Prawo jazdy B + A - kwestia punktow karnych

Seba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam.
Wczoraj przy okazji spotu peemesowego sie zastanawialismy jak to w
koncu jest z tymi punktami karnymi w takiej oto sytuacji: - mam
prawo jazdy kat. B od kilkunastu lat - zdaje sobie egzaminy na
kat. A - wywijam w ciagu roku od zdania tego egzaminu wykroczen na
np. 23 punkty

Co w takiej sytuacji?
Zmienia sie ilosc punktow potrzebnych do skierwania mnie na
ponowny egzamin (24 vide 21)? Czy jest jeszcze lepiej i kaza mi
zrobic caly kurs jak to jest bodaj w przypadku "nowicjuszy"
(majacych prawo jazdy krocej anizeli rok czasu). A moze nadal moj
limit to 24?

Wie ktos jak to jest?

PS. Puscilem crossposta na precle.

PS2. To hipotetyczna sytuacja - nie mam aktualnie 'problemow' z
iloscia punktow. :)

PS3. A moze w tej sytuacji mamy bonus - 24 punkty jak jade autem i
21 punktow jak mnie trafia jadacego motocyklem, co daje razem 45
pkt a to juz jest komfortowy wystarczajacy limit ;-).

Sebastian S.

Skiraz alias Pablo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Co w takiej sytuacji?
Zmienia sie ilosc punktow potrzebnych do skierwania mnie na
ponowny egzamin (24 vide 21)?
z PoRD:

Art. 140. 1. Decyzj o cofniciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym wydaje starosta w razie: 3) przekroczenia, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktw za naruszenie przepisw ruchu drogowego; decyzja o cofniciu uprawnienia wydawana jest na wniosek komendanta wojewdzkiego Policji;

Czyli masz limit 24 punktw

Skiraz

Owi KamilG#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 29 Lut, 10:02, Skiraz alias Pablo <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> [...]

> naruszenie przepisw ruchu drogowego; decyzja o cofniciu uprawnienia wydawana jest na wniosek

ja przepraszam a czy przypadkiem tam nie jest napisane PO RAZ
PIERWSZY? - w takim wypadku nadal ma 20

> [...]

Czyli masz limit 24 punktw

Skiraz

ja przepraszam a czy przypadkiem tam nie jest napisane PO RAZ

Art. 140. 1. Decyzje o cofnieciu uprawnienia do kierowania
pojazdem silnikowym wydaje starosta w razie:
3) przekroczenia, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz
pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punkt w za naruszenie przepis w
ruchu drogowego; decyzja o cofnieciu uprawnienia wydawana jest
na wniosek komendanta wojew dzkiego Policji;

Dzieki - i wszytsko jasne.

Sebastian S.

na górę