Co jeszcze? Jakie inne elementy o ktrych nie wiem, tj. obecno lub brak czego co jest w Polsce wymagane?

--
Yogi(n)

On 2011-10-26, Yogi(n) <Y#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Jakie s

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przej

On 2011-10-26, Marcin N <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

O ile dobrze pami

szerszen #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Yogi(n) Y#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2011-10-26, Yogi(n) <Y#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najpro

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2011-10-26 12:04, Yogi(n) pisze:

No i tu najwi

Szuwarek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 26 Pa, 12:04, "Yogi\(n\)" <Y#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

No i tu najwikszy problem, bo cena zabija. Mylaem nad wymian samej
tarczy z milami na tak z kilometrami, ale z licznikiem wikszy problem, bo
trzeba by "rzebi" zbatki.

nobezjaj, mylisz e diagnosta bdzie sprawdza czy przebieg masz w
milach czy w km? byleby tylko nie pomerda czstotliwoci wymian
oleum, bo to jednak spora rznica midzy km a milami.

--
Pozdrv!
Andrzej

Mat S #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2011-10-26, Mat S <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Jak ju

marider #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2011-10-26, Mat S<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>  wrote:

Jak ju

Mat S #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jak ju

Paweł.H. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2011-10-26, Yogi(n) <Y#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najpro

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2011-10-27 19:20, Pawe

W dniu 2011-10-27 21:39, Marcin N pisze:

U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji
odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przegl

W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.

A gdzie swiatlo postojowe ?

- Kierunki

duddits pawel@NOSPAM.fz6.pl

W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
- Kierunki wiecce si cay czas - wystarczy odczy kabelek lub
zaizolowa styk?

Pewnie tak, ale ... to e wiec wiatem cigym gdy nie s wczone nie jest niezgodne z polskim prawem. Ja w kadym razie w stosownym Rozporzdzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunkw technicznych pojazdw oraz zakresu ich niezbdnego wyposaenia") nie znalazem informacji, ktra by tego nie dopuszczaa.

Inna sprawa, e moe to generowa inne problemy typu wprowadzi kogo na drodze w bd, ale w wietle przepisw (niech kto mnie poprawi jeli si myl) jest OK.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

trud #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:54:31 +0200, duddits napisa(a):

W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
...Rozporzdzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunkw technicznych
pojazdw oraz zakresu ich niezbdnego wyposaenia") nie znalazem
informacji, ktra by tego nie dopuszczaa...

W tyme rozporzdzeniu jest okrelone, jaki ma by kolor wiate z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki wiecce wiatem cigym.

trud
SR500

Mariusz Kruk Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
[...]

Gdzie? Ostatni raz jak tam zagldaem, bya tylko informacja, e nie
moe by wiate czerwonych z przodu, a biaych z tyu pojazdu
(z wyjtkiem wiata cofania). Co si od tego czasu zmienio?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   |

huck #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

lampe powineines wymienic
w kierunkach sa dwuwoknowe arwki wystraczy po jednym kablu z przodu i z
tyu odpiac (moze w nowych sprzetach wymyslili jakis hiper-duper-procesor
nie wiem)
licznik olej
huck

trud #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Wed, 26 Oct 2011 13:20:58 +0200, Mariusz Kruk napisa(a):

[...]

Gdzie?

W rozporzdzeniu.

Ostatni raz jak tam zagldaem, bya tylko informacja, e nie
moe by wiate czerwonych z przodu, a biaych z tyu pojazdu
(z wyjtkiem wiata cofania). Co si od tego czasu zmienio?

No to wida e nie do koca zagldae lub przegladae dokument o
niepenej tresci. Jest okrelone wszystko. Barwa, ilo i umiejscowienie.

[...]

W ktrym miejscu?

[...]

Nie rozumiesz. Ja nie twierdz, e nie jest okrelone jakie owietlenie
_musi_ by. Tylko nie bardzo znalazem, poza przytoczonymi przeze mnie
regulacjami, przepisy jakich wiate nie moe by.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   |

Glub #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

W tyme rozporzdzeniu jest okrelone, jaki ma by kolor wiate z
przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki wiecce wiatem cigym.

To sie przypadkiem obrys nie nazywa?

--
Glub
SW-T400

trud #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Wed, 26 Oct 2011 14:17:16 +0200, Glub napisa(a):

[...]

wiata obrysowe przednie maj by barwy biaej.

trud
SR500

Tytus z domQ #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

*** "duddits"
Pewnie tak, ale ... to e wiec wiatem cigym gdy nie s wczone
nie jest niezgodne z polskim prawem.

Tak???

Ja w kadym razie w stosownym Rozporzdzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunkw technicznych
pojazdw oraz zakresu ich niezbdnego wyposaenia") nie znalazem
informacji, ktra by tego nie dopuszczaa.

Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko jest paragraf...

--
         Tytus
ta motorynka

duddits pawel@RM-gomoto.tv

W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:
Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
jest paragraf...

Wiem, rozumiem. Mgby zacytowa stosowny fragment? Ten o barwach wiate znam, tylko nie mam pewnoci czy kierunkowskazy si pod to api (co mnie uparcie mwi, e nie - chciabym si tego wraenia pozby :)).

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

trud #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Wed, 26 Oct 2011 19:56:13 +0200, duddits napisa(a):

[...]

Jest napisane o wczaniu i wyczaniu i e powinny miga z okrelon
czstotliwoci. I to uwaam wystarczy.

W tabeli na kocu.

trud
SR500

James #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Yogi(n)" wrote...
Jakie s rnice pomidzy motocyklem z USA a europejskim, uniemoliwiajce przejcie przegldu w Polsce?
- Lampa przednia wiecca symetrycznie - wystarczy wymieni lamp,  a moe sam kolimator/odbynik?

***
Zazwyczaj trzeba wymienic lampe. Jezeli szklo jest gladkie to wystarczy odblysnik, jednak to trudno bedzie kupic. Najlatwiej jest wymienic calosc na taka, ktora ma na kloszu oznaczenie E z numerem.
Niektore japonskie motocykle nawet na rynek USA maja lampe asymetryczna. Kilka lat temu ten rodzaj lamp zostal dopuszczony w USA. Trzeba sprawdzic oznaczenia na kloszu.

- Kierunki wiecce si cay czas - wystarczy odczy kabelek lub zaizolowa styk?

***
Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA. Na przegladzie facet sie przyczepil, ale nie mial argumentu na to, ze policyjne Hondy takze maja swiecace sie migacze i puscil. W razie kontroli nie przyjal bym mandatu wlasnie dlatego, ze policyjne tak maja, a to poprawia moje bezpieczenstwo. Problemu nigdy nie mialem...

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejcia przegldu - czy si myl?)

***
Licznik nie ma znaczenia. Nie musi byc w kilometrach. Wiekszosc motocykli i wszystkie samochody w USA maja skale w km na szybkosciomierzu. HD jest tak amerykanski, ze ma zazwyczaj tylko milach. Jesli jest tylko w milach to po prostu musisz sie nauczyc przeliczac. Jest to dosc proste. Pamietasz, ze w miescie jezdzisz 30, 50 to nasze 80km, 62 to 100km i tyle.
Jesli licznik i szybkosciomierz jest cyfrowy (LCD) to na 99,99999% jest przelaczenie na kilometry.

Co jeszcze? Jakie inne elementy o ktrych nie wiem, tj. obecno lub brak czego co jest w Polsce wymagane?

***
Zadne inne elementy nie sa niezgodne z naszym prawem / przepisami. Wszelkie swiatelka odblaskowe i inne elementy sa u nas dopuszczone i wskazane. Ja zawsze chce, aby mnie jak najlepiej bylo widac na drodze.

James (ze wszystkimi pojazdami z USA ;) )

Piotr Rezmer #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

James pisze:

[...]

Moesz napisa dlaczego wpywa na bezpieczestwo? Jako nie czuj tematu.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

James #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Piotr Rezmer" wrote...
James pisze:

[...]

Z moich wlasnych doswiadczen kiedy widze moto w nocy ze swiecacymi migaczami. Jedno swiatlo moze dac wrazenie, ze jest to pojazd bardzo daleko, albo gdzies zasloniety na poboczu. Kiedy widze migacze od razu wiem, ze to motocykl i latwiej mi obliczyc jego odleglosc/predkosc.
Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

--
pozdro
James

marider #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2011-10-28 16:32, James pisze:

Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

Popieram, tylko u nas politycy jeszcze do takich wnioskow niedorosli i z logicznym mysleniem maja problemy najwyrazniej. Lepiej uchwalic 100 bezsensownych ustaw niz 1 konkretna i cos wnoszaca.

Pzdr
PS: uwaga, zaczyna sie kolejna akcja "zniszcz" = Policja z prokuratura i sadami musza na zime zarobic...
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

marider #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s rnice pomidzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?

Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ). Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

Pzdr
PS: czasami sprzety z US sa lepiej wyposazone w markowe dodatki niz EU.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

wide open #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s rnice pomidzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?

w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to juz chyba obowiazek.

[...]

Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki?

A.

marider #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2011-10-26 17:14, wide open pisze:
[...]

Brak postojowki z przodu i generalnie brak "P" na stacyjce takze w razie awarii to spychasz z drogi i stawiasz gdzies w ciemnosciach ;)

w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to
juz chyba obowiazek.

Europa tez to ma, przynajmniej niektore motki... A jak ma to y-pipe lub wydlubanie kata zalatwia sprawe.

