Olej samochodowy czy motocyklowy?

trex #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Hej, planuje wymiane oleju i zastanawiam sie jaka jest roznica
pomidzy olejem samochodowym a tym, przeznaczonym do motocykli? Jaka
jest roznica pomidzy np.: CASTROL POWER1 GPS 4T 10W40 a CASTROL
MAGNATEC BENZYNA SAE 10W40 - klasa lepkosci w sumie ta sama, kasa
tez...

Pzdr
trex

--
F650gs, Gdynia

Barnaba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 7 Mar, 22:34, trex <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

Hmmm.... Ja jako staly czytalec grupy precli wyznaje tylko...
"aksjomat preclowy o oleju" ktory brzmi: Tylko i Wylacznie Olej
Motocyklowy.

--
Pozdrawia,
Zmeczony Barnaba

de Fresz defresz@NOSPAMo2.pl

On 2010-03-08 01:22:16 +0100, Barnaba <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Hmmm.... Ja jako staly czytalec grupy precli wyznaje tylko...
"aksjomat preclowy o oleju" ktory brzmi: Tylko i Wylacznie Olej
Motocyklowy.

Albo nie do koca rozumiesz znaczenie sowa aksjomat, albo czytujemy rne grupy.

de Fresz

Barnaba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 8 Mar, 07:54, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:
On 2010-03-08 01:22:16 +0100, Barnaba <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

> [...]
> Motocyklowy.

Albo nie do koca rozumiesz znaczenie sowa aksjomat, albo czytujemy

Rozchodzi mnie sie o to, ze gdyby taki aksjomat pojawil sie w FAQ to
by byl spokoj. Troche zakrecilem. Wtedy mozna by skupic sie na
wazniejszych dyskusjach, np. co na pierwsze moto?

Pozdrawiam
de Fresz

--
Rowniez pozdrawiam,
Barnaba

On Sun, 7 Mar 2010 16:22:16 -0800 (PST), Barnaba
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Hmmm.... Ja jako staly czytalec grupy precli wyznaje tylko...
"aksjomat preclowy o oleju" ktory brzmi: Tylko i Wylacznie Olej
Motocyklowy.

myhyhyh

A jaki jest aksjomat w sprawie mineral vs (pol)syntetyk ?

DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego forma som wielcy!

Budyń #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Barnaba" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:3cbdedd8-8a0a-4764-9220-b5ea3b2066e5q15g2000yqj.googlegroups.com...
Tylko i Wylacznie Olej
Motocyklowy.

a ja syszaem e Bez Sensu Jest La Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe S Rwnie Dobre.

b.

RadoslawF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 2010-03-08 10:40, Uytkownik Budy napisa:

a ja syszaem e Bez Sensu Jest La Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe S Rwnie Dobre.

A do tego jaki preparat wyduajcy ycie silnika i zmniejszajcy
jego zuycie. Koniecznie na teflonie.   :-)

Budyń #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "RadoslawF" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:hn2hrh$mj8$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ano kazdy ma jaki przeduzacz poprawiajacy nastrj. Albo leje motocyklowy, albo specfiki. Ja nie jestem skonny do rnych depresji wiec nie laem :-)

b.

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-08 10:40:40 +0100, Budy <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Tylko i Wylacznie Olej Motocyklowy.

a ja syszaem e Bez Sensu Jest La Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe S Rwnie Dobre.

A jaka Twoim zdaniem jest rnica w cenach pomidzy dobrym samochodowym, a dobrym motocyklowym?

de Fresz

Budyń #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "de Fresz" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:hn2ilc$phk$1inews.gazeta.pl...
On 2010-03-08 10:40:40 +0100, Budy <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Tylko i Wylacznie Olej Motocyklowy.

a ja syszaem e Bez Sensu Jest La Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe S Rwnie Dobre.

A jaka Twoim zdaniem jest rnica w cenach pomidzy dobrym samochodowym, a dobrym motocyklowym?

Ale mnie zaye - nie wiem. Laem tani samochodowy.

b.

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-08 15:22:41 +0100, Budy <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

A jaka Twoim zdaniem jest rnica w cenach pomidzy dobrym samochodowym, a dobrym motocyklowym?

Ale mnie zaye - nie wiem. Laem tani samochodowy.

