Pekajace ramy w zx-9r

Radosław Pytlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam czy ktos z Was wie gdzie w ktorym miejscu dokladniej te ramy pekaja?
bo ja ogladnalem swoja swiezo nabyta zx-9r '00 i nigdzie nic podejzanego nie
widze. Jak poznac czy byla gdzies spawana ?

aeRo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Hmm, nie wiem jak to jest w 9-tkach, ale w mojej 6-tce kiedys pekla w
okolicach glowki ramy. Byl to model G - taka wada fabryczna. Spawanie
nic nie dalo, po pewnym czasie pekla w tym samym miejscu. Generalnie
najlepiej przed zakupem motocykla rozebrac owiewki. Wszelkie malowanie,
polerowanie i tego typu zabiegi powinny zwrocic Twoja uwage.

Pozdroooo

Radosław Pytlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

A pekla dokladniej w jakim miejscu przy tej lowce ? lewa strona / prawa/ dol
czy gora? ja ogadajac swoja rame w tych okolicach nic nie zauwazylem, jest
cala jednolitego koloru i posiada jeszcze oryginalne naklejki wiec w calosci
napewno nikt jej nie przemalowal

aeRo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

U mnie pekla na prawej podluznicy, ale bywa roznie.

Dla pomocy tekst traktujcy m.in. o tym: [M nr2/2004] - dot. Zx6

"[...] Druga z wymienionych wad objawia si niespodziewanym (na
szcie powolnym) pkaniem ramy, i to nie bdcym skutkiem wypadku
czy przewrotnki, ale powstaym w warunkach normalnej drogowej jazdy.
[...] Ram naley bedzwzgldnie sprawdzi przed zakupem uywanego
ZX-6R. [...] Ze wzgldu na brak funduszy si rzeczy musiaem
zrezygnowa z marze o wymianie ramy na now i zostaem zmuszony do
jej pospawania. Od tej pory traktowaem ju motocykl duo
agodniej, jednak nie przeszkodzio to ramie ponownie pkn w tym
samym miejscu. Tym razem naprawa polegaa n arozebraniu motocykla na
czci pierwsze, a napraw zaj si zakad specjalizujcy si
w spawaniu aluminium. Zleciem przy tym, aby wykonawca nie usuwa
spaww, tak aby nie osabia konstrukcji.  [...] Musz przy tym
doda, e pknicia pojawiaj si zawsze w tym samym miejscu,
najczciej na obu podunicach na raz, nie jest to jednak regu
- w moim motocyklu pknicie pojawio si tylko no lewej
podunicy. Ciekawostk jest tom e jak wynika z lektury
zagranicznych grup dyskusyjnych, Kawasaki wymienia ramy w tym modelu w
ramach gwarancji, nawet po jej upywie. Z moich informacji wynika, e
w naszym kraju nawet w okresie gwarancji byy z tym powane problemy.
Jaki rynek, taki importer."

Jesli nie jestes pewien co do swojej ramy - dla spokoju sumienia - zlec
ogledziny profesjonalistom. Jedno co moge Ci powiedziec, to to, ze
9-tek ta bolaczka nie dotknela - jeszcze nie spotkalem sie z przeciwna
opinia.

Pozdroooo, aeRo.
Kawa GPX'R '95 Dwukoowy Pocisk Midzygalaktyczny
Suzi GN400'81 Jednocylindrowy Glon

tango #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

  aeRo napisa:

[...]

Niestety dotknela i jak widze to raczej prawie wszystkie 9iatki,
ktore znam. Niezaleznie od sposobu jazdy itd.
Naszczescie zlikwidowanie tego nie jest sprawa trudna i tak jak
u mnie narazie jednorazowa. Dobre przygotowanie do spawania i
pospawanie zalatwia sprawe - mnie to zalatwil Magic(THX Magic) :)
Peka powoli i latwo to zlapac wczesnie na etapie rysy, potem jak
sie rozlezie moze byc klopot.
Pare zdjec masz na stronie www.tango.riders.pl w kategorii:
Raptor i inne...   - troche widac.

      tango
  zx9r niebieski
    Rembertow
     GG:2271

aeRo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

O prosze, warto wiedziec. Mam kilku znajomych na zx-9r, ale sie nie
skarzyli, ze rama peka.
A tak na margiesie w mojej 6-tce pekla tak samo, jak u Ciebie. Prawa
podluznica:
http://www.tango.riders.pl/wp-content/testphotos/Raptor/Resize%20of%20IMG_2596.JPG

Pozdroooo, aeRo.
Kawa GPX'R '95 Dwukoowy Pocisk Midzygalaktyczny
Suzi GN400'81 Jednocylindrowy Glon

Radosław Pytlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Az sie przed chwilka przespacerowalem do garazu, polookalem i nic takiego
nie widze, zadnej kreski, jeszcze jutro poodkrecam owiewki i zobacze
dokladniej. Obilo mi sie o uszy gdzies na jakies stronce ze ktos dzwonil do
serwisu i podobno od 2000 roku w gore rama jest juz wzmacniana w fabryce i
podobno w tych nie pekaja.

gildor gildor@NOSPAM.gazeta.pl

aeRo napisa(a):
[...]

oni nigdy si nie skar :)
dla porwnania z t Tangow dziewitk, tak wyglda moja :)
http://gildor.riders.pl/albums/motocykle/zx9r/pic017.jpg
dokadnie nad wlotem do airboxu z prawej strony. pewnie zbieg okolicznosci, co? ;-)
<http://www.tango.riders.pl/wp-content/testphotos/Raptor/Resize%20of%20IMG_2599.JPG>

--
- gildor
ZX9R'99 niebieeeeska, a nie zielona - WA

na górę