Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

TDM, maly DL czy duzy DL ?

1

25/02/2012 10:37

Henryk Kaszubski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu
brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
Biore pod rozwazenie:
- TDM 900
- DL 650
- DL 1000
Budzet - okolo 15-18 kzl
Wszystkie powyzsze w opisach bardzo chwala za.. w zasadzie wszystko.
DL podobno wygodniejszy - zwlaszcza z tylu, a to tez dla mnie wazne. TDM
podobno mniej awaryjny.
Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2 z
3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?

Henryk

2

25/02/2012 13:48

Qlfon #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Witam, miaem TDM 3VD, jedziem tez 900 i duym DL.
Wg. mnie na jazd w pojedynk TDM to lepsza opcja ni DL. Jazda jest bardziej sportowa, lej si tym jedzie no i wyglda lepiej. Ale to kwestia gustu. TDM tez sprawia te wraenie lepszego motocykla do miasta chocia rodek cikoci jest dosy wysoko ale z kolei jest sporo lejsza ni DL.

Rzu okiem tutaj:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=404064
i tutaj:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=604991

wyglda na to e jednak TDM:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

3

26/02/2012 17:34

marvin #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uzytkownik "Henryk Kaszubski" napisal...

- TDM 900
- DL 650
- DL 1000
Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2
z 3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?

Tego warunku nie spelniam bo jezdzilem tylko TDM 900 (i to malo bo krotko
mam). Bym powiedzial ze jak chcesz na asfalt to TDM, ale jak bedziesz chcial
troche na szutry to DL ponoc lepszy.

ps. ogolnie po zrobieniu paru tysiecy TDM-ka jestem tym sprzetem zachwycony :-)

Pozdrawiam
marvin
tdm900

4

26/02/2012 20:06

Kuba (aka cita) #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Henryk Kaszubski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:jiaa2o$bmh$1pippin.nask.net.pl...
Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta.
(...)
Biore pod rozwazenie:
- TDM 900
- DL 650
- DL 1000
Budzet - okolo 15-18 kzl

mialem Drag Stara 1100, VTX1800S i DL1000. Jedzilem dodatkowo kilkoma
innymi sprztami.
Mimo, ze DL1000 w papierach way stosunkowo mao, to wraenie jakie sprawia
byo zupenie inne. Podnoszc go z bocznej nki, albo przy prbie pchania
.... by naprawde ciki.

ps. i pewnie teraz wielu sie ze mna nie zgodzi, ale subiektywne odczucie
cikoci przy manewrach parkingowych byo czasem nawet wiksze ni przy
VTX1800 (moe dlatego, ze DL jest duo wyszy)


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony
A4 B5, FJ1100

5

26/02/2012 22:21

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2012-02-25 10:37, Henryk Kaszubski pisze:
Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu
brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
Biore pod rozwazenie:
- TDM 900
- DL 650
- DL 1000
Budzet - okolo 15-18 kzl



Bierz DL 1000. Kawal motocykla, no i co V2 to V2.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

6

27/02/2012 00:12

Henryk Kaszubski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:jie7o7$bn4$1inews.gazeta.pl...
Bierz DL 1000. Kawal motocykla, no i co V2 to V2.


Nie moge sie doszukac czy oba DL od poczatku maja wtrysk, czy sa rowniez
wersje na gazniku/gaznikach?
Jesli tak, to od ktorego rocznika jest zmiana?

Henryk

7

05/03/2012 23:30

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2012-02-27 00:12, Henryk Kaszubski pisze:
Uytkownik "Kuczu"<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>  napisa w wiadomoci
news:jie7o7$bn4$1inews.gazeta.pl...
Bierz DL 1000. Kawal motocykla, no i co V2 to V2.


Nie moge sie doszukac czy oba DL od poczatku maja wtrysk, czy sa rowniez
wersje na gazniku/gaznikach?
Jesli tak, to od ktorego rocznika jest zmiana?

Wszystkie DLe maj wtrysk. 1000 s w zasadzie takie same od 2002 roku do koca produkcji czyli do 2009 roku. Moesz naby nowsze Dle ale to s modele z USA.

Pierwszy 650 od 2004 chyba  do K6 = 2006 ma 1 wiec per jeden cylinder po tym roku masz 2 wiece na kady cylinder i dwie zamiast jednej sondy lambda.

Na pewno lepsze osigi ma litr tyle e ten litr jest bardziej zawodny - to silnik od starego TLa 1000, podczas gdy z 650tka dosownie NIC si nie dzieje. Druga sprawa to spalanie litr spala okoo 7 litrw na 100km a 650tka bliej 5l. Naturalnie mwi o redniej.

Pozdrawiam
Rafa

8

27/02/2012 09:53

Drzewo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Henryk Kaszubski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:jiaa2o$bmh$1pippin.nask.net.pl...

Znajomy ma TDMk - rewelacyjne moto. Wtpie eby DL 1000 potrafia spali
3,8L paliwka przy przelotowej 150 km/h.

Tutaj masz par opinii na temat TDM 900

http://www.moto-opinie.info/index.php?action=show&id_produktu=111

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

9

27/02/2012 10:01

AZ #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 02/27/2012 09:53 AM, Drzewo wrote:
Uytkownik "Henryk Kaszubski"<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>  napisa w wiadomoci
news:jiaa2o$bmh$1pippin.nask.net.pl...

Znajomy ma TDMk - rewelacyjne moto. Wtpie eby DL 1000 potrafia spali
3,8L paliwka przy przelotowej 150 km/h.

To przy 120 km/h pewnie potrafi zej do 2,5l?

--
Artur
ZZR 1200

10

27/02/2012 11:32

Qlfon #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2012-02-27 09:53, Drzewo pisze:
Uytkownik "Henryk Kaszubski"<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>  napisa w wiadomoci
news:jiaa2o$bmh$1pippin.nask.net.pl...

Znajomy ma TDMk - rewelacyjne moto. Wtpie eby DL 1000 potrafia spali
3,8L paliwka przy przelotowej 150 km/h.

Tutaj masz par opinii na temat TDM 900

http://www.moto-opinie.info/index.php?action=show&id_produktu=111


Nie ebym si czepia, ale dosownie par (w sensie dwie):(
adnie to tak spamowa grup?
--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

11

28/02/2012 11:40

Drzewo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Qlfon" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:jifm5f$69b$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-02-27 09:53, Drzewo pisze:
Uytkownik "Henryk Kaszubski"<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>  napisa w wiadomoci
news:jiaa2o$bmh$1pippin.nask.net.pl...
Nie ebym si czepia, ale dosownie par (w sensie dwie):(
adnie to tak spamowa grup?

OK. Postaram si dawa linka, jeli bdzie wicej opinii na dany temat :)

Napisaem tylko swoje zdanie i daem linka do opinii ze swojego sewisu,
poniewa akurat na temat TDM ju s jakie wpisy. Nieduo jest ich, ale moe
akurat komu si przyda.


--
Drzewo
www.moto-opinie.info

12

27/02/2012 17:21

Ivam filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm

Uytkownik "Drzewo"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4f4b448d$0$1220$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Znajomy ma TDMk - rewelacyjne moto. Wtpie eby DL 1000 potrafia spali 3,8L paliwka przy przelotowej 150 km/h.

Troche Ci sie musialo pomylic. Nie TDM tylko TDI. I nie 900 tylko 1900. I na pewno nie przy przelotowej 150.



--
pzdr:
Ivam

13

28/02/2012 11:42

Drzewo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> napisa w wiadomoci
news:jigaj5$lb2$1mx1.internetia.pl...
Troche Ci sie musialo pomylic. Nie TDM tylko TDI. I nie 900 tylko 1900. I
na pewno nie przy przelotowej 150.

Nic mi si nie pomylio. Faktycznie, redniej nie liczyem idealnie, ale
byo przewanie co ok. 150 i spalanie TDM naprawd tyle wynosi. Nie musisz
mi wierzy - zapytaj kogo kto ma TDMa.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

14

28/02/2012 16:20

Ivam filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm

Uytkownik "Drzewo"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4f4caf83$0$1227$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Nic mi si nie pomylio. Faktycznie, redniej nie liczyem idealnie, ale byo przewanie co ok. 150 i spalanie TDM naprawd tyle wynosi. Nie musisz mi wierzy - zapytaj kogo kto ma TDMa.