Jako z rok temu robiem sobie rozeznanie przy okazji wymiany - rnica pomidzy psyntetykiem Motula (Larss), a Mobilem1  (siaki Geant) to byo jakie 10 z na 4 litrach. Na niekorzy samochodowego. Oczywicie oba mona znale nieco taniej. Oczywicie mona zamiast Mobila wzi jakiego Lotosa czy Orlena, ale to bdzie jakie moe 20 z mniej na bace. Ale ja mam blisko do Larss... ;-)

de Fresz

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

trex pisze:
Hej, planuje wymiane oleju i zastanawiam sie jaka jest roznica
pomidzy olejem samochodowym a tym, przeznaczonym do motocykli?

Hmmm, rzuciem okiem do FAQ i faktycznie tego tematu tam nie ma - obiecuj uzupeni. Jest chtny do fachowego opisania tematu?

Rnice s ale nie wszystkie dyskwalifikuj oleje samochodowe. Czym silnik motocyklowy rni si od samochodowego (mwimy o czterosuwach). Silnik motocyklowy ma:
- mniejsz pojemno i gabaryty wszystkiego
- mniej wicej 2x wysze obroty
- mokre sprzgo (oprcz pewnych modeli Ducati i BMW - Twoje F650 ma mokre)
- do czsto chodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w samochodach praktycznie ju niespotykane)

Te cechy oznaczaj, e silniki motocyklowe s do mocno obciane cieplnie, czyli trzeba stosowa oleje dobrej klasy. Sprzgo pracujce w tym samym oleju co reszta silnika oznacza, e olej nie moe mie dodatkw "energy saving", czyli zwikszajcych polizg (np przez dodanie   drobin teflonu/PTFE), bo sprzgo zacznie si lizga - te dodatki lubi si zreszt osadza i odkada w kanaach olejowych sukcesywnie zmniejszajc ich przelot.
Co to oznacza w praktyce ? Dugi czas jedziem wycznie na "samochodowym" Mobil 1 i nie byo niespodzianek. Teraz jed na tym co oferuj w serwisie, bo serwisuj u kolegw do ktrych mam zaufanie i wiem e zaoferuj mi najlepsz relacj ceny do jakoci, co obejmowao np motocyklowe Valvoline. Nie uywam natomiast Castrola - za duo byo sycha o kopotach z nadmiernym zuyciem silnikw w samochodach.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

On 8 Mar, 09:26, Magic <maciejsajeckiCIA#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

Dochodzi jeszcze to, e w motocyklach smarowana jest te skrzynia
olejem ktry smaruje silnik, wic olej jest te mocno mielony przez
koa w skrzyni.
[...]
Ja dodam, e oleje ktre nie powinny powodowa problemw ze sprzgem
speniaj norm JASO MA.
[...]

Te si przerzuciem z Castrola na Motula, chocia niektre
autoryzowane serwisy lej Castrola.

--
Artur
ZZR 1200

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-08 10:14:52 +0100, AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Dochodzi jeszcze to, e w motocyklach smarowana jest te skrzynia
olejem ktry smaruje silnik, wic olej jest te mocno mielony przez
koa w skrzyni.

Koniecznie napisz co wicej na ten temat.

de Fresz

On 8 Mar, 10:26, de Fresz <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Koniecznie napisz co wicej na ten temat.

Chyba nie powiesz, e jest bez rnicy smarowanie skrzyni biegw a
silnika? W samochodzie do skrzyni te lejesz taki olej jak do silnika?

--
Artur
ZZR 1200

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-08 10:48:00 +0100, AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Koniecznie napisz co wicej na ten temat.

Chyba nie powiesz, e jest bez rnicy smarowanie skrzyni biegw a
silnika?

Jasne, bo kka zbate skrzyni "zmiel" olej bardziej ni np. waki i acuch rozrzdu... Pomijajc takie dorbiazgi, jak temp. pracy w skrzyni, a w bloku silnika.

W samochodzie do skrzyni te lejesz taki olej jak do silnika?

