Ubranie na motocykl

power_bit #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_interia.pl

Witam serdecznie. Jestem tu nowy, zaczynam przygod z motocyklem. Jestem w trakcie kursu na prawo jazdy Kat A, w przyszym roku mam zamiar kupi motocykl zastanawiam si nad Honda CB 500, Kawasaki RE 5, albo Suzuki GS. Celem tego postu nie jest wybr motocykla lecz stroju. Interesuje mnie to jak si ubra na motocykl tego typu. Jedzi nim bd po miecie a czasem jaki wypad nad jezioro, do znajomych. Nie mam zamiaru si ciga czy t zosta krlem szos. W takim wiec razie wystarczy mi dwuczciowy tekstylny kombinezon z protektorami? Na kombinezon chciaem przeznaczy nie wicej ni 1000z nie liczc butw, kasku i rkawic, same spodnie + kurtka. Czy takie poczenie wystarczy by by w miar bezpiecznym? Konieczne jest zastosowanie buzera pod kurtk? Temat wakowany moe i wiele razy, ale mwic szczerze nie napotkaem konkretnych odpowiedzi. Licz na wasze odpowiedzi i zaczynam zbiera pienidze na ubranie, mimo, e jeszcze nie mam prawo jazdy oraz motocykla uwaam, e to dobry pomys. Pozdrawiam    --

On Mon, 27 Sep 2010 14:58:04 +0000 (UTC), power_bit
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_interia.pl> wrote:

Witam serdecznie.

czesc
. W takim wiec razie wystarczy mi dwuczciowy tekstylny
kombinezon z protektorami?

Tak

Na kombinezon chciaem przeznaczy nie wicej ni 1000z

Topowy model to nie bedzie, ochrona przed deszczem tez raczej taka se,
ale powinienes cos znalesc :)
Np ze starych kolekcji
http://www.kobi-sklep.pl/index.php?cat_id=43&page=0&view=0&sort=default

takie poczenie wystarczy by by w miar bezpiecznym?

99% bezpieczenstwa nie pochodzi od ciuchow tylko od tego zeby 'czarnym
do dolu' ;)

Konieczne jest zastosowanie buzera pod kurtk?

nie

DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego forma som wielcy!

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

power_bit napisa(a):
Witam serdecznie. Jestem tu nowy, zaczynam przygod z motocyklem.

Witam i zapraszam do lektury FAQ, link jest w stopce. Zacznij od FAQbota.

[...]

Powiniene si wyrobi ze wszystkim w 2-2,5 tys. Nie bd to rzeczy z grnej pki ale powinny ju by przyzwoite. Teraz masz zdobry moment na zakupy, sezon si koczy i sklepy maj przeceny eby nie trzyma gratw na zim. Staraj si kupi rzeczy z membran z GoreTexu, bd znacznie wygodniejsze i odporniejsze na rne warunki atmosferyczne.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.

ErgoSum #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisa w wiadomoci
power_bit napisa(a):
[...]

Nie zgodze sie z Toba. Sam jezdze juz kilka sezonow w rzeczonym Halvarssonie
w modelu sprzed kilku lat i to towar (jakosciowo) wlasnie z gornej polki.
Faktem jest ze model wypadl z kolekcji i zostal zastapiony nowy, ale w
rzaden sposob to nie uwlacza jego jakosci.

Pozdro

Erg
GS500

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

ErgoSum napisa(a):
[...]

Moesz si nie zgadza, po prostu id do sklepu i sprawd ceny rzeczy z grnej pki. I napisaem by korzysta z promocji, jakie teraz s.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.

ErgoSum #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisa w wiadomoci
ErgoSum napisa(a):
[...]

Tak? A gdzie to napisales?

Erg
GS500

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

ErgoSum napisa(a):
Uytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisa w wiadomoci news:i7qp0c$lfn$1news.onet.pl...
ErgoSum napisa(a):
[...]

Znalaze ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.

Robert T. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "power_bit" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_interia.pl> napisa w wiadomoci

Witam serdecznie. Na kombinezon chciaem przeznaczy nie wicej ni 1000z

Czesc,
a moze cos z rodzimej produkcji (sam uzywam, co prawda dopiero od 1,5
miesiaca i na razie jest ok)
http://www.moto-feliks.pl/index.htm

Pozdr. Robert

marcinu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Robert T." <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
a moze cos z rodzimej produkcji (sam uzywam, co prawda dopiero od 1,5
miesiaca i na razie jest ok)
http://www.moto-feliks.pl/index.htm

Siemka
W deszczu daj rad?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5483 (20100927) __________

Robert T. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "marcinu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
Siemka
W deszczu daj rad?

Czesc,
Raz jechalem i daly rade, z tym ze krotko i deszcz byl maly.
Podobno pare osob w tych ciuchach bylo na rajdzie katynskim 6000 km i bardzo
sobie chwalili.

Pozdr. Robert

Szymon Machel smachel@EEE.interia.pl

Uytkownik "marcinu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Siemka
W deszczu daj rad?

Wg mnie to nie ma takich co ubranek co "daj rad" w deszczu.
Po godzinie jazdy w deszczu (nie mwi o mawce) przemaka wszystko.
Tylko ubranko przeciwdeszczowe daje rad. I to nie tylko na spodnie, kurtk
ale na rkawice no i buty. Wtedy masz szans dojecha "w miar" suchy.
Komfort jazdy spada.
Zaznaczam, e nie mwi o przejadce 20 kilometrowej.

Szymon

KLOSZ konradkiUSUN_TO@wp.pl

W dniu 2010-09-27 20:44, Robert T. pisze:
[...]

omatko, tylko nie moto-feliks....
rzona moja sobie zakupila we feliksie spodnie, bo fajne i tanie byly.... i bez zadnych ekstremow, po jednym sezonie spodnie sie przetarly na udach od gory od..... opierania na nich rak w rekawiczkach. Rzepy rekawiczek przejadly spodnie po kilku raptem tysiacach km....
O odpornosci na deszcz nie bede pisal, bo nie ma o czym....

IMHO, Feliksa sobie odpusc.

Zdrowko
KLOSZ
--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopki mi si podoba" - by KLOSZ

KLOSZ konradkiUSUN_TO@wp.pl

W dniu 2010-09-27 16:58, power_bit pisze:
Witam serdecznie. Jestem tu nowy, zaczynam przygod z motocyklem. Jestem
w trakcie kursu na prawo jazdy Kat A, w przyszym roku mam zamiar kupi
motocykl zastanawiam si nad Honda CB 500, Kawasaki RE 5, albo Suzuki
<blah, blah, nlah...>

Jesli ma byc "budzetowo", to rozwaz ofetre Buese.
Osobiscie uzywam od ponad dwoch sezonow teksy tej firmy i daja rade. W szczegolach wyglada to tak:
kurtka (bez zadnej dodatkowej przeciwdeszczowki) dawala rade w pierwszym sezonie np. cala droge w deszczu na trasie Gdynia, Slupca w ulewnym deszczu z przelotnym gradem. Jedyne co nieznacznie puscilo to szwy na przedramionach - uwazam, ze wynik calkiem dobry jak na kurtke za niecale 400 pln.
Spodnie poki co daja rade, ale byly kupione jakis rok po kurtce i zrobilem w nich cos kolo poltora sezonu.
Generalnie kurtka sobie radzila z deszczem dopoki jej nie wypralem w pralce, wiec... tu przestroga: jak prac, to z glowa a nie na pale ;)

No a jak ma byc super, bajer i hiper, to cos z Gore i do tego wypinanym Gore, bo wada Buese z nizszej polki cenowej jest brak mozliwosci wypiecia membrany, co w cieplejsze dni konczy sie darmowa sauna podczas jazdy. Wniosek z tego taki, ze jesli masz cos z niewypinana membrana to lepiej od razu na upaly kupic sobie buzzer, albo dodatkowa kurtke z meshem, bo inaczej poplyniesz.

Minionego lata przeprosilem sie z ciuchami skorzanymi z Tarboru i okazalo sie, ze znacznie lepiej sobie radza z upalem  niz wspomniane teksy z Buese..... ale ponoc teksy z Gore w upaly tez daja rade (nie wiem, nie mialem.... mam miec kiedys tam, jak sobie kupie ;)  ), tak wiec ja w tej chwili na upaly w dluga trase latem biore skory na latanie w okol komina zakladam buzzer, a jak jest chlodniej, bo takta pora roku, to teksy...
motocykle to kurde drogie hobby jest.... no i jesze Rukke mozna kupic, ale to trza miec na to zasobna sakiewke... ja ni mom ;)

To tyle moich wypocin.
Wybor nalezy do Ciebie.

Zdrowko
KLOSZ
--

Marcin Gardeła #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

KLOSZ wrote:
Jesli ma byc "budzetowo", to rozwaz ofetre Buese.

Buese to znaczy Buse z germaskim u? Ja mam od chyba 11 lat kurtke i spodnie i jestem bardzo zadowolony, ale te w innych nie jedziem wic moe nie wiem co trac, w kadym razie spodnie mogyby bardziej oddycha.

--
Diobeu
VFR 800 '01

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

Marcin Gardea wrote:
KLOSZ wrote:
[...]

A ja mam ich spodnie z membrana, i przeciekaja w zasadzie od nowosci na dupie. Drugi raz nic buse nie kupie. Na plus jedynie to, ze wytrzymaly szlifa przy 110. No, zamek kieszeni sie wyrwal, ale naprawialnie.
K.

Qlfon #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-09-28 09:02, kocyk pisze:

[...]
Moe si nie znam ale wydaje mi si i membrana dziaa jak powinna - tzn. na dupie nie dziaa bo jest uciskana a poza tym pewnie siedzisz w kauy wody ktra Ci si zbiera midzy nogami spywajc z sioda. Miaem to samo w spodniach Modeki na TDM. Gdyby sta w tych spodniach i kto laby na Ciebie wod z powiedzmy prysznica podejrzewam e nic by si nie dziao.

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

Qlfon wrote:
[...]

Ja tam nie wiem, ale kolega w spodniach z gore tego problemu w tym samym dziewieciodniowym deszczu nie mial, poza tym ja na tym samym motocyklu wczesniej, w spodniach polo za 1/3 ceny buse tez nie mialem. Jak kupuje za 300 ojro spodnie z membrana oczekuje 100% szczelnosci w kazdych warunkach.
K.

Qlfon #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-09-28 12:21, kocyk pisze:

[...]
No to pozamiatane. Masz racj - co z tymi spodniami nie halo:(

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Piotr Rezmer #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

kocyk pisze:

A ja mam ich spodnie z membrana, i przeciekaja w zasadzie od nowosci na
dupie. Drugi raz nic buse nie kupie.
Te mam spodnie Buese, model open road. Rwnie przeciekaj na tyku, mimo zastosowanie troch innego materiau. Poprzednie, starsze spodnie Buese nie miay takiej przypadoci.

Mam wraenie, e jako produktw Buese spada :(

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "power_bit" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_interia.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4c9c6a7de52346867dcde221dc81522d$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
(...)
motocykl zastanawiam si nad Honda CB 500, Kawasaki RE 5, albo Suzuki GS. Celem tego postu nie jest wybr motocykla lecz stroju. Interesuje mnie to jak si ubra na motocykl tego typu.

Spodnie - KONIECZNIE z wypinan membran.
Tani porzdny model, ktry polecam to RAINERS CYCLON (niecae 500z).

adne spodnie z membran wszyt na stae nie nadaj si na lato.

Tu kiedy napisaem, jak si ubra na motocykl:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=4433

power_bit wrote:
[...]

Jak najbardziej.

Na kombinezon chciaem przeznaczy nie wicej ni
1000z nie liczc butw, kasku i rkawic, same spodnie + kurtka.

Powinno wyda, ale super to to nie bdzie.

Czy takie poczenie wystarczy by by w miar bezpiecznym?

Wystarczy.

--
Diobeu
VFR 800 '01

zefir zefir77@SpameromMowimyStanowczeNieo2.pl

W dniu 2010-09-28 08:44, Marcin Gardea pisze:
power_bit wrote:
[...]

Wyznaj zasad, e za pierwsze ciuchy nie powinno si przepaca, tylko kupi byle co, byle tanie. Jak chopak pojedzi sezon to bdzie mg okreli styl jazdy, czy woli czopery czy cigacze czy enduro, czy woli dugie wyprawy czy krcenie si wok komina w adn pogod i wtedy moe kupi dobre docelowe ciuchy. Jedyne w co bym od razu zainwestowa to przyzwoity kask i buty.

--
pzdr.
zefir

Michał V-R #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-09-27 16:58, power_bit pisze:
Celem tego postu nie jest wybr motocykla lecz stroju. Interesuje
mnie to jak si ubra na motocykl tego typu.

Ja bym wzial pod uwage retbike http://www.retbike.pl z tego co slyszalem ludzie sobie chwala, jezdzi w tym tez nasz preclowy Rossi, AZ i zadowolony jest
Michal V-R
gg 9409047
yje sie raz, pozniej sie tylko straszy

On 2010-09-28, Micha

Michał V-R #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-09-28 12:15, AZ pisze:

Tobie to juz sie wszystko pomieszalo we lbie od tego siedzenia w domu :-)
Ja jezdze w Modece.

Mi to juz we lbie dawno sie pomieszalo, a teraz od tego siedzenia w domu od 6ciu tygodni w gipsie moge pomylic fakty. Ale coz retbike zly nie jest, a twoje lampasy z caddilaca na kolach pasuja do kombi probikera :-), czekam kiedy dobierzesz sobie torebke jeszcze w gustownym kolorze :-D

Michal V-R
gg 9409047

On Tue, 28 Sep 2010 12:24:01 +0200, Micha V-R <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:

Ale coz retbike zly nie jest

Jest. Tani i gowniany.

DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego forma som wielcy!

Inead #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Micha

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Micha

Szymon Machel smachel@EEE.interia.pl

Uytkownik "Micha V-R" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Ja bym wzial pod uwage retbike http://www.retbike.pl z tego co slyszalem
ludzie sobie chwala, jezdzi w tym tez nasz preclowy Rossi, AZ i zadowolony
jest

A ja nie syszaem tylko przemoka mi kurtka Retbika po 50 kilometrach w
burzy
i zlewie (w poowie sierpnia - powrt z Bieszczad).

Szymon
ps przez moj gupot bo gumiaka naoyem tylko "na spd",
     gra zostaa w kufrze

Piotr Rezmer #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Micha V-R pisze:

Ja bym wzial pod uwage retbike http://www.retbike.pl z tego co slyszalem
ludzie sobie chwala, jezdzi w tym tez nasz preclowy Rossi, AZ i
zadowolony jest

Kupiem kilka lat temu ich najlepszy model spodni. Mylaem e uton w pocie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

W dniu 2010-09-28 12:13, Micha V-R pisze:
[...]

Retbike jest kiepski, nie bra bym pod uwag.

--
pzdr.
zefir

power_bit <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_interia.pl> writes:

krlem szos. W takim wiec razie wystarczy mi dwuczciowy tekstylny
kombinezon z protektorami? Na kombinezon chciaem przeznaczy nie

Wystarczy

[...]

na kursie ciuchy te sie przydadz

kupowanie zacznij w takiej kolejnoci: kask + rkawice, buty (nie
musz by "motocyklowe", wystarcz mocne glany), reszta

z waznych rzeczy o ktrych nikt nie napisa: nie kupuj kasku ani
ciuchw bez mierzenia, przez internet, chiski chiski kask XXL
(V-can) jest ze 2 numery cianiejszy od niemieckiego chiskiego L
(Probiker), a na mj eb adne Schuberthy nie wchodz wogle (nawet
xxl), TRZEBA PRZYMIERZY

z kurtkami i spodniami jest podobnie, chyba e jeste idealn M-k i w
garniturze prosto z wieszaka wygldasz jak w garniaku od Armaniego
(mam takiego koleg, ale on nie jedzi na moto)

z marek polecam BF, a poza tym kupowanie na mototargu gdzie masz
najwikszy wybr jaki mona mie w Polsce

=alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm

na górę