Wymiana oleju

marcinu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam
Zamierzam samodzielnie wymieni olej w silniku  Hondy CBF600N.
Korzysta bd ze wskazwek zawartych na stronie:
http://www.shell-advance.pl/?p=/shell/6/1
Powinienem zwrci na co szczegln uwag podczas wymiany??

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "marcinu" napisa w wiadomoci news:gm2eaa$rlg$1news.onet.pl...
[...]

Odlej sobie stary olej do baki, eby mg sprawdzi ile Ci oleju spali. Do Twojej wiadomoci Ci si przyda.

To pikne:

"Wlej do silnika ilo oleju zgodnie z instrukcj obsugi producenta lub uzupenij poziom w zalenoci od tego co byo robione."

Brzmi to cae jak na si tumaczone z jzyka obcego. Niestety, obcego rwnie tumaczowi.

--
Jasio
vfr vx etz

marcinu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Jasio" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
Odlej sobie stary olej do baki, eby mg sprawdzi ile Ci oleju spali.
Do Twojej wiadomoci Ci si przyda.

Siemka
Moj motocykl spala olej w niezauwaalnych ilociach:-)
Bardziej mnie zastanawia co zrobi z olejem po wymianie.

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

de Fresz defresz@NOSPAMo2.pl

On 2009-02-01 13:26:50 +0100, "marcinu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Bardziej mnie zastanawia co zrobi z olejem po wymianie.

Odda. to surowiec wtrny. AFAIK normalnie nawet pac za zuyty olej, ale to raczej nie przy ilociach pokroju 3 litrw. Id do pobliskiego serwisu samochodowego i pogadaj, powinni przyj bez najmniejszego problemu.

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

On 2009-01-31 22:02:35 +0100, "marcinu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Zamierzam samodzielnie wymieni olej w silniku  Hondy CBF600N.
Korzysta bd ze wskazwek zawartych na stronie:
http://www.shell-advance.pl/?p=/shell/6/1
Powinienem zwrci na co szczegln uwag podczas wymiany??

Na archiwum grupy? Hyhyhy ;-)

Poza tytuami rozdziaw, wszystko w powyszym artukule jest jak na mj gust w miar prosto i przystpnie opisane. Jedyne o czym zapomnieli, to rozgrzanie silnika przed spuszczeniem oleju, ale nie jest to niezbdne.

de Fresz pisze:

Jedyne o czym zapomnieli, to rozgrzanie silnika przed spuszczeniem oleju, ale nie jest to niezbdne.

Przy panujacych obecnie temperaturach raczej jest niezbedne.

Harley Davidson FXR-C

On 2009-02-01 10:34:26 +0100, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Jedyne o czym zapomnieli, to rozgrzanie silnika przed spuszczeniem oleju, ale nie jest to niezbdne.

Przy panujacych obecnie temperaturach raczej jest niezbedne.

Temperaturach w czyim garau? ;-)
Ale masz racj, jeli to moliwe, to lepiej tak wanie zrobi.

de Fresz pisze:

Temperaturach w czyim garau? ;-)

W wiekszosci. Malo kto ma ogrzewany garaz, jesli w ogole go ma :)

Ale masz racj, jeli to moliwe, to lepiej tak wanie zrobi.

Dzisiaj spuszczalem olej ze swojego. Na zewnatrz ok 0 st.C. Wewnatrz garazu moze z 5. Olej ciekl jak smary z nosa :) Gdyby byla mozliwosc to bym jednak rozgrzal silnik przed wymiana.

Harley Davidson FXR-C

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "marcinu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gm2eaa$rlg$1news.onet.pl...
[...]

Trzy rzeczy w tej instrukcji mi sie rzuciy.....
1. Najpierw wykr wlew oleju eby atwiej wylecia otworem spustowym
2. Wymian robimy tylko na gorcym silniku, bo ciepy olej atwiej spywa z silnika.
3. Nowa podkadka pod korek spustowy nie jest koniecznoci

Poza tym miej w zapasie szmaty czy co do oczyszczenia rur wydechowych, ktre pobrudz si olejem z filtra...

Wojtek

marcinu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Alti" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

Celne uwagi. Dziki.

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Alti pisze:

3. Nowa podkadka pod korek spustowy nie jest koniecznoci

pewnie ze nie jest ale to dziadowanie.
Jest duza szansa post w tym temacie bedzie: cieknie mi olej z korka spustowego, co mam robic?
I beda takie rady: poczekaj do nastepnej zmiany oleju, spusc olej i wymien podkladke albo dociagnij mocnej. Oczywiscie to sie moe udac ale jest takze szansa ze kolejny post w tej sprawie bedzie: ukreciem gwint na korku oleju, co mam zrobic ?
A wszystko przez podkladke wart kilkadziesic groszy.

Zebys tak przynajmniej doradzi zeby stara pdokladke wygrzac przed zaozeniem....

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Elou!
Arni wrote:
Alti pisze:

[...]

No to juz dodaj ze miedz odwrotnie (w porownaniu od stali) hartuje sie i odpuszcza. Znaczy, po wygrzaniu trzeba gwaltownie schlodzic, np poprzez wrzucenie do wody, by byla miekka.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955

Tomek W #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Wyemienaiem oleje, pyny hamulcowe, naprawy hamulcw (kilknascie razy
odkrecany i zakrecany przewd), uzywane byy podkadki miedziane, nigdy nie
kupowaem nowych i nogdy nic nie cieko. Ale jesli to nie problem (sklep w
pobliu) to polecam kupi now.

pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nikanor napisa(a):
No - i to jest ta rodzima kultura techniczna, przez ktr bezpieczniej
kupowa pojazdy za zachodni granic.

Bo? Co Ci sie nie podoba w takim postepowaniu? Co kolega takiego zlego robi w trakcie serwisowania?

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nie pochyla sie wystarczajaco?

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955
http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?

na górę