Termometr

Wojda Tomasz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Czesc,

Czy jest sens kupowac czujnik temperatury (tzn. termometr) wkrecany w
miejsce korka oleju? Te, ktore widzialem podaja temperature w zakresie 0
140 stopni C. Stad moje pytania:

1. Jaka jest dokladnosc takiego termometru?

2. Czy temperatura oleju nie jest czasem wyzsza niz te 140 C? Jesli tak, to
termometr z max 140 C nie bedzie spelnial swojego zadania.

Zastanawiam sie nad wlozeniem takiego termometru do mojego moto, chlodzony
powietrzem jednocylindrowiec, poj. 650, NX650.

Prosze o powazne potraktowanie tematu:)

Pozdrawiam,

Tomek

On Tue, 26 Jan 2010 08:08:24 +0100, "Wojda Tomasz"
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Czesc,

czesc

Zastanawiam sie nad wlozeniem takiego termometru do mojego moto, chlodzony
powietrzem jednocylindrowiec, poj. 650, NX650.

Zakladajac ze dokladnosc jest wysoka (powiedzmy +- 1st), a zakres
pomiarowy wystarczajacy. Zastanawiam sie w jakim celu wkladac
termometr do oleju.

DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego forma som wielcy!

Grzybol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
Zakladajac ze dokladnosc jest wysoka (powiedzmy +- 1st), a zakres
pomiarowy wystarczajacy. Zastanawiam sie w jakim celu wkladac
termometr do oleju.

Wanie, przecie duo atwiej i prociej jest wsadzi go sobie w d... :-)

--
Grzybol

On Tue, 26 Jan 2010 08:51:16 +0100, "Grzybol" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Wanie, przecie duo atwiej i prociej jest wsadzi go sobie w d... :-)

Jesli Cie to podnieca to oczywiscie sobie wkladaj, celem wtedy jest
osiagniecie satysfakcji seksualnej.
Ale po co wiedza ze olej ma 125,5 st C?

DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego forma som wielcy!

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):
Ale po co wiedza ze olej ma 125,5 st C?

Gotowales cos kiedys gdzies? Dokladnosc pomiaru temperatury gotowania jest szalenie wazna!

--
Kamil Nowak 'Amil'
motonita tramwajowy

On Tue, 26 Jan 2010 09:00:53 +0100, Kamil Nowak 'Amil'
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Gotowales cos kiedys gdzies?

ja, naturli!

Dokladnosc pomiaru temperatury gotowania  jest szalenie wazna!

Ale to trzebaby sprawdzic temp kolanek rur wydechowych.

PS. Zapisales Markusa ?
--

Odys #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> Dokladnosc pomiaru temperatury gotowania jest szalenie wazna!

jak bdziesz mia za wysoka temp to nie majc miarki poznasz po tym ze
ci si podeszwy przyklejaj do podnek a jak masz miark to sobie
spojrzysz i ju wiesz ze masz wysoka - zaoszczdzasz wtedy na
podeszwach.

Norbi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-01-26 08:53, #_USUN_TO_@_USUN_TO_# pisze:
[...]

DT ma chlodzenie woda
ale np taka DR 350 juz nie i jak pojezdzisz ostro w trudnym terenie
momentalnie lapie 120 st i wtedy lepiej jej troche dac ochlonac :)

Norbi
BLACK XX'03

On Tue, 26 Jan 2010 10:30:28 +0100, Norbi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

ale np taka DR 350 juz nie i jak pojezdzisz ostro w trudnym terenie
momentalnie lapie 120 st i wtedy lepiej jej troche dac ochlonac :)

Amil podobno kladzie poledwice na zeberkach i jak skwierczy to robi
sobie przerwe na posilek.
Tak czytalem w internecie.

ej, Amil, prawda to ?

PS. ja malo widzialem, np nie widzialem enduraka z takim termometrem.
Ale szadolke owszem :)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego forma som wielcy!