A Ty pewnie olej w skrzyni samochodu zmieniasz rwnie czsto, co silnikowy?

de Fresz

Mustafa Mustafa@Berdyczow.xx

Chyba nie powiesz, e jest bez rnicy smarowanie skrzyni biegw a
silnika? W samochodzie do skrzyni te lejesz taki olej jak do silnika?

nie chc Ci martwi, ale w samochodzie do skrzyni lejesz duo gorszy olej ni do silnika
(co nie znaczy taszy, bo marketingowcy potrafi mu wymyli gorsze warunki pracy :D )

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:hn3jh4$c33$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
nie chc Ci martwi, ale w samochodzie do skrzyni lejesz duo gorszy olej ni do silnika

Mozesz rozwinac temat. Bardzo mnie to zaciekawilo. Powaznie mowie.

--
pzdr:
Ivam

ps. W sumie jestem ciekaw co sie stanie, jak ktos, kto przeczyta to co napisales i Ci uwierzy i wleje do samochodowej skrzyni biegow olej silnikowy.

Budyń #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisa w wiadomoci news:hn3lab$ikl$1atlantis.news.neostrada.pl...
ps. W sumie jestem ciekaw co sie stanie, jak ktos, kto przeczyta to co napisales i Ci uwierzy i wleje do samochodowej skrzyni biegow olej silnikowy.

Mozna przewidzie co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym - a czesto sie zalewa je samochodowymi. I jakos skrzynie sie od niego nie niszcz. Wiec i w samochodzie sie nie zniszcz. Co jakos nie dziwi...

Aha, pomijam automatyczne skrzynie bo to osobna kategoria urzdze.

b.

W dniu 2010-03-08 21:41, Budy

Tytus #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***Budy

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-08 21:45:25 +0100, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

[...]

Pod warunkiem ze w aucie jest skrzynia klowa, jak w motocyklu. Synchronizatory w skrzyniach samochodowych lubia troche inny olej niz skrzynie motocyklowe.

Ale aby na pewno jest to kwestia lubienia, a nie rwnie trwaoci oleju w tym zastosowaniu? Bo ten przekadniowy w skrzyniach samochodowych to przedewszystkim jest niemal wieczny.

de Fresz

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "de Fresz" napisa w wiadomoci news:hn52hs$fhv$1inews.gazeta.pl...
On 2010-03-08 21:45:25 +0100, Kuczu said:

[...]

No, moe by wieczny a moe by zmieniany.
W BMW te pomyleli, e moe w kardanie przez ca eksploatacj silnika oleju w kardanie mona nie zmienia. Ale jako w nastpnej generacji [bodaj k12] wycofali si z tego pomysa i wstawili korek spustowy.
Olej w skrzyni mona zmienia, cho w praktyce nikt tego w PL nie robi. A nie zmienia si, bo nie ma problemu ze zwizkami siarki i potasu wytrcajcymi si w okolicach komory spalania.
I tak jak Tytus napisa - sposb realizacji naolejania skrzyni biegw te ma znaczenie.

--
Jasio
vx etz

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-03-09 21:25, Jasio pisze:

W BMW te pomyleli, e moe w kardanie przez ca eksploatacj silnika
oleju w kardanie mona nie zmienia. Ale jako w nastpnej generacji
[bodaj k12] wycofali si z tego pomysa i wstawili korek spustowy.
Nawet nie w nastpnej generacji,po jaki dwch latach w serii R.

--
Tomek
BMW R1100S

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Budy" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:hn3nel$e7j$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Mozna przewidzie co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym -

Tylko tyle, ze Mustafa mowil:
nie chc Ci martwi, ale w samochodzie do skrzyni lejesz duo gorszy olej ni do silnika

Mam Ci podkreslic wyrazy "_w_ _samochodzie_"?

I jakos skrzynie sie od niego nie niszcz. Wiec i w samochodzie sie nie zniszcz.

Jestes tego 100% pewien?

Dla mnie motocyklowe skrzynie znosza olej silnikowy ok (bo zreszta sa tak projektowane).

Z tego co pamietam, to olej przekladniowy mozna zastapic silnikowym w przypadku gdy olej przekladniowy byl klasy GL-1 i GL-2. Zreszta i tak to GL-2 jest dyskusyjne.

Poza tym z tego co mi sie wydaje to jesli chodzi o oleje przekladniowe vs. silnikowe to sprawa, ktory jest lepszy, ma sie tak jak wybor ktory motocykl jest lepszy - chopper czy scigacz, ew. co lepsze widelec czy noz. Oba sluza do innych celow, wiec nie mozna mowic co jest (ogolnie) gorsze. Mozna porownywac takie rzeczy jak:
- lepkosci
- temperatury charakterystyczne
- wlasnosci smarne
- odpornosci na starzenie
- etc.

