"Skuter" 125ccm?

Yakhub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam. Tak sobie przegldam Allegro i znalazem co takiego:

http://allegro.pl/item1061698737_fighter_scigacz_125cm3_az_12km_bez_prawa_jazdy_waw.html

Od razu uprzedzam ew. odpowiedzi: nie zamierzam kupowa takiego
czego, ale zastanawia mnie, jak to jest moliwe? O ile dobrze kojarz
PORD, to motorower moe mie max. 50ccm i musi mie konstrukcyjnie
ograniczon prdko...

O ile jestem w stanie zrozumie, e mona zdj ogranicznik i nadal
twierdzi, e to skuter, o tyle wymiana silnika na prawie 3 razy
wikszy wydaje mi si co najmniej dziwna. Zwaszcza, e Sprzedajcy
twierdzi, e mona na tym jedzi bez PJ...

Jarek Pudelko jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl

W dniu 2010-05-31 11:17, Yakhub pisze:
[...]

Zapewne chodzi o to, ze w dowodzie rejestracyjnym jest wpisane "motorower" :)
Jesli zlapie Cie policja i wg. funkcjonariusza dane zawarte w dowodzie beda niezgodne ze stanem faktycznym to pewnie ow dowod zatrzyma (a moze i moto choc nie jestem pewny) i skieruje Cie na przeglad. A moze od razu zostanie wszczete postepowanie ws. mozliwosci popelnienia przestepstwa :) - nie wiem jaka jest procedura ale jesli ktos podbil przeglad "motorowera" z silnikiem 125ccm to zapewne jakies tam przestepstwo popelnil.

--
jarek

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

:) - nie wiem jaka jest procedura ale jesli ktos podbil przeglad
"motorowera" z silnikiem 125ccm to zapewne jakies tam przestepstwo
popelnil.

Nic nie udowodnisz - wiele motorow o pojemnosciach 50/80/125 ccm ma
identyczne cylindry/glowice z zewnatrz. Zakladasz 50 ccm, potem po
przegladzie wrzucasz 125 i latasz. Ja pamietam, ze do swojej Hondy MBX'50
mialem w garazu dodatkowy cylinder/glowice 80 ccm.

Pozdrawiam
Dysiek

W dniu 2010-05-31 16:43, Dysiek pisze:

[...]

Wydaje mi sie, ze jesli np. mialbys dzwona i byloby podejrzenie, ze z moto cos nie tak, to w interesie ubezpieczyciela bylby udowodnic ci, ze poruszales sie pojazdem o parametrach niezgodnych z wpisanymi w dowodzie i bez uprawnien (jesli nie masz PJ A/A1)

--
jarek

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Mysle, ze nikt by na to nie zwrocil uwagi - w takim wypadku dowodem moze byc
jedynie predkosc (nikt nie bedzie rozbieral moto na srodku drogi) a ta nie
tak znowu latwo ustalic jezeli nie ma sladow opon, etc.

Pozdrawiam
Dysiek

RadoslawF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 2010-05-31 18:00, Uytkownik Dysiek napisa:

Mysle, ze nikt by na to nie zwrocil uwagi - w takim wypadku dowodem moze byc jedynie predkosc (nikt nie bedzie rozbieral moto na srodku drogi) a ta nie tak znowu latwo ustalic jezeli nie ma sladow opon, etc.

Jeste w bdzie.
Znajc wag sprztu i szkody jakie spowodowa bez problemu ustala
si prdko z jak nastpio zderzenie.
Kluczow spraw jest wielko szkody, jeli kilkaset zotych to
ubezpieczyciel ma w d.... sprawdzanie czegokolwiek, wypaca i zamyka
spraw. Ale jeli szkoda idzie w tysice zotych to ubezpieczycielowi
opaca si sprawdzi czy nie dao by si przenie koszty na kogo
innego. Jeli doprowadzie do szkody jadc na motocyklu zarejestrowanym
jako motorower i dodatkowo nie masz prawa jazdy na motocykle to
ubezpieczyciel wanie znalaz frajera ktrego obdaruje kosztami
wypadku.

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jeste w bdzie.
Znajc wag sprztu i szkody jakie spowodowa bez problemu ustala
si prdko z jak nastpio zderzenie.

Ale jak dokladnie oszacujesz szkody? Przeciez dochodza takie rzeczy jak
korozja, ew. wczesniejsze uszkodzenia, etc. Jak kopniesz w spawany slupek to
mozesz go zlamac i nie musisz miec wielkiej sily ani masy. IMHO okreslisz
tylko bardzo przyblizona predkosc. Ale moge sie oczywiscie mylic :-)

Pozdrawiam
Dysiek

RadoslawF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 2010-05-31 21:28, Uytkownik Dysiek napisa:
[...]

Jeli szkoda liczona jest w tysicach zotych to nie liczysz chyba
e bdziesz ocenia dwudziestoletniego i pordzewiaego uka ?

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jeli szkoda liczona jest w tysicach zotych to nie liczysz chyba
e bdziesz ocenia dwudziestoletniego i pordzewiaego uka ?

W sumie racja, ale mozesz walnac w Maybacha skladanego z trzech ;-) Tak
ciagne ta dyskusje, bo w tych dzwonach co sam mialem, albo co mieli znajomi
to policja na miejscu zdarzenia nie przeprowadzala "badan" nad predkoscia. A
potem to chyba po jablkach, bo skad wiem, ze na parkingu gosc se nie wjechal
w auto starem drugi raz?

Pozdrawiam
Dysiek

RadoslawF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 2010-05-31 21:49, Uytkownik Dysiek napisa:
[...]

Marne szanse spotkania Maybacha skadanego z trzech rozbitkw. :-)
Policji nie interesuje prowadzenie bada, ale firm ubezpieczeniow
owszem i jak przy ogldzinach uznaj e kto starem poprawia szkod
to napisz to w protokole i poszkodowany fig dostanie z ubezpieczenia
sprawcy.

Pozdrawia

Pawe³ Andziak #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 31.05.2010 11:17, Yakhub pisze:
[...]

Jaki czas temu widziaem na Allegro Kawasaki GPZ 500 zarejestrowany na
50... Nic mnie ju nie zdziwi.

No i niestety w przypadku dzwona, moe by niemio.

--
ganda

kamil_pl dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl

Uytkownik "Yakhub" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Zwaszcza, e Sprzedajcy
twierdzi, e mona na tym jedzi bez PJ...

Zwyke oszukiwanie prawa, rodzi si wic obawa e taki 13-14 latek bdzie
chcia si popisa na tym "motorowerze" i moe sobie zrobi nieze kuku przy
prdkoci jakie osiga.

Akarm akarmUSUN_TO@wp.pl

Yakhub napisa:
O ile jestem w stanie zrozumie, e mona zdj ogranicznik i nadal
twierdzi, e to skuter,

Z ktrej strony to przypomina skuter?

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Yakhub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 31 Maj, 13:33, "Akarm" <akarmUSUN#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Yakhub napisa:

> O ile jestem w stanie zrozumie, e mona zdj ogranicznik i nadal
> twierdzi, e to skuter,

Z ktrej strony to przypomina skuter?

--
     Akarmhttp://www.bykom-stop.avx.pl

Przypuszczam, e fabrycznie "to" miao silnik 50ccm i pewnie wygldao
bardzo podobnie...

W dniu 31.05.2010 13:38, Yakhub pisze:
[...]

Generalnie chodzio pewnie o to, e ww. pojazd to motocykl lub
motorower, a nie skuter.

--
ganda

Yakhub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 31 Maj, 13:41, Pawe Andziak <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

> Przypuszczam, e fabrycznie "to" miao silnik 50ccm i pewnie wygldao
> bardzo podobnie...

Generalnie chodzio pewnie o to, e ww. pojazd to motocykl lub
motorower, a nie skuter.

OK, spiera si nie bd. Dlatego te tym razem ju asekurancko
napisaem "to". :)

W dniu 31.05.2010 13:43, Yakhub pisze:

Generalnie chodzio pewnie o to, e ww. pojazd to motocykl lub
motorower, a nie skuter.

OK, spiera si nie bd. Dlatego te tym razem ju asekurancko
napisaem "to". :)

Po prostu skuter to rodzaj nadwozia/obudowy. Moe mie 49ccm pojemnoci
skokowej, a moe mie 250, 500, 650 albo jeszcze wicej. Czyli skuter
moe by motorowerem lub motocyklem. Tak samo
naked/chopper/enduro/cigacz moe by motorowerem (do 50 ccm i 45 km/h)
lub motocyklem (wszystko powyej).

Wniosek: sprzt z aukcji jest motocyklem zarejestrowanym jako motorower :)

--
ganda

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Pawe

Andrzej Lawa #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com

Yakhub pisze:

[...]

Skuter, serdeko, to fason pojazdu - podobnie jak np. kabriolet (ktry,
czego moe nie wiesz, moe by samochodem ale te np. wozem konnym).

To po pierwsze.

Po drugie: motocykle zarejestrowane jako motorowery to adna nowo -
e si obudzi ;) Jak ciebie to gryzie - zawsze moesz "uprzejmie
donie". Co do mnie - po obserwacji zachowania na drodze ludzi z
prawami jazdy nie przywizuj do tego papierka tak wielkiej uwagi ;) Sam
je mam, ale od innych uczestnikw ruchu wymagam tylko bezpiecznej,
rozwanej i w miar przepisowej jazdy.

Yakhub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 31 Maj, 13:56, Andrzej Lawa <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Yakhub pisze:

> [...]

Skuter, serdeko, to fason pojazdu - podobnie jak np. kabriolet (ktry,
czego moe nie wiesz, moe by samochodem ale te np. wozem konnym).

OK. Rozumiem, przyjmuj do wiadomoci, mj bd. W temacie powinno by
"Motorower" 125ccm.

Po drugie: motocykle zarejestrowane jako motorowery to adna nowo -
e si obudzi ;)

Dla mnie wanie nowo... Std te ten wtek.

[...]

Nie gryzie mnie i w sumie mam to dosy gboko. Dziwi mnie tylko, e
ludziom si chce tak kombinowa...

--
Yakhub

Yakhub pisze:

[...]

Popatrz na koszta i komplikacje formalne zwizane ze zdobyciem "prawka
A", a przestaniesz si dziwi ;)

W porwnaniu z nimi tasze OC to sprawa nie warta wspomnienia (zwaszcza
e OC za motocykl te jest tanie jak barszcz).

duddits duddits@NOSPAMfz6.pl

W dniu 2010-06-01 22:13, Andrzej Lawa pisze:
Popatrz na koszta i komplikacje formalne zwizane ze zdobyciem "prawka
A", a przestaniesz si dziwi ;)

A ja sie dziwie sie. Prawko robiem w zeszym roku. Nie byo adnych
komplikacji, a koszta?
No s, kto obiecywa, e nie bdzie?

--
duddits

duddits pisze:
[...]

Przez "komplikacje" rozumiem: "marnowanie" (czasem i bez cudzysoww)
czasu na kurs, zdawanie, latanie po urzdach, czekanie na urzdy... A
tak kupujesz, rejestrujesz, ubezpieczasz i jedzisz.

a koszta?
No s, kto obiecywa, e nie bdzie?

A tak masz ponad 1000z, nie liczc "straconego" czasu, w kieszeni... I
zakadajc, e sprawa si nie rypnie - nie boisz si "punktw" ;)

W dniu 2010-06-01 23:39, Andrzej Lawa pisze:
Przez "komplikacje" rozumiem: "marnowanie" (czasem i bez cudzysoww)
czasu na kurs, zdawanie, latanie po urzdach, czekanie na urzdy... A
tak kupujesz, rejestrujesz, ubezpieczasz i jedzisz.

Wiem co rozumiesz i to co napisaem wczeniej podtrzymuj.
Jakie latanie po urzdach? Raz byem odebra prawko i drugi raz by
zarejestrowa moto.
Nie pamitam teraz dokadnie, ale czny czas obu tych wizyt zamkn si
w jaki 20 minutach. No, jeszcze ubezpieczenie. Powiedzmy kolejny kwadrans.
Nie szukajmy problemu tam gdzie go nie ma.

a koszta?
No s, kto obiecywa, e nie bdzie?

A tak masz ponad 1000z, nie liczc "straconego" czasu, w kieszeni... I
zakadajc, e sprawa si nie rypnie - nie boisz si "punktw" ;)

Moe ja i frajer jestem, ale taka logika jest mi obca. Idc dalej tym
tokiem rozumowania mona stwierdzi, e po choler nam prawka w ogle
(mam na myli inne kategorie ni A). Najlepiej jedzi bez.
Ubezpieczenie te niespecjalnie si przydaje, a ile kasy wtedy Ci w
kieszeni zostanie ...

--
duddits

duddits pisze:
[...]

I w te 20 minut zaatwie kurs, egzamin i odebranie dokumentu? Wow.
Masz fajne sny :)

[...]

Ja tez jestem frajer ;) (albo po prostu porzdni ;) ) ale jestem w
stanie rozumie logik stojc za odmiennym podejciem.

[...]

