Quad do rejestracji

Alex #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam
Mam zamiar kupi nowego quada (200cm) w cenie ok 4000z Chciabym wiedzie
jak sprawa z rejestracja tego cuda. Jedni sprzedawcy mi mwi e koszt
rejestracji 150z drudzy e 600z Czy jesli sprzedawca daje karte pojazdu to
rejestracja jest tasza. Czy w przypadku nowego wymagany jest przegld tech.
Jak wyglada ta procedura rejestracji, i co bycie mi doradzili.
Pozdro
Peter

goto #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Alex pisze:
[...]

A ma w ogle homologacj?

goto

Andrzej Lawa #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com

Alex pisze:
[...]

A ma homologacj? I jeli ma - to jako co?

Alex #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Andrzej Lawa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com> napisa w
wiadomoci news:tslkd5-jn.ln1ncc1701.lechistan.com...
Alex pisze:
[...]

Chce kupi quada z homologacj bo inaczej si nie da zarejestrowa:)
Ile kosztuje rejestracja w urzdzie komunikacji
Peter

Alex #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Alex" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Alex pisze:
[...]

Zapomniaem doda e rejestruje si to jako samochd

Alex pisze:

[...]

Pewnie, e si da, tylko e wtedy wanie potrzebne jest "pierwsze" badanie techniczne przed rejestracj.

Ile kosztuje rejestracja w urzdzie komunikacji

Nie wiem, ale wiem, ile kosztuje minuta poczenia z lokalnym wydziaem komunikacji - sugeruj tam zadzwoni i si zapyta o aktualne ceny.

Baczek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

A ile kosztuje a minutat?

G.S. "Polo" #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Chce kupi quada z homologacj bo inaczej si nie da zarejestrowa:)
Ile kosztuje rejestracja w urzdzie komunikacji

okoo 210 z  tyle daem za rejestracj  samochodu
jesi tylko jedna tablica  to bdzie ciut mniej

pierwszego przegldu nie ma bo
jeli ma holomolgacj i jest nowy
to dostaje badania wane 3 lata z urzdu

Polo

crasch #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

Witam!! Nie chc zakada nowego tematu, bo mam tylko krtkie i (chyba) atwe pytanko odnonie QUADW/ATV a ich rejestracji.

Ot, czy eby zarejestrowa tak by mona jedzi quadem na prawo jazdy kategorii B (czyli na samochd osobowy) jest potrzebna jaka 'specjalna' homologacja? Po prostu czy kadego (nie wane z jak homologacj i jakiej pojemnoci) quada mona zarejestrowa tak by jedzi nim na prawo jazdy kat. B?

No i czy s jakie problemy z tak rejestracj i czy jest jako specjalnie droga lub cokolwiek co powinienem wiedzie? Podsumowujc, interesuje mnie czy kadego quada mona BEZPROBLEMOWO i za normaln odpat zarejestrowa tak by jedzi nim na prawo jazdy kat. B?

Pozdrawiam i czekam na odpowied,
crasch

pawel #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

rejestrujesz jak normalny cignik poprostu jeeli masz wane badania
techniczne to rejestrujesz jako cigniczek i moesz nim jedzi na prawku
kat B tylko bez przyczepy;)
pzdr
pawel

scibor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

rejestrujesz jak normalny cignik poprostu jeeli masz wane badania
techniczne to rejestrujesz jako cigniczek i moesz nim jedzi na prawku
kat B tylko bez przyczepy;)

e tam
ostatnio rzezbilem w temacie ciagnik+przyczepa+katB i mi wyszlo, ze na B mozna
jechac ciahnikiem z przyczepa lekka czyli do 750kg
inna rzecz, ze na stronie bodajze kieleckiej policji odkrylem ciekawa
interpretacje: katB upowaznia do prowadzenia pojazdow samochodowych do 3,5
tony z przyczepa lekka 750kg, razem masa zespolu nie moze przekraczac 4,25
tony:)))

scbr
suomisygzak - czas na przebudzenie
drzewolamacz na codzien
LTZ55A - czterolitrowy quad;)

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Astra #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Teoretycznie moesz mie problem z rejestracj Quada.
Gdy jeli to jest pojazd nowy wymagana jest homologacja na taki pojazd L7e - pojazdy samochodowe inne kategoria lekki.
Jeli natomiast pojazd nie by wczeniej rejestrowany to bdzie problem z jego rejestracj.

Astra

crasch #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

Astranapisal

[...]

Czyli jeeli jest nowy lub ma inn homologacj ni L7e nie dam rady zarejestrowa tak by jedzi na prawko kat. B?

A nie da si takiej homologacji (L7e) zaatwi? I czemu w sumie ma by problem jeeli quad nie by wczeniej rejestrowany?

crasch pisze:

Czyli jeeli jest nowy lub ma inn homologacj ni L7e nie dam rady zarejestrowa tak by jedzi na prawko kat. B?

Niekoniecznie.

A nie da si takiej homologacji (L7e) zaatwi? I czemu w sumie ma by problem jeeli quad nie by wczeniej rejestrowany?

Homologacja to opcja dostpna wycznie dla importerw/producentw.

Prywatna osoba robi tylko rejestracyjny przegld techniczny - i wtedy fachowiec okrela, jaka to kategoria.

Tak na marginesie: jak koniecznie chcesz mie ten quad jako "samochd" to zdajesz chyba sobie spraw, e bdziesz mia duo drosze OC? (za to tasze AC)

A jak zarejestrujesz jako cignik, to nie wszdzie wjedziesz i nie wolno jecha szybciej jak 30km/h.

crasch #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

Andrzej Lawanapisal

crasch pisze:

[...]

