UJM poszukiwany

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

dla kolegi zaczynajacego poszukuje czegos na pierwszy wasny motocykl, po dlugiej rozmowie uznalem, ze niesmiertelny GS500 jest za may, celujemy bardziej w XJ albo CB 600. Chciabym sie zmiescic w 10 tys z osprzetem kierowcy wiec moto wychodzi mi za 6-7 koa.
--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Jarek Pudelko jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl

W dniu 2010-03-29 11:45, Arni pisze:
[...]

A kolega ile ma lat? Bo jesli nie 20 i pstro w glowie to ja uczciwie polece Hornetke na pierwsze moto. Wygodna, zwrotna, moze troche nie turystyczna ale nie pisales czy do jazdy miejskiej czy raczej tour the pologne :)
Jak tylko nie ma sie pstro w glowie to spokojnie mozna nad nia zapanowac. Pazurki pokazuje dopiero od 9tys rpm i ja tej wartosci jeszcze nie osiagnalem ale zrobilem dopiero 3tys km :)

--
jarek

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-03-29 12:18, Jarek Pudelko pisze:
[...]

raczej po miescie, kolega to dosc wysoki facet, spokojny i z respektem podchodzacy do motocykla. I hornet tez mu sie podoba, zreszta sam mu wytlumaczylem ze na poczatek musi miec motocykl neutralny swiatopogldowo :) a potem sam zdecyduje na czym chce jezdzic.

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  pikniejszej poowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Nikanor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 29 Mar, 12:18, Jarek Pudelko
Jak tylko nie ma sie pstro w glowie to spokojnie mozna nad nia
zapanowac. Pazurki pokazuje dopiero od 9tys rpm i ja tej wartosci
jeszcze nie osiagnalem ale zrobilem dopiero 3tys km :)

To bd czujny. Bo wanie wchodzisz w dobry przebieg na pierwszy
unfall, a motocykl masz taki, e ci zapewni moliwoci.
--
Nikanor [DL650, DR360, Agility 125]

On 2010-03-29, Nikanor <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Jak tylko nie ma sie pstro w glowie to spokojnie mozna nad nia
zapanowac. Pazurki pokazuje dopiero od 9tys rpm i ja tej wartosci
jeszcze nie osiagnalem ale zrobilem dopiero 3tys km :)

To b

(pj) #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-29, Nikanor<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>  wrote:
[...]
To b

On 2010-03-29, (pj) <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

OK, ale czy Ty i "kolega" napiszecie uczciwie po pierwszym mocniejszym
pierdyknieciu (czego oczywiscie nie zyczymy) - TAK, RZECZYWISCIE
MIELISCIE RACJE... ?

Szczerze watpie...

Ale ja nie mowie ze ktos tu nie ma racji. Chodzi mi jedynie wlasnie o
demonizowanie typu "zobaczysz jak cie sponiewiera" albo wlasnie
"zobaczymy co powiesz jak sie rozjebiesz".

Fakt ze trzeba klasc na to nacisk ale nie w taki sposob bo to jedynie
powoduje u rozmowcy reakcje typu "a ja wam pokaze ze sie da". Za
kazdym razem gdy czytam w FAQ "R1 na pierwsze moto?" przechodza mnie
ciarki i wlasnie to to najbardziej hamuje zapedy a nie takie pisanie
jak wyzej...

Oczywiscie to wszystko wyzej to IMHO i opisane z tej drugiej strony...

--
Artur
ZZR 1200

(pj) #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-29, (pj)<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>  wrote:
Szczerze watpie...

Ale ja nie mowie ze ktos tu nie ma racji.

no wlasnie, ale kto? ;-)

p.s. ja oczywiscie z klasycznej polskiej zawisci / zazdrosci, ze ktos na "byle" zygzaku robi wheelie, a ja tu na na jakims pedalskim rowerku, mimo najszczerszych checi - nie daje rady.... ;-)

pj
gsx1300r
K-co

On 2010-03-29, (pj) <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

no wlasnie, ale kto? ;-)

Dyskutowac mozna ale wydaje mi sie ze zwyciezcow w tej dyskusji nie bedzie.
p.s. ja oczywiscie z klasycznej polskiej zawisci / zazdrosci, ze ktos na
"byle" zygzaku robi wheelie, a ja tu na na jakims pedalskim rowerku,
mimo najszczerszych checi - nie daje rady.... ;-)

Masz popsuty motur i tyle w tym temacie.

--
Artur
ZZR 1200

(pj) #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-03-29 16:51, AZ pisze:

Masz popsuty motur i tyle w tym temacie.

tak myslalem - dziekuje ci "Bravo" / "Przyjaciolko"

pj
gsx1300r
K-co

KJ Siła Słów KJ@noway.com

AZ pisze:

Ja zrobilem 24 kkm ale respekt wciaz czuje chociaz wiele sie nauczylem
przypadkowych wheelie

Po 24 kkm powinienes wiedziec ze nie opowiada sie o przypadkowych wheelie. Wszystkie sa zaplanowane, pod pelna kontrola i zawsze tak mialy wygladac jak wygladaly.
;-)

KJ
PS. Taki duzy a trzeba mu mowic co ma mowic

On 2010-03-29, KJ Si

KJ Siła Słów KJ@noway.com

AZ pisze:

Sek w tym ze na naszych drogach to sie wlasnie dzieje przypadkowo.

Nie mowie o tym co sie dzieje tylko o tym jak masz o tym mowic :-)

PS. Taki duzy a trzeba mu mowic co ma mowic
Ja czy Zygzak?

A to nie wiem, zygzaka nie widzialem.

KJ

W dniu 2010-03-29 13:37, Nikanor pisze:

To bd czujny. Bo wanie wchodzisz w dobry przebieg na pierwszy
unfall, a motocykl masz taki, e ci zapewni moliwoci.

Uwazam uwazam. Szczegolnie, ze po zimie to jakos mi sie gorzej jezdzi. Ja swoje, Hornetka swoje... no nic. Jedno z nas bedzie sie musialo dostosowac. Pocieszam sie, ze ona ma mniej KM niz ja IQ :)

--
jarek

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Mon, 29 Mar 2010 13:18:11 +0300, Jarek Pudelko  <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> wrote:

[Hornet na pierwsze moto]
Jak tylko nie ma sie pstro w glowie to spokojnie mozna nad nia  zapanowac. Pazurki pokazuje dopiero od 9tys rpm i ja tej wartosci  jeszcze nie osiagnalem ale zrobilem dopiero 3tys km :)

No wie,sz ja po 3 kkm to bym si

Jarek Pudelko jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl

W dniu 2010-03-29 15:05, Leszek Karlik pisze:

No wie,sz ja po 3 kkm to bym si

On 2010-03-29, Jarek Pudelko <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> wrote:

Jasne, ze szkoda wsiadac od razu na
1200ccm wazace250kg z okladem i potem sie dziwic, ze sie na parkingu nie
udalo opanowac przy predkosci 2kmh

Grozisz mi?!

;-)
--
Artur
ZZR 1200

Jarek Pudelko jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl

W dniu 2010-03-29 16:47, AZ pisze:

Grozisz mi?!

;-)

Eee.... nie. A jaki masz promien skretu? :)
Bo przyznam sie, ze jak wsiadlem na SV650S to mialem problem ze zrobieniem "egzaminacyjnej" osemki i troche mi sie najezdzalo na linie zewnetrzne. Albo jakis nieskretny byl albo sie balem bo nie moj :)
Pewnie na ZZR1200 bym wymiekl :)

--
jarek

On 2010-03-29, Jarek Pudelko <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> wrote:

Eee.... nie. A jaki masz promien skretu? :)
Nie mam pojecia, trzeba by zobaczyc na to jaki mial Titanic to bedzie
cos mniej wiecej kolo tego ;-)
[...]

Chcialem poprobowac ale nie namierzylem zadnej na ktorej by mozna sobie
ot tak pojezdzic. Ale na mniejszej drodze trzeba zawracac na trzy...

--
Artur
ZZR 1200

marcinu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisa w
wiadomoci news:hoqd7j$1ivu$1alfa.ceti.pl...
Hornetka jest moim zdaniem wystarczajaco zwrotna i "poreczna" na miasto
byleby tylko na kawalku prostej nie dac jej pokazac co umie :)
A poza tym jest sliczna :)

Siemka
No to ja zaproponuj modsz siostr Horneta czyli CBF600 w wersji naked.
Zaczynam ju tym motocyklem czwarty sezon i cigle odczuwam olbrzymi
przyjemno z jazdy. Mylaem, e szybko mnie znudzi ale nie, na razie
jestem na prawd zadowolony z tego motocykla.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:hopup0$185q$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

A ja uczciwie odradz. Miaem jeden sezon GS-500. Wanie zmieniem na Fazera 600 (taki odpowiednik Horneta) i szczerze mwic babym si tym jecha bez adnego dowiadczenia. Byle przypadkowe poruszenie manetk gazu na zakrcie moe si skoczy wywrotk, a nowicjuszowi takie rzeczy si zdarzaj.

GS-500 ma moe i swoje wady, ale z ca pewnoci nie przysaniaj one licznych zalet tego motocykla. Zwaszcza na pocztek.

On 2010-03-31, Marcin N <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

A ja uczciwie odradz

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-31, Jasio <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

I to jest zaleta.
Mo

Seba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Wed, 31 Mar 2010 10:25:55 +0200, Marcin N napisa(a):

A ja uczciwie odradz. Miaem jeden sezon GS-500. Wanie zmieniem na
Fazera 600 (taki odpowiednik Horneta) i szczerze mwic babym si tym
jecha bez adnego dowiadczenia.

Ja kupiem FZS 600 jako swj pierwszy motocykl - zreszt za namow
znajomego. Jed nim 3 sezon i si naprawd ciesz, e nie poszedem
drog pt. "GS 500 na pocztek".

FZS jest duym i wygodnym motocyklem, ktrego moc i jej charakterystyka
w zupenoci wystarcza do przyjemnej jazdy. Fakt faktem, i nieraz
wydaje mi si i mgby by troch lejszy (bo mniejszy nie - dla mojej
kubatury np. Hornet jest lekko przymay), jednakze nie stanowi to
wikszego kopotu.

Byle przypadkowe poruszenie manetk gazu
na zakrcie moe si skoczy wywrotk, a nowicjuszowi takie rzeczy si
zdarzaj.

A z tym przypadkowym ruszeniem manetk i dramatem z tym zwizanym to
przesadzasz - to to nie jest pojazd rakietowy z Bg wie jakim
przyspieszeniem i moc. Oczywicie, e mona przedawkowa - ale to ju
bardziej kwestia kierownika, a nie maszyny.

Sebastian S.
FZS 600

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Seba" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

??? Powaznie? Mnie waga (po przesiadce z bandziora 600) fazera pozytywnie zaskoczyla. Prowadzi sie dziecinnie latwo, bez silowania sie z maszyna (mimo szerszych niz fabryka zaleca opon). Waga stanowi jedynie problem w garazu, kiedy musze troche podniesc tyl maszyny, zeby ustawic tak, zeby auto sie zmiescilo.

Byle przypadkowe poruszenie manetk gazu
na zakrcie moe si skoczy wywrotk, a nowicjuszowi takie rzeczy si
zdarzaj.

Chyba masz manetke zepsuta;)

Tak na serio - jesli reakcja na gaz jest jakas dziwnie nerwowa, to moze sie okazac, ze masz zle wyregulowany luz na manetce (ma byc 3-5mm). Sprawdz to.

Zdecydowanie sie zgadzam:)

--
pzdr:
Ivam

Seba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Thu, 1 Apr 2010 21:34:52 +0200, Ivam napisa(a):

[...]

Ty to Marcinowi napisz, a nie mi :)

[...]

Dalem dwa razy znaczek (ostry nawias zamkniety), zeby bylo wiadomo, ze to nie Twoja wypowiedz, a juz mi sie nie chcialo tego na 2 posty rozbijac:)

--
pzdr:
Ivam

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:hp45sk$dfv$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

Manetka ma prawidowy luz. Ostatnio zmieniem manetki na podgrzewane - i maj chyba minimalnie inn od starych przyczepno lub rednic. Kilka razy zdarzyo mi si niechccy szarpn za manetk gazu. Wkurzam si na siebie, bo dzieje si to w sytuacjach, gdy nie powinno. W kadym razie takie sytuacje mog si zdarza i lepiej nie mie za duo mocy, pki nie podapie si chocia troch dowiadczenia.

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:hp86jl$7qe$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

Dwa biegi w gore. Do 5tys. obr. fazer w ogole nie idze i nie szarpie przy "przypadkowym" dodaniu gazu. A prawdziwa zabawa zaczyna sie dopiero po 7, ew. 9tys. i wtedy trzeba uwazac, ale tez nie jest zle.

Od razu odpowiadam - nie, moj nie jest zepsuty. Jezdzilem kilkoma (min. jak szukalem jakiegos zeby kupic) i wszystkie tak mialy;)

--
pzdr:
Ivam

na górę