Chcialem kupic TDM. Powozilem sie nawet troche. Gadalem z wieloma wlascicielami TDM. Spalanie kolo 5 przy przelotowej w okolicach 120-130. To potwierdzalo wiele osob i moja jazda probna to mniej-wiecej potwierdzila.

W spalanie ponizej 4l/100km przy 150km/h nie uwierze.

Chcesz ciekawostke - moze NTG, ale zawsze. Peugeot 107 benzyna - opinie na necie, ze auto potrafi spalic ponizej 4 - nawet 3,5l/100km (z silnikiem benzynowym). Probowalem ecodrivingu - hamowanie silnikiem, delikatnie z gazem, 90% czasu w trasie i do tego nigdy, przenigdy nie przekraczalem 2000 rpm. Spalanie - 5,2. Przy normalnej jezdzie troche ponizej 6. Auto mam od nowosci sprawdzalem minimalne spalanie dwa razy - raz na dotarciu, drugi raz po 30kkm. Wyniki identyczne.

Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.

--
pzdr:
Ivam

15

28/02/2012 20:55

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2012-02-28 16:20, Ivam pisze:

Chcesz ciekawostke - moze NTG, ale zawsze. Peugeot 107 benzyna - opinie
na necie, ze auto potrafi spalic ponizej 4 - nawet 3,5l/100km (z
silnikiem benzynowym). Probowalem ecodrivingu - hamowanie silnikiem,
delikatnie z gazem, 90% czasu w trasie i do tego nigdy, przenigdy nie
przekraczalem 2000 rpm. Spalanie - 5,2. Przy normalnej jezdzie troche
ponizej 6. Auto mam od nowosci sprawdzalem minimalne spalanie dwa razy -
raz na dotarciu, drugi raz po 30kkm. Wyniki identyczne.

Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.

Kady o pisze co wskazuje komp pokadowy,liczy si nie chce lub nie umie,std kwiatki-moja kolumbryna opie rednio 2l wicej ni si chwali.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

16

28/02/2012 22:42

Ivam filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm

Uytkownik "Monster"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4f4d3128$0$1215$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Kady o pisze co wskazuje komp pokadowy,

Akurat 107 nie ma kompa nawet w opcji.

liczy si nie chce lub nie umie

Niekoniecznie. U mnie jest tak, ze jak przejade ~400km od tankowania do tankowania, to pali znacznie mniej niz jak zrobie ~150km. Na tej samej stacji, przy dojazdach do roboty potrafia wyjsc roznice rzedu 0,5-0,8 litra.

moja kolumbryna opie rednio 2l wicej ni si chwali.

Strach sie bac - lancer siostry w/g kompa nie chce zejsc ponizej 10, a 13 to taki standard... jesli jej komp tez oszukuje o 2 litry;)


--
pzdr:
Ivam

17

29/02/2012 08:15

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Tue, 28 Feb 2012 20:55:21 +0100, Monster <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:


Kady o pisze co wskazuje komp pokadowy,liczy si nie chce lub
nie  umie,std kwiatki-moja kolumbryna opie rednio 2l wicej ni si chwali.

W mojej hulajnodze komputer zawyza spalanie.
Jak sie policzy to wtedy wychodzi ten kwiatek.

--
Glub
przero?ni?ta wrotka SW-T400

18

28/02/2012 21:41

Norbi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2012-02-28 16:20, Ivam pisze:

Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.


Powiedzmy tak ze kumpla TDM-a spala od 3,6 - 6 l :)
Srednio pon 5 l
to sa dane sprawdzone w trasie przy roznych predkosciach..

Ogolnie bardzo oszczedne moto :)

Norbi
BLACK XX'03

19

28/02/2012 22:39

Ivam filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm

Uytkownik "Norbi"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4f4d3bf2$0$26693$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Powiedzmy tak ze kumpla TDM-a spala od 3,6 - 6 l :)
Srednio pon 5 l
to sa dane sprawdzone w trasie przy roznych predkosciach..

Ogolnie bardzo oszczedne moto :)

Nie przecze, ze oszczedne, ale niech nikt nie wciska bajek, ze przy przelotowej 150km/h pali ponizej 4/100. Swoja droga to 3,6 to naprawde dobry wynik - mi fazerem udalo sie zejsc do 3,8 ale juz preclowalem na maksa. Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym wciagnal mi 6,5.



