Najlepsza 600tka tego roku

maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam wszystkich co lubia szlifierki.

Na przyszly sezon zamierzam wybrac sie do salona i nabyc 600tke

Pod uwage biore:

cbr600rr 07/08 (nie ma zmian w modelu na nastepny rok)
r6
triumph 675 daytona
gsxr600

Zakladam ze sa wsrod grupowiczow tacy co objezdzili wiekszosc
wymienionych.

Pytanie jak zwykle -- co polecacie?

Macie wogole jakes doswiadczenia z Triumpem?

Mi chodzi o niezawodnosc i jak najlepsze oddawanie mocy w srednim
zakresie bo sporo po miescie jezdze.

cbr600rr juz jezdzilem i jest super, nowe zawieszenie zajebiste i
bardzo gladkie oddawanie mocy (przecietna w srednim zakresie).
Napalilem sie wlasnie na nia ale jest jeszcze kilka 600tek do wyboru
wiec licze ze ktos doswidczony da mi troche szersze spojrzenie na
sprawe i ulatwi wybor.

Dzieki

Maciek

maciek&dorotka #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uzytkownik "maciek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisal w wiadomosci

Pytanie jak zwykle -- co polecacie?
Macie wogole jakes doswiadczenia z Triumpem?

czesc,
ja od kwietnia mam daytone 675. Moge polecic z czystym sumieniem. Z zalet:
zwrotnosc i porecznosc o wiele fajniejsze niz w japonii ktra mialem
wczesniej (ostatnio Gixer1000 a wczesniej 954RR). Zajefajne hamulce (oplot
fabryka daje w standardzie). Z sympatycznych dodatkw w cenie masz kompa i
laptimer. Poza tym, sporo drobnych rzeczy ktre ciesza (np. wentyle sa
podgiete tak, ze pompowanie zadnym kompresorem nie stanowi problemu).
Wiekszy moment niz w 600-kach daje wrazenie , ze to jest co najmniej 750ka.
Mam sprzeta od nowosci i nic sie nie dzieje. Zadnych awarii czy problemw. Z
minusw calkowity brak schowka ( pod kanape wchodzi najwyzej karta
kredytowa). Poza tym, przy ostrej jezdzie w 2 osoby sporo pali (ponad 10l).
Ale tylko jak sie leci w okolicach 2paczek z pasazerka. Normalnie, ok. 6-
6,5 litra/100. No i wydech wazy z 15kg. Ja wymienilem na TwoBrothers i jest
gitarra.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
pozdrawiamy,
maciek&dorotka
http://mad.motomisie.com

maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Oct 26, 8:12 pm, "maciek&dorotka" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
ciach<

Dzieki za opinie.
Ja sie wlasnie temu motocyklowi zaczynalem blizej przygladac i fajnie
ze ktos mi podpowiada.
To ma 3 gary? Jak jest z ta zwrotnoscia? Promien skretu lepszy niz w
japonii? A co powiesz o prowadzeniu, stabilnosci itd? NIe chce Cie
ciagnac za jezyk ale na serio sie lamie a nie chce zostawiac zadnych
watpliwosci na dzien zakupu.

Jak to ogolnie wypada w porownaniu z 600rr ablo gsxr600 pod wzgledem
faktycznej jazdu, przyspiech etc?

Pozdrwiam,
Maciek

On 26 Pa , 21:51, maciek <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> [...]

watpliwosci na dzien zakupu.

Jak to ogolnie wypada w porownaniu z 600rr ablo gsxr600 pod wzgledem

Je dzi em na CBRee 600RR '06 i na Daytonie 675 '07. Nie nawin  em zbyt
du o, ale wniosek mam jeden: CBRa jest super, ale Daytona mia d y RRk
pod ka dym wzgl dem. Inna bajka. Ja bym si  nie zastanawia ...

Ale ja je d   Tuono wiec mo e jaki  dziwny jestem ;D

[...]

hi,
silnik to R3. Co do prowadzenia, moge porwnywac tylko do sprzetw ktrymi
jezdzilem, czyli Gixer1000, 954 czