Wakuometr - sam chc

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Serwiswka mwi e rnica midzy ganikami ma byc poniej 30mm Hg.
No to w takim razie 30/760 = 4% atm a wic chujnia jeeli chodzi o ustawianie zwykymi wakuometrami gakowymi.
Poszperaem w sieci i pasuje mi wakuometr z carbtune.com

http://katriders.com/vb/showthread.php?t=85245&highlight=morgan

Pozstanowiem zrobi samemu taki bo mam dostp do szka i rtci.
Idea jest taka e waku ma pokazywa te same zakresy czyli od ok 10cm Hg do 40cmHg
eby to zrobi musiabym mie i tak dugi na 76cm (cinienie atmosferyczne) kawaek z jednej strony zalepionej u-rurki do ktrej wlabym rt a z drugiej podpinabym ganik. Tymczasem wynalazek z carbtune jest sprztem maym. Na pewno nie ma 76cm ani nawet poowy z tego. Podziaka wyglda mi jakby dwukrotnie zmniejszona. czytli 1cm to na ich podziace ze 2 cm rtci albo lepiej.
Ma ktos pomys jak oni to zrobili?
Zapodanie z drugiej strony Ururki maej iloci powietrza o okrelonym cinieniu wydaje mi sie nieprawidowym gdyz temperatura miaaby wpyw na poziom cieczy.
Innymi sowy jak mam sobie zrobi wakuometr rtciowy ktry nie bdzie mia 76 cm wysokoci tylko bedzie kompaktow maszynka do 30cm.
Czym zalepi rurki eby si rt nie wylaa w trakcie transportu?

Wojtek

Alti pisze:

http://katriders.com/vb/showthread.php?t=85245&highlight=morgan

Pozstanowiem zrobi samemu taki bo mam dostp do szka i rtci.

No tak, ale mam Carbtune-a i tam nie ma rteci :) Sa tylko metalowe slupki.

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gt2k4b$j1i$5news.wp.pl...
Alti pisze:

http://katriders.com/vb/showthread.php?t=85245&highlight=morgan

Pozstanowiem zrobi samemu taki bo mam dostp do szka i rtci.

No tak, ale mam Carbtune-a i tam nie ma rteci :) Sa tylko metalowe slupki.

O curwa........

Wojtek

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Alti" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gt2k67$s0c$1inews.gazeta.pl...

Alti pisze:

[...]

No tak. Oblookaem linka ktrego sam puciem i tam jest pokazane jak on w srodku wyglda....
No c.
Zrobi zobie wakuometr o wysokoci metra i przestane si zastanawia.....
Wojtek

Alti pisze:

Zrobi zobie wakuometr o wysokoci metra i przestane si zastanawia.....

A nie prosciej bedzie sobie po prostu kupic ? 52 funty z wysylka do PL to nie sa znowu takie wielkie pieniadze.

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gt2kmg$j1i$7news.wp.pl...
Alti pisze:

Zrobi zobie wakuometr o wysokoci metra i przestane si zastanawia.....

A nie prosciej bedzie sobie po prostu kupic ? 52 funty z wysylka do PL to nie sa znowu takie wielkie pieniadze.

Nie robia wersji na 6 ganikw (Valkyrie).
Jak si zabior za robienie tego to wanie w wersj na 6 garkw. Poza tym sprynkom w porwnaniu do chamskiego supa cieczy wogle nie ufam.
Ju wykombinowaem jak to zrobie tyle e bdzie to due.
Do duego zbiornika cieczy bedzie wchodzi 6 wskich przezroczystych rurek z tworzywa, kilka cm ponizej powierzchni cieczy. Przy zastosowaniu odpowiednio wskich rurek gboko zanurzenia nie bdzie musiaa byc dua, bo do rurek niewiele cieczy bedzie wchodzi. A jako e maksymalne podcinienie jakie mona na ganikach zrobic to gdzie 0.5atm to caoc bedzie miaa 40cm wysokoci.
Myl tylko o inne cieczy ni rt ale zeby gstoc bya na sensownym poziomie. Rt ma 13,6kg/dm^3. Sup wody musiaby byc 13 razy wyszy wic lipa...
Wojtek

Eskimos #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Sun, 26 Apr 2009 23:58:11 +0200, "Alti" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Poza tym
sprynkom w porwnaniu do chamskiego supa cieczy wogle nie ufam.

Jakim sprynkom?

Ju wykombinowaem jak to zrobie tyle e bdzie to due.

Szeciocylindrowca ze spokojem zsynchronizujesz "czterocylindrowym"
Carbtunem. To jest naprawde fajne, wygodne w uyciu i wystarczajco
precyzyjne narzedzie. Do tego w cakiem przystpnej cenie.

Darz br,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Pozna

PanAdol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

cze
Myl tylko o inne cieczy ni rt ale zeby gstoc bya na sensownym
poziomie. Rt ma 13,6kg/dm^3. Sup wody musiaby byc 13 razy wyszy wic
Powiem Ci tak.
Mam przewody 8mm (takie od pneumatyki przezroczyste) na dole przy polaczeniu
zwezki 3mm i poprostu olej jaki mialem pod reka.
Olej jest zdecydowanie najlepszy - jak Ci sie zdarza bardzo "rozkalibrowane"
przepustnice olej zassa bardzo szybko i jest ryzoko zer pojdzie do cylindra.
Oczywiscie jak bedzie to olej to nie ma problemu - z innymi cieczami moze
byc roznie ;)
Pzdr
PanAdol

K.M.C. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu pisze:
Alti pisze:

http://katriders.com/vb/showthread.php?t=85245&highlight=morgan

Pozstanowiem zrobi samemu taki bo mam dostp do szka i rtci.

No tak, ale mam Carbtune-a i tam nie ma rteci :) Sa tylko metalowe slupki.

no no i robia takie fajne puk jak opadaja na sam d :D i sa zajebiste, jak sobie przypomne te drgajace zegarowe, sie zastanawiam gdzie ja mielem rozum, zeby sie z tym meczyc. BTW Dzieki Kuczu, kupilem je za Twoja rada.

--
Krzysiek Ciesielski K.M.C.
www.uarebeautiful.com

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Sun, 26 Apr 2009 23:34:29 +0200, Alti <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
eby to zrobi musiabym mie i tak dugi na 76cm (cinienie  atmosferyczne) kawaek z jednej strony zalepionej u-rurki do ktrej  wlabym rt a z drugiej podpinabym ganik.

Ale po co rtci? Do synchronizacji dwch ganikw to wystarczy dugi
kawa rurki i troch jakiego oleju. :-) Patrz
np. http://www.powerchutes.com/manometer.asp

Wojtek
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

PanAdol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witaj
Uytkownik "Leszek Karlik" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

kawa rurki i troch jakiego oleju. :-) Patrz
np. http://www.powerchutes.com/manometer.asp

"Zmontowalem" sobie cos takiego :
http://www.gs-classic.de/download/Franky_Synchro.pdf
Dziala naprawde rewelacyjnie.
Polecam
PanAdol
Triumph Tiger "Girlie"

Eskimos #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Sun, 26 Apr 2009 23:55:08 +0200, "PanAdol"
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

"Zmontowalem" sobie cos takiego :
http://www.gs-classic.de/download/Franky_Synchro.pdf
Dziala naprawde rewelacyjnie.

okufra, ale ajzol ;D

Darz br,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Pozna

na górę