--
pzdr:
Ivam

20

28/02/2012 23:18

Boniek boniekUSUNTO@vp.pl

W dniu 2012-02-28 22:39, Ivam pisze:
\
Nie przecze, ze oszczedne, ale niech nikt nie wciska bajek, ze przy
przelotowej 150km/h pali ponizej 4/100. Swoja droga to 3,6 to naprawde
dobry wynik - mi fazerem udalo sie zejsc do 3,8 ale juz preclowalem na
maksa. Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym
wciagnal mi 6,5.

U mnie w TDM trzymajc si w przedziale 140-160km/h z plecaczkiem, 3 zaadowanymi po brzegi kuframi i tankbagiem wychodzio ok 7l/100km.
Na woskich przeczach schodziem do 4,6/100, ale eby 3,6? Nie wierz.

Co do dystansu, mona przejecha i 1000 spokojnie. Dupa nie odpadnie :)

--
Boniek
gg 644826
Yamaha TDM 900
http://www.bikepics.com/members/boniek/

21

01/03/2012 10:10

Lukas #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witajcie,

Boniek napisa:

U mnie w TDM trzymajc si w przedziale 140-160km/h z plecaczkiem, 3
zaadowanymi po brzegi kuframi i tankbagiem wychodzio ok 7l/100km.
Na woskich przeczach schodziem do 4,6/100, ale eby 3,6? Nie wierz.

Za chwilk rozpoczn czwarty sezon na TDM900 i musze potwierdzi to co
napisa Boniek!
Generalnie TDM pali mao ale bez przesady. Normalne latanie miasto + trasa
przy przelotowej do 120 -140 to jakie minimum 5,5L do 7L, wszystko zaley
od manetki.
Trasa to inna bajka, mj na autostradzie solo - trasa 800 km, przelotowa
140-150km/h - spalanie 6L. Myl, e to dobry wynik.

Co do dystansu, mona przejecha i 1000 spokojnie. Dupa nie odpadnie :)

Potwierdzam!
Jeszcze z zalet - TDM to bardzo wygodny motocykl, idealny na nasze
rozpierdolone drogi a do tego rewelacyjnie hamuje!

Pozdr
Lukas

TDM900

22

01/03/2012 10:20

Lukas #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Hej,
przypomniaem sobie jakie ma zalety DL... ma rewelacyjne Handbary, ktre
mona bardzo szybko przerobic i idealnie pasuj do TDM900 :)
Wiecej zalet nie znam!

Pozdr
Lukas
TDM900

23

29/02/2012 10:37

TaDzik tadbal@BEZTEGOgazeta.pl

W dniu 28-02-2012 22:39, Ivam pisze:
Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym

Oja! Ja bym od Ciebie motora nie kupi! :P
Kacie Ty! :)

--
Pozdro
Tadzik

24

29/02/2012 16:16

Ivam filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm

Uytkownik "TaDzik"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4f4df1c4$0$1221$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Oja! Ja bym od Ciebie motora nie kupi! :P
Kacie Ty! :)

Specjalnie na ten wyjazd wlalem lepszy olej, dodalem ceramizer i dosypalem pare magnetyzerow;)

--
pzdr:
Ivam

25

05/03/2012 23:36

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2012-02-28 22:39, Ivam pisze:
Uytkownik "Norbi" napisa w wiadomoci grup
dyskusyjnych:4f4d3bf2$0$26693$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Powiedzmy tak ze kumpla TDM-a spala od 3,6 - 6 l :)
Srednio pon 5 l
to sa dane sprawdzone w trasie przy roznych predkosciach..

Ogolnie bardzo oszczedne moto :)

Nie przecze, ze oszczedne, ale niech nikt nie wciska bajek, ze przy
przelotowej 150km/h pali ponizej 4/100. Swoja droga to 3,6 to naprawde
dobry wynik - mi fazerem udalo sie zejsc do 3,8 ale juz preclowalem na
maksa. Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym
wciagnal mi 6,5.

