Pomoc w wyborze, Hornet vc FZ6

Rufous #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam,

chce kupic golasa 600. Patrze, czytam, przymierzam sie (trwa to juz pare
miesiecy :). W kazdym razie wiem, ze na placu boju zostaje tylko Honda
Hornet (model po 2003) i Yamaha FZ6 (model po 2004). Czytalem porownania
tych motocykli, ale nie znalazlem tam istotnych dla mnie kwestii. Moto
bedzie uzywane glownie w miescie, ale czasami tez milo bedzie poleciec w
traske (do max 400, 500 km) w cieplejsze miesiace, z plecaczkiem oczywiscie
:). Wyjazdow na taka traske zdarza sie ok 4-8/rok... W zwiazku z tym, co
mnie interesuje w motocyklu:
- mozliwosc zamontowania kufrow...wiadomo jak sie kobiety pakuja, czyli
ktory bardziej pojemny :). Do tego dochodzi jeszcze stabilnosc takiego moto
z kuframi, czy nie myszkuje i jak sie to prowadzi...
- wygodne siedzenie dla pasazera, zeby nie robic przerwy co 50 km,
widzailem, ze w fz6 jest wieksze to siedzenie...
- jak sprawnie dziala owiewka (szyba) mocowana na lampe, w ktorej maszynie
bardziej spelnia swoja role?

To chyba wszystko co mnie meczy, w roku przebieg ok 5-10 tys km, glownie po
miescie. Chodzi mi o motocykl, na ktorym z przyjemnoscia bedzie mozna
polykac km i zakrety :). Musi to byc naked, bo jeszcze jestem na tym etapie
:). Jezeli chodzi o mnie, to totalnie sie zakochalem w hornecie. fz6 brakuje
temperamentu z wygladu...po prostu nie powala mnie na kolana, co innego
honda :). Czy hornet sprawdzi sie w wyzej wymienionych kwestiach?

Z gory wielkie dzieki za pomoc, juz nie wiem do kogo mam sie zwrocic...jak
nie Wy to wrozka mi zostanie ;)

Planuje kupic moto na przelomie stycznie/lutego...dobry toto pomysl?

Pozdrawiam!

-- -- -- -- -- -
Rafal Pyzel
e-mai: rufous (rolmops) wp (kropa) pl
www: http://www.rufous.prv.pl

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Rufous wrote:
chce kupic golasa 600. Patrze, czytam, przymierzam sie (trwa to juz pare
miesiecy :). W kazdym razie wiem, ze na placu boju zostaje tylko Honda
Hornet (model po 2003) i Yamaha FZ6 (model po 2004).

Mog spyta dlaczego odpad Bandit?

- mozliwosc zamontowania kufrow...wiadomo jak sie kobiety pakuja, czyli
ktory bardziej pojemny :). Do tego dochodzi jeszcze stabilnosc takiego moto
z kuframi, czy nie myszkuje i jak sie to prowadzi...

Kufry to piku przy pasaerce imho.

[...]

Bez tej szybki jazda to absolutna masakra ale te i wietna zabawa.
Natomiast szybka nic nie pomoe w dugiej trasie - gowa bdzie nawala
a czowiek si czuje jakby go ko kopn.

Chodzi mi o motocykl, na ktorym z przyjemnoscia bedzie mozna
polykac km i zakrety :). Musi to byc naked, bo jeszcze jestem na tym etapie
:).

To znaczy, e to bdzie twj pierwszy motocykl? W takim razie fz6 i
hornet s dramatycznie za mocne a bandit za ciki. Polecabym w zamian
Kawasaki ER-5, Hond CB 500 lub Hond CBF600.

Jezeli chodzi o mnie, to totalnie sie zakochalem w hornecie. fz6 brakuje
temperamentu z wygladu...po prostu nie powala mnie na kolana, co innego
honda :). Czy hornet sprawdzi sie w wyzej wymienionych kwestiach?

Nie sdz aby lansiarski jednoosobowy sprzt mg si sprawdzi inaczej
ni przy jednoosobowym lansowaniu si.

Planuje kupic moto na przelomie stycznie/lutego...dobry toto pomysl?

Bardzo zy. Kupuj teraz/za miesic - maksymalne obniki. Oczywicie
jeli to nie jest twj pierwszy motocykl.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "fv" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

[...]

Ja mam horneta AD 2006 i zaraz po zaoeniu kufra pojawia mi sie shimma. Moto ma 12kkm przebiegu, nwki opony i wszystko inne jest w stanie idealnym. Po prostu ten typ tak ma.

- wygodne siedzenie dla pasazera, zeby nie robic przerwy co 50 km,
widzailem, ze w fz6 jest wieksze to siedzenie...

Moja ona na siedzenie nie narzeka ale nie jechaem z ni w zadn tras. Jedynie miasto.

[...]

Ja zamontowaem szybk givi przeznaczona do tego wlnie modelu i jest spoko. Najdusz tras jak zrobiem to 560km na raz i szyja wogle mnie nie bolaa, cho staraem si trzyma 160kmh.

[...]

CB 500 z pasaerk, albo ER5. Dobry dowcip.....

[...]

To fakt. Hornet to jednoosobowa maszyna do miejskiego lansu.
Fazer jest troch wiekszy i bdzie raczej wygodniejszy do latania na dusze trasy, zwaszcza z plecaczkiem.

Planuje kupic moto na przelomie stycznie/lutego...dobry toto pomysl?

W styczniu ceny zaczynaj i do gry. cho z drugiej strony tak duego spadku cen jak w tym roku to jeszcze nigdy nie byo. np. nowy hornet na pocztku tego roku kosztowa 29800 a obecnie 26000. Trudno mi powiedzie czy w styczniu bdzie taniej czy droej ni teraz/za miesic.

Co do hornetw to szukaj 2004 bo to nowszy model z elektronicznym licznikiem i przednim zawiasem upside-down co fajnie wyglda...

Wojtek

Ruda_Zaba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 29 Wrz, 12:12, "Alti" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Fazer jest troch wiekszy i bdzie raczej wygodniejszy do latania na dusze
trasy, zwaszcza z plecaczkiem.

ROTFL. Powtorze sie:
Pozycja i siodlo w FZ daja o sobie znac dla pasazera juz od jakiegos
200km. Jazda w dluzsze trasy absolutnie nie nalezy do przyjemnosci.
Dodatkowo u nas - kierowca 185cm, ja 170cm daja (a raczej dawaly,
teraz po zmianie kasku walimjeuto) znac o sobie zawirowania tworzace
sie na ramieniu kierownika.
I jeszcze jedno - kierowca musi byc przygotowany na trzymanie ciezaru
swojego i plecaka w czasie hamowania - o bak zupelnie nie da rady sie
zaprzec.

Osobiscie z pozycji plecaka trase 300-400 km wolalabym zrobic na
megafantastyczniewygodnej cb500 niz na frezarce ;)

pzdr
--
Ruda aka Ruda_Zaba
Nie jestem baba, jestem ufoludkiem.

Ever #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2008-09-29, fv <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Rufous wrote:
[...]

Bo w porownaniu do Fazerka albo Horneta jest brzydki?:)
Do tego jest sporo ciszy od np. Fazerka, a to na miasto
bardzo wane.
Akurat te jestem w trakcie zastanawiania si co nastpne i mam
dokadnie takie same warunki jak przedpiszca.
Z tym, e ze wzgldu na turystyk na pewno wersja z owiewkami w moim
przypadku wchodzi w gre.

--
Ever

Alti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Ever" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:slrnge1d6h.ajj.pawelpodspodem.art.pl...
On 2008-09-29, fv <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Rufous wrote:
[...]

Bo ma mniej mocy?

Wojtek

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ever wrote:
On 2008-09-29, fv <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Rufous wrote:
[...]

Nie znasz si ;P No dobra, goy fz6 rzeczywicie piknie wyglda..

Do tego jest sporo ciszy od np. Fazerka, a to na miasto
bardzo wane.

Te tak mwiem, puki si nim nie przejechaem. Teraz wywijam w korku
bardzo piknie i ciesz si genialnym balansem. Przykadowo znacznie
atwiej nim zawrci bez podpierania si nog (przynajmniej mi atwiej,
moe to silnik albo co).

Z tym, e ze wzgldu na turystyk na pewno wersja z owiewkami w moim
przypadku wchodzi w gre.

No to popatrz na GSX 650F ;-) Jak za sabe to B12.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Rufous #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Rufous wrote:
[...]

IMHO jest brzydki...strasznie masywny sie wydaje (ciezki jest), a ja mam
tylko 175 cm wzrostu :)...podobaja mi sie wydechy wkomponowane w zadupek,
nie lubie jak sa za bardzo eksponowane...za pare lat planuje kupic
cruisera...wtedy bede swiecil wydechami :). Zreszta, dosiadalem bandita i
nie poczulem wiekszej frajdy z tego...ot, tak mam :)

To znaczy, e to bdzie twj pierwszy motocykl? W takim razie fz6 i
hornet s dramatycznie za mocne a bandit za ciki. Polecabym w zamian
Kawasaki ER-5, Hond CB 500 lub Hond CBF600.

CBF600 ma tylko 20 koni mniej...fajnie sie smigalo, ale wyglad troche ujmuje
(znowu ten wydech :)... Zreszta, jak bede sie malo pewnie czul to
zdlawie...juz nawet patrzylem jak :).

[...]

Hm...musze wysuplac jakies 18 tys (14-15 motocykl, reszta ciuchy
dokupic)...stad dopiero bede mogl to zrobic najwczesniej za jakies 3-4
miesiace...

Pozdrawiam!

--
-- -- -- -- -- -

Rufous wrote:
[...]

Fakt, jest bardzo ciki. To ma jednak swoje zalety.

podobaja mi sie wydechy wkomponowane w zadupek,
nie lubie jak sa za bardzo eksponowane...

Latem w miecie oraz w trasie z pasaerem, nie bd ju takie
atrakcyjne. Postaraj si spojrze na motocykl nie z zewntrz ale z
pozycji kierowcy.

CBF600 ma tylko 20 koni mniej...fajnie sie smigalo, ale wyglad troche ujmuje
(znowu ten wydech :)...

Suchaj, jak chcesz fajny wydech to ja mam motocykl dla ciebie:
<http://www.maxmoto.co.uk/images/Aprilia Shiver.jpg>
Spjrz te jeszcze na Benelli Tre Naked

Zreszta, jak bede sie malo pewnie czul to
zdlawie...juz nawet patrzylem jak :).

Zdawienie to mdra rzecz. Oszczdza bardzo duo pienidzy i czasu.

Hm...musze wysuplac jakies 18 tys (14-15 motocykl, reszta ciuchy
dokupic)...stad dopiero bede mogl to zrobic najwczesniej za jakies 3-4
miesiace...

Czekaj, ty nie chcesz nwki z salonu? Yyy.. to hornet odpada cakowicie
- stary model nie zabiera bagarzu i pali kosmiczne iloci paliwa.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Rufous #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Rufous wrote:
[...]

Fajne :). Chociaz troche za bardzo futurystyczne ksztalty jak dla mnie
(dlatego tez fz6 nie powala mnie)...wole klasycznie ;)

Czekaj, ty nie chcesz nwki z salonu? Yyy.. to hornet odpada cakowicie
- stary model nie zabiera bagarzu i pali kosmiczne iloci paliwa.

Hm...dlaczego nie zabiera bagazu? (nie jest chyba tak zle,
http://www.tinyurl.pl?T3OHoSP9). Co do paliwa, zdaje sobie z tego
sprawe...juz sie z tym pogodzilem :). W kazdym razie fun z jazdy przycmi to
spalanie :). Mysle, ze bardziej szkoda poobijac moto z salonu niz z wtornego
rynku...chce najnowszy motocykl jaki znadje z modeli 2003-2006 i zmieszcze
sie w ustalonej kwocie.

Pozdrawiam!

-- -- -- -- -- -

Marek Borowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

fv wrote:
Rufous wrote:
[...]

Prosze Cie....,  Dla osoby o turystycznym podejsciu potrzebny jest w miare duzy motocykl (czytaj ciezki) i mocny (Obciazenie robi swoje).
Dwie osoby + bagaz tj. jakies 150 kg motocylk lekki to 200 a ciezki to 250 - razem 350 - 400 kg. Sadzisz ze te 10-15 % ma az takie znaczenie ?
IMO nie bardzo.

Planuje kupic moto na przelomie stycznie/lutego...dobry toto pomysl?

Bardzo zy. Kupuj teraz/za miesic - maksymalne obniki. Oczywicie
jeli to nie jest twj pierwszy motocykl.

Jesli piszesz o salonach to jestes w bledzie. W zeszlym roku ceny na jesieni spadly - fakt - ale na poczatku roku poziostaly bez zmian.
No tyle ze rocznik sie zmienil :-D. I pojawily sie upusty dla zeszlorocznych.

Pozdr

Marek

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marek Borowski wrote:
fv wrote:
Rufous wrote:
[...]

Ale kolega gwnie po miecie. Traski to tylko czasem i wida, e
praktyki jeszcze w tym duej nie ma, bo gwnie na wydech patrzy. To
znaczy si turystyczne podejcie czy raczej motocykl uniwersalny?

Jak si zaczyna jedzi, to podejcie mona mie dowolne - ycie
zweryfikuje. A na za mocnym motocyklu krzywd atwiej sobie zrobi ni
na za sabym.

Poza tym, mnie do turystyki GSX650 wystarcza, chocia cieki (240
zalany) a bardzo saby (~80KM). Dwa zote na zegarku z pasaerem i
kufrem imho wystarczy. A jak si umie, to nawet redukowa przy
wyprzedzaniu nie trzeba.

Dwie osoby + bagaz tj. jakies 150 kg motocylk lekki to 200 a ciezki to
250 - razem 350 - 400 kg. Sadzisz ze te 10-15 % ma az takie znaczenie ?
IMO nie bardzo.

No tak, ale w miecie bez bagau rnica midzy 60 a 100KM jest ju
konkretna, prawda?

[...]

Zeszoroczne to byy 3 i si sprzeday zanim ogoszenia w prasie
ktokolwiek zobaczy. Czsto jeszcze w listopadzie.

To o czym mwisz jest prawd, ale dla motocykli nieuniwersalnych i/albo
o duej pojemnoci. Jeszcze w maju bodaje bya Honda CBF1000 do
wyrwania w dobrej cenie. Ale np. Kawy ER-6 poszy jak ciepe bueczki; w
styczniu posza ostatnia (brzydki kolor i bez ABS).

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

CyberScyzor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

W sumie sam sobie odpowiedziales na to pytanie, nie ma co sluchac w
takim pzypadku innych. Kupisz FZ6 bo ktos ci wytlumaczy, ze costam i
bedziesz zalowac. Ja tak mialem z moim moto kupilem Bandita ale mialem
na niego faze i juz, po prostu najbardziej mi sie Bandit podobal i
koniec i argumenty merytoryczne raczej do mnie srednio przemawialy.
Oczywiscie jak chesz kupic R1 na pierwsze moto to troche argumentow
merytorycznych by ci sie przydalo. Ale to hornet.. oczywiscie znajda
sie tacy co powiedza, ze za mocne na pierwsze moto.. bo mocne.. ale
jak bedziesz mial do moto szacunek to dasz rade.. pierwszy moj
przejazd Banditem to bylo.. "O QRW..A...." ale moc... ale potega..
przegialem... juz nie zyje.. ale jakkos dalem rade jezdze trzeci sezon
i daje rade.. wciaz jezdze jak c.pa... ale jakos sie tym nie przejmuje
lubie jazde i tyle. I na Fazerze np. by mi sie tak nie podobalo.. Mam
Bandita bo chcialem miec Bandita ty chcesz miec Horneta wiec o czym tu
debatowac? ze o 10% ma wieksza mase? Albo o 3% mniejszy promien
skretu? To sa motocykle bardzo podobne, a jak tobie na poczatku uda
sie wykozystac 10% mozliwosci motocykla to juz bedzie niezle, to i tak
bedzie dla Ciebie POTWOR (mam taka nadzieje bo jak nie to sie czas na
glowe leczyc :P). Nie maja znaczenia na tym etapie niuane techniczne
jak juz sie naumiesz porzadnie na tym jezdzic to juz sam badziej
swiadomie cos sobie dobierzesz..a na razie.. Use Force Luke.. rob jak
czujesz.

--
CyberScyzor
Suzuki Bandit GSF 600 S