Rejestracja motocykla jako zabytek

amos #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witajcie,
zakwitla mi w glowie mysl, aby zarejestrowac moja CZ350 z '84 jako
zabytek. Mysle, ze wymagania juz spelnia.

Pojazd zabytkowy powinien:
    * mie co najmniej 25 lat,
    * by nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
    * posiada minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych czci (w tym
gwne podzespoy).

Przede wszystkim chcialem sie dowiedziec, czy w ogole ma sens brnac
przez wszystkie procedury.
Skladke place raptem 52 zl/rocznie, przeglady jako, ze nia nie jezdze
przestalem robic kilka lat temu, choc zamierzam go zrobic.

Lekko sie zniechecilem czytajac to:
(zaczerpniete z http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/rejestracja_pojazdu_zabytkowego-a_3045.htm)

JAK WYGLDA PROCEDURA?
Zanim pojazd zaliczony zostanie do pojazdw zabytkowych i otrzyma
te tablice rejestracyjne, jego waciciel musi przej przez do
dug i kosztown procedur. Skada si ona z trzech podstawowych
etapw.

Etap 1.: Wpis do rejestru zabytkw
Etap 2.: Kontrola i dopuszczenie do ruchu
Etap 3.: Rejestracja w wydziale komunikacji

Sprzet jest zarejestrowany, sprawny, wiec z pkt 2 i 3 nie powinno byc
klopotu. Martwi mnie jednynie pkt1.

Czy macie jakies doswiadczenia praktyczne w temacie?

--
zdrowka
amos

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "amos" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

zakwitla mi w glowie mysl, aby zarejestrowac moja CZ350 z '84 jako
zabytek.

Mnie zastanawie poco dobrowolnie robic sobie klopot?
Co Ci te tablice dadza? Przeciez za ubezpieczenie i tak
placisz grosze.

Hinek

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

Hinek napisa(a):

[...]

I zdaje si jest spory problem eby gdzie zagramanice legalnie pojecha.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.

Grzybol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisa w wiadomoci
Hinek napisa(a):
[...]

Przepraszam palancie, czy mgby askawie sam si nie wyciga z wora? :-)

--
Grzybol

marider marider_WYTNIJ@go2.pl

Grzybol pisze:
Przepraszam palancie, czy mgby askawie sam si nie wyciga z wora? :-)

Grzybol a kogo Ty nie masz w worze? Albo kto Ciebie nie ma z nielicznymi wyjatkami? Ja tam lubie posmiac sie z Twoich postow czasem ;) Wyluzuj chlopie bo cos Ci peknie kiedy...

Pzdr
PS: to teraz d... worem sie nazywa? ;D
--
marider
Wsciekla Rn20 + dodatki

Grzybol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "marider" <marider_WYTNIJ@go2.pl> napisa w wiadomoci
Grzybol pisze:
[...]

Ja jestem wyluzowany cay czas:-) Pokazuj mu tylko jak to idiotyczne jest
takie debilne pisanie o worach, nie sdzisz? A ten tekst nie jest mj...

--
Grzybol

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Sat, 31 Jul 2010 00:56:42 -0700 (PDT), amos napisa(a):

Etap 1.: Wpis do rejestru zabytkw

Zaoysz so bie ptl na szyj. Jeeli bowiem np. postawisz moto
gdzie gdzie co mu si stanie - konserwator moe si dobra i
stwierdzi e nienaleycie zabezpieczye/dbae o zabytek i zarzdzi
jego zabranie. Bowiem od momentu wpisu do rejestru - pojazd niby Twj,
ale jest wasnoci caego narodu. Mao tego - nienaleyte
zabiezpieczenie i dbao - grozi moe te odpowiedzialnoci karn.
I na deser - z konserwatorem trzeba uzgadnia ewentualne grubsze
remonty i naprawy - eby np. nie wstawi jakich nieoryginalnych
czci -co mogoby naruszy zabytek i patrz pocztek posta.

Zabytkowa rejestracja ma sens dla aut. Ich koszty utrzymania s
wysokie a rejestracja taka poozwala legalnie wykupywa OC tylko wtedy
kiedy naprawd jest potrzebne. Odpu to sobie dla motonga...

Piotr Biegaa
Warszawa - South Praga

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "PB" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:1bty2hkkwh9zv$.1v6f61mpe0oci$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Zabytkowa rejestracja ma sens dla aut. Ich koszty utrzymania s
wysokie a rejestracja taka poozwala legalnie wykupywa OC tylko wtedy
kiedy naprawd jest potrzebne. Odpu to sobie dla motonga...

Chyba, ze masz duzo motocykli i koszty tez robia sie ladne.

Jesli chcesz odpuscic sobie skladki na ubezpieczenie na jakis czas to zainteresuj sie czasowym wyrejestrowaniem. Powstalo cos takiego. Teoretycznie nie bedziesz musial placic skladki na OC, a ponowne zarejestrowanie ma sprawiac mniej klopotu niz pierwsza rejestracja na danego wlasciciela.

Nie badalem tematu na wlasnej skorze wiec reki nie dam sobie obciac, ale pogooglac i popytac warto.

--
pzdr:
Ivam

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

PB <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

Gwozdziem programu jest to, ze wiekszosc rzeczy o ktorych piszesz
dotyczy pojazdu zabytkowego nawet jesli nie zostal wpisany do
rejestru, choc przynajmniej jak dotad teoretycznie;) W mysl prawa
dokonujac "tjuningu" juz nawet nie Junaka ale WueFeMeski Pospolitej
nalezy brac pod uwage mozliwe konsekwencje z przepadkiem pojazdu
wlacznie.

Zabytkowa rejestracja ma sens dla aut. Ich koszty utrzymania s
wysokie a rejestracja taka poozwala legalnie wykupywa OC tylko wtedy
kiedy naprawd jest potrzebne.

A to akurat rowniez nie ma zadnego zwiazku z wpisaniem do rejestru.
Jedyny plus wpisania jest w zwolnieniu z corocznych przegladow.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Jacot" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

A to akurat rowniez nie ma zadnego zwiazku z wpisaniem do rejestru.
Jedyny plus wpisania jest w zwolnieniu z corocznych przegladow.

Dla pojazdu z zoltymi tablicami mozesz wykupic OC np. na miesiac.
Dla innych nie  mozna.

Hinek

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Hinek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Dla pojazdu z zoltymi tablicami mozesz wykupic OC np. na miesiac.
Dla innych nie  mozna.

Pacz, ze ja o tym nie wiedzialem. Od conajmniej 7 lat  ubezpieczam
kiedy chce i na ile chce;)
Hint: http://www.junak.riders.pl/BIBLO/PRAW/oc.htm

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uzytkownik "Jacot" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisal

Pacz, ze ja o tym nie wiedzialem. Od conajmniej 7 lat  ubezpieczam
kiedy chce i na ile chce;)

OK. Ale i tak to jest bez sensu. Za OC place okolo 50zl. Mam
historycznego ruska, ale w zyciu nie chcialo by mi sie lazic do
PZU zeby zaoszczedzic 20 czy 30 zl.

Hinek

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Hinek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

OK. Ale i tak to jest bez sensu. Za OC place okolo 50zl. Mam
historycznego ruska, ale w zyciu nie chcialo by mi sie lazic do
PZU zeby zaoszczedzic 20 czy 30 zl.

Bez sensu to sie stalo w momencie, jak ubezpieczalnie wziely sie na
sposob i o ile normalne ubezpieczenie wychodzi okolo 50 za rok to
krotkotermiowe np. na 6 miesiecy wychodzi okolo setki;) Ustawodawca w
swej nieustajacej madrosci zostawil im taka furtke i niej zaczeli
korzystac.
Sens jak pisali szanowni koledzy, pojawia sie wtedy, kiedy ma sie tego
wiecej albo pojazd z jakichs wzgledow staje sie nieruchomoscia na czas
blizej nieokreslony...

--
Pozdrowionka
Jacot M10