Przekaznik rozrusznika

Tmek T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam

Pytanie z praktyki.

Potrzebuje przekaznik na ok 120A 12V.
Przekaznik rozusznka z moto, ten w ksztalcie puszki z bezpiecznikiem da rade. Ale zazwyczaj pracuje on gora kilka sekund.

Zapotrzebowanie mam na kilka minut w stanie zwartym. Da taki rade?
Bezpiecznik uzwojenia w takm przekazniku to zwykle 20, 30A. Juz przy 10A plynacym przez cewke w drut idzie 120W...

Wiec mam obawy czy to sie moze do takich rzezy nadawac. Sluszne?

pozdro
Tmek

sasza7 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu pitek, 21 grudnia 2012 23:45:45 UTC+1 uytkownik Tmek napisa:
[...]

Jest kilka problemw, po pierwsze przekanik najbardziej dostaje w dup podczas rozczania i zaczania obwodw, bo przeskakuje wtedy iskra ktra wypala materia lub spawa styki. Drugi problem to sam przepyw takiego prdu przez przekanik, na 100% nie wydziela on 120W. Aczkolwiek w rodku prd przewodzony jest przez relatywnie cienk miedzian blaszk ktra nie jest przystosowana do takich prdw i najpewniej ulegnie przepaleniu (tak wtedy wanie wydzieli si na niej jakie 120W). Przyjrzyj si jak wyglda przekanik do takich prdw: http://www.e-polimet.com.pl/index.php/product/8646 jest ogromny i ma wielkie blachy do przyczenia. Stycznik przy rozruszniku (ten na rozruszniku z przykrcanymi stykami) powinien wytrzyma, te mae wygldajce jak czarne pudeeczko ze stykami na 100% ulegn zniszczeniu.
Pozdrawiam
sasza

Tmek T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "sasza7" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:01ac4a0b-f1e2-4294-8707-f4ccd6aaa566googlegroups.com...
[...]

Mialem na mysli prad pobierany przez cewke wciagajacy kotwe. Przy przekaznikach rozrusznika w japoncach jest bezpiecznik cewki i ma on czesto 30A. Przyjmujac 1/3 tego przy normalenj pracy wyszlo mi te 120W dla samego elektromagnesu.
http://www.p-wholesale.com/upimg/9/439a2/motorcycle-starter-relay-dq-j012-911.jpg

Aczkolwiek w rodku prd przewodzony jest przez relatywnie cienk miedzian blaszk ktra nie jest przystosowana do takich prdw i najpewniej ulegnie przepaleniu (tak wtedy wanie wydzieli si na niej jakie 120W).

Te od rozrusznika maja w srodku kotwe i dwie sruby miedzane ktorona laczy. I sa gdzies na 150A.
http://www.southbayriders.com/forums/attachment.php?attachmentid=325970&d=1280617782

[...]

Mowa byla o pradowym rozrusznika.
Po poszukiwaniach w sieci wiem ze jest on jedynie do chwilowej pracy i wlaczony dluzej albo sie spali albo sie spali wnet.

Watek nizej otrzymalem calkiem ladny trop, spelaniajacy wymagania i warunek "tani i dobry"

pozdro
Tmek

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Tmek <T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Po poszukiwaniach w sieci wiem ze jest on jedynie do chwilowej pracy i
wlaczony dluzej albo sie spali albo sie spali wnet.

A moe wczy go na penym napiciu, a potem obniy napicie tak, eby
pyn tylko duo niszy prd podtrzymania?

http://motogof.tumblr.com/

Tmek T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Adam Wysocki" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:gof.prm.1356343681news.chmurka.net...
Tmek <T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

Za duzo zachodu kiedy za 10zl+przesylka jest juz cos gotowego i dzialajacego.

pzdr

morghul #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=przeka%C5%BAnik%2012v&cleanParameters=1#search=przeka%C5%BAnik+12v&s_field=accuracy&s_order=DESC&id_category=40&visible_params=938%2C2%2C914%2C693%2C925%2C936%2C916%2C915&used_params=938%3A24626%3B

Maj na stanie.

--

morghul

Uytkownik "Tmek" <T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:50d4e695$0$1219$65785112news.neostrada.pl...

Uytkownik "morghul" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:kb84ou$d9p$1node2.news.atman.pl...
[...]

O, dzieki. Tam nie patrzylem. Cena mniejsza niz uzywki samochodowe na allegro.

pzdr

morghul #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

O, dzieki. Tam nie patrzylem. Cena mniejsza niz uzywki samochodowe na
allegro.

pzdr

Na zdrowie :)

--

morghul

__Maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Fri, 21 Dec 2012 23:45:45 +0100 "Tmek" <T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa:

Potrzebuje przekaznik na ok 120A 12V.

SPK-400 z lokomotywy da rad tylko musisz sprone powietrze mie ;-))

A tak na powanie to moe by rozway zrobienie tego na
pprzewodnikach zamiast na przekaniku/styczniku? IGBT albo tyrystory
mogyby zaatwi spraw i nie musiaby si martwi o wypalajce si
styki.

Zapotrzebowanie mam na kilka minut w stanie zwartym. Da taki rade?
Bezpiecznik uzwojenia w takm przekazniku to zwykle 20, 30A. Juz przy 10A
plynacym przez cewke w drut idzie 120W...

Wanie dlatego due styczniki (tak jak ten wspomniany przeze mnie)
maj napd pneumatyczny - na elektromagnes to ju po prostu za duo, a
may siowniczek pneumatyczny zaatwia spraw atwo, szybko i
przyjemnie. Niewielki elektromagnes otwiera tylko zawr pneumatyczny.

Do czego Ci to potrzebne tak w ogle? Jeeli nie do motocykla to moe
faktycznie atwiej bdzie to powietrzem robi?

na górę