Czyli jeeli bd mia quada z odpowiedni homologacj to nie bdzie problemu, rozumiem. Rejestrowa bd (jak ju zakupi quada) oczywicie na samochd skoro na cignik s takie ograniczenia.

Tak poza tym znalazem co takiego (wic chyba nie ma ju o czym gada):

"Prawo jazdy:
Aby porusza si quadem po drogach miejskich naley posiada prawo jazdy kategorii B lub B1. Rejestracja:
Quady i ATV zaliczaj si do kategorii homoligacji &#8220;innych pojazdw samochodowych&#8221; - L7e. Rejestracji w Polsce podlegaj wszystkie quady, ktrymi chc Pastwo porusza si po ulicach (take quady o pojemnoci silnika do 50 ccm, do jazdy ktrymi uprawnia tylko karta motorowerowa!)"

Tak wic quady maj homologacj w Polsce 7Le, wic nigdy nie bdzie problemu by go zarejestrowa jako samochd inny, czyli na prawo jazdy kat. B. W kocu takie jest polskie prawo i jest to 100% legalne i zgodne z prawem.

Dziki za odpowiedzi ju wszystko wiem, za jaki czas kupuj Raptora 660 albo 700, rejestruj na samochd i ciesz si jazd :)

czak norris #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "crasch" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl> napisa w wiadomoci news:996fa966851e70c43e47fd8c91b6cdce$1grupy.scigacz.pl...

Tak wic quady maj homologacj w Polsce 7Le, wic nigdy nie bdzie problemu by go zarejestrowa jako samochd inny, czyli na prawo jazdy kat. B. W kocu takie jest polskie prawo i jest to 100% legalne i zgodne z prawem.

Proponuj przej si do salonu np. yamahy i zapyta o homologacj na grizzly 700 :-] (jak chcesz mie zarejestrowanego to go wywo do niemiec tam rejestruj i wraca do PL - koszt 3-4kpln, chyba, e to pierwsza sztuka sprzedana w tym roku - homologacja). Troch prociej jest jak masz quada sprowadzonego z USA. Proponuj rwnie sprawdzi maksymaln moc wymagan dla l7e (15,4 kw)  i poczyta o problemach z rejestracja na http://www.atvpolska.pl/forum/. W skrcie da si, ale to rzeba, kosztowna rzeba.

Aha, do wszystkich "mdrych" - quadw ju nie rejestruje si jako cigniki rolnicze, poza tym chciaby jedzi z odblaskiem z tyu, max 30km/h afair i nie mc wjeda do miasta?

--
pozdrawiam,
z pobrotu ;-)

czak norris pisze:

Aha, do wszystkich "mdrych" - quadw ju nie rejestruje si jako cigniki rolnicze,

Niby dlaczego? May traktorek sadowniczy to przecie praktycznie to samo co quad.

poza tym chciaby jedzi z odblaskiem z tyu, max

Straszne. Odblask. Taki obciach. Jak to mona przey.
(czujesz sarkazm? ;) )

30km/h afair

Wiesz, jeli kto jedzi gwnie po terenie, ale chce mc legalnie czasem podjecha drog...

i nie mc wjeda do miasta?

H??

crasch #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

czak norrisnapisal

[...]

Ok, ja ju zupenie zgupiaem. Z tego co si dowiedziaem, to quady w Polsce podchodz pod kategori 7Le i rejestruje si je jako samochd inny i jedzi si bez problemu.
A tu czytam, e mao jaki quad ma tak homologacj (to jak ma inn jak nie 7Le?) i eby go tak zarejestrowa nie moe mie wicej ni 16 kw (!?). W takim razie jak to moliwe, e o sporej pojemnoci quady czsto s zarejestrowane jako samochd inny i mona miga bez problemu na B?
Mylaem, e quady z homologacj w Polsce rejestruj si jako 'samochd inny' i nie ma problemw z tym, bo tak si wanie powinno robi a tu kady pisz co innego i wychodzi z tego, e jest to przekrt jak np. 125/50. Jak to w kocu jest?

Tytus z Fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***Uytkownik "crasch"
A tu czytam, e mao jaki quad ma tak homologacj (to jak ma inn jak
nie 7Le?) i eby go tak zarejestrowa nie moe mie wicej ni 16 kw (!?).

Bo jednym z kryteriow uznania pojazdu w kat hom L7E jest moc
nieprzekraczajaca chyba 17 kW.
Ale to pikus, widywalem juz Grizlaki z takim zaswiadczeniem. Jesli sprzet
nowy to sprzedawca ma sie martwic o takie zaswiadczenie a jesli uzywka to
przeciez sa rzeczoznawcy (a jak laskawy diagnosta to i oswiadczenie
wlasciciela wystarczy).
Poczytaj, na forach ATV jest sporo o tym

--
   Tytus

crasch #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

Tytus z Fabrykinapisal

Siemka

***Uytkownik "crasch"
[...]

Wychodzi na to, e wszystko zaley od homologacji.
Jeeli quad ma homologacj L7e to nie bdzie problemu z rejestracj jako samochd inny.
Jeeli quad nie ma takiej homologacji jest problem.
Dobrze rozumiem?

W takim razie bd szuka sprztu z t homologacj.

[...]

W duzym uproszczeniu tak, pojazd daje do homologacji producent/importer
m.in. zeby uzyskac dopuszczenie do ruchu znaczy sie czy sprzet ma kola,
hample, swiatelka etc zgodne z przepisami.
Ale nie tylko homologacja daje mozliwosc zarejestrowania, moze to byc
rowniez papier od rzeczoznawcy ze mozna (ale to kosztuje)

--
   Tytus

Astra pisze:

Jeli natomiast pojazd nie by wczeniej rejestrowany to bdzie problem z jego rejestracj.

Rejestracyjny przegld techniczny to taki wielki problem?

na górę