[lama pyta] Skuter - rejestracja i ubezpieczenie

Abece #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jeli OT to przepraszam, ale alt.*.skutery wyglda na nieyw...

Dzisiaj odebraem <50ccm, chc go zarejestrowa, bo takie s wymagania(?) i teraz pytanie:
- ile czasu si czeka na zarejestrowanie?
- ile czasu na tablice?
- czy mona jedzi bez tablic - majc ju zarejestrowany pojazd?
- ile kosztuje ta przyjemno rejestracji?

Ubezpieczenie:
- gdzie najlepiej/najtaniej?
- jaki koszt?
- czy warto AC czy samo OC? I ile AC na skuter kosztuje?

Przy okazji jakie sugestie dla nowego na skuterze? (wczeniej uytkowaem rower) - na co zwrci uwag (skuter, droga?).

Z gry dziki za pomoc :)

greg #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Abece" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message news:gclfk6$eoi$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

W ogle sie nie czeka - sie idzie do wydziau komunikacji w urzedzie gminy i zalatwia sie od reki.
Tablice tez od razu daj - na tym wanie polega rejestracja, e sie dostaje tablice rejestracyjne. Kosztuje stwe czy jako koo tego. Chyba troch mniej ni stwe.
Majc zarejestrowany pojazd mozna jedzic bez tablic ale jest to nielegalne. Jak zapi to mandat. Pytanie - po co to robi? Chcesz ukra 5 litrw paliwa ze stacji? No dobra, artowaem. W niektre skutery wchodzi 7... :-)

Ubezpieczenie:
- gdzie najlepiej/najtaniej?
- jaki koszt?
- czy warto AC czy samo OC? I ile AC na skuter kosztuje?

Nie wszytkie towarzystwa ubezpieczaj jednolady. Niektre daj tylko OC.

Jeli chcesz od razu jedzi to moesz ubezpieczy OC w link 4 - zaatwiasz caa spraw przez telefon (jeli masz kart kredytow (lub tata ma :-)), polis przyl mailem w cigu 1 godziny, se wydrukujesz i mozesz jecha. Musisz im poda nr rejestracyjny, dlatego najpierw rejestrujesz.

Roczne OC na skuter <50ccm bedzie kosztowa tez koo stwy - zakadam e jeste mody i nie masz adnych zniek. Zadzwo sobie np do link4 i sie dowiedz o szczegly.

Co do AC - nie podpowiem - nie mam, nie wiem. Generalnie skadka AC jest jakim uamkiem wartosci pojazdu - im droszy tym wicej zapacisz.

No, to miego migania.

Aha - bybym zapomnia: uwaaj na siebie!

--
greg

greg pisze:
W ogle sie nie czeka - sie idzie do wydziau komunikacji w urzedzie gminy i zalatwia sie od reki.

U mnie to akurat w Starostwie Powiatowym.

Harley Davidson FXR-C

greg #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message
greg pisze:
W ogle sie nie czeka - sie idzie do wydziau komunikacji w urzedzie
gminy i zalatwia sie od reki.

U mnie to akurat w Starostwie Powiatowym.

No, to jak sie jest takim elegantem, ze sie mieszka w siedzibie powiatu, to
tak, ja na wsi mieszkam to w gminie zalatwiam :-)

Zreszta tutaj dowolnosc jest, powiat nie musi, a jedynie moze, cedowa na
gmin zadania z zakresu swojej wlasciwosci, na wniosek zainteresowanej gminy
to sie robi. Jak gmina chce ulatwic mieszkancom to sobie wydzial komunikacji
urzadza, a jak nie, to nie.

Pozdrawiam z mojej wsi,

--
greg

terrano #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_gmail.com

siema znalazlem ten temat, widze ze ktos tam wyzej mowil cos o ubezpieczeniu. Wlasnie konczy mi si ubezpieczenie, teraz za swoj skuter place OC 150 zeta, to chyba duo, jak mona sprawdzic cene w linku? --

Ruda_Zaba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 10 Pa, 17:42, terrano <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_gmail.com> wrote:
Wlasnie konczy mi si ubezpieczenie, teraz za swoj skuter
place OC 150 zeta, to chyba duo, jak mona sprawdzic cene w linku?
szzzzzzzzzzaleni... OC+NNW w PZU. 20% znizki, - 51 OC, 31 NNW.

pzdr
--
Ruda aka Ruda_Zaba
Nie jestem baba, jestem ufoludkiem.

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Thu, 09 Oct 2008 19:32:22 +0200, na pl.rec.motocykle, Abece
napisa(a):

- ile czasu si czeka na zarejestrowanie?

tyle co w kolejce

- ile czasu na tablice?

od rki dostajesz

- czy mona jedzi bez tablic - majc ju zarejestrowany pojazd?

zarejestrowany = tablice + dowd tymczasowy. Na stay czekasz 30 dni.
Moesz oczywicie jezdzic na tymczasowym - po to jest.

- ile kosztuje ta przyjemno rejestracji?

niecae 100 zeta.

Ubezpieczenie:
- gdzie najlepiej/najtaniej?

Cigna STU, obecnie ma toto jakas nowa nazwe.

- jaki koszt?

mnie w PZU z 60% znizek kosztowao 27 zeta za rok.

- czy warto AC czy samo OC? I ile AC na skuter kosztuje?

AC ok 400-500 zeta.

Przy okazji jakie sugestie dla nowego na skuterze? (wczeniej
uytkowaem rower) - na co zwrci uwag (skuter, droga?).

Taki artyku:
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/dlaczego_warto_wzorem_wloch_stawiac_na_skutery_67403.html

zasadniczo omawia wszystko co istotne. Dodam jeszcze ze jak ulica ma 3
pasy w jedna strone to najbezpieczniejszy jest srodkowy i jego srodek
- najwieksze pole manewru...

Piotr Biegaa          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

WS LipnyAdresDlaS#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 9 Pa, 19:32, Abece <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Ubezpieczenie:
- gdzie najlepiej/najtaniej?
- jaki koszt?
- czy warto AC czy samo OC? I ile AC na skuter kosztuje?

nie wiem jak skutery(w sensie motorowery), ale motocykle dosc dobrze
ostatnio wychodzily w PZU (OC) i Allianz (AC)

AC zazwyczaj jest jakims procentem (rzedu 10%) wartosci...

WS

Andrzej Lawa #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com

WS pisze:

AC zazwyczaj jest jakims procentem (rzedu 10%) wartosci...

Raczej 25%.

Chyba e pakiet za nwk z salonu.

kopajt ;-) #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Andrzej Lawa wrote:
Raczej 25%.

Chyba e pakiet za nwk z salonu.

P roku temu - Suzuki Burgman 400 2001 rok
6,8% wartoci motocykla. Oczywicie AC.

Pozdrawiam
kopajt

Abece #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dziki wszystkim za odpowiedzi :D

Rano poleciaem do Powiatu, tam rejestracja -> wniosek wypeniem,
zoyem, -> do kasy, 102.50 PLN, z powrotem do rejestracji, podpisa tu i
tu i... tablice gotowe w rku... :)
Potem dolaem 95, oleju, ubezpieczyem toto w HDI za 90 PLN. (pewnie za
drogo, ale miaem ich akurat pod rk a nie chciaem koniecznie szuka
czego innego).

Niestety, nie wiem jak to si samo stao, ale przedni hamulec mi ociera o
tarcz (cay czas podczas jazdy), zwaszcza jest to widoczne podczas
hamowania...(hamuje impulsowo) I w dodatku gwna podpora ma podamany
element sucy do wciagania skutera na ni, przez co skut staje na tej tym
elemencie, zamiast na lewej czci "nogi"... :] Zastanawiam si czy da si
to na gwarancji jeszcze zrobi? Czy jako fizyczne uszkodzenie bd musia
zabuli? Stawianie na tej bocznej to chyba jednak ryzyko?

I mam wraenie dziwne - moe to wanie ten przedni hamulec je powoduje? -
e po puszczeniu gazu troch za szybko traci prdko - jakby opory ozysk
czy k a moe napdu? - byy za due... Wydaje mi si, e skut wacy 95
kg powinien po odpuszczeniu gazu jednak przelecie dobre kilkaset
metrw...?

Abece pisze:

[...]

Skuter pewnie chinski ? Zreszta jaki by nie byl to wszelkie usterki musza usunac w ramach gwarancji.

Harley Davidson FXR-C

Abece #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu wrote:

[...]

Zipp Quantum 2T... :]
Oby tak byo jak piszesz... :]

Abece pisze:

Zipp Quantum 2T... :]

Czyli chinski :)

Oby tak byo jak piszesz... :]

Ale to ich zasrany obowiazek.

Harley Davidson FXR-C

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Fri, 10 Oct 2008 12:19:49 +0200, na pl.rec.motocykle, Abece
napisa(a):

[...]

Kilkaset - pamietaj ze zapiete jest sprzeglo odsrodkowe wiec i tak
hamujesz silnikiem. Upewnij sie co do tego hamulca ze nie trzyma -
najprociej postawi na stopce centralnej, przeway dupsko i zakrci
przednim koem w powietrzu.

Karol 'Cubix' Piłat #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

PB pisze:
Kilkaset - pamietaj ze zapiete jest sprzeglo odsrodkowe wiec i tak
hamujesz silnikiem.

Przecie

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Sat, 11 Oct 2008 19:39:10 +0200, na pl.rec.motocykle, Karol 'Cubix'
Piat napisa(a):

Przecie sprzgo zapina si zalenie od obrotw silnika, a nie koa...
Jak puci manetk, to si wypnie i nie bdzie mu hamowa silnikiem.

prawie masz racje. Ono jest w tylnym kole i jego dzialanie zalezy
najpierw od obrotow silnika, ale pote od obrotow tylnego kola. Jak
zgasisz silnik w skucie majac 60km/h to sprzeglo trzyma do konca....

Jackare #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Ale silnik hamuje (chyba) tam raczej nie ma wolnego koa (chyba). Gdyby mia normaln skrzyni biegw lub sprzgo to byoby tak jak piszesz oczywicie po wyrzuceniu na luz lub wyczeniu sprzega.
--
Jackare

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Abece <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

e po puszczeniu gazu troch za szybko traci prdko - jakby opory ozysk
czy k a moe napdu?

Tak ma by - to si nazywa hamowanie silnikiem. Sprzgo jest odrodkowe
i nie puci dopki wa si krci.

--
http://www.extreme-photo.pl/

na górę