Jeszcze jest kwestia tego jak bardzo optymistyczny jest prdkociomierz. Wanie w DLu denerwuje mnie to najbardziej w tym moto. Co za skoczony debil  tak skalibrowa prdkociomierz e jadc 100km/j jad 91 a jadc 120 jad 108 km/h. Idc dalej tym tropem i powikszajcego sie bdu przy 150 licznikowych bdzie ze 125 realnych to wtedy faktycznie moe i 4l na 100km/h bdzie realne.

Pozdrawiam
Rafa

26

29/02/2012 20:57

marvin #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uzytkownik "Ivam" napisal...

Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.

Brandzlujecie sie tym spalaniem jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie.

marvin
tdm900

27

29/02/2012 22:32

Ivam filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm

Uytkownik "marvin"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:jilvse$qec$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Brandzlujecie sie tym spalaniem jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie.

Nie chodzi o spalanie, tylko o rozpowiadanie ewidentnych bzdur.

--
pzdr:
Ivam

28

01/03/2012 08:48

Norbi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2012-02-29 20:57, marvin pisze:
Uzytkownik "Ivam" napisal...

Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.

Brandzlujecie sie tym spalaniem jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie.

Jak jezdzisz wokol komina to nie ma
Inaczej jak masz do zrobienia trase na kilka tys km...

Norbi
BLACK XX'03

29

05/03/2012 23:42

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2012-02-29 20:57, marvin pisze:
Uzytkownik "Ivam" napisal...

Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.

Brandzlujecie sie tym spalaniem jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie.

Rozumiem e masz nieograniczone zasoby gotwki? Dla mnie jak jad 5 czy 6 tys km podczas 2 tyg wyjazdu i pac 1500z za paliwo ma znaczenie czy to bdzie tyle czy 3000z. Po za tym dojedam do pracy na moto od marca do listopad po 80-90km dziennie. W zwizku z tym za nie wydan kas na wach mog zawsze co sobie kupi.
Gdybym traktowa moto jako zabawk i do polatania z kumplami po ulicach noc to pewnie by mi wisiao ile to spala ale tak nie jest...

Pozdrawiam
Rafa

30

28/02/2012 17:53

Niby Nic #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Miaem podobny dylemat i wybraem DL 1000 K7
Zwiedziem nim drogi Rosji i zachodnie autostrady. (ok 40 000 w sumie)

Wady.
- Nierwna praca silnika przy staych niewielkich prdkociach
- dziura w okolicach 3500-3800 obrotw (akurat tu gdzie si najczciej jedzi)
- na 6 biegu mona jecha od min 100 km/h inaczej nawala po acuchu
- strasznie czuy na nieszczelnoci "lewego" powietrza (trzeba wszystkie opaski dokrca do czsto bo inaczej nawala w airoxa)
- sabe hamulce (raczej spowalniacze)
- przednie zawieszenie mogoby by lepsze
- oryginalne opony do wywalania natychmiast
- szumicy kosz sprzgowy
- wycieki z popychacza sprzga

Zalety.
- Zajebicie, ale to zajebicie wygodny. Kanapa, ugicie kolan, pozycja itd. to rewelka
- Bardzo dobra ochrona przed wiatrem. Na akcesoryjnej szybie MRA mona pali fajk przy 120km/h i to nie jest art czy przechwaka, mona ponarzeka na sab wentylacj kasku, ale co za co
- Pakowno jest jego bardzo mocn stron. Zabieram namiot, piwr, karimaty materace, krzeseko, stolik ... ok nie bd pisa wicej bo pomylicie e ciemniam jakbym wszystko opisa co zabieram a do tego jeszcze trzy kufry givi.
- Wygodna kanapa. Na raz np. trasa Petersburg - Suwaki przez Biaoru. Dupa nie odpada.
- Spalanie od 5 litrw przy jedzie w Rosji do 7 na autostradach. Podobno mona wicej spali ale ja nie umiem :)
- Praktycznie si nie psuje (oprcz tego co powyej, ale to robi midzy wyprawami)
- Moliwo podoklejania do niego niezliczonych akcesorii i nie kosztuj tyle co do Beemki.
- Pynna i atwo dostpna regulacja tylnego zawieszenia
- Bardzo dobre lampy
- Mikkie plastyki. Przy wywrotce rzadko pkaj :)
- Silnik V2 :)

acuch DID ok 25 ty, opony Michelin Pilot Road ok 25 ty, olej i filtr i co tam trzeba w/g ksiki serwisowej.