Ale samo "gorszy" przy roznych zastosowaniach?

--
pzdr:
Ivam

Robert Rędziak #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Mon, 8 Mar 2010 21:41:50 +0100, Budy <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:

Mozna przewidzie co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym -
a czesto sie zalewa je samochodowymi.

Skrzynki w starym Mini i bodaje Pugu 104 te. Tylko e tam olej
zmieniao si co 5kkm, a nie co 30-50-70...

I jakos skrzynie sie od niego nie
niszcz. Wiec i w samochodzie sie nie zniszcz. Co jakos nie dziwi...

Znalaze ju olej silnikowy o klasyfikacji lepkociowej 75W-90
czy 75W-140?

r.
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

wrote:

Mozna przewidzie co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym -
a czesto sie zalewa je samochodowymi.

  Skrzynki w starym Mini i bodaje Pugu 104 te. Tylko e tam olej
  zmieniao si co 5kkm, a nie co 30-50-70...

talbot samba (pochodna pegota 104) i talbot solara.

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

wilkxt #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Skrzynki w starym Mini i bodaje Pugu 104 te. Tylko e tam olej
zmieniao si co 5kkm, a nie co 30-50-70...

to e pisao zeby zmieniac nie oznacza za musiaes zmieniac

Pozdrawiam
Enduro Motocross
Tomek W

Grzegorz Rogala #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Robert Rdziak pisze:

Skrzynki w starym Mini i bodaje Pugu 104 te. Tylko e tam olej
zmieniao si co 5kkm, a nie co 30-50-70...
Tak zwany "lezak" to nawet byl montowany w 205, 309 itp.
Wspolny olej skrzynia+silnik - zalecany zwykly silnikowy.

Ps.Ten no, o olejach to juz bylo milion razy nie znudzilo sie Wam? ;P
Rogal
Tiger1050
http://www.rogal.riders.pl

Robert Rędziak #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Tue, 09 Mar 2010 11:43:50 +0100, Grzegorz Rogala
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Tak zwany "lezak" to nawet byl montowany w 205, 309 itp.
Wspolny olej skrzynia+silnik - zalecany zwykly silnikowy.

Owszem. Tylko znw, te czterdzieci lat temu oleje byy troch
inne. Dzisiejszy olej jest, jak wszystko, kompromisem midzy
wieloma czynnikami, m. in. ekofaszyzmem.

r.
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Grzegorz Rogala" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:hn58p5$o9c$1news.onet.pl...

Ps.Ten no, o olejach to juz bylo milion razy nie znudzilo sie Wam? ;P

Eeee, takie bd Rzeczpospolite jakie ich modziey smarowanie.

--
Jasio
vx etz

Alex D. B. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisa w wiadomoci news:hn2cco$19q$1news.onet.pl...

[...]

hello,
podepne pytanie:
mineralny, polsyntetyk, syntetyk?
motocykl na dotarciu, po 1 wymianie po 1000km, nastepna przy 6k
klasyczna rutututnia, niespecjalnie zylowana. producent zaleca 10w40.

Alex.

KJ Siła Słów KJ@noway.com

Alex D. B. pisze:

klasyczna rutututnia, niespecjalnie zylowana. producent zaleca 10w40.

rututnia moze byc nespecjalnie zylowana w sensie obrotow czy KM z litra pojemnosci, ale w dlugoskokowych silnikach wartosci predkosci liniowych tloka bywaja o dziwo niewiele mniejsze niz we wscieklych sportach.

Jak jezdzisz weekendowo to czy polsyntetyk czy syntetyk silnik tego nie zauwazy.

Jak katujesz duzo jazdy miejskiej, upal, korki plus chlodzenie powietrzem to syntetyk moze miec jakies tam praktyczne znaczenie w sensie zywotnosci silnika.

I tyle dywagacji mocno teoretycznej, w sumie rzecz sprowadza sie do portfela: jak Cie stac to kup syntetyk.
Noi przy sprzedazy bedzie to lepiej na allegro wygladalo.

:-)

KJ

Alex D. B. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "KJ Sia Sw" <KJ@noway.com> napisa w wiadomoci news:hn2hsk$n66$1inews.gazeta.pl...

[...]

no, miasta jest sporo. po to kupilem 2oo ;-)

I tyle dywagacji mocno teoretycznej, w sumie rzecz sprowadza sie do portfela: jak Cie stac to kup syntetyk.
Noi przy sprzedazy bedzie to lepiej na allegro wygladalo.

pier... allegro. w zakresie motoryzacyjnym, juz sie nauczylem - nie stac mnie na polsrodki i tanie rozwiazania.
po 6k zostanie zalany syntetykiem ;-)
lubie miec "park maszynowy" w stanie idealnym.

dziekuje za opinie Tobie, i Magicowi.

Alex./oby do wiosny/

KJ Siła Słów KJ@noway.com

Alex D. B. pisze:

pier... allegro.

No dobra, na otomoto czy gdzie bys go kiedys tam nie sprzedawal piszesz w ogloszeniu: jezdzony na syntetyku i od razu kolejka chetnych sie ustawia.
;-)

KJ marketing dlugofalowy

Alex D. B. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "KJ Sia Sw" <KJ@noway.com> napisa w wiadomoci news:hn5i3v$5hd$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

moze kiedys ;-)
ja jestem z tych, co plastikowy blotnik wymieniaja na nowy oryginalny bo stary zostal porysowany ;-)
gmol "sie wygi" - wymiana.
robie to pod siebie, wiec jesli ma to sens - bedzie syntetyk.
jakiegos ktos poleca?
motocykl nie katowany, ale i jazdy w grudniu czy marcu, jak i korek w lipcu.

Alex.

KJ Siła Słów KJ@noway.com

Alex D. B. pisze:

ja jestem z tych...

jakiegos ktos poleca?

Motul.

KJ

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-09 15:53:42 +0100, KJ Sia Sw <KJ@noway.com> said:

Alex D. B. pisze:

ja jestem z tych...

jakiegos ktos poleca?

Motul.

Lub Valvoline lub Bell Ray. Osobicie na Castrolu si sparzyem i omijam.

de Fresz

On 9 Mar, 16:19, de Fresz <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Lub Valvoline lub Bell Ray. Osobi cie na Castrolu si sparzy em i omijam.

A co z nim byo nie tak? Z Castrolem znaczy si.

--
Artur
ZZR 1200

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-03-09 16:43:21 +0100, AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Lub Valvoline lub Bell Ray. Osobi cie na Castrolu si sparzy em i omijam.

A co z nim byo nie tak? Z Castrolem znaczy si.

Skrzynia si bardziej haczya i silnik pracowa goniej. Po zmianie na BR wszystkie objawy cudownie ustpiy. Castrol nie pamitam ktry, siaki taki czerwony, psyntetyk, bo ja sknera jestem i nie rozpieszczam swoich silnikw takimi frykasami, jak full-syntetyk.

de Fresz

Tom01 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

de Fresz pisze:
siaki taki czerwony

Moe to ATF by... :)

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochot zapyta mnie o monitory specjalistyczne?

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-03-09 18:33, Tom01 pisze:
de Fresz pisze:
siaki taki czerwony

Moe to ATF by... :)

hmmm... skrzynie w moim wozie zalewa sie wlasnie ATF. I nie jest to automat.

On 2010-03-09 18:33:07 +0100, Tom01 <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

de Fresz pisze:
siaki taki czerwony

Moe to ATF by... :)

I dla zmyki na naklejce mia narysowany motocykl? No moe, moe...

de Fresz

KJ Siła Słów KJ@noway.com

de Fresz pisze:
Castrol nie pamitam ktry,
siaki taki czerwony, psyntetyk,

Actevo.

Zx to wpier/../l jak glupi, Motula troche mniej.

KJ

On 2010-03-09 19:09:06 +0100, KJ Sia Sw <KJ@noway.com> said:

de Fresz pisze:
Castrol nie pamitam ktry,
siaki taki czerwony, psyntetyk,

Actevo.

Zx to wpier/../l jak glupi, Motula troche mniej.

