Srubka potrzebna...

amos #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witajcie,
postanowilem zabrac sie za niebanalny upgrade moto - wymiane lusterek
na takie dajace +5 do mocy. Niestety poleglem...
Przedmiotem operacji jest Honda CB900, mocowanie lusterek bezposrednio
w manetkach (o ile dobrze to nazywam).

Lusterka, ktore zakupilem mialy w zestawie sruby imbusowe (ampule)
M10. Fabryczne mocowania (otwory) maja gwint M10 ale o mniejszym
skoku, podobno 1,25 zamiast standardowego dla M10 - 1,5.

Jedno z mocowan (w prawej manetce) jest przelotowe, wiec sobie
poradzilem za pomoca sruby M8 z nakretka pod spodem, udalo sie
zamontowac po rozebraniu klamki. Niestety druga klamka ma otwor
nieprzelotowy i musze cos wykomibowac.

Na allegro nie znalazlem srub o takim gwincie, w Leclercu takze. Sruba
raczej musi miec waski leb na imbus poniewaz leb chowa sie wewnatrz
ramienia lusterka.

Czy bardziej doswiadczeni koledzy maja jakas rade dla mechanika
amatora, jak rozwiazac ten niebanalny problem?

--
zdrowka
amos

Jacek Czerwinski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-06-28 20:33, amos pisze:
[...]

Odezwie ci sie najbardziej doswiadczony ;)

Z gwintami sie zgadza (Yamahy maja jeden odwrotny).

Uszkodzony gwint lusterkowy (poprzednik nieco na sile wmontowal lusterko typu Yamaha) serwisowalem sobie przedluzk

amos #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 28 Cze, 21:02, Jacek Czerwinski <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Z gwintami sie zgadza (Yamahy maja jeden odwrotny).

Czyli jak rozumiem jedne lusterko gwint lewoskretny, drugie
prawoskretny?

Uszkodzony gwint lusterkowy (poprzednik nieco na sile wmontowal lusterko
typu Yamaha) serwisowalem sobie przedluzk dl ok 2cm, jeden gwint
zaklejony poxipolem, drugi normalnie jako gwint.

U mnie gwint jest calkowicie sprawny, wiec nie musze nic kleic.

Czy sa jakies przejsciowki gwintow 1,25  -> 1,5?

--
zdrowka
amos

masti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia pi

amos #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 28 Cze, 21:15, masti <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

> Czy sa jakies przejsciowki gwintow 1,25 -> 1,5?

ale jak sobie wyobraasz zmian skoku przy tej samej srednicy?

O dla przykladu jakos tak:
http://www.moto-akcesoria.pl/adapter-mocowania-lusterka-m10-gwint-prawy,p,21201

tu akurat zmiana prawego na lewy ale zasada ta sama.

--
zdrowka
amos

masti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia pi

[...]

W kazdym specjalistycznym sklepie ze srubami znajdziesz imbusy M10x1,25. Napisz z jakiego miasta jestes to bedzie latwiej Cipo moc.

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

amos #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 28 Cze, 21:09, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

W kazdym specjalistycznym sklepie ze srubami znajdziesz imbusy M10x1,25.
Napisz z jakiego miasta jestes to bedzie latwiej Cipo moc.

dzieki podpowiedzi Jacka udalo mi sie cos na szybko namierzyc w
100licy.
http://www.moto-akcesoria.pl/index.php?cPath=21_1113_995

Sporo roznego rodzaju adapterow. Moze i odpowiednie sruby sie znajda.

Chyba, ze ktos poleci jeszcze inne warte polecenia sklepy z
niezliczona iloscia srubek i gadzetow (najchetniej mokotow). Lubie w
takich myszkowac ;)
--
zdrowka
amos

W dniu 2010-06-28 21:17, amos pisze:

[...]

Bez sensu. Raz ze nie ma czego szukasz a dwa ze to idiotyzm kupowac adaptery za 40 pln podczas gdy dwie srubki kosztuja w sumie 2-4 pln.

Chyba, ze ktos poleci jeszcze inne warte polecenia sklepy z
niezliczona iloscia srubek i gadzetow (najchetniej mokotow). Lubie w
takich myszkowac ;)

Jedz do Asmetu przy Alejach Jerozolimskich 280. Masz blisko a na 100% beda mieli to czego szukasz, od reki.

W dniu 2010-06-28 21:22, Kuczu pisze:

Jedz do Asmetu przy Alejach Jerozolimskich 280. Masz blisko a na 100%
beda mieli to czego szukasz, od reki.

I jeszcze link:

http://www.asmet.com.pl/sruby_imbusowe.htm

On 28 Cze, 21:22, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> [...]

> takich myszkowac ;)

Jedz do Asmetu przy Alejach Jerozolimskich 280. Masz blisko a na 100%

Jak pisalem wyzej mialem nadzieje znalezc odpowiednie sruby a nie
adaptery. Dodatkowe laczenie to zawsze wieksze prawdopodobienstwo
odkrecenia sie. Niestety na stronie moto-akcesoria nie wygrzebalem.

Dzieki za info o Asmecie, jutro skocze i mam nadzieje znajde.

--
zdrowka
amos

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#