Dokadnie. Z jednym zastrzeeniem - bardzo czsto "prawko B" jest
koniecznie do znalezienia dobrej pracy. Po prostu pracodawca na wstpie
odrzuca wszystkich, co takiego prawka nie maj.

duddits duddits@NOSPAMfz6.pl

W dniu 2010-06-17 22:14, Andrzej Lawa pisze:
[..]
I w te 20 minut zaatwie kurs, egzamin i odebranie dokumentu? Wow.
Masz fajne sny :)

Huh? No o papierkologii urzdowej jak zrozumiaem bya mowa, a to
wanie tyle mi zajo.
Kurs jak kurs - swoje trwa. Nie bardzo rozumiem do czego pijesz? :)

Ja tez jestem frajer ;) (albo po prostu porzdni ;) ) ale jestem w
stanie rozumie logik stojc za odmiennym podejciem.

Ja te. Jak najbardziej. O ile ma sens :)

--
duddits

duddits pisze:
[...]

Do czasu i pienidzy potrzebnych na zdobycie "papierka".

eby jeszcze to zdobycie papierka byo jednoznaczne ze zdobyciem
umiejtnoci... ;)

duddits duddits@NOSPAMfz6.pl

W dniu 2010-07-02 22:39, Andrzej Lawa pisze:
[..]
eby jeszcze to zdobycie papierka byo jednoznaczne ze zdobyciem
umiejtnoci... ;)

To si zdecyduj: albo rybki, albo akwarium. Wiadomo, e aden kurs w
obecnej formie do tego nie przygotowuje. Ma swoje ograniczenia, ktre
nie wynikaj bynajmniej z tego, e ustawodawca te by ograniczony,
tylko wanie gwnie z ram czasowych i kosztw.
Mona si zastanawia czy w tej sytuacji 20h to nie za mao. Pytanie
tylko ile powinno by.
I tak zreszt pewnie by narzeka, e trwa to za dugo.

Po to s wanie dodatkowe szkolenia, eby swoje umiejtnoci szlifowa
(nie wiem czy powinny by obowizkowe - ja w kadym razie nie miaem
wtpliwoci: po skoczonym kursie i zdobyciu prawka miaem od razu w
planach doszkalanie).

--
duddits

duddits pisze:
[...]

Ja bym wola, eby ustawodawcy si zdecydowali ;)

Bo zdobycie prawka w obecnej formie to nie jest test umiejtnoci -
tylko uciliwa formalno.

Wic nie ma ani rybek, ani akwarium.

W dniu 2010-07-03 12:48, Andrzej Lawa pisze:
Ja bym wola, eby ustawodawcy si zdecydowali ;)

Bo zdobycie prawka w obecnej formie to nie jest test umiejtnoci -
tylko uciliwa formalno.

Podaj jaki przykad z innego kraju gdzie Twoim zdaniem jest to dobrze
lub w miar dobrze prawnie rozwizane.

Wic nie ma ani rybek, ani akwarium.

Przesta si maza :)

--
duddits

duddits pisze:

Bo zdobycie prawka w obecnej formie to nie jest test umiejtnoci -
tylko uciliwa formalno.

Podaj jaki przykad z innego kraju gdzie Twoim zdaniem jest to dobrze
lub w miar dobrze prawnie rozwizane.

W sumie nie miaem moliwoci dowiadczy tego w praktyce ;) ale system
brytyjski wyglda IMHO cakiem sensownie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Learner's_permit

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

duddits pisze:
[...]

USA. Zdaem egzamin na prawko po tygodniowym studiowaniu niezbyt grubej broszurki z przepisami. Egzamin wyglda w 92r w Arizonie tak, e przychodzisz, mwisz e chcesz, daj Ci formularz z testem, 25 pyta, bodaj p godziny na zrobienie, dozwolone chyba 3 bedy. Jak zaliczysz, idziesz na plac gdzie NA WASNYM SPRZCIE ka Ci zrobi 2 wybrane manewry. Jak zaliczysz, jedziesz na miasto, co w moim przypadku ograniczyo si do objechania dookoa kwartau 4 x skrt w prawo + znaki STOP po drodze. Jak zaliczysz, stawiaj Cie pod cian i robi fotk, po czym daj papierek wazny przez tydzie, z ktrym ju moesz jedzi, a prawko przychodzi w cigu kilku dni poczt do domu.
Zero wymogw co do iloci godzin, kursw, zawiadcze etc, po prostu sprawdzaj umiejtnoci i nie robi durnych problemw.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['].

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote:

Zero wymogw co do iloci godzin, kursw, zawiadcze etc, po prostu
sprawdzaj umiejtnoci i nie robi durnych problemw.

No dobra, a jak jezdza amerykanie tak na codzien, na ulicy?

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Jacot pisze:
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote:

Zero wymogw co do iloci godzin, kursw, zawiadcze etc, po prostu sprawdzaj umiejtnoci i nie robi durnych problemw.

No dobra, a jak jezdza amerykanie tak na codzien, na ulicy?

Oczywicie chujowo :) Zajmuja wszystkie dostpne pasy ruchu i poruszaj si po wszystkich z t sam prdkoci, a sprbuj takiego ponagli to pokae rodkowy palec i na pay zadzwoni e waryjat jedzie.
Mnie nie rozchodzio si o poziom tylko o procedur, bo takie byo pytanie.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['].

mmaurycy #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-07-03 12:42, J_K_K pisze:

Uytkownik "duddits" <duddits@NOSPAMfz6.pl> napisa w wiadomoci

I tak jest lepiej ni kiedy, kiedy nauka i egzamin praktyczny
ograniczay si do placu manewrowego.
Za to trzeba jeszcze byo macha rkami ;-)

Pzdr

JKK

Dokadnie,
ja jedziem na WSK na placu cay kurs. Machaem rkami robic semki w 40C i smrodzie 2T zalanego olejem ponad miar eby si nie zatar. Ani razu nie wyjechaem na ulic!!! Nie ma wic co narzeka jak widz ludzi ktrzy teraz jed z instruktorem po ulicach to im zazdroszcz.

mmaurycy
SYM HUSKY ju 150 :)
http://mmaurycy.googlepages.com/symhusky125

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-07-05 14:58, mmaurycy pisze:

[...]
Ciesz si e tyle,ja motocykl na egzaminie dopiero zobaczyem;-)

--
Tomek
BMW R1100S

Mustafa Mustafa@Berdyczow.xx

A tak masz ponad 1000z, nie liczc "straconego" czasu, w kieszeni... I
zakadajc, e sprawa si nie rypnie - nie boisz si "punktw" ;)

No ale jak sprawa si rypnie to jeste w plecy te 1000z i jeszcze duo duo wicej.
IMHO nie warto kombinowa tylko albo zrobi prawko i jedzi legalnie 125 albo nie robi i jedzi 50.
Pomijajc komplikacje prawne (mandaty za jazd bez uprawnie, zatrzymanie dowodu itp), to w przypadku dajmy na to zarysowania takim sprztem drzwi merca wartego 500tys. zapacisz za malowanie albo wymian tyche drzwi pewnie kilka tysicy i to z wasnej kieszeni, bo OC nie bdzie obowizywao.
Poza tym, to to zwyky przekrt ktry naley tpi. Cho przy obecnym rzdzie przekrty akurat s w cenie....

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:huj28g$gn$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
merca wartego 500tys. zapacisz za malowanie albo wymian tyche drzwi pewnie kilka tysicy i to z wasnej kieszeni, bo OC nie bdzie obowizywao.

Nie pierdol klamco. Powiedz mi lepiej z jakiego tytulu wlasciciel merca bedzie czekal huj wie ile czasu zanim zdobedziesz kilkadziesiat tysiecy (bo za kilka to nie kupisz nowych drzwi do forda escorta) pln'ow. Fundusz gwarancyjny istnieje i on zaplaci, a potem ubezpieczalnia dobiera sie do dupy.

Nie wiem co Ty kurwa czytasz, gdzie znajdujesz takie przepisy, etc. ale chyba nie ciagniesz tego z polskich DzU.

Cialge czekam na przepis pozwalajacy pierdolonym powolniakom na blokowanie ruchu i zwalnianie predkosci na lewym pasie!!!

--
pzdr:
Ivam

masti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia pi

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

masti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia pi

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Mustafa Mustafa@Berdyczow.xx

a normalnie umiesz m

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

A teraz robimy zaklady: obstawiam, ze chlopak nigdy nie powie naprawde ile
ma lat ani w jakim miescie mieszka, nigdy nie poda wiarygodnego zrodla
informacji, ani nigdy nie przyzna sie do bledu i gadania bzdur.

Kto gotow sie zalozyc? ;)

Chlopie... nie masz wiekszych problemow?;)
Wisz jak jest, jak ruszysz  to sie upackasz, nie ma to tamto.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uzytkownik "Jacot" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Chlopie... nie masz wiekszych problemow?;)

No wlasnie mam i moze tak odreagowywuje? Nie wiem;)

Wisz jak jest, jak ruszysz  to sie upackasz, nie ma to tamto.

Kurcze, ale chlopak tak jak wyrocznia sie wypowiada, kaze mi czytac, zebym sie douczyl. Ja jako pokorny i glupi prosze o informacje co mam czytac (zeby byc madrzejszy), a tu nic - no jak tu sie nie wkurzyc? ;)

--
pzdr:
Ivam

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-06-09 15:03, Ivam pisze:
Kurcze, ale chlopak tak jak wyrocznia sie wypowiada, kaze mi czytac,
zebym sie douczyl. Ja jako pokorny i glupi prosze o informacje co mam
czytac (zeby byc madrzejszy), a tu nic - no jak tu sie nie wkurzyc? ;)

tornister zgubi

Mustafa pisze:
[...]

Bzdura. Mandat za jazd w ogle bez prawka to, o ile pamitam, 500z a
bez prawka waciwej kategorii - 400z.

Poza tym - ile razy w cigu ostatnich 5 lat bye przez policj "trzepany"?

IMHO nie warto kombinowa tylko albo zrobi prawko i jedzi legalnie
125 albo nie robi i jedzi 50.

Wida niektrym si opaca. Nie pochwalam tego, lubi mie porzdek w
dokumentach, ale tak "na zimno" jestem w stanie takie podejcie
zrozumie. Zwaszcza jak widz, jak jed rni tacy co maj prawo jazdy.

Pomijajc komplikacje prawne (mandaty za jazd bez uprawnie,
zatrzymanie dowodu itp),

Zatrzymanie czego????

to w przypadku dajmy na to zarysowania takim
sprztem drzwi merca wartego 500tys. zapacisz za malowanie albo wymian
tyche drzwi pewnie kilka tysicy i to z wasnej kieszeni, bo OC nie
bdzie obowizywao.

Bdzie. Oczywicie jeli w OWU moe wystpi moliwo regresu w takiej
sytuacji, ale nie musi.

Swoj szos - jak ty jedzisz, e cigle trafiasz w te mercedesy za p
miliona? ;->

Poza tym, to to zwyky przekrt ktry naley tpi. Cho przy obecnym
rzdzie przekrty akurat s w cenie....

Moherowy berecik za ciasny, e polityk czkasz? ;->

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Andrzej Lawa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4c1a8390$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Poza tym - ile razy w cigu ostatnich 5 lat bye przez policj "trzepany"?

W ciagu ostatnich 6 nie bylem w ogole. Ale mam pechowy miesiac i w przeciagu ostatnich 2 tygodni mialem juz 5 kontroli (pj, dr i ubezpieczenie). Z czego 4 jak jechalem puszka.

Czyli: roznie w zyciu bywa;)

--
pzdr:
Ivam

Ivam pisze:

W ciagu ostatnich 6 nie bylem w ogole. Ale mam pechowy miesiac i w
przeciagu ostatnich 2 tygodni mialem juz 5 kontroli (pj, dr i
ubezpieczenie). Z czego 4 jak jechalem puszka.

Czyli: roznie w zyciu bywa;)

Dokadnie.

To jest osobista kalkulacja bezporednio zainteresowanego i moe si
opaca.

Jadc na egzamin na prawko B (notabene po 10 latach po odbbnieniu kursu
;) - tylko wczeniej prawka B nie potrzebowaem zbyt pilnie) apaem
stopa (autobus nawali). Podwiz mnie czowiek (z prawkiem) ktry
opowiada o swoim znajomym, ktry wanie doszed do wniosku, e
robienie prawka mu si nie opaca i przez ostanie 10 lat wyszed sporo
"do przodu" (ma w nosie punkty i zwizane z tym dodatkowe wydatki i
fatyg w zwizku z ponownymi egzaminami, a na mandaty z fotoradarw go
sta). Jedzi umie szybko i bezpiecznie, ale ma taki sposb na
postawienie si establiszmentowi i biurwokracji.

I pki jedzi bezpiecznie, to ja prywatnie mam w nosie, czy ma prawko i
nie bd go potpia tylko z powodu formalizmw.

PS: ku swojemu zaskoczeniu zdaem za pierwszym podejciem... Mandatw
(odpuka) pki co nie naapaem - cho okolica najeona "budkami", ale
ja jed spokojnie - a prawko si przydao przy zmianie pracy na
lepsz. Wic akurat mi prawko si opacio. Czyli jak pisae: rnie
bywa ;)

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Andrzej Lawa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4c1a89ab$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Podwiz mnie czowiek (z prawkiem) ktry
opowiada o swoim znajomym
(...)