Te miaem wraenie, e go ubywao, czego wczeniej nie stwierdzaem. W kadym razie - tej firmy wicej nie wlej. A pomidzy Motulem, Valvoline czy Bell Rayem i Mobil 1 nie zauwayem nigdy adnych rnic w zachowaniu silnika, wic kupuj zamiennie, w zalenoci co mi akurat wygodniej dosta.
Za to w Sevence latem w miecie byo czu delikatn rnic in plus po zmianie z 10W40 na 20W50 (oba Valvo), ale to powietrzak, wic nie dziwi tak mocno.

Alex D. B. pisze:

[...]

Lej to co zaleca producent na dotarciu, a potem przejd na syntetyk i uzywaj dopki nie pojawi si oznaki nadmiernego jego zuycia, co dla mnie oznacza kolejno dolewki midzy wymiananmi. W starej VFR na syntetyku docignem do bodaj 100 tys i zmieniem na psyntetyk.

--

Magic pisze:
Alex D. B. pisze:

[...]

Tfu, konieczno. Co mnie nie pasio w tym zdaniu ale dopiero teraz zauwayem co.

On 2010-03-08 09:26:54 +0100, Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> said:

- do czsto chodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w samochodach praktycznie ju niespotykane)

Obecnie to "do czsto" to ju coraz mniej akutalne raczej.

[...]

Tu warto chyba jeszcze doda, e wszelakie "magiczne dodatki" w olejach "motocyklowych" rzadko kiedy przekraczaj 1-2% objtoci, wic si rzeczy ich wpyw na silnik (jeli wogle) to jest niewielki.

[...]

Wanie o tym warto wspomnie - na rynku rnica w cenie pomidzy dobrym olejem "motocyklowym", a dobrym samochodowym jest pomijalna, wic argument ekonomiczny, kiedy popularny, obecnie jest troch nieaktualny. Oczywicie jeli kto ma dojcia do taniego samochodowego, albo pecha mieszka na zadupiu, gdzie nie idzie dosta motocyklowego (czy z innych powodw trudoci z normalnym zakupem), to spokojnie moe la _dobry_ samochodowy, speniajcy specyfikacj producenta zamieszczon w serwiswce. Ja np. teraz lej motocyklowy, bo mam Larssona pod nosem.

No i stara gralska zasada mwi, e silnikowi lepiej zrobi tani olej ale czciej wymieniany, od najdroszego wymienianego rzadziej.

de Fresz

Robert Rędziak #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Mon, 8 Mar 2010 10:40:26 +0100, de Fresz
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Tu warto chyba jeszcze doda, e wszelakie "magiczne dodatki" w olejach
"motocyklowych" rzadko kiedy przekraczaj 1-2% objtoci, wic si
rzeczy ich wpyw na silnik (jeli wogle) to jest niewielki.

Za to nowoczesne oleje samochodowe s ubogie w fosfor, siark i
cynk (chocia te najnowsze motocyklowe te mog mie ten feler,
bo katalizatory ich nie lubi).

No i stara gralska zasada mwi, e silnikowi lepiej zrobi tani olej
ale czciej wymieniany, od najdroszego wymienianego rzadziej.

I dlatego po drugiej stronie kauy tamtejci dirt-jedzcy lubi
Rotell. Tania jak barszcz, duo wspomnianych dodatkw, zmienia
mona co kilka motogodzin.

On 2010-03-08 23:39:52 +0100, Robert Rdziak <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

[...]

Siakie Hamerykanckie pismo zrobio par lat temu test - do nowego motocykla (nie pomn co to byo) po dotarciu lali najtaszy i najbadziewniejszy olej do ciearwek, tylko zmieniali go co bodaj 3k mil. Jak po 20k mil rozkrcili silnik na rubki, to wyszo... nic, nuffka sztuka. A u nas prasa dalej powtarza i popiera calukim swoim wtym autorytetem mity o tym, jak to silnik motocykla zaraz si zatrze albo i wybuchnie po przejechaniu kilometra na oleju samochodowym.

de Fresz

Robert Rędziak #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Tue, 9 Mar 2010 10:06:13 +0100, de Fresz
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Siakie Hamerykanckie pismo zrobio par lat temu test - do nowego
motocykla (nie pomn co to byo) po dotarciu lali najtaszy i
najbadziewniejszy olej do ciearwek,

Shell Rotella-T jest wanie mineralnym olejem do ciearwek.

I ten olej wcale nie jest taki badziewny, jest polecany m.in.
jako olej do docierania silnikw, bo -- patrz niej.