Powiem jeszcze tyle, e ostatnio miaem okazj, a co ja tam pisz, miaem zaszczyt prowadzi BMW GS 1200 i to w wersji Adventure przez kilkaset kilometrw. No moe troch lepiej si prowadzi i lepiej hamuje ale za co tyle kasy paci? Moe ja nie rozumiem tej marki :)

Howk
Jacek

31

29/02/2012 11:24

Kopyt #_USUN_TO_@_USUN_TO_# wptotez.itopl

Cze!


Uytkownik "Niby Nic" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa...

Ja co prawda mam co innego, ale na tym samym piecu...

- dziura w okolicach 3500-3800 obrotw (akurat tu gdzie si najczciej
jedzi)

Napisz cos wiecej -- w SV1000 mialem cos podobnego i zaradzilem m.in.
zmieniajac zaslepki do synchro przepustnic z oryginalow (juz nieco
sparcialych) na takie home-made. To rozwiazalo widoczna dziure, zaczal isc
lepiej na niskich obrotach. Jak czuc ten Twoj dolek w tym zakr. obrotow?

- wycieki z popychacza sprzga

Oj tak -- Japonczyk nie wszystko umi zrobic dobrze. Uklad sprzegla z
nieoslonietym popychaczem przechodzacym obok zebatki zdawczej to chory
pomysl.

Pozdrawiam

Pawel
SVSZ i SC33'98

32

29/02/2012 10:29

AZ #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 02/29/2012 11:24 AM, Kopyt wrote:

Napisz cos wiecej -- w SV1000 mialem cos podobnego i zaradzilem m.in.
zmieniajac zaslepki do synchro przepustnic z oryginalow (juz nieco
sparcialych) na takie home-made. To rozwiazalo widoczna dziure, zaczal isc
lepiej na niskich obrotach. Jak czuc ten Twoj dolek w tym zakr. obrotow?

A to na ganikach? U mnie w KHI byo to samo i pono to przez zestrojenie ganikw eby speniao Euro2, podkadki OIDP 0.5 czy 0.8mm pod iglice i dziura znikna a bya co w okolicach 4-4,5krpm, mocno irytujce.

--
Artur
ZZR 1200

33

29/02/2012 14:27

Kopyt #_USUN_TO_@_USUN_TO_# wptotez.itopl

Cze!


Uytkownik "AZ" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

> Napisz cos wiecej -- w SV1000 mialem cos podobnego i zaradzilem m.in.
> zmieniajac zaslepki do synchro przepustnic z oryginalow (juz nieco
> sparcialych) na takie home-made. To rozwiazalo widoczna dziure, zaczal
isc
> lepiej na niskich obrotach. Jak czuc ten Twoj dolek w tym zakr. obrotow?
>
U mnie w KHI byo to samo i pono to przez
zestrojenie ganikw eby speniao Euro2, podkadki OIDP 0.5 czy 0.8mm
pod iglice i dziura znikna a bya co w okolicach 4-4,5krpm, mocno
irytujce.

Nie, nie. Pisalem tu o tym kiedys. Nawet z Don Pedro sie ustawilem na jazde
jego TL-em, zeby sprawdzic czy to moze wszystkie duze V od Suzuki tak maja.
Przy 4krpm moj piec zaczynal dziwaczne wibracje jak by z ramy chcial wypasc,
a kopa nie bylo czuc. Dopiero powyzej 5k zaczynalo sie zycie. Hamownia nic
nie pokazala -- krzywe jak w ksiazce.

Okazalo sie, ze przez zaslepione cycki do synchro przepustnic bierze lewe
powietrze. To wystaczalo, zeby dla malych otwarc przepustnicy calosc
chodzila marnie (hamownia to przepustnice na full, czyli na krzywych nie
bylo widac). Zrobienie synchro i -- przede wszystkim -- zaslepienie tego
porzadnie poprawilo prace zauwazalnie. Dziura znikla. Zabralem tu glos, bo
byc moze ta dziura nadal jest tylko mniejsza. Nie zawadzi podrazyc, bo byc
moze cos jeszcze poprawie.