Osobiscie? Lata mi to czy obcy mi czlowiek ma to prawko czy nie. Znanej mi osobie jednak polece zrobienie - fundusz gwarancyjny potrafi zajsc za skore (podobno). Tylko wkurza mnie to, ze mimo wszystko duzo ludzi jezdzi (albo wiekszosc miskow mysli, ze tak jest) na moto bez prawka i ja mam dodatkowa kontrola _tylko_i_wylacznie_prawka_, bo przewiozlem sie cudzym, rzucajacym sie w oczy, szpanerskim moto (tak wynikalo z gadania miskow).

Jedzi umie szybko i bezpiecznie, ale ma taki sposb na
postawienie si establiszmentowi i biurwokracji.

A to taki buntownik jest? Wszystko byleby sprzeciwic sie sytemowi? Byli tacy chyba w stanach ameryki... jakos w latach '70. Kurka nie moge sobie przypomniec - hipopotami, czy jakos tak;)

--
pzdr:
Ivam

Ivam pisze:

[...]

A co ma fundusz gwarancyjny do braku prawa jazdy? Fundusz gwarancyjny
czepia si przy braku ubezpieczenia OC. Nie myl spraw.

Tylko wkurza mnie to, ze mimo wszystko duzo ludzi
jezdzi (albo wiekszosc miskow mysli, ze tak jest) na moto bez prawka i

Mnie bardziej wkurza, e ludzie z prawkiem jed niebezpiecznie i/lub
chamsko. C - kwestia priorytetw ;->

ja mam dodatkowa kontrola _tylko_i_wylacznie_prawka_, bo przewiozlem sie
cudzym, rzucajacym sie w oczy, szpanerskim moto (tak wynikalo z gadania
miskow).

Ojej. Jedna kontrola. Przeye? ;->

[...]

Nie wiem, nie znam osobicie.

BTW: gdzie wyczytae to "wszystko"? Czyby dorwa si do starych
zapasw LSD jakiego "hipopotama"? ;->

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Andrzej Lawa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4c1a98a8$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
A co ma fundusz gwarancyjny do braku prawa jazdy? Fundusz gwarancyjny
czepia si przy braku ubezpieczenia OC. Nie myl spraw.

Nie myle. Chodzi mi o to, ze jezdzac bez prawka sprawa z ubezpieczeniem jest raczej niezbyt doprecyzowana i moga byc problemy z ubezpieczalnia. Moze faktycznie z konkretna ubezpieczalnia, a nie funduszem gwarancyjnym.

Ojej. Jedna kontrola. Przeye? ;->

Nie. Umarlem z odwodnienia - ubranie pelen wypas. Jak sie jechalo to bylo ok, ale jak trzeba bylo dyskutowac z policjantem to wypocilem ze 2kg;) Jakos w zeszlym tygodniu byl taki dosc konkretny upal.

BTW: gdzie wyczytae to "wszystko"? Czyby dorwa si do starych
zapasw LSD jakiego "hipopotama"? ;->

Eeee tam od razu czytal. Mustafy nie sluchasz (czytasz)? To ja jestem ten glupi co nie potrafi sobie znalezc tego co Mustafa kaze mu czytac... ja to wszystko we telewizorni widzialem;)

--
pzdr:
Ivam

Ivam pisze:

[...]

Jest doprecyzowana.

i moga byc problemy z ubezpieczalnia.

Tylko regresik w razie nabrojenia przez osob bez uprawnie.

Moze faktycznie z konkretna ubezpieczalnia, a nie funduszem gwarancyjnym.

Zdecydowanie co mylisz.

[...]

C, jak chcesz szpanowa czarn skr... ;->

[...]

Aaa - a telewizja kamie ;->

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Andrzej Lawa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4c2e4f24$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Zdecydowanie co mylisz.

Mozliwe - nie bede sie klucil. Ale i tak przyznasz, ze nawet jesli wszystko jest doprecyzowane i jasne to sady sadami, sprawiedlowosc gdzies obok, a przepisy jeszcze gdzie indziej. Zwlaszcza jesli chodzi o terminy, miejsca rozpraw, itp. sprawa jest dla przecietnego kowalskiego raczej nieprzyjemna, klopotliwa i IMHO trzeba robic wszystko zeby unikac sadow.

C, jak chcesz szpanowa czarn skr... ;->

Niebieskim texem... przy 32* na plusie to nawet w podkoszulce bym sie spocil;)

--
pzdr:
Ivam

Ivam pisze:

[...]

Ooooooooooooo, tu zdecydowanie si zgodz.

Szkoda, e skoczyy mi si granaty ;->

C, jak chcesz szpanowa czarn skr... ;->

Niebieskim texem... przy 32* na plusie to nawet w podkoszulce bym sie
spocil;)

W podkoszulce podczas jazdy to by si przezibi ;)

[...]

To ewidentny przekrt w papierach i w razie wypadku bdzie mnstwo problemw cznie z regresem z OC.
Przekrt tym atwiejszy do wykonania, e sporo firm ze wschodu (chiny, korea) za porednictwem naszych marek odkryo segment 50ccm i robi takie sprzty w "budach" od 125ccm coby mona bez prawa jazdy jedzi.
Ot choby zerknij na strone Rometa gdzie znajdziesz modele 50/125.
Albo w ciepy dzie podjed pod dowolne liceum. Tam znajdziesz nawet motorowery wygldajce na taaaakie sprzty.
Wic dziaa to tak: sprzedajemy motorower 50ccm, rejestrujemy go zgodnie z prawem, a potem bez adnych przerbek (bo wszystko pasuje) montujemy silnik 125ccm od "starszego brata".
Problem w tym, e nawet lekko kumaty policjant odkryje, e co tu nie gra (o ile oczywicie kto bdize mia tak niebywaego pecha, e na dwch kkach spotka go kontrola).
Jednak w razie wypadku problemy s niemal pewne.

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mon, 31 May 2010 17:15:54 +0200, na pl.rec.motocykle, Mustafa
napisa(a):

Problem w tym, e nawet lekko kumaty policjant odkryje, e co tu nie gra (o
ile oczywicie kto bdize mia tak niebywaego pecha, e na dwch kkach
spotka go kontrola).

