Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

Mr.Pisiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam !

W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
Witam !

Mr.Pisiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-11-24 06:48, Kuczu pisze:
W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
Witam !

Piotr Kuczynski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Hejka !

To wiem. Natomiast jaka mapa jest waciwa? s cztery ktre znalazem na
stronie powercommandera : ( filtr ma by fabryczny )

M16-013-504   Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
filter
M16-013-505   Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter

M16-013-508   European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

M16-013-509   European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

Baffle naley rozumie jako DB killer ?

Moj rocznik to 2009.

Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
Przeciez wyraznie napisali ze
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))

pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
Co tu jeszcze mozna dodac ?

James #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Piotr Kuczynski" wrote...
Co tu jeszcze mozna dodac ?

A taki kawalek tez ze strony producenta:
System is not homologated and is developed only for race track use.

;)

James

Mr.Pisiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
[...]

Kuczu

Czoem Kuczu !

No tak ....

jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???

Aha !
Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczaoby e mapa M16-013-509 byaby OK. (???)

Czy nie jest to przypadkiem tak e mapy:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer) byy dedykowane do Power Commander PCIII USB ???

Czy w starym Power Commander PCIII USB by O2 Eliminator w komplecie ?

Jeszcze jedna NIECISO:

street legal slip-on - to system ktry mnie NIE interesuje (ten z katalizatorem)

open slip-on : to ten system ktry mnie interesuje (no CAT)

S to dwa rne ukady wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczcym open slip-on system pisz e to tylko rnica DB Killer'a ?

http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_for_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_08_10.pdf

PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer) -- - naprawd to mapa do Akrapovic street legal slip-on
M135-505 (without DB killer)-- naprawd to mapa do Akrapovic open slip-on

Uffff....

Koniguracja jest taka :
Akrapovic open slip-on (no CAT)
Power Commander V with O2 Eliminator
Filtr fabryczny
oczywicie steel link pipe eby to poaczy.

Pytanie : Ktr map wgra ?

Kuczu ! dziki za odpowied - ja i tak musz zrobi na ten temat "doktorat" bo nie zamierzam wgra zej mapy i niedajBG narobi sobie kilu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))

Pozdrawiam

Micha

W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
[...]

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mr.Pisiek pisze:

MEGA DZIKI .... ! - dziki WAM Panowie zaczynam OGARNIA :-)
Dzikuj wszystkim ktrzy mieli cierpliwo mnie tu edukowa / przyda si napewno !!!  - POZDRAWIAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to jeszcze zacznij cytaty przycinac i bedzie OK :)

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

marider marider_WYTNIJ@go2.pl

W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.

A to skad wiadomo? o_O

marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

doktorski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Zdrad mi, po co si instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
ciekawio, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to
komu, kto nie jest zawodowym cigantem.
Pytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia?

pzdr, dr
14/525

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "doktorski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

Mylaem, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i poprawianie mocy.

Co do wydechu - to wiem, e tylko ego.

doktorski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 24 Lis, 17:58, "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
My la em, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i
poprawianie mocy.
Nie, to nie jest komplet. Ale wyfuk i modul to zalecane polaczenie.

Co daje? Poprawe przebiegu krzywej momentu i mocy - to wersja dla
myslacych.
Poprawe mocy o kilkanascie kuni i prawo do naklejenia stickera na
owiewce - wersja dla lanserow.

Do Michala:

Skoro juz inwestujesz w wydech i modul to nie zaluj na akcesoryjny
filtr. Chyba, ze jestes po tej stronie barykady, ktora uwaza, ze taki
filtr przepuszcza tone piachu rocznie itede. Nie namawiam ale polecam.

Dalej: tak jak rozmawialismy zadna mapa z www nie bedzie idealna dla
Twojego motocykla. Bez hamowni sie nie obejdzie. Z drugiej strony
kazda mapa zblizona do konfiguracji Twojego motocykla i przeznaczona
do konkretnego typu modulu bedzie bogatsza od serii ale nic nie
zepsuje. Po prostu nie wykorzystasz tego co moze Ci zaoferowac silnik.
W najgorszym przypadku krzywa momentu zlapie jakis dolek albocos.
Poczujesz. Mozesz tez smialo przewalic sobie kazda z map dla PCV i
potestowac. Nadal jednak twierdze, ze beda to odczucia subiektywne. Tu
nic nie zastapi hamowni.

O2eliminator: sprytne rozwiazanie ulatwiajace prace modulom ale z
pewnymi ograniczeniami. Standardowo O2 sensor informuje ECU o skladzie
mieszanki (lambda, AFR - jak kto woli). Jesli jest zbyt bogata - ECU
zmniejsza dawke paliwa. Jesli zbyt uboga - odwrotnie. Myk polega na
tym, ze jesli wzbogacisz modulem mieszanke poza zakres akceptowalny
dla ECU jako norma (a normy jakie sa wszyscy wiemy) ECU zareaguje
zubozeniem mieszanki. I cala robota modulu idzie w powietrze. Dzieki
O2 eliminator ECU zawsze dostaje informacje o AFR na tym samym
poziomie (np. 15,0). Na rynku dostepne sa tez bardziej zaawansowane
rozwiazania czyli O2 modulatory - w przypadku kiedy producent silnika
opracowuje rozne wartosci AFR dla roznych stanow TPS i rpm (a tak
wlasnie jest w nowszych modelach motocykli - ECU sa w stanie
przetwarzac odpowiednio duze ilosci danych i wysterowac na ich
podstawie do 8 wtryskiwaczy) konieczne jest dostosowywanie sygnalu O2
sensora dla ECU. Inaczej bedzie prawie tak jak bez O2 eliminatora.
Jednoczesnie sygnal z sensora wykorzystywany moze byc przez modul do
biezacej kontroli skladu mieszanki i jego optymalizacji.

pzdr, dr
14/525

Mr.Pisiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-11-24 17:44, Marcin N pisze:

kakmar kakmar+#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

Mr.Pisiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-11-24 19:32, kakmar pisze:
Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>  napisa

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

doktorski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 24 Lis, 20:26, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i
niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny?
Pochuj to pingwin w wodzie stoi, jak mawiaja starzy indianie.

Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam
swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie
jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan.

Zeby nie bylo watpliwosci:
uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia
jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic
mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa
precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:)
Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.

pzdr, dr
14/525

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uzytkownik "doktorski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...

Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety?

Nie jezdzilem i nie wiem.

Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametrw pojazdu, ktry ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt.

Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy inny powd wydaje mi sie zwyczajnym lansem.

Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powd. Sam dla lansu "stuningowalem" swj motocykl o paski na felgach. ;)

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uzytkownik "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:icjsu9$g6b$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

Musisz zrozumiec miedzy "potrzeba", a "chec". I po problemie.

Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powd.

I tutaj sie z Toba zgadzam w 100% i mniej/wiecej o tym byl moj wczesniejszy post.

--
pzdr:
Ivam

On 24 Lis, 21:35, "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Nie jezdzilem i nie wiem.

Powiem Ci na moim przykadzie - w UE mamy co takiego jak normy EuroX
ktre to pojazdy musz spenia no i przez te spenianie tych norm
motocykle nie jed tak jak by si chciao eby jedziy. Przy 4-5
krpm miaem dziur w momencie ktra bya wyranie odczuwalna do
takiego stopnia, e mnie to irytowao. 4 podkadki pod iglice
zaatwiy spraw i zygzak jedzi tak jak ma jecha.
[...]

Nie wiem czemu tak jarasz si porwnywaniem osigw motocykli do
Boxtera czy F1. Czy Boxter/F1 to jest maksymalnie maksimum? Mam
Zygzaka od ponad 1,5 roku i mimo tych 160 KM po przejechaniu 55 kkm
jego osigi przestay mnie zadowala, a wrcz przy ruszaniu na
wiatach musz si odpycha nogami.
Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy
inny pow d wydaje mi sie zwyczajnym lansem.

Pojedzisz troch i sam si przekonasz. BTW. Czemu zamienie GS500 na
Fazera skoro ten pierwszy mia osigi Boxtera?
Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow d. Sam dla
lansu "stuningowalem" sw j motocykl o paski na felgach. ;)

Nie rozrniasz tuningu optycznego od tego technicznego. Poza tym jak
lansowa si mocniejszym od seryjnego motocyklem? Na owiewce sobie
wykres z hamowni wyklei?

--
Artur
ZZR 1200

[...]

Wiem. Przeczytaj jeszcze raz mojego posta i posta autora tematu. Moze zapalpiesz o co mi chodzilo.

Jak nie zalapiesz to nie wysilaj sie na kolejna odpowiedz.

Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.

Jak wyzej.

--
pzdr:
Ivam

On 24 Lis, 20:55, doktorski <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

Ty ju jednemu stuningowae tak 14, e gdy go zapytaem "i jak?"
zrobi oczy jak stare zotwki i powiedzia "kurwa, stary - to by
demon, musiaem wgra agodniejsz map" a Tobie nawet si nie
przyzna ;-)

--
Artur
ZZR 1200

doktorski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 24 Lis, 21:59, AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Ty ju jednemu stuningowae tak 14, e gdy go zapytaem "i jak?"
zrobi oczy jak stare zotwki i powiedzia "kurwa, stary - to by
demon, musiaem wgra agodniejsz map" a Tobie nawet si nie
przyzna ;-)
Przepraszam, nie chcialem. Mi mowil, ze fajnie na kolo wstaje juz od
4krpm.... :)
No, ale ostateczna weryfikacja map odbyla sie AFAIK u Tomka Kedziora,
ktoren to Tomek ustawil drynde pod preferencje wlasciciela. I mi nic
do tego :)

pzdr, dr
14/525

W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:

A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;)

Wisi pod sufitem w garazu i czeka.

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

marider marider_WYTNIJ@go2.pl

W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze: