Pytan kilka o KTM LC4 620

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

Jelou

Rozwazam zakup KTMa LC4 620 i mam niejakie problemy z usystematyzowaniem pewnych informacji o poszczegolnych wersjach z roznych lat - ciezko cos znalec w necie (albo ja niumim), widac austryjacy traktuja specyfikacje starszych modeli niczym tajemnice handlowe :-/

Z tego co wyczytalem w archiwum warto brac roczniki po 95 lub 96 ze wzgledu na latwiejsze odpalanie - zdaje sie maja poprawiony odpreznik - ktory to byl dokladnie rok i czy dotyczylo to wszystkich wersji?

Zdaje sie rowniez w archiwum trafilem na informacje, ze wersja SC (Super Competition) ma pojedynczy obieg oleju, w ktory wchodzi ca.~ 1.5l i trzeba go czesto (16 motogodzin?) zmieniac, a inne maja 3 litry i mozna znacznie rzadziej (powiedzmy 1-1.5 kkm) - czy wszystkie wersje poza SC, czy tylko EGS? A tak wogole ile bylo wersji i czym sie one zasadniczo roznily?

Zawieszenia - w ogloszeniach widywalem modele z widelcami USD i klasycznymi, zeby bylo zabawniej byla np. sztuka z 97 z tym pierwszym oraz nowsza z tym drugim. A najsmieszniejsze jest to, ze widzialem 2 SC ze zblizonych rocznikow z roznymi amorami - WTF? Od rynku to zalezalo, czy raczej jest mozliwe, ze ktos sobie sam dlubnal?

Jak wogole wygladaja kwestie serwisowe w tych modelach (olej, zaworki itp)?

Elektryczny rozrusznik - w zasadzie nie jest mi niezbedny, ale jesli jest obok kopajki, to pewnie jakos bym zdzierzyl te 3 kilo wiecej ;-) - w ktorym roku i w ktorych wersjach sie pojawil?

Moc - zdaje sie ze "zwykly" ma 50KM, a SC 65KM - byly jeszcze jakies roznice w mocy pomiedzy poszczegolnymi wersjami?

Uff, na razie to chyba na tyle - dzwieczny bede za wszelkie info, linki czy cokolwiek.

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 9 Maj, 22:34, de Fresz <defr...@NOSPAMgazeta.pl> wrote:

Z tego co wyczytalem w archiwum warto brac roczniki po 95 lub 96 ze
wzgledu na latwiejsze odpalanie - zdaje sie maja poprawiony odpreznik -
ktory to byl dokladnie rok i czy dotyczylo to wszystkich wersji?

Warto braju od 94 roku.
Wersji tak zasadniczo byo 3 .
Cywilna GS 50 PS , Competition cywilna -usportowiona 50 PS i SC-
sportowa 59PS
Motocykle cay czas stopniowo  ewoluway.
Auto-dekojest od 96 .

[...]

Nooo  .. nie wnikaj. SC to teren+ sport .Wic jak ma byc inaczej ?
Oleju wchodzi do tych moto ok 2l.

[...]

Najwaniejsze to wiedzie z ktrego roku ,tak naprawde oglda sie
sztuke. Co czasami w KTM ,  nie jest atwe do ustalenia.
SC na Extreme  50 , byy w latach 97-srebrne, 98-czarne.
Cywilne miay to samo w latch 98-99 .
Reszta na USD.

Jak wogole wygladaja kwestie serwisowe w tych modelach (olej, zaworki itp)?
Dobrze wygldaja. I niedrogo.
Max przegld co 5 tys.

Elektryczny rozrusznik - w zasadzie nie jest mi niezbedny, ale jesli
jest obok kopajki, to pewnie jakos bym zdzierzyl te 3 kilo wiecej ;-) -
w ktorym roku i w ktorych wersjach sie pojawil?

Najwczesniej w EGS-E w 97 roku.

Moc - zdaje sie ze "zwykly" ma 50KM, a SC 65KM - byly jeszcze jakies
roznice w mocy pomiedzy poszczegolnymi wersjami?

Zwyky na 49-50 oficjalnie . Na hamowni 50-54 jak sie trafi.
SC ma 59 PS.

Big

On 2007-05-10 08:21:23 +0200, robertbig <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Wersji tak zasadniczo byo 3 .
Cywilna GS 50 PS , Competition cywilna -usportowiona 50 PS i SC-
sportowa 59PS

No dobra, ale co oznaczaja w praktyce w takim razie te tajemnicze skroty GS, EGS, RD? I zdaje sie jeszcze byla wersja nazywana po prostu Enduro (ale nie wiem czy to nie na rynek hamerykancki).

[...]

Do wszystkich wersji? Bo tam zdaje sie niezle zamieszanie jest: 1 pompa oleju i 2 filtry lub 2 pompy i 2 filtry i zdaje sie jeszcze cos bylo. Generalnie mi zalezy na odmianie z jak narzadsza zmiana oleju - przy jezdzie terenowo-szosowej (75/25 %) 1-2 kkm, a nie ilestam motogodzin, dlatego napewno SC odpada - zreszta nie potrzebuje takiej mocy, a i przeszlosc tego modelu ma duza szanse byc burzliwa.

Jak wogole wygladaja kwestie serwisowe w tych modelach (olej, zaworki itp
)?
Dobrze wygldaja. I niedrogo.
Max przegld co 5 tys.

No wlasnie o praktyczna czestotliwosc mi chodzilo - o 400/450 EXC chodza pogloski, ze luzy trzeba sprawdzac co kazda wymiane oleju (16 czy 32 motogodziny). Idealnie dla mnie by bylo, jakby nie trzeba tego robic czesciej niz 1-2 na sezon, przy zalozeniu bardzo umiarkowanie hardkorowego wykorzystania sprzeta.

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 11 Maj, 00:23, de Fresz <defr...@NOSPAMgazeta.pl> wrote:

No dobra, ale co oznaczaja w praktyce w takim razie te tajemnicze
skroty GS, EGS, RD? I zdaje sie jeszcze byla wersja nazywana po prostu
Nic specjalnego.
Np. EGS to Endurogelandesport.
Oznacze by w pyt . Co ciekawe w miare ewolucji. Oznaczenia np.
starego SC czyli Six Days przeszo na Competition -a.
Oglnie powinny cie interesowac wszelkie EGS, EGS-E itp .o mocy 50 PS.
Najlepiej gdybys sign 97 z el.roz. 98 to 640 i nowa buda.

Enduro (ale nie wiem czy to nie na rynek hamerykancki).
Tam  byo jeszce inaczej. Np 602 "94 RD to tam 620 RXC.

Do wszystkich wersji? Bo tam zdaje sie niezle zamieszanie jest: 1 pompa
oleju i 2 filtry lub 2 pompy i 2 filtry i zdaje sie jeszcze cos bylo.

Zgadza sie . W nowszych SC s 2 pompy conajmiej od 98.
Filtry w ramie maja"cywile" od 95 i waek wyw. I niektre 18l
zbiornik.
96 maja tarcze 300 , auto deko, wydech z nierdzewki 4.8kg ( feee ).
Wiekszoc ma du lampe i duzy zbiornik. To samo 97+ el.roz.
W 97 bya taka wersja "niewypa" LSE. Koa 19-17. Mae skoki
zawiesze.
Chcieli tym przycign "ciptakw" enduro.Dla ktrych bogiem byo XT
600000.
Jednak silnik by ten sam :-)))))
A ciptaki dawli na tace w kociole co niedziela ,eby ten dibe KTM
zbankrutowa. Pamietam jaka "obiegow" opinie mia wtedy KTM. Nie
tylko w Polsce.
Ognie poraka :-)) to LSE.
W miare lat silniki i podwozia KTM powoli ewoluoway. W kierunku
cywilizowania sie ( niestety dla mnie ).
I nastepowao coraz wieksze wieksze zrznicowanie miedze modelami
cywilnymi i sportowymi.
Jak dla mnie EGS-e "98 to juz lekka kicha powoziowa( 280-320 do
270-300 obecnie :-/  ) i wagowa. Choc silnik "kulturka".
Ale i TAK  w porwnaniu z Dualow Japonia . Ten model to
midzygalktyczny mysliwiec przechwytujcy :-)   .

[...]

Racja . SC raczej odpada. Choby dlatego ,e nie posiada nawet
stacyjki. Blokada kiery ??? Nieeee!!  To by mogo zabic owczesnych
zawodnikw enduro :-)))))).
Raszta KTM sie dal Ciebie nadaje.

[...]

Wszystkie nowoczsne (seryjne wykrcone ) enduro maja ogromne(i
kosztowne) wymogi serwisowe.

Expoloatacja w terenie nawet XT i DR . Zmusza do co najmiej
dwkrotnego skrcenia okresu midzyserwisowego.