Daleko nie szukac - w zeszym tygodniu, w waw, stojc spokojnie na
rondzie deGaulle'a i czekajc na zielone do skrtu w lewo  - zostaem
poproszony przez policjanta stojcego na wyspie ronda - abym na
zjecha. Obejrza szybkim spojrzeniem skuter i poprosi o papiery.
Spyta czy motorower, potwierdziem. Poszed do radiolki, wrci po 2
minutach, odda papiery i podzikowa. Nie wiem o co chodzio, ale
kontrola jednoladu nie jest czym egzotycznym;-)

Piotr Biegaa          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mon, 31 May 2010 17:33:03 +0200, na pl.rec.motocykle, PB napisa(a):

[...]

Widoczek z dzisiaj - Trasa azienkowska, kawaek wyczony z ruchu -
stoi motorower i obok niego radiowz i odbywa sie kontrola jenoladu.
Co jest na rzeczy...

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

PB napisa(a):

Widoczek z dzisiaj - Trasa azienkowska, kawaek wyczony z ruchu -
stoi motorower i obok niego radiowz i odbywa sie kontrola jenoladu.
Co jest na rzeczy...

Czytajom precle.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Wizualnie mozna odroznic silnik 50 ccm i 125 jezeli byla faktyczna zamiana,
ale jesli ktos przelozyl tylko glowice/cylinder to NIC z zewnatrz nie
zobaczysz bo rozni sie tylko srednica tloka. I jest to rozwiazanie dosyc
popularne w mniejszych jednosladach - tych o pojemnosciach do 125 ccm
(silniki sa takie same - rozni sie tylko srednica tloka - tak mialem w mojej
Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie
podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to
g* ci moze zrobic.

Pozdrawiam
Dysiek

W dniu 31.05.2010 18:06, Dysiek pisze:

Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie
podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to
g* ci moze zrobic.

Szczeglnie jak ta gowica si porusza 60 km/h...

--
ganda

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

No ew. moze cie zlapac na radar, ale raczej nie ma za wielkich szans na to.

Pozdrawiam
Dysiek

W dniu 31.05.2010 21:30, Dysiek pisze:
[...]

Znam takiego, co go zapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie byo
zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, e "motorower na
sterydach" jedzie ponad 45 km/h koo radiowozu. Podstawa do kontroli ju
jest.

--
ganda

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
potrzebuje homologacji).

Pozdrawiam
Dysiek

W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
[...]

To moe jaki prawnik/policjant podpowie co w takiej sytuacji? Ja
rozumiem, e homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, ktry nie powinien
konstrukcyjnie przekracza 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to ju
ciko si tumaczy, e radiowz mia popsuty licznik. Oczywicie
mona, ale jakie teoretyczne moliwoci w takiej sytuacji ma policja?
Moe np. zabra dowd rejestracyjny, do czasu wykonania ekspertyzy w SKP?

--
ganda

macieksz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 1 Cze, 07:21, Pawe Andziak <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
Ja
rozumiem, e homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, ktry nie powinien
konstrukcyjnie przekracza 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to ju

Ale tu s dwa pojcia zbiene.

1. Jak powinno zosta zarejestrowane takie cu?
2. Jakie trzeba mie uprawnienia do jedenia czym takim?
3. Jakie s konsekwencje jedenia bez uprawnie i zarejestrowania
pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym

Ad 1.
Motorowerem jest pojazd jednoladowy lub dwuladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemnoci skokowej nieprzekraczajcej 50 cm[3],
ktrego konstrukcja ogranicza prdko jazdy do 45 km/h. Czyli
niespenienie jednego z tych warunkw powoduje, e jest to motocykl i
do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku.

Ad 2.
Jeeli kierujcy motorowerem ma ukoczone 18 lat, to sam ten fakt
uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mie
dowd osobisty.
Jeeli kierujcy motorowerem nie ukoczy 18 lat, musi mie kart
motorowerow (od 13 roku ycia) lub prawo jazdy.

Ad 3.
Jeeli masz wicej ni 17 lat - zgodnie z kodeksem wykrocze,
kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnie
podlega karze grzywny od 20 do 5.000 z. Jeeli osoba nie ma ukoczone
17 lat, nie poniesie z tego tytuu odpowiedzialnoci... w
przeciwiestwie do rodzicw / opiekunw prawnych. Ew. wypadek
powoduje, e szkody nie bd pokryte z obowizkowego ubezpieczenia OC
(ubezpieczyciel moe odmwi), czyli za wszystkie bdziesz musia
zapaci z wasnej kieszeni. W przypadku, gdy komu stanie sie krzywda
(pieszy!), moe to by nawet comiesiczna renta.

Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu s
teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
(Starosta cofa diagnocie uprawnienie do wykonywania bada
technicznych, jeeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
przeprowadzenie przez diagnost badania technicznego niezgodnie z
okrelonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie moe
by wydane wczeniej ni po upywie 5 lat). Pomijajc konsekwencje
karne.

Dla samego rejestrujcego te nie jest rowo. Za sam fakt posiadania
takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywn, kar ograniczenia
wolnoci albo pozbawienia wolnoci do lat 2.

Inn spraw jest udowodnienie. Ale widziaem ju mikw ktrzy
zatrzymali skuter popylajcy wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
Nie musz nic udowadnia - zabieraj dowd i kieruj na badania
techniczne.

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Najpierw trzeba udowodnic, ze motorower przy przegladzie nie byl motorowerem
lecz motocyklem. A jest to nierealne biorac pod uwage latwosc podmianki 50
ccm na 80 cmm czy 125 cmm (pisalem o tym w tym watku)

Ale widziaem ju mikw ktrzy
zatrzymali skuter popylajcy wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
Nie musz nic udowadnia - zabieraj dowd i kieruj na badania
techniczne.

I na przegladzie jak sie postaramy znowu mozemy miec z motocykla motorower -
przemiana to moze kilka godzin roboty :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Pawe Andziak pisze:

[...]

Przepis nie do koca tak brzmi. "Konstrukcja ogranicza prdko...". Z
tym e nie da si zrobi konstrukcji ograniczajcej tak samo prdko
przy penym obcieniu na rwnym, jak ogranicza t prdko przy jedzie
z grki z poow obcienia i z wiatrem.

Tzn. mona prbowa hamulcami, ale to ju jest niebezpieczne.

Cay czas si upieram, e definicja ustawowa jest za i powinno by
ograniczenie nie pojemnoci i prdkoci, a mocy i masy.

W tzw. cywilizowanych krajach policja ma mae przenone hamownie i
czasem robi kontrole "mocy na kole".

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Andrzej Lawa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4c056af3$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Tzn. mona prbowa hamulcami, ale to ju jest niebezpieczne.

A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika polaczna z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow?

--
pzdr:
Ivam

RadoslawF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 2010-06-01 22:20, Uytkownik Ivam napisa:

[...]

Od strony technicznej nie widz problemu, od strony ekonomicznej
w przypadku taniego wozideka za 3 do 4 tysicy musisz zwikszy
cen o tysic zotych dokadajc czujniki, komputer pokadowy
i ukady odcinajce. Czyli nikt tego nie zrobi do czasu kiedy
taki wymg wprowadzi np. UE.

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "RadoslawF" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:hu3rec$6ua$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Od strony technicznej nie widz problemu, od strony ekonomicznej
w przypadku taniego wozideka za 3 do 4 tysicy musisz zwikszy

Aaa... mowimy tylko o tanich skuterkach. Myslalem, ze ogolnie o mozliwosciach ograniczania predkosci.

--
pzdr:
Ivam

"Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> writes:

[...]

Dac sie da, w jakims Motocyklu czytalem test Hondy Zoomer,
zaprzyjaznieni z redakcj wachowcy probowali rozbezpieczac - i nic - i
z grki i pod grk, z obcieniem i bez, Vmax=45km/h.

=alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Tue, 01 Jun 2010 22:43:53 +0200, na pl.rec.motocykle, RadoslawF
napisa(a):

[...]

Ot to. Inaczej zachowuje si maszya speniajce polskie normy bycia
motorowerem z jednyn, a inaczej z dwoma osobami na pokadzie. Rznica
jest kolosalna. I przy takiej mocy i pojemnosci - nie da si zrobic
prostego i taniego ukadu ktry zawsze ograniczy predko do 45 km/h.
TO bzdura. Drug bzdur jest sam fakt istnienie ograniczenia do tej
prdkosci. Skd t warto wzito - tego nie wie nikt.

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

PB pisze:

Ot to. Inaczej zachowuje si maszya speniajce polskie normy bycia
motorowerem z jednyn, a inaczej z dwoma osobami na pokadzie. Rznica
jest kolosalna.

ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w najlzejszej konfiguracji ma nie jechac szybciej niz 45 km/h i juz.

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Arni <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w
najlzejszej konfiguracji ma nie jechac szybciej niz 45 km/h i juz.

Zda mi sie, ze niegdys przyjmowalo sie normatywnie predkosc na plaskim
pod obciazeniem osoba sredniej wagi czyli 75kg.
Stad nie spotkalem za mlodu komarka, ktory by nie lecial spokojnie te
50-55 ale tez malo ktory z nas wazyl te normatywne;) A z gory jak
lecialy... no wlasnie - nie lecialy, bo trzymal je wydech oraz dolot
powietrza i nie chcialy wychodzic na obroty. Jak sie opanowalo trudna
sztuke odblokowania tegoz to sie z gorki rozpedzaly przepysznie;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Arni pisze:

ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w
najlzejszej konfiguracji ma nie jechac szybciej niz 45 km/h i juz.

Dlaczego w najlejszej?

A nie pod penym oficjalnym obcieniem?

Ivam pisze:
[...]

Teoretycznie da si - chocia koszt moe by zaporowy - ale tylko z
pominiciem sytuacji, kiedy silnik nie musi dawa napdu. Np. przy
jedzie z gry nawet przy ograniczeniu przeoenia silnik z odcitym
zaponem (pamitaj, e to czsto-gsto bd lekkie dwusuwy) moe sabo
hamowa. Poza tym w starszych 2-suwowych konstrukcjach mogo si
pojawia tzw. "wolne koo", bo inaczej miae problem z brakiem
smarowania (aczkolwiek to chyba gwnie w samochodach...).

W skrajnym przypadku jedziesz z gry z w ogle wyczonym silnikiem i
jak bdzie odpowiednio stromo spokojnie 100km/h przekroczysz ;)

Yakhub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 1 Cze, 07:10, "Dysiek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> [...]

szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar

Ale jest to ju wystarczajca przesanka do zatrzymania DR i
skierowania pojazdu na badania techniczne.

--
Yakhub

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mon, 31 May 2010 23:34:25 -0700 (PDT), na pl.rec.motocykle, Yakhub
napisa(a):

[...]

Ot to - zwi si toto "uzasadnionym podejrzeniem". Policjant nie
musi zna si na wszystkim, on ma swoje instrukcje i na ich podstawie
nabiera podejrzenia e co nie teges i zatrzymuje pojazd, a kiedy
upewni si e faktycznie moe co by niepoprawnie - kieruje pojazd na
badanie do SKP. Dotyczy to zarwno "motoroweru" jadcego 80 km/h, jak
i np. samochodu z ktrego leje si olej silnikowy, albo ryczy wydech,
albo ma szyby za mocno przyciemnione.

[...]

Ktore nic nie da, bo gosc z powrotem podmieni glowice/cylinder i tloki.
Tylko roboty bedzie mial troche :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Dysiek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Ktore nic nie da, bo gosc z powrotem podmieni glowice/cylinder i tloki.
Tylko roboty bedzie mial troche :-)

Ta joj, widze proste rozwiazanie problemu;)
Obowiazkowa plomba od diagnosty na glowicy-cylindrze-karterze.
Plomba zerwana np. po remontowej wymianie = obowiazkowa legalizacja;)
Ach, powinienem zostac jakims poslem...

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ta joj, widze proste rozwiazanie problemu;)
Obowiazkowa plomba od diagnosty na glowicy-cylindrze-karterze.
Plomba zerwana np. po remontowej wymianie = obowiazkowa legalizacja;)
Ach, powinienem zostac jakims poslem...

W sumie nieglupie :-) Ale czesc motorowerow blokowana jest takze na module
zaplonowym i ma zwezki w wydechu - za duzo plomb sie robi do zalozenia :-)

Pozdrawiam
Dysiek

KJ Si³a S³ów KJ@noway.com

Dysiek pisze:

[...]

Nie rni sie parametrami wau korbowego ?

Wydaje mi si e to nieekonomiczne pakowa jednakowy wa do pojemnoci od 50 do 125 ?

Pytam no bo nie wiem.

KJ

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nie rni sie parametrami wau korbowego ?

Wydaje mi si e to nieekonomiczne pakowa jednakowy wa do pojemnoci od
50 do 125 ?

Pytam no bo nie wiem.

Juz nie pamietam dokladnie, ale zdaje sie, ze w moim modelu zmienialo sie
tylko tlok i cylinder/glowice.

Pozdrawiam
Dysiek

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Juz nie pamietam dokladnie, ale zdaje sie, ze w moim modelu zmienialo sie
tylko tlok i cylinder/glowice.

Pogadalem z ojcem i jest tak jak pisalem wyzej.