[...]

Tylko e Rotella T z jednej strony zawiera mao modyfikatorw
tarcia (albo wrcz wcale), z drugiej za sporo cynku (1400 ppm)
i fosforu (1300 ppm) -- pierwiastkw, ktre w nowoczesnych
olejach do osobwek wystpuj w steniach poniej 1000 ppm, bo
katalizatory za nimi nie przepadaj. Katalizatory nie lubi, za
to pary trce wrcz przeciwnie.

Za cay urok bazy syntetycznej estrowej czy PAO polega na
niskiej degradacji lepkoci teje w funkcji czasu. To te przy
czstych zmianach oleju mineralnego problemu zmiany lepkoci nie

cpt. Nemo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisa w wiadomoci

Hmmm, rzuciem okiem do FAQ i faktycznie tego tematu tam nie ma - obiecuj
uzupeni. Jest chtny do fachowego opisania tematu?

Uzywac tego co zaleca producent pojazdu :)
Nie lokalny deeler  krajowy ktory zawiera sobie rozne umowy ale wlasnie
producent.
A producent zawsze zaleca oleje wedlug klasy i  lepkosci nie wnikajac czy to
"motocyklowy" czy "samochodowy" bo to jest dla producenta kompletnie nie
istotne :)
Jedynie haras zaleca swoj olej bo chyba nikt takiego prastarego masla nie
produkuje juz :)

pozdrawiam cpt.Nemo

On Mon, 8 Mar 2010 13:02:50 +0100, "cpt. Nemo"
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

A producent zawsze zaleca oleje wedlug klasy i  lepkosci nie wnikajac czy to
"motocyklowy" czy "samochodowy" bo to jest dla producenta kompletnie nie
istotne :)

Bzdurzysz. Istnieje. vide user manual dla st955i z 2000r.

pozdr
newrom i motl, bo pieknie pachnie.
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego forma som wielcy!

Tytus #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***newrom
Bzdurzysz. Istnieje. vide user manual dla st955i z 2000r.

Moze kolega rozwinac??? Co trza lac do tego sprzeta jakis super hiper olej ktory podczas smarowania uklada sie w logo firmy - czy to motocykl specjalnej troski???

--
         Tytus
ta motorynka

On Mon, 8 Mar 2010 21:18:07 +0100, "Tytus" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Siemka

szczaua

Moze kolega rozwinac???

nima co rozwijac, producent napisal 'motorcycle engine oil' czy cos w
ten desen. W kazdym razie wyraznie stalo ze motocyklowy ma byc.

W dniu 2010-03-08 13:02, cpt. Nemo pisze:

Jedynie haras zaleca swoj olej bo chyba nikt takiego prastarego masla nie
produkuje juz :)

Nie swoj a dowolny 20W50. I ten sam olej zaleca BMW do swoich starszych boxerow. Przy czym lepkosc oleju w HD jest istotna ze wzgledu na hydrauliczne popychacze.

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

AlF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Magic wrote:
Silnik motocyklowy ma:
- mniejsz pojemno i gabaryty wszystkiego
- mniej wicej 2x wysze obroty

my tu w hameryce lejemy olej diesel od wielkich ciezarowek, a mianowicie -  Rotella 5W40, $20 za 4 litry. poczawszy od dirt-bikow poprzez FZ-1 skonczywszy na maszynach ktore jezdza tylko na torach.

olej tez dobrze pracuje w samochodach - i jest bardzo wygonie miec jeden   rodzaj na polce ktory pasuje do wszytkiego.

co niektorzy robily testy probek oleju z bardzo dobrymi wynikami po 4800 mil:

http://vfrworld.com/forums/mechanics-garage/21525-just-put-shell-rotella-5w-40-test-actual-oil-analysis.html

w hameryce rowniez jest bardzo popularna zmiana oleju co 3000 mil (zwykly) i 5000 mil (syntetyk) w przypadku aut. w motocyklach zmienia sie co 3000 mil.

pozdr,
A.

wilkxt #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Tak dodam od siebie, ze kilkanascie lat temu robic mieszank do rometa jak
nie miaem mixolu lub LUXa to wlewaem olej jadalny rzepakowy, dawaem go
troszke wicej ale bylo ok

Pozdrawiam
Enduro Motocross
Tomek W