[...]

http://www.superbiketoystore.com/sportbike/ecu-re-flashing/cat_2129.html

Poza tym wpisz sobie w google "xxx dyno" gdzie xxx to dowolny model motocykla i poogladaj wykresy (grafika), w najnowszych R1 np. jest to roznica rzedu 8-10KM na samym ECU w oryginale miedzy wersja EU vs US a to b. duzo... Wiec smiesza mnie tymbardziej ogloszenia na Allegro gdzie byle moto z gownianymi dodatkami ma po 200KM :)

Amerykanskie motocykle troche ratuje reflash ECU za ok $450 USD ale to podnosi moc raptem o kilka koni... I w Polsce nikt tego nie oferuje.

marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Yorick "USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO

Dnia 26 - 10 - 2011 (roda) o godzinie 11:43, Yogi(n) napisa(a):

Jakie s rnice pomidzy motocyklem z USA a europejskim, uniemoliwiajce
przejcie przegldu w Polsce?

Mam wersj z USA. O symetryczn lamp nikt si nigdy mnie nie czepia,
miaem natomiast raz problemy na przegldzie z powodu wieccych kierunkw
i braku wiata postojowego. Kierunkowskazy rozczyem (5 minut roboty),
motocykl przesta rzuca si w oczy, e "nieeuropejski" i na nastpnych
przegldach nie byo ju adnych problemw. Postojowego nie mam do dzi -
ale w kocu moto nie jest od stania tylko od jedenia ;-)

--
Yorick
LS 650

Songoku "songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s

JonY tomwoj"at"@tenbit.pl

Co do lampy przedniej to sprawd

W dniu 2011-10-27 08:02, JonY pisze:
Co do lampy przedniej to sprawd

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s rnice pomidzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemoliwiajce przejcie przegldu w Polsce?

Przypomniao mi si, e Polska jest w trakcie zmiany przepisw, ktre maj dopuszcza do ruchu pojazdy z kierownic po drugiej stronie.
Czy jednoczenie nie usunito innych (bzdurnych) zapisw? Na przykad konieczno posiadania wiata przeciwmgielnego, albo jakich innych zapisw, ktre u nas si stosuje a w innych krajach nie?

trud #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisa(a):

[...]

To jaki art?

trud
SR500

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2011-10-26 20:55, trud pisze:
[...]

aden art. Wiele krajw UE tak ma. Co wicej - Polska bya naciskana, eby to zmieni. Kilka tygodni temu mwili o tym w mediach.

Ponawiam jednak pytanie: czy przy okazji zmienili co jeszcze?

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

trud <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisaa rzekomo
[...]

Nie, to nie zart.
Tyle, ze IMHO ubezpieczenie powinno byc (adekwatnie do zmniejszonego
bezpieczenstwa) wyzsze.
W UK tez mozesz miec lewa kierownice a na lampach trojkacik z tasmy
izolacyjnej. I zarejestrowac takie auto calkiem legalnie. Z przegladem i
(wyzszym) ubezpieczeniem.

--
Jasio
etz vfr

Mat S #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Jasio" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:j8be3v$64m$1inews.gazeta.pl...
[...]

fajnie to rozwizali... "Wiemy, e na wskiej drodze moesz komu wyjecha na czoowe zderzenie tylko po to, by sprawdzi, czy moesz wyprzedza. Zapa dodatkowo i moesz pomyka. Najwyej paru motocyklistw bdzie musiao spierdoli do rowu. Albo zgin...".
W sumie naciski UE mona rozwiza... W stylu "mona rejestrowa, ale OC liczymy poczwrnie".

MS

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Mat S" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:j8r86e$h4f$1news.icm.edu.pl...

W sumie naciski UE mona rozwiza... W stylu "mona rejestrowa, ale OC liczymy poczwrnie".

A to ju zaley od ubezpieczycieli.
Jest jednak pewien problem. Brytyjskie auta s zajebicie tanie, m.in. ze wzgldu na koszty utrzymiania i may rynek. (przecie nie sprzeda auta na ebayu i nie wylesz do Australii).
Wic u nich aut z lew kierownic niewiele.
Za to naszych rodakw w UK sporo. A rodacy znajd tam wiele aut, ktrym si koczy przegld, o wiele bardziej restrykcyjny ni w PL Przywioz je tutaj, zarejestruj bez trudu.
Wic prorokuj zalew zomu z tamtego kierunku.

--
Jasio
vfr etz

Mat S #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Wic prorokuj zalew zomu z tamtego kierunku.

A to ju sie zaczo - moe nie zalew, ale ostatnio jakby troch wicej tego wida.
A przegldy w PL to sa baaaaaaaaardzo restrykcyjne, taaaaaaaa... ;-) na niektre nawet nie trzeba jecha przegldanym samochodem...
Finansowo to jasne, e jest to opacalne. Ja tylko poprosz, eby prawnie nie byo moliwe, bo nie chciabym by zmieciony z drogi przez kgo, kto sprawdza, czy moe wyprzedza i w zwizku z tym zajmuje ju 0,75 mojego pasa.

MS

na górę