Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam

1

20/05/2009 16:21

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l
- zimny nie chce jechac
Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
K.14.

2

20/05/2009 07:37

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 20 Maj, 16:21, kocyk <ko...@ZZZriders.pl> wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze,
wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami
importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l
- zimny nie chce jechac
Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do
opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia
elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty
badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na
typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
K.14.
A te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem?

--
Artur

3

20/05/2009 17:07

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?

A te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem?

Podobno dobre, kit odblokowujacy od importera. Zalewalo poczatkowo, po regulacji skladu jest ok, sadzac po kolorze swiecy.
K.14.

4

20/05/2009 08:22

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 20 Maj, 17:07, kocyk <ko...@ZZZriders.pl> wrote:

Podobno dobre, kit odblokowujacy od importera. Zalewalo poczatkowo, po
regulacji skladu jest ok, sadzac po kolorze swiecy.
Ale moe mu na zimnym skad nie pasi? W sensie takim, e przy
poczeniu innych dysz + ssanie (na zimnym) nie pasuje mu skad
mieszanki. Ja bym sprbowa ze starymi dyszami czy jest tak samo a
jeeli tak to przyczepi si tego ssania.

--
Artur

5

20/05/2009 17:15

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, na pl.rec.motocykle, kocyk
napisa(a):


Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze,
wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami
importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc

rozumiem ze tulejke miedzy talerzami multiwariatora tez wyjeto?

- pali 6l

no to za duzo - dysze moga byc nie teges, no i regulacja tego

- zimny nie chce jechac

to niestety normalne. Mam to u siebie i tez nie kumam tego
bimetalicznego ssania. Generalnie robie tak - odpalam, czekam az
zacznie sie zaduszac i obroty spadaja. Wtedy dodaje gazu i jazda. Po
chwili (jakies 500m) mimo tego i tak zacznie zdychac - wowczas stop,
gasze silnik i czekam jakies pol minuty. Potem juz jest ok. DO
nastepnego poranka.



--
Pozdrawiam
Piotr Biegaa          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

6

20/05/2009 19:55

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

PB wrote:
Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, na pl.rec.motocykle, kocyk
napisa(a):

Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc

rozumiem ze tulejke miedzy talerzami multiwariatora tez wyjeto?

Ja akurat dlubalem skuter obok, a ten robil kolega, wiec na wszelki dopytam, ale mysle, ze tak.

- pali 6l

no to za duzo - dysze moga byc nie teges, no i regulacja tego

Tyle, ze tej regulacji za wiele nie ma, pokretlo wolnych i srubka od skladu.

- zimny nie chce jechac

to niestety normalne. Mam to u siebie i tez nie kumam tego
bimetalicznego ssania. Generalnie robie tak - odpalam, czekam az
zacznie sie zaduszac i obroty spadaja. Wtedy dodaje gazu i jazda. Po
chwili (jakies 500m) mimo tego i tak zacznie zdychac - wowczas stop,
gasze silnik i czekam jakies pol minuty. Potem juz jest ok. DO
nastepnego poranka.

Czyli jak widze tu typtak.
K.14.

7

20/05/2009 18:17

Pryzmat achterpik.BLEE@op.pl

kocyk wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w
kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z
zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l
- zimny nie chce jechac
Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do
opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia
elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty
badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na
typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
K.14.

W Kymco Super 8 sa dokladnie te same objawy
Widocznie typtak
Swiatelko w tunelu to Darek z serwisu w Motoriscie (Wawa, Kopijnikow)
Dwa dni sie z tym bujal (no bo mialo byc na zimno wiec troche trzeba poczekac az ostygnie), ale zrobil na tyle ze jezdzi calkiem przyjemnie jak na 50ccm
Czysta regulacja.
Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow
Mozna wsiadac i jechac choc przedtem bylo tak jak opisuje PB.
Ze spalaniem jeszcze nie wiem bo od regulacji jeszcze pierwszego zbiornika nie wyjezdzil i ciezko wyrokowac ale po wskazniku sadzac juz wyglada lepiej

--
Pryzmat (Jacek)
foto i moto
frakcja LL W-wa zone
'02 FJR - Tytanowa FuJaRa z nowym sercem

8

20/05/2009 19:59

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

Pryzmat wrote:

W Kymco Super 8 sa dokladnie te same objawy
Widocznie typtak
Swiatelko w tunelu to Darek z serwisu w Motoriscie (Wawa, Kopijnikow)
Dwa dni sie z tym bujal (no bo mialo byc na zimno wiec troche trzeba poczekac az ostygnie), ale zrobil na tyle ze jezdzi calkiem przyjemnie jak na 50ccm
Czysta regulacja.
Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow
Mozna wsiadac i jechac choc przedtem bylo tak jak opisuje PB.
Ze spalaniem jeszcze nie wiem bo od regulacji jeszcze pierwszego zbiornika nie wyjezdzil i ciezko wyrokowac ale po wskazniku sadzac juz wyglada lepiej

Dopytaj przy okazji co on tam regulowal, bo ja sie narazie do Piotrusia nie wybieram. Acz sam gaznik prosty jest jak cep, nie wiem co tam mozna   wiecej regulowac. Jakis musi byc myk.
K.14.

9

20/05/2009 21:57

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

Pryzmat pisze:

Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow


W Eliku kopoty z odpaleniem pojawiaj si dopiero po 2-3 dniach postoju, trzeba go wtedy przekopa par razy eby zechcia odpali, a i przez pierwsz minut nie ma za bardzo ochoty. Ale potem spoko, pali od pierwszego kopa, spalanie rzdu 2.5-3L i maksymalna 83 km licznikowe.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

10

20/05/2009 18:36

(pj) #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

kocyk pisze:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
K.14.

ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?

PBNW

--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

11

20/05/2009 20:00

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

(pj) wrote:
> kocyk pisze:
>> Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
>> Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
>
> ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?

No. Zeby zapierdalal.
K.14

12

20/05/2009 19:43

masti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia pi

13

20/05/2009 21:52

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

masti wrote:
> Dnia pi

14

20/05/2009 18:41

Ivam #_USUN_TO_@_USUN_TO_#WYTNIJ-TO-BARDZO-PROSZE-poczta.fm

"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote in message news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
[...]

Wez zmien dysze na te, ktore byly. W keeway'u kuzyn kupil (w zeszlym roku... moze dwa - nie pamitam) jakis markowy (firma na "m"... ale moge sie mylic - nie pamietam za dobrze) zestaw odblokowujaco/tuningowy (wariator, wydech, dolot, dysze, bimetal do ssania). Jaja jak arbuzy wyszly:
1) w zestawie nie bylo sprezyny do tylnego kola pasowego - wymagana odpowiednia do tuningowych rolek wariatora
2) dysze w gazniku byly zle

Ssanie nie dzialalo prawidlowo nawet po wymianie tej cholernej blaszki. Zatem zalozylismy org dysze i ssanie.

Zmiana sprezyny i wymiana na standardowe dysze znacznie ulatwila prace z ustawieniami. Kolor swiec byl trosze zbyt jasny (jak na 2T), ale nie poza moim dopuszczalnym zakresem.

Bujal sie dosc dobrze - problem z odpalaniem znikl (na oryginalnym bimetalu) i ogolnie wsciec sie mozna bylo na ten zestaw (dosc drogi byl).

Kombinuj...

--
pzdr:
Ivam

15

20/05/2009 21:59

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

Ivam pisze:
"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote in message news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
[...]

Wez zmien dysze na te, ktore byly. W keeway'u kuzyn kupil (w zeszlym roku... moze dwa - nie pamitam) jakis markowy (firma na "m"

Malossi ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

16

21/05/2009 00:04

Eskimos #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, kocyk <kocyx@ZZZriders.pl> wrote:

proby zrozumienia
elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu.

Rozbierae to? Tam s dwie paskie blaszki-elektrody i pomidzy nimi
paska pastylka-opornik. Do tego jest docisnity termostat z bimetalem
w srodku i takim wysuwajcym si trzpieniem. Jak zapodasz prd, to
pastylka-opornik si rozgrzewa, od niej si nagrzewa termostat
bimetaliczny,  trzpie si pomalutku wysuwa kilka milimetrw i popycha
toczek, ktry zamyka kana.

Czyli ukad odwrotny ni normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
cay czas wczone (bimetal skurczony, toczek cofniety, kana
otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, toczek wysuwa i
zamyka ssanie.

Chujowy patent generalnie ;)

--
Darz br,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Pozna

17

21/05/2009 10:28

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

Eskimos wrote:

> Czyli ukad odwrotny ni normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
> cay czas wczone (bimetal skurczony, toczek cofniety, kana
> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, toczek wysuwa i
> zamyka ssanie.
>
> Chujowy patent generalnie ;)

No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac. Drugi raz jak rozbiore to pomysle jak to na linke przerobic.
K.14.

18

21/05/2009 13:50

Spider A.J. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#Wywal.gmx.net


"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote

> Czyli ukad odwrotny ni normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
> cay czas wczone (bimetal skurczony, toczek cofniety, kana
> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, toczek wysuwa i
> zamyka ssanie.

No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby
dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to
regulowac.

A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura
nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO
bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

19

21/05/2009 14:04

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

Spider A.J. wrote:
> "kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote
>
>>> Czyli ukad odwrotny ni normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
>>> cay czas wczone (bimetal skurczony, toczek cofniety, kana
>>> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, toczek wysuwa i
>>> zamyka ssanie.
>
>> No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby
>> dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to
>> regulowac.
>
> A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura
> nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO
> bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie?

Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest podawane ciagle.
K.14.

20

21/05/2009 14:56

Spider A.J. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#Wywal.gmx.net


"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote

Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z
termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i
otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest
podawane ciagle.

Kufra technika dla amerykanow :-)
jakby nie mozna bylo zrobic ciegla albo
takiego pstryczka jak byl w jawie, a mowia
ze gugs robia wszystko po budzecie.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

21

21/05/2009 11:45

Michał Demczuk #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

kocyk wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.

Koc, napisz konkretnie co to za skuter.

Pozdr..


--
Micha Demczuk
www.demczuk.pl
Dealer: Cagiva, Husqvarna, Kymco

22

21/05/2009 19:03

Arbiter #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> napisa w wiadomoci
news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...

Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze,
wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami
importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l

wymienies dysze to masz czego chciaes;)

- zimny nie chce jechac

Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do

typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?

moze wrci na normalne dysze?

ja odblokowaem jeden skuter i polegao to na uwaleniu lepej kiszki na
wydechu. Oczywiscie podkadka z wario bya zdjta wczesniej.

Mieszanka na iglicy jest ustawiona na najubosz, nie ma jednak problemu z
wyciaganiem tyle ile powinien bez blokad a pali ze 3,3 jezdzac na krotich
odcinkach z max gazem





na górę