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Norbi napisa(a):
ale np taka DR 350 juz nie i jak pojezdzisz ostro w trudnym terenie
momentalnie lapie 120 st i wtedy lepiej jej troche dac ochlonac :)

Ale to bym musial chyba co 5 km stawac na pol godziny :) Nacholere sie stresowac? :) Po to sie wymienia czesto olej w endurakach zeby dawal rade w ekstremach.

--
Kamil Nowak 'Amil'
motonita tramwajowy

Norbi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ale to bym musial chyba co 5 km stawac na pol godziny :) Nacholere sie
stresowac? :) Po to sie wymienia czesto olej w endurakach zeby dawal
rade w ekstremach.

No nie - na torze jak latasz na niskich predkosciach to DR-ka momentalnie lapie temp - wtedy pare kolek i robisz sobie przerwe :)

W DR mialem - sie stresowalem
w DRZ nie mialem - byl spokoj :)
teraz nie mam i jakos nie planuje kupic :)

Norbi
BLACK XX'03

scibor1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 26 Sty, 08:51, "Grzybol" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> Zastanawiam sie w jakim celu wkladac
> termometr do oleju.

Wanie, przecie duo atwiej i prociej jest wsadzi go sobie w d... :-)

--
Grzybol

jestes moim idolem:DDDDDD

scibor
Helga VFR800Fi

Michał Gut #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

poplakalem sie ze smiechu:)
nawet mimo zjebanego humoru rozpadnieciem sie silnika w moim samochodzie:((

sir

Micha Gut pisze:

nawet mimo zjebanego humoru rozpadnieciem sie silnika w moim samochodzie:((

Pewnie nie miales wskaznika temperatury oleju.

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Michał Gut #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
Micha Gut pisze:

nawet mimo zjebanego humoru rozpadnieciem sie silnika w moim
samochodzie:((

Pewnie nie miales wskaznika temperatury oleju.

temperatury nie, ale cisnienia to by mi sie przydal..... ale drogie sa :/

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# pisze:
Zakladajac ze dokladnosc jest wysoka (powiedzmy +- 1st), a zakres
pomiarowy wystarczajacy. Zastanawiam sie w jakim celu wkladac
termometr do oleju.

eby wiedze, czy silnik ma ju odpowiedni temperatur do ostrego zapier...nia?

DP
TL-S

Wojda Tomasz pisze:

1. Jaka jest dokladnosc takiego termometru?

Wystarczajaca

2. Czy temperatura oleju nie jest czasem wyzsza niz te 140 C? Jesli tak, to termometr z max 140 C nie bedzie spelnial swojego zadania.

A to nie wiem, ja mam w Fahrenheitach

Zastanawiam sie nad wlozeniem takiego termometru do mojego moto, chlodzony powietrzem jednocylindrowiec, poj. 650, NX650.

Se bedziesz mial gadzeta

Prosze o powazne potraktowanie tematu:)

Prosic to sobie mozesz...

Nikanor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 26 Sty, 10:46, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> Zastanawiam sie nad wlozeniem takiego termometru do mojego moto, chlodzony
> powietrzem jednocylindrowiec, poj. 650, NX650.
Se bedziesz mial gadzeta

No a jeli np. zrobi duy rozwiert, zmieni tok itp.? Skd bdzie
wiedzia, e chodzenie jednak nie wyrabia i trzeba dooy chodnic
oleju?

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

trud #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Tue, 26 Jan 2010 05:03:55 -0800 (PST), Nikanor napisa(a):

[...]

Pozna po kolorze silnika. :)

trud
bj250

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nikanor napisa(a):

No a jeli np. zrobi duy rozwiert, zmieni tok itp.? Skd bdzie
wiedzia, e chodzenie jednak nie wyrabia i trzeba dooy chodnic
oleju?

Spyta na preclach.