Pozdrawiam
Dysiek

PanAdol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych przegladow
motorowerow. Wiec co roku wlaciciele "motorowerow" z np 125ka  beda musieli
"kombinowac" bo na stacjach czasem bardziej kumaci diagnosci sie znajda ;)
Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to
bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej
wydech. Jak ktos to sensownie policzy to zapisze sie na prawko A i kupi
motocykl ;)
Pzdr
PanAdol

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mon, 31 May 2010 22:44:47 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
napisa(a):

[...]

no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegw. Auto
tez mam z automatem. I nie bede robil PJ na A bo mi to zbdne. Nie
lubi zmieniac biegw, a jednolad traktuje jako narzedzie dotarcia do
celu. Na tym polu sprawdza sie skuter 50ccm. Aczkolwiek chcialbym
125ccm, ale poniewaz nie mam A - mam go z bani. A z tokiem i cylkiem
kombinowac mi si nie chce... I dlatego ganiam motorowerem...

Uytkownik "PB" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegw. Auto
tez mam z automatem. I nie bede robil PJ na A bo mi to >zbdne. Nie
Ale wlasnie o tym pisze. Napisalem motocykl w sensie wiekszy skuter bo 125
to juz motocykl no i jak policzysz koszty przerabiania swojej 50tki na 125 i
uzerania sie z przegladami itd to wkoncu zrobisz sobie prawko A i kupisz
skuter np 125  Prawko zawsze sie przyda chocby na emeryture sobie burgmana
kupisz albo cos innego w leniuszku ;)

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

PB <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Mon, 31 May 2010 22:44:47 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
napisa

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Tue, 1 Jun 2010 08:15:35 +0000 (UTC), na pl.rec.motocykle, Glub
napisa(a):

no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegw.

Motorower z przekladnia Automatyczn.
Rodzaj przekladni nie definiuje czy jest skuter/motorower czy
skuter/motocykl czy klasycznie motocykl.

Aprilia mana 850 ma przekladnie Cvt a jest nakedem/motocyklem.

Ale eby na niej jezdzi - trzeba zrobic A i wobec tego nauczy si
posugiwania skrzyni "manualn" w motocyklu - na co nie mam
najmniejszej ochoty. Jak bdzie mona zrobi A na maszyny z
automatycznymi przekadniami - to tak;-)

jarek67 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 01-06-2010 o 21:17:58 PB <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa(a):

Ale eby na niej jezdzi - trzeba zrobic A i wobec tego nauczy si
posugiwania skrzyni "manualn" w motocyklu - na co nie mam
najmniejszej ochoty.

Pinio, amiesz si?

--
pzdr
jarek67

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Tue, 01 Jun 2010 20:27:18 +0300, na pl.rec.motocykle, jarek67
napisa(a):

Ale eby na niej jezdzi - trzeba zrobic A i wobec tego nauczy si
posugiwania skrzyni "manualn" w motocyklu - na co nie mam
najmniejszej ochoty.

Pinio, amiesz si?

nie chce mi si po prostu. Nie traktuj motocykla kultowo - to
narzdzie, takie samo jak samochd. Ma przewie mnie szybko i
sprawnie i wygodnie. Auto robi to po trasie, ale w zatoczonym miecie
przegrywa ze skuterkiem 50ccm. Chciabym skuterek 150-250ccm, ale
musibym zrobi A, uczc si czego niewygodnego i zbdnego - czyli
zmiany biegw na motocyklu - nie chce mi si, jestem stary i leniwy;-)

najmniejszej ochoty. Jak bdzie mona zrobi A na maszyny z
automatycznymi przekadniami - to tak;-)

Rozuiem ze prawo jazdy samochodowe tez robiles z automatem zeby nie cuzyc
sie zbednej rzeczy ? ;)
Tak mysle ze skoro jest w Polsce opcja zrobiernia prawka na samochod tylko z
automatem to moze na moto tez sie da ;)
Probuj - podejrzewam ze bedziesz pierwszy ;)
Pzdr
PanAdol
Triumph Tiger 'T709
Vespa 50pk (tez bez automatu ;) )

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Wed, 2 Jun 2010 00:56:24 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
napisa(a):

Rozuiem ze prawo jazdy samochodowe tez robiles z automatem zeby nie cuzyc
sie zbednej rzeczy ? ;)

PJ kat. B robiem jak byem piekny i  mody;-) Najedziem manualami
ze 300kkm i automatami ze 200kkm i wol te drugie;-) Aczkolwiek w
subowym mam manual, ale i tak jak jest pogoda bezdeszczowa to nawet
subowo latam skutem prywatnym.

Tak mysle ze skoro jest w Polsce opcja zrobiernia prawka na samochod tylko z
automatem to moze na moto tez sie da ;)
Probuj - podejrzewam ze bedziesz pierwszy ;)

Jak odczuj potrzeb to zapewne sprawdz;-) Tak powanie - to
najbardziej mczy mnie to e chcc mie A, nie jest brane pod uwag
moje dowiadczenie z B i skuterem. Traktowany jestem jak zupeny
nowicjusz.

[...]

To chyba nie jest tak do koca. Zdawaem A po 16 latach posiadania B,
i nawet udawao sie artowa z pani egzaminator - ewidentnie grupa
"starszych" bya traktowana inaczej ni modych, chocia to inaczej
jest trudne do okrelenia i nie dotyczy przebiegu samego egzaminu:-).
Poza tym, sam fakt zaliczenia setek kkm autkiem stawia Ci w
uprzywilejowanej sytuacji - wikszo czynnoci, ktre Ty wykonujesz
automatycznie (wiata, biegi, kierunkowskazy, gaz, sprzgo)
nowicjusz musi przemyle 3 razy

m.

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

PB <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

W sumie fakt :-) Sam smigalem na motorowerach z 10 lat temu :-)

Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to
bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej
wydech.

No wlasnie nie wiem czy dochodzi - zbyt duzego doswiadczenia nie mam, ale u
mnie bylo jak pisalem. Nie trzeba bylo zmiany gaznika, etc.

Pozdrawiam
Dysiek

Jackare #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "KJ Sia Sw" <KJ@noway.com> napisa w wiadomoci news:4c03e0d6$0$17104$65785112news.neostrada.pl...

Nie rni sie parametrami wau korbowego ?

Wydaje mi si e to nieekonomiczne pakowa jednakowy wa do pojemnoci od 50 do 125 ?

Pytam no bo nie wiem.

Nie musz si rni. Vespy tak miay e zmieniao si tylko tok, cylinder i dysze w ganiku
Kilka razy wymieniaem znajomym te elementy, zreszt zgodnie z opisami pojazdw w ktrych pisao e wystraczy zmieni cylinder i tok. I wystarczyo.
--
Jackare

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:hu0jre$ul3$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Wic dziaa to tak:
(...)

Znasz to z autopsji czy przeczytales gdzies patafianie?

--
pzdr:
Ivam

na górê