A to na ganikach?

Tylko mala SV byla na poczatku gaznikowa OIDP. Wszystkie duze V (TLS, TLR no
i SV1K) od poczatku mialy wtrysk. Co nie znaczy , ze nie trzeba tego
synchronizowac.

Pawel

34

06/03/2012 08:38

Piotr Klimek usenet@USUN_TOklimek.net.pl

Dnia (Wed, 29 Feb 2012 11:24:54 +0100) ktos podajacy sie za Kopyt
wyklawiaturowal co nastepuje:


- wycieki z popychacza sprzga

Oj tak -- Japonczyk nie wszystko umi zrobic dobrze. Uklad sprzegla z
nieoslonietym popychaczem przechodzacym obok zebatki zdawczej to chory
pomysl.

Akurat to robilem w swoim zima, moj mechanik wywiercil gdziestam dziurke
dzieki ktorej syf powinien wyplywac na dol nie zalegajac pod pokrywa i nie
niszczac popychacza.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

35

06/03/2012 00:06

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2012-02-25 10:37, Henryk Kaszubski pisze:
Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu
brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
Biore pod rozwazenie:
- TDM 900
- DL 650
- DL 1000
Budzet - okolo 15-18 kzl
Wszystkie powyzsze w opisach bardzo chwala za.. w zasadzie wszystko.
DL podobno wygodniejszy - zwlaszcza z tylu, a to tez dla mnie wazne. TDM
podobno mniej awaryjny.
Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2 z
3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?

Rozwaaem zakup TDM 900 i jedziem nim testowo - ale wybraem DL 650.

Czemu:
- DL ma 19" przednie koo i nadaje si do lekkiego terenu TDM to taki versys zajebicie si prowadzi po asfalcie ale na szutrze czujesz e co jest nie teges...
- DL ma cholernie dobr oson przed wiatrem co oznacza e podczas dalekich wypadw nie mczysz si.
- DL cakiem dobrze spisuje si na krtych drogach - nie jest to TDM ale naprawd w Chorwacji po ukach szlimy prawie na kolanach :)
- Dlem wybralimy si na wprost 100km przez lasy pola drki wg wskaza GPS,a przez rewelacyjne starorzecze Pilicy po botach i wodzie po p koa i da rad bez adnych problemw. Wrcz zjedasz z drogi na lene cieki u zaczyna ci si robi banan na mordzie.
- masa czci zamiennych - wyjebka w terenie to aden problem - jedyna rzecz ktra si moe urwa to wystajce kierunkowskazy - koszt to 60z - a wymiana samodzielna jest bardzo prosta.
- miejsce na dodatkowe pierdoy typu grzane manetki, gps, telefon, dwa gniazda zapalniczek, handbary itp - to wszystko wyglda na nim dobrze.
- jazda po autostradzie do 140km/h licznikowych jest OK powyej zauwaasz e motocykl si ju mczy jazda non stop 180 powoduje zupenie nie proporcjonalne zuycie paliwa i zaczyna opa olej.
- 22l zbiornik paliwa to co co jest ABSOLUTNYM asem w rku waciciela DLa - z zasigiem 400km moesz znacznie szybciej dotrze na miejsce przeznaczenia ni typowe 250-280km jak np w nowym transalpie.
- polecam do jazdy czciowo terenowej oponki michelin anakee2 - nie s najlepsze w kadym rodowisku ale sumarycznie sprawdzaj si bardzo i s przewidywalne - wane aby si rozgrzay przy niskich temp jak teraz...
- spalanie - rednio podczas wyprawy jakie 5l na 100km z bagaem i czsto po grach.

minusy:
- prdkociomierz wskazujcy sience fiction
- wskanik paliwa wskazuje przez 250km poow baku a kolejnych 100 schodzi do rezerwy.
- moc 67KM jest za maa na autostrady optymalnie przydao by si ponad 80KM
- gabaryty do jazdy po miecie - czasem nie wciniesz si jak nakedem po midzy samochody
- latem przez szyb i handbary brak wentylacji ubrania

Pozdrawiam
Rafa





na górę