Pomiar kompresji - na cieplo czy zimno?

Subframe #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Hej,
moj sprzet bardzo slabo odpala na zimno.
Sugerujecie ze moze to byc wina nieszczelnych simeringow (Aprilia 2-suw
125).
Chce zmierzyc mu kompresje i tu mam pytanie.
1. Jak mierzyc na cieplo czy na zimno? (wg mnie lepiej na zimno, ale w SM
sugeruja na cieplo)
2. Jak rozroznic przyczyne spadku kompresji czy jest to tlok, czy simering?
Test olejowy (ze SM)?
3. Jaki spadek komprechy jest dopuszczalny. Rozne zrodla sugeuja ze
powinienem miec 12:1 lub 14:1. Ile to barow?

pozdr
Subframe
Reanimator odzyskanej z kradziezy Pegaso 125 ;)

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 27 Lut, 22:24, "Subframe" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Hej,
moj sprzet bardzo slabo odpala na zimno.
Sugerujecie ze moze to byc wina nieszczelnych simeringow (Aprilia 2-suw
125).

Jesli bya by to wina simeringw , to musiay by byc w dramatycznym
stanie.
Przyczyn moe byc wiele.
Sprawdz zawr. Czy dobry
I filtr i krciec . Jak  brudne i zpiaszczone. To bierz sie za remont
kapitalny.
A moe to gaznik.Moe zapon.
Jak z osiagami ?
Takie porady na odlegoc to wrnie z fusw. A nikt ci tu nie napisze
ksizki o naprawach silnikw 2T.

Chce zmierzyc mu kompresje i tu mam pytanie.
1. Jak mierzyc na cieplo czy na zimno? (wg mnie lepiej na zimno, ale w SM
sugeruja na cieplo)

Mierzy sie na rozgrzanym silniku.
Ale mozna i na zimnym po to by stwierdzic jaka jest rznica.

2. Jak rozroznic przyczyne spadku kompresji czy jest to tlok, czy simering?
Test olejowy (ze SM)?
Jak simering , to zajrzyj pod dekiel. Bedzie widac ,e wypluwa troche.
Jak tok to olej powinien troche podnie komp.

3. Jaki spadek komprechy jest dopuszczalny. Rozne zrodla sugeuja ze
powinienem miec 12:1 lub 14:1. Ile to barow?

12:1 to jest stopien sprnia.
A kompresja to co innego. Powinna byc w granicach 12.
8  i ponizej to zgon
-- -
Big

Subframe #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Sprawdze. dzieki za rade.
pozdr
Subframe.

Kizior #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

3. Jaki spadek komprechy jest dopuszczalny. Rozne zrodla sugeuja ze
powinienem miec 12:1 lub 14:1. Ile to barow?

**
Kompresja wychodzi zawsze wieksza niz konstrukcyjny stopien sprezania,
sprawdza sie na cieplym silniku przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Powyzej 8 jest jeszcze do przyjecia.
--
Kizior

ARO #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Subframe" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w:

1. Jak mierzyc na cieplo czy na zimno? (wg mnie lepiej na zimno, ale w SM sugeruja na cieplo)

Tak jak sugeruje serwiswka :) Zazwyczaj mowi sie o rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy.

2. Jak rozroznic przyczyne spadku kompresji czy jest to tlok, czy simering? Test olejowy (ze SM)?

Test olejowy pozwala na sprawdzenie gdzie puszcza komprecha - czy na piercieniach czy na zaworach. Simering? Jaki simering? Ten co uszczelnia czopy wau? To nie ma znaczenia, bo mierzysz cinienie nad tokiem.

3. Jaki spadek komprechy jest dopuszczalny.

Tyle ile wskazuje producent danego motocykla/silnika lub tyle ile napisali w serwiswce.

Rozne zrodla sugeuja ze powinienem miec 12:1 lub 14:1. Ile to barow?

To nie jest cinienie sprania, lecz stopie sprania czyli stosunek pojemnoci cylindra do pojemnoci komory spalania. W praktyce oznacza to ile razy zmniejsza si pojemno nad tokiem, gdy tok z DMP* przesunie si do GMP**.

DMP - dolny martwy punkt, lub dolne martwe pooenie,
GMP - grny martwy punkt, lub grne martwe pooenie.

pozdro

--
ARO
FJ1200

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 28 Lut, 12:57, "ARO" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> [...]

piercieniach czy na zaworach. Simering? Jaki simering? Ten co uszczelnia
czopy wau? To nie ma znaczenia, bo mierzysz cinienie nad tokiem.

Tak sie akurat skada ,e w 2T to co dzieje sie pod tokiem ma spore
znaczenie. Zwaszcza jesli ozyska walniete,  to i simeringi  tez
puszczaja.
A w przypadku zastosowania zaworu membranowego lub innego. Ma nawet
ogromne, ogromne , znaczenie.
--
Big

Subframe #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Dlaczego ogromne?
Czy zawor membranowy ma jakis wplyw na latwosc rozruchu zimnego silnika?
Kiedys czytalem ze ma on za zadanie poprawic moment obrotowy na niskich i
srednich obrotach i gdy jest uszkodzony to silnik  nierowno pracuje.
Jak go sprawdzic? Jezeli listki membrany szczelnie przylegaja do zaworu to
znaczy ze jest ok?

pozdrawiam
Subframe

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 28 Lut, 20:33, "Subframe" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> [...]

srednich obrotach i gdy jest uszkodzony to silnik  nierowno pracuje.
Jak go sprawdzic? Jezeli listki membrany szczelnie przylegaja do zaworu to

A wiesz co to jest spranie wstepne, fazy rozrzdu, rozrzd tokiem i
takie tam bzdury....
I jak wogle dziaa silnik 2T ,a tym bardziej nowoczesny 2T.
Zadziwia mnie to ,e nie posiadajc adnej technicznej elementarnej
wiedzy bierzesz si za naprawy silnikw.
I to tak nowoczesnych.
Mylisz zawr mocy z zaworem dolotowym.
Moe jeszcze dyfuzor  , to samo co komora kompensacyjna ?
A syszaes o rezonansie ?
Oddaj to komus do naprawy bo rozwalisz w drobiazgi ten silnik.
I nie bedzie z tego nic.
-- -
Big

Subframe #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Hej, troche poplynales z tym wywodem.. ;)
Wiem tyle co wyczytam ze Swiata Motocykli ;) Nie myle zaworow mocy (ten juz naprawilem) z dolotowym, ani faz rozrzadu 2T. Moja wiedza o 2T konczy sie na szczytwoych osiagnieciach NRD w postaci ETZ (a tam nie bylo "zaworow" :).

A problem jest w tym ze musze mojego staruszka po przejsciach uruchomic co juz sie 2 razy udalo niestety z wielkim trudem, coby nim pojechac do mechanika oddalnego o ponad 20 kilometrow.

Niemniej zawor membranowy jest dla mnie zagadka, gdyz wydaje sie ze powinien utrudniac przeplyw mieszanki. W dodatku nie ma zadnej regulacji. Chyba ze dziala w ten sposob ze otwiera sie dopiero wtedy gdy   wytworzy sie odpowiednie podcisnienie w komorze korbowej, ktore powoduje ze zawor sie otwiera i zaciaga wieksza dawke mieszanki niz w wersji bez zaworu. ALe jaki to ma wplyw na prace silnkia?

Gdybys jednak mogl naswietlic jakie jest zadanie zaworu membranowego i jak poznac jego niedomagania to byloby super.

pozdr
Subframe

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 28 Lut, 23:59, Subframe <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

Ma on b.prosta robote. Nie pozwala aby zassana do komory korbowej
mieszanka cofna sie z powrotem do gaznika. Gdy tok wykonuje suw
sprania.
Zwieksza sie w ten sposb stopien napenienia cylindra.

Otwiera sie samoczynnie. Pod wpywem strumienia mieszanki. I po
zamknieciu musi byc b.szczelny.
Tzn. patrzc pod ostre swiato. Wszystko musi super przylegac , bez
najmiejszych szczelin. O uszkodzeniach mechanicznych typu
deformacje ,peknicia membrany , lub korpusu, to sie nie trzeba
rozpisywa chyba. Ma byc cacy.

Ale ja  tego co tu powoli sie wyania widze raczej zgon silnika.Tzn.
do remontu.
Ale to wrzenie z fusw jednak...
-- -
Big

Subframe #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ale ja  tego co tu powoli sie wyania widze raczej zgon silnika.Tzn.
do remontu.
Ale to wrzenie z fusw jednak...
-- -

Silnik jest dopiero jakies 3 tys. po generlace. Jednak 2 tysiaki przejechali na nim zlodzieje :( po czym wykrecili solenoid od zaworu, iskrownik i magneto + pare innych czesci. Nie wykluczam ze byl zatarty. No i bylo to 3,5 roku temu. W miedzyczasie stal rok na parkingu policyjnym w najwieksze upaly i mrozy (zeszla zima). !@#~~!!!
W nastepnym tygodniu zrobie mu dokladna diagnoze. Dobrze ze udalo sie go uruchomic i przejechac. Moc niby ma. ;)

Co do zlodziei to grunt ze typasy juz siedza :). A takie baranki byli na sprawie, no chlopcy do rany przyloz. Przed sprawa siedzialem z paserami na korytarzu i bylem przekonany ze to ofiary a nie sprawcy.

Dzieki Big za rady, z tego co piszesz wyglada ze jestes klasa fachowiec, co w swiatku motocyklowym jest zadkoscia. Kto dawal sprzeta do serwisu to wie.

pozdr
Subframe

robertbig #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

No dziaaj . Powodzenia !
--
Big

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Nie boj nic, bedzie dobrze:)

regulacji. Chyba ze dziala w ten sposob ze otwiera sie dopiero wtedy gdy
wytworzy sie odpowiednie podcisnienie w komorze korbowej,

No mniej wiecej:) Z grubsza to on ma zapobiegac cofaniu mieszanki do
ukladu ssacego. Zajrzyj do Wikipedii, tak mi swita ze tam jest
animacyjka, jak dziala taki dwusuwik:)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

ARO #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "robertbig" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa :

Tak sie akurat skada ,e w 2T to co dzieje sie
pod tokiem ma spore znaczenie.

wszystko ok, tylko ten "2-suw" umkn mojej uwadze O_o, a pisalem w odniesieniu do 4T

pzdr

--
ARO
FJ1200