem wyla co na grupe...

Kup sobie RS 250 jak Ci brakuje dobrego wskanika konia z litra ;)

Za bardzo mi to to Hayabuse przypomina.
Nie to ebym co mia do Hayi...
Taka krowa.

Captor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Wed, 31 Oct 2007 22:18:33 +0100, Artur Tymsz  <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

Za bardzo mi to to Hayabuse przypomina.
Nie to ebym co mia do Hayi...
Taka krowa.

No to CR 250. :)

--

Gr4N4c1K #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Wed, 31 Oct 2007 22:03:46 +0100, Captor <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

Dnia Wed, 31 Oct 2007 21:38:46 +0100, Artur Tymsz  <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

Tak tylko chciaem wyla co na grupe...

Kup sobie RS 250 jak Ci brakuje dobrego wskanika konia z litra ;)

ee tam cwajtakty... znam lepszy przyklad.. Honda CBR 250RR.. cztery  cfelindry po cztery zawory na leb, rozrzad DOHC kolami zebatymi... moc  ponad 40KM... czerwone pole zaczynalo sie w okolicy 18kRPM a na zegarze  bylo, zebym nie sklamal, 22kRPM... ze tak powiem mialem ten sprzet w  rekach... cacuszko... tylko, ze egzemplaz ktory widzialem byl juz  skatowany przez jakichs cweli... bylo to gdzies w polowie lat 90-tych  ubieglego wieku...

a tak na powaznie to silnik VFR400 to dla mnie majstersztyk... a do tego  sa jeszcze kity z rozwiertami umozliwiajace osiagnac ponad 80KM..

Captor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Thu, 01 Nov 2007 00:15:02 +0100, Gr4N4c1K  <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

[...]

Rewelacja. RS ma ok 70KM. Rzeczywicie powala na kolana tak CBRka ;)

--
Pozdrawiam!
Captor + Nowa WFM 125 + KTM
[...]

no mnie powalia.
O ile kol. Gr4N4c1K nie podkoloryzowa.

Pozdrawiam,
Artur

Zelazny #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Tak samo dziwne, e wikszo teamw MotoGP(pomijajc Kawasaki) w swoich
maszynach torowych ma V-ki, a w seryjnej produkcji same(albo w wikszoci)
silniki o rzdowym ukadzie cylindrw. Jaki jest tego cel?

Dawno, dawno temu w Swiecie Motocykli byo napisane, e Vka ma lepsza
przyczepnosc do podloza . Rzedowa czworka kreci jak silnik elektryczny - moc
przenoszona jest na tylne kolo  liniowo. Vka i Single maja to do siebie ze
oddaja moc pulsacyjne i nie zrywaja przyczepnosci tak latwo jak rzedowa
czworka.

Z.

Sir Piernik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Zelazny napisa:
....>8
> Dawno, dawno temu w Swiecie Motocykli byo napisane, e Vka ma lepsza
> przyczepnosc do podloza

O ile dobrze pamietam to chodzilo o motocykle enduro?
I artykul byl raczej o singlach niz Vkach?

Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe

Paweł Andziak #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Artur Tymsz pisze:

Jak ogldaem w/w filmik, to si zdziwiem, e to si tak wysoko krci,
15krpm? A e tak zapytam do ilu si krci dzisiejsza CBR 600RR? 12krpm?

Czerwone pole zaczyna sie od 15 krpm. W R6 czerwone pole zaczyna si od 17,5 krpm (ale to troche marketing). GSX-R 600 - 16 krpm.

VMax wszystkich tych maszyn to pewnie z 260-270 (licznikowe).

Sie
zastanawiam do czego ten wiat zmierza, bo sporty zaczynaj sie robi coraz
bardziej ekonomiczno-niezawodne, a osigi i 'to co' idzie na drugi
plan(IMHO).

'To cos' - moze. Nie wiem. Ale osiagi?

R6R - 133 KM @ 14500 rpm
ZX 6 R - 131 KM @ 14000 rpm
GSX-R 600 - 133 KM @ 13500 rpm

(moce z doadowaniem dynamicznym, wedug danych ze stron polskich dealerow).

[...]

VFR 400 to scigacz tamtych czasw. VFR 800 to motocykl sportowo-turystyczny i tak go nalezy traktowac. Zreszta nie patrz tylko na moc. VFR 400 ma 40 Nm momentu przy 10 krpm, a VFR 800 - 75 Nm przy 8,5 krpm. Prawie 2 razy wiekszy moment obrotowy dostepny znacznie nizej = lepsza elastycznosc i przyspieszenie dostepne duzo wczesniej niz w mlodszej siostrze.

--
ganda
FZR 1000

Artur Tymsz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Pawe Andziak" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Czerwone pole zaczyna sie od 15 krpm. W R6 czerwone pole zaczyna si od
17,5 krpm (ale to troche marketing). GSX-R 600 - 16 krpm.

Co rozumiesz przez 'troche marketing'? Limit do 15krpm a czerwone od 17.5?
;-)

VMax wszystkich tych maszyn to pewnie z 260-270 (licznikowe).

E tam V-max.
Tamta VFR'ka 2 paczki robia, wystarczajco.

[...]

No moe... Ale aj In-line?
Czemu dukaty tylko przy sportowych V-kach zostay?

[...]

Mi chyba brakuje czego pomidzy 125 a 600, 250 to te za mao a 500 za
duo.
Tzn. moe nie tyle za mao/duo, co nie ma nic fajnego, nic
majstersztykowatego(same p-produkty).

Pozdrawiam,
Artur

Morowiec morowiec@NOSPAMmorowiec.pl

[...]

Poszukaj, a znajdziesz :) W skrocie ich 17,5 to nie bylo faktyczne 17,5 :)

No moe... Ale aj In-line?

Pewnie kwestie marketingowe, kosztw produkcji?

Czemu dukaty tylko przy sportowych V-kach zostay?

Honda do niedawna miala VTR, miedzy innymi "sportowa" wersja sp2. Teraz faktycznie juz jej nie produkuja. Ze sportowymi V'kami byl jeden problem - za duzy moment obrotowy zrywajacy przyczepnosc. O ile dobrze pamietam taki problem byl z suzuki tl1000. Duze v'ki maja to do siebie ze maja "plaskie" krzywe momentu - dostajesz duzego powera juz od samego dolu. W te wakacje lecialem czolgiem za zx6rr. Wyprzedzanie wygladalo tak ze on ryk silnika, ja spokojnie na ostatnim biegu... Odchodzil... No to przed jednym wyprzedzaniem 2 w dol i malo na niego nie wjechalem ;)

Troche odpowiedzi znajdziesz tez tutaj:
http://www.bikepoint.com.au/portal/alias__bikepointau/tabID__5760/ArticleID__118463/DesktopDefault.aspx

--
Pozdrawiam Bartek - Wawa&Tarnow - czarna XL1000V + gs500 na miasto
http://www.morowiec.pl - wszystko o mnie

Artur Tymsz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Morowiec" <morowiec@NOSPAMmorowiec.pl> napisa:

> [...]

faktycznie juz jej nie produkuja. Ze sportowymi V'kami byl jeden problem -
za duzy moment obrotowy zrywajacy przyczepnosc.

To wkocu dobrze czy le? Bo IMHO sport powinien taki by;-)
Bo tym jedzi to trza umi.

[...]

O to wanie chodzi ;-]

Troche odpowiedzi znajdziesz tez tutaj:

http://www.bikepoint.com.au/portal/alias__bikepointau/tabID__5760/ArticleID_
_118463/DesktopDefault.aspx

Dziki, poczytam.

Pozdrawiam,
Artur

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

Morowiec napisa(a):
Duze v'ki maja to do siebie ze maja "plaskie" krzywe momentu - dostajesz duzego powera juz od samego dolu.

Tyaaa... Za to duze R4 maja tego momentu jeszcze wiecej i w wiekszym zakresie obrotow :P

te wakacje lecialem czolgiem za zx6rr. Wyprzedzanie wygladalo tak ze on ryk silnika, ja spokojnie na ostatnim biegu... Odchodzil... No to przed jednym wyprzedzaniem 2 w dol i malo na niego nie wjechalem ;)

Ty, no weeezz... Prooosze... Gdybys pobil niechcacy uczniaka szkoly podstawowej to tez bys sie tak chwalil? :P
Kurde - prawie o polowe mniejszy silnik lyknac - tez mi sztuka :P

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Artur Tymsz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "zbigi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl> napisa:

Tyaaa... Za to duze R4 maja tego momentu jeszcze wiecej i w wiekszym
zakresie obrotow :P

Co kto nowy do dyskusji to nowa wersja zdarze ;-)

Ty, no weeezz... Prooosze... Gdybys pobil niechcacy uczniaka szkoly
podstawowej to tez bys sie tak chwalil? :P
Kurde - prawie o polowe mniejszy silnik lyknac - tez mi sztuka :P

Znaczy sie... le zrozumiaem 'czog'.
Cofam komentarz w tym poprzednim pocie ;-P

Pozdrawiam,
Artur

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

On 2007-11-05 21:37:11 +0100, zbigi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl> said:

[...]

Tyle ze ten polowe mniejszy silnik ciagnie prawie polowe mniejsza mase... :-)

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

de Fresz napisa(a):
On 2007-11-05 21:37:11 +0100, zbigi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl> said:

[...]

A jestes pewien? Bo mnie sie wydaje, ze roznica co najwyzej 1/3 wielkosci masy. Ale sie nie upieram :)

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

KJ Siła Słów #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Morowiec wrote:

Ze sportowymi V'kami byl jeden problem - za duzy moment obrotowy zrywajacy przyczepnosc.

Do zarzadzania momentem sluzy wiele roznych rzeczy - gaz, przelozenia biegow, wielkosc zebatek. Nie widze problemu.

Widze raczej problem braku mocy w porownaniu do R4.

A Ducati to jest V 90 z lezacym cylindrem i desmo na wieki wiekow amen.

O ile dobrze pamietam taki problem byl z suzuki tl1000.

Z tl-em  tym pierwszym ("s" ?) to chyba byl taki problem ze mial 0-1 rollgaz - abo szedl pelna pyta albo wcale - Watson, dobrze mowie ?
Suzuki sie uczylo na opiniach (i od czasu do czasu na kosciach) swoich klientow jak robic wtrysk do motocykla.

"plaskie" krzywe momentu - dostajesz duzego powera juz od samego dolu.

moze potestuj litrowego gixera i zobacz jakiego ma powera od samego dolu.

te wakacje lecialem czolgiem za zx6rr. Wyprzedzanie wygladalo tak ze on ryk silnika, ja spokojnie na ostatnim biegu... Odchodzil... No to przed jednym wyprzedzaniem 2 w dol i malo na niego nie wjechalem ;)

order z kartofla z logiem Hondy i symbolem "V" wyslac poczta czy odbierzesz osobiscie ?
:-)

KJ

Gr4N4c1K #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Thu, 01 Nov 2007 20:46:54 +0100, Artur Tymsz  <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

Mi chyba brakuje czego pomidzy 125 a 600, 250 to te za mao a 500 za
duo.
Tzn. moe nie tyle za mao/duo, co nie ma nic fajnego, nic
majstersztykowatego(same p-produkty).

prawde mowisz... ale o wielu motocyklach nawet nic nie wiemy... sa (byly)  fajne motorki robione na skosny rynek a do ewropy normalnie nie  trafiaja... np taki VTR 250... coprawda to i dla mnie malo ale silniczek  cacunio... tak 3/4 litra w fauce2 bylo by milo.. :)

jeszcze przypomnial mi sie fajny motor... CBR 750f... widzialem tylko  raz... rozrzad mial na kolach... wygladem przypominal pierwszego litra ale  byl numer mniejszy... 105 kuni w 87' calkiem wporzo...

ktos kiedys napisal, ze teraz motocykle, jak i puszki, to projektuja biura  marketingowe a nie inzynierowie... i na sile chca uszczesliwiac tym co oni  wymysla a nie tym co by ludzie chceli... no i kupuje sie to co jest bo nic  innego nie ma... nawet Honde to dopadlo... :(

Artur Tymsz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Gr4N4c1K" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

[...]

Na miasto, no nie? Tak z 40-50KM i spokojnie sobie po miecie latasz
z maym spalaniem.

Pozdrawiam,
Artur

Gr4N4c1K #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Mon, 05 Nov 2007 17:29:10 +0100, Artur Tymsz  <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

[...]

50KM z tej pojemnosci?? to zalatuje sedesem... :P najlepszy, wg mnie,  stosunek pojemnosci do mocy i masy to 10x1x2.5 dla 3/4 litera...

> [...]

50KM z tej pojemnosci?? to zalatuje sedesem... :P najlepszy, wg mnie,
stosunek pojemnosci do mocy i masy to 10x1x2.5 dla 3/4 litera...

Fuck!-tycznie...
Przeczytaem VTR 250 a potem byo 3/4 a pomylaem 1/4 ;-)
40KM z 250cc w V2/V4(chocia 4 cylidry i 250cc to to nie cylindry
tylko cylinderki).

Pozdrawiam,
Artur

Gr4N4c1K pisze:

tak 3/4 litra w fauce2 bylo by milo.. :)

VFR750 :)

GSX Big Block 65 cui (666 Products)

On Tue, 06 Nov 2007 09:26:12 +0100, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:

Gr4N4c1K pisze:

tak 3/4 litra w fauce2 bylo by milo.. :)

VFR750 :)

Przerznac ja wzdluz by trza bylo bo to fauka4 :P

Triumph ST 955i '00 - sprzedam newrom na poczta onet.pl
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M578607
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# pisze:

Przerznac ja wzdluz by trza bylo bo to fauka4 :P

Zem nie zauwazyl tej dwojki we w slowie :) Ale skoro sportowa V2 750 ccm to tylko stary Buell albo HD XR750 :)

Dnia Tue, 06 Nov 2007 09:39:54 +0100, <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

wrote:

Gr4N4c1K pisze:

tak 3/4 litra w fauce2 bylo by milo.. :)

VFR750 :)

Przerznac ja wzdluz by trza bylo bo to fauka4 :P

w sumie taka RC36 to bym nie pogardzil... pierwsza milosc :) o RC45 to  nawet nie mysle... zwlaszcza w malowaniu castrola bo to poza zasiegiem  zasiegu... ale mam piekna pamiatke z pobytu u gebelsa w 95tym... zdjecie  przy czterdziestcepiatce szykowanej na tor... :)