--
Kamil Nowak 'Amil'
motonita tramwajowy

Nikanor pisze:

No a jeli np. zrobi duy rozwiert, zmieni tok itp.? Skd bdzie
wiedzia, e chodzenie jednak nie wyrabia i trzeba dooy chodnic
oleju?

Gdyby mial wiedze i umiejetnosci potrzebne do tuningu to by nie pytal tutaj. Zwlaszcza nie tutaj.

marider marider@CUT_go2.pl

Wojda Tomasz pisze:
Zastanawiam sie nad wlozeniem takiego termometru do mojego moto, chlodzony powietrzem jednocylindrowiec, poj. 650, NX650.

Tez toto kupilem do R1 (moze na jakies cieple poludniowe kraje sie nada jak oleum bedzie rozgrzane na maxa), wczoraj przyszlo ale sie wlasnie zastanawiam po jakiego grzyba mi gruby patyk na 5cm wystajacy w bok zamiast korka wlewu oleju O_o Myslalem ze toto mniejsze bedzie.. Czy dziala - nie wiem, jeszcze nie montowalem ani nie sprawdzalem czy gwint jest prawidlowy.

Prosze o powazne potraktowanie tematu:)

"Jaja se robisz?" ;)

marider
Wsciekla R1 + dodatki
http://tinyurl.com/yvjtdk

Tytus z fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***"Wojda Tomasz"
Czy jest sens kupowac czujnik temperatury (tzn. termometr) wkrecany w
miejsce korka oleju? Zastanawiam sie nad wlozeniem takiego termometru do
mojego moto, chlodzony powietrzem jednocylindrowiec, poj. 650, NX650.

Pomiar temp dla chlodzonego olejem/powietrzem silnika nie zaszkodzi a moze
ochronic go n.p. przed zatarciem  - w sumie to skala do 140 C powinna
wystarczyc. Wyzej zwykle oleje traca wlasciwosci smarne. W Jafie ktora
kiedys jezdzilem tez mialem pomiar temp. z tym ze glowic - wtedy popularne
byly takie wojskowe kpl. czujnik z zegarem od jakiegos ruskiego sprzeta.
I to dzialalo - a kolesie w korkac potrafili zatrzec na debowo CZ czy jafe
:)

Tytus z fabryki

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4380 (20090829) __________

Zapek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Wojda Tomasz" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

Zastanawiam sie nad wlozeniem takiego termometru do mojego moto, chlodzony
powietrzem jednocylindrowiec, poj. 650, NX650.

Mam taki termometr w xr - podobny silnik do Twojego.
Nie kupowalem go-byl juz w komplecie z motocyklem ;)

Czy sie przydaje ? Nie wiem. temperatura wg jego wskazan nie przekroczyla
nigdy 120st.
Z tym,ze mam dolozona chlodnice oleju.

Ot gadzet.

--
Zapek
XR600R

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Zapek napisa(a):
Z tym,ze mam dolozona chlodnice oleju.

I co ona chlodzi? Piwo serwisantom jak dlubiom przy zaworach?

--
Kamil Nowak 'Amil'
motonita tramwajowy

Zapek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa
Zapek napisa(a):
Z tym,ze mam dolozona chlodnice oleju.

I co ona chlodzi? Piwo serwisantom jak dlubiom przy zaworach?

Jest dla lansu.Tak jak termometr.

--
Zapek
xr600r

On 2010-01-26, Zapek <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

I co ona chlodzi? Piwo serwisantom jak dlubiom przy zaworach?

Jest dla lansu.Tak jak termometr.

Widze ze sie znacie. Nie wiecie moze czy jest sens z takim termometrem
jechac pod kolumne?

--
Artur
ZZR 1200

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-01-26 16:23, AZ pisze:

Widze ze sie znacie. Nie wiecie moze czy jest sens z takim termometrem
jechac pod kolumne?

Nie,masz za stary motocykl i za ma

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uzytkownik "AZ" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisal
Widze ze sie znacie. Nie wiecie moze czy jest sens z takim termometrem
jechac pod kolumne?

Jak masz ladna przyczepke to mozna.

--
Zapek

Wojda Tomasz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dzieki za wszystkie odpowiedzi, nie spodziewalem sie az takiego odzewu!
Szczegolnie dziekuje Kolegom - specjalistom kucharzom (grillowanie i
gotowanie:). Jednak wniosek wyciagnalem, oszczedze sobie zarowno stresu, jak
i pieniedzy.
Pozdro!
TomekW.

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 27 Sty, 08:11, "Wojda Tomasz" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

No to ci doradzili :)))
Ja powiem ,e w chodzonym wiatrm moto ,termometr  w upalny dzie w
miescie jest bezcenny. A i na trasie tez cos daje.
Wszystkim mundrym , proponuje wyjeba/zamalowac na czarno  wskazniki
temperatury . Przecie w chodzonych cicz moto , sa asolutnie
niepotrzebne. To mata wiatraki.
Jak dominator nie porzebuje, to CBR tym bardziej. Taka tu logika :)
Jaka przysuge moe oddac ter. oleju to w dominatorze ,to przeciez
takie cymbaay i tak nie zrozumia.
Szkoda pradu.
Ja ci powiem kolego . Kup ,nie poaujesz.
A jaki to ci na pw powiem.
Nie bede doucza bandy durnych motonitw. Niech oni te powydaja kasy
na Motorrad i inne . To i o termometrach sie dowiedza co nieco.
I o tym jak wielkie niektre robia bedy we wskazaniach . Do 15oC w
jedna make.
Ale sa te takie co nie robia adnego...

On 2010-01-27, robertbig <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Nie bede doucza

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-01-27, robertbig <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:> Nie bede doucza bandy durnych motonitw. Niech oni te powydaja kasy
> na Motorrad i inne . To i o termometrach sie dowiedza co nieco.
> I o tym jak wielkie niektre robia bedy we wskazaniach . Do 15oC w
> jedna make.
> Ale sa te takie co nie robia adnego...

O Wielki Robercie dobrze ze przynajmniej Ty czuwasz nad ta banda durnych
motonitow sprecla.

Jak nie masz nic do roboty, te se  zamluj wskaznik temeratury.
Szprejem.
Po chuj sie masz stresowac i rozprasza ???  :)

marider marider@CUT_go2.pl

robertbig pisze:

Ja ci powiem kolego . Kup ,nie poaujesz.

A ja kupilem, 80zl + 15zl przesylka to zaden wydatek, jak sie nie sprawdzi - to wyladuje w koszu. Tyle.

marider
Wsciekla R1 + dodatki
http://tinyurl.com/yvjtdk

tomek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"marider" <marider@CUT_go2.pl> wrote in message news:hjqoa9$7et$2inews.gazeta.pl...

A ja kupilem, 80zl + 15zl przesylka to zaden wydatek, jak sie nie sprawdzi - to wyladuje w koszu. Tyle.

A sprzedaca gdzie? Pewnie w pudle.

--
T.

Wojda Tomasz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"A jaki to ci na pw powiem."

Ja widzialem tylko 2 rodzaje, jeden byl Motodetail, drugiego nie pamietam.
Podziel sie (moze jednak ze wszystkimi), ktore wg Ciebie sa najlepsze.
Dzieki
Pozdro,
TomekW

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 28 Sty, 08:04, "Wojda Tomasz" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

Te motodetaile i inne badziewie to sie nadaje na balast do kutra na
szprotki  np.  :)Akurat  firma moto-detail , chyba bia rekordy
"rozrzutu" wskaza.
Firma RR robi dokadne i solidne  termometry. Bad do 1% max..
I Daytona bodajrze tez ok 1% max.. To sa takie elektroniczne z
czujnikiem wkrcanym w karter.
Reszta to zwyky szajs.
Dane zaczerpniete z pamici.
W wolnej chwili odszukam ten test termometrw z Motorrad-fahrer

http://www.kedo.com/products/91441.html

na górę