LC 4 , nawet SC to wzr trwaoci .  A Luzy zaworowe s zawsze na
serwisie ,w duzo lepszym stanie niz w J.
Do EGS nie mog  si porwnywac Japoczyki. Nawet DR 650  przy TEJ
SAMEJ  jezdzie. Nie ..... , tej samej jazdy, to DR-a nie jest w stanie
zrobic . Ale przy Podobnej.
To DR sie rozsypuje w atomy ,a KTM praktycznie bez zmczenia..
Poza tym ,te porwnanie cen , czci nowych org. i nieorg.  -   KTM-
Japonia.   To nokaut w 3 -sekundzie walki.

Oglnie  wszystkich wersji i zmian  technicznych, to trudno bez
zrobienia na papierze odpowiedniej dokumentacji , spamietac to
wszystko.
Ale nie ma co sie przejmowa.
Wybieraj w cywilach i rzadkich Competition od 95-96 w gre. Bedziesz
zadowolony. Tylko fura ma sie kupy trzymac . A nie -  " Panie to
terwka( krosik) ,o to sie nie dba i tego sie nigdy nie myje nawet"
--
Big

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

Nie chce zakladac nowego watka, wiec jeszcze dopytam w tym.

Czy to prawda ze LC4 620 pokrywe zaworowa i pompe wody zaklada sie silikonie, a nie uszczelkach?

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 14 Maj, 10:02, de Fresz <defr...@NOSPAMgazeta.pl> wrote:
Nie chce zakladac nowego watka, wiec jeszcze dopytam w tym.

Czy to prawda ze LC4 620 pokrywe zaworowa i pompe wody zaklada sie
silikonie, a nie uszczelkach?

Nie pamietam. Silnik LC4 kroiem prawie rok temu.

Ale jakie ma to znaczenie ? DR -y sa bez uszczelek i jest super.
--
Big

de Fresz defresz@NOSPAM.gazeta.pl

robertbig <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa(a):

Ale jakie ma to znaczenie ?

Nie wiem. Ale wole sie upewnic, czy to przypadkiem nie slady rzezbiarstwa artystycznego.

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

cieply maj5452WYTNIJTO@poczta.onet.pl

Czy to prawda ze LC4 620 pokrywe zaworowa i pompe wody zaklada sie
silikonie, a nie uszczelkach?

co do pokrywy na 100% prawda, pompy nie sparwdzalem;)

cieply
KTM duke lc4

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

de Fresz defresz@NOSPAM.gazeta.pl

Bandziorno

Mam jeszcze takie pytanko - czy ktos wie czym dokladnie charakteryzuje sie wersja KTM LC4 620 RD?
Ma inna lampe i malowanie, a z praktycznych rzeczy? Za cholere nie moge nic sensownego znalezc
przez Gugla :-/

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

--

On 18 Maj, 11:53, "de Fresz" <defr...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
[...]

GS 400- 620 RD to starsze oznczenie SC.
Choc kiedys miaem Competiona 95. Rzadka wersje psportow i chyba
tez by oznaczany RD ???
SC  poznasz gwnie po osprzcie ,zawiasach, alu ramie i niskiej
kanapie z tyu. Zapinanej na 1-szybkozczk , szybka-rubk ?
take po panelach bocznych chodnicy . Otwory nia sa "migdaowe"
tylko . kanciaste.
Cho wiele KTM z lat 90 tych to mixy rznych modeli....
Jedni sobie zmieniali na soft, inni na bardziej hard.
-
Big

> [...]

robertbig <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa(a):

> Mam jeszcze takie pytanko - czy ktos wie czym dokladnie charakteryzuje si=

Choc kiedys mia=B3em Competiona 95. Rzadka wersje p=F3=B3sportow=B1 i chyba
tez by=B3 oznaczany RD ???
SC  poznasz g=B3=F3wnie po osprz=EAcie ,zawiasach, alu ramie i niskiej
kanapie z ty=B3u. Zapinanej na 1-szybkoz=B3=B1czk=EA , szybka-=B6rubk=EA ?
tak=BFe po panelach bocznych ch=B3odnicy . Otwory nia sa "migda=B3owe"
tylko . kanciaste.

Kurde, nic sie nie kleji - to wg sprzedajacego jest model RD:

http://moto.allegro.pl/item193281460_piekny_ktm_620_lc4.html

Tylko podwojny obieg oleju i podnozki pasazera jakos nie pasuja do modelu wyczynowego. Grrr.

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

--

On 18 Maj, 13:19, "de Fresz" <defr...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

http://moto.allegro.pl/item193281460_piekny_ktm_620_lc4.html

Tylko podwojny obieg oleju i podnozki pasazera jakos nie pasuja do modelu wyczynowego. Grrr.

Bierz ten motor. To " normalny" 96 rok 50 PS,  w orginalnym malowaniu
i wygladzie ( bardzo adna wersja zreszta ).
Cena moze srednia , ale cos utrgujesz . Oby stan by OK.
--
Big

lukas22 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_wp.pl

robertbignapisal

[...]

Witam wszystkich serdecznie. Potrzebuj porady, mam ktm gs 620 rd 97r. Moto bardzo ciko si odpala, na wolnych ganie, dziaa tylko na wysokich. Na pycha pali normalnie. Jak zpuszczam z gazu to moto gwatownie chamuje.Jak stoi i zwikszam mu obroty to lampa pali mocniej. Jak zmniejszam obroty to lampa przygasa, a moto w kocu ganie. Czy to modu, czy moe co w ganiku. Jest to wersja bez aku. A i czy powinien mie czujnik temp. cieczy. Diody od kierunkw na zegarze. Dlamnie to troch dziwne bez aku.Pozdrawiam. A to mj adres- #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Karambol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> [...]
czy moe co w ganiku. Jest to wersja bez aku. A i czy powinien mie
czujnik temp. cieczy. Diody od kierunkw na zegarze. Dlamnie to troch

Kazdy na poczatku ma wrazenie ze bardzo ciezlo sie odpala. Jak pali na pych
to i z kopa pali.

-sprawdz iskre,
-oproznij komore plywakowa,
-podkrec srube wolnych obrotow,

Lampy przygasaja bo LC4 bez aku ma magneto - ktore dziala jak dynamo w
rowerze, czyli jak kreci sie wolniej to produkuje mniej pradu i lapy
przygasaja - to normalne.

Czujnik tem. cieczy jest - zapala sie bardzo rzadko - musial bys dlugo
palowac na niskich biegach - np cwiczac kolka w piachu.
Diody kierunkow tez ma, ale dzialaja oczywioscie tylko kiedy dziala
magneto - czyli tylko kiedy silnik pracuje i produkuje prad.

Karambol
KTM LC4 EGS-E 620
http://www.youtube.com/profile?user=MarcinKabat

rychooo rysiek24@NOSPAM.gazeta.pl

jak masz gaznik Delltroro to nic dziwnego, 90% uzytkownikow ma z nim podobne
klopoty. Jedyna rada wtedy to zmiana gaznika na Japonski Mikuni albo Keihin
ale z tego co slysze montuja tez Binga.

--

Uytkownik "rychooo" <rysiek24@NOSPAM.gazeta.pl> napisa w wiadomoci
[...]

To sa jakies stereotypy, powielane plotki..
Kazdy LC4 z jakim mialem doczynienia mial Dell'Orto PHM 40 SD. Moj obecny
tez go ma.
Motocykl pracuje jak zegarek, malo pali.
Ostatanio mialem taki problem, ze nie moglem wyregolowac niskich obrotow -
byly za niskie i mi gasl.

Rozebralem gaznik, przyczyna okazaly sie dwie zabrudzone (przytkane) dysze,
przedmuchanie ich i wyczyszczenie gaznika zlikwidowaly problem. Pierwszy raz
mi sie to zdazylo. Na 95% przytkaly sie fragmentami starego juz bardzo
filtra pow.
Takze samo z siebie nic sie nie dzieje.

[...]

rychooo pisze:
jak masz gaznik Delltroro

Jaki ? Jaja sobie robisz ?

Harley Davidson FXR-Custom Evolution
GSX Big Block 65 cui (666 Products)

rychoo rysiek24@NOSPAM.gazeta.pl

sorki mialo byc dokladnie Dell'Orto PHM 40 SD ( potocznie zwany delltoro) -
wloski wynalazek montowany w husce i husabergu no i w LC4 - straszliwie
kaprysny i zyjacy wlasnym zyciem gaznik.

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Hipcio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

jak masz gaznik Delltroro to nic dziwnego, 90% uzytkownikow ma z nim
podobne

nie ma co zwalac na gaznik. ja mam dellorto i mi normalnie odpala!

na górę