Tlumaczenie i Rejstrowanie Moto z UK

nfilip2 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_wp.pl

Witam Chcialbym sprowadzic moto do polski z uk wiele razy czytalem na ten temat ale wszelkie informacje sa z 2008-2010. Jest 2015 I sie zmienilo wiele w tych ustawach dotyczacych tlumaczn dokumentow oraz rejstrowania motocykla w polsce? Pozdrawim --

mozambiko #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_interia.eu

-Tumaczenie papierw -Przegld -Wypeniasz wniosek o rejestracje ktry jest dostpny w wydziale komunikacji
-Z przetumaczonymi papierami, wanym przegldem idziesz do wydziau komunikacji i wypeniasz jakie papierki jeszcze to kosztuje jakie 180 z, i wtedy dostajesz dowd tymczasowy, i tymczasowe tablice -A i oczywicie musisz kupi ubezpieczenie, obojtne kiedy to zrobisz poniewa Panie z PZU daj Ci ubezpieczenie nawet gdy motocykl nie jest zarejestrowany w kraju podajesz tylko nr Vin i numery tablic z zagranicy, jak juz wyrobisz wszystkie papiery i masz polskie blachy idziesz do Pzu i bez problemu wystawi Ci nowy druczek na nowe blachy:)

Johnny #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "mozambiko" polecial po ebkach (chyba):

[...]

W zeszym tygodniu sprowadziem rzcha z niemcowni, zatem jestem na bieco. Nie wiem jak to jest dokadnie z motocyklami, ale podejrzewam, e niewiele sie to roni od rejestracji samochodu. Jeeli sie rni - to to co poniej prosz uzna za nieaktualne;-) I tak "tumaczenie papierw" obejmuje umow kupna-sprzeday i dokumenty motocykla. Ja miaem umow spisan w dwch jzykach zatem tumaczenie samej umowy nie byo konieczne. No ale bez wizyty u tumacza sie nie obeszo, no bo te insze papiery chc po polsku. Koszt 69zeta. Oczywicie akcyza w Urzdzie Celnym. Wypisujesz tam taki dupny papir i z tym gonisz do celnika. Ja skorzystaem z pomocy Agencji Celnej, bo ten papir mnie przers (kurs waluty w dniu sprowadzenia, jakie procenta i insze sranie w banie). Koszt Agencji 20zeta. Jak Celnicy zaakceptuj akcyz to pacisz przelewem na konto i sprawdzasz w internacie czy ju doszo gdzie ma doj. Sprawdza sie to na e-zefir.pl. Jak przelew zaksiguj to robisz wydruk potwierdzajacy i nie musisz ju goni do Urzedu Celnego. Przegld u mnie nie by konieczny bo niemiecki by wany do maja 2016. Jak jest krtszy to oczywicie musisz zrobi przegld. Potem - kompletujesz papiry (dowd wpaty akcyzy, przegld - o ile konieczny, tumaczenia, stare tabliczki i gonisz do Urzedu Komunikacji. Tam meldujesz sie z samego rana - dostajesz numer 5389 i ju kole 15.00 jeste zaatwiony na cacy. Dostajesz tabliczki i tymczasowy dowd rejestracyjny, za ktry urzdasy winszuj sobie ponad 250zeta (za samochd). Jeszcze tylko nie zapomnij ubezpieczy pojazdu - najpniej w dniu tymczasowej rejestracji i ju jeste szczliwym posiadaczem zarejestrowanego motocykla ;-)

Pozdrawiam Johnny

na górę