Xenon zamiast H4 - mo

robsz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam. Tak sobie myl - czy mona zamieni H4 na Xenon ? A co z "dugimi" ?
Nieraz widziaem w ogoszeniach - "wiato xenonowe" ... Ma to to kto  ?

P.s. moto X11

Pozdr Rob

G.S. "Polo" #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "robsz" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
Witam. Tak sobie myl - czy mona zamieni H4 na Xenon ? A co z "dugimi"
?

technicznie mona szukaj  : bi-ksenon
arwka ma przyson przykrywajc cz snopu wiata
przesuwajc si przecza dugi - krtkie

Polo

smoq #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "G.S. "Polo"" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

[...]

A ja slyszalem ze wlasnie przy H4 nie bardzo ma sens wymiana ksenonw.
Gdzies na forum moto podobno dluga dyskusja. Ktos ma h4 na ksenon wymienione
i moze cos powiedziec?

--
pzdr smoq

Soulsick #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Sun, 24 Feb 2008 21:51:01 +0100, smoq napisa(a):

A ja slyszalem ze wlasnie przy H4 nie bardzo ma sens wymiana ksenonw.
Gdzies na forum moto podobno dluga dyskusja. Ktos ma h4 na ksenon wymienione
i moze cos powiedziec?

Ja jezdzilem troche z koleg, co prawda hond... civic, ale w motocyklu
pewnie duej rnicy nie bdzie...
Byy to zwyke, nie bi-ksenony i efekt by poraajcy, ale z zewntrz
:-).Dla kierowcy w lesie ju nie byo takiej rewelacji w porwnaniu ze
standardowymi arwkami.

--
Soulsick

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Soulsick pisze:
[...]

Wg mnie s dwa powody dla ktrych mozna miec xenony zamiast normalnych zarowek (mowie o zastapieniu H4/H7):
- wyglad auta/moto in plus
- wygld auta/moto ip plus...

no wlasnie...
Nic po za wygladem nie uzyskasz wkladajac silniejsze zrodlo swiata do standardowych opraw. Lampy xenonowe maja silniejsze zrodlo swiata ktore przeklada sie na wiekszy zasieg lamp jezeli oprawa oswietleniowa jest do niej zaprojektowana. Co ci przyjdzie z zamontowania 100W zarowki zamiast 55W ? Najczesciej lepiej oswietlona ta sama czesc drogi ktora wczesniej oswietlala poprzednia zarowka - slowem nic. Zasieg jest ograniczony po przez konstrukcje reflektora oraz pochylenie lampy. Jak lampe bardziej podniesiesz zaczniesz innym swiecic w oczy.

Pomijam aspfekt prawny bo w xenonach powinno byc autopoziomowanie lamp ktorego miec nie bedziesz zastepujac zarowki lampami wyladowczymi...

Pozdrawiam
Rafa

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

On 2008-02-25 02:36:36 +0100, The_EaGle <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Pomijam aspfekt prawny bo w xenonach powinno byc autopoziomowanie lamp ktorego miec nie bedziesz zastepujac zarowki lampami wyladowczymi...

Na ile pamietam dyskusje ktore sie juz tu przetoczyly - jakis czas temu zmienily sie przepisy i ksenony nie musz miec samopoziomowania.

Do Robsz: poszukaj w archiwum postow kolegi Jamesa, ktory wmontowal w swojej Cebrze caly reflektor od jakiegos katamaranu (Bumy czy innego Audi) - calkiem dokladnie to tu opisywal.

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Zdzichu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Fama gosi, e poniewa wiato xenona ma barw zblion do wiata
dziennego w soneczny dzie jest duo gorzej widoczne ni normalne "te"
wiateko H4/H7........ale moe fama jest gupia ;)

robsz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dziekuje Wam wszystkim :)

Ju za kilka dni sprawdz to w praktyce - po prostu zamontuj "na prb" Bi
Xenon z przetwornic ;)

Jeszcze raz dzieki i do zobaczenia na trasie

P.s. jak bdzie ciekawy efekt - umieszcze filmik w necie

Pzdr Rob

[...]

Witam po raz kolejny

Ju po "operacji" - Biksenon wieci ... ;) Pierwsze trzy zdjecia - seryjna
arwka w X11, kolejne Biksenon 6000K

A jak prosze oceni ( dugo si aduja ):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3eb64fc2f2554211.html

Tu dokadniejsze zdjecia: http://rkmzapl.fotosik.pl/albumy/385527.html

Pozd Rob

On Wed, 5 Mar 2008 20:43:47 +0100, "robsz" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Witam po raz kolejny

Ju po "operacji" - Biksenon wieci ... ;) Pierwsze trzy zdjecia - seryjna
arwka w X11, kolejne Biksenon 6000K

Napisz o tem cos wiecej, jak wrazenia, jaki diwajs wsadziles do srodka
itd

Triumph ST 955i '00 - sprzedany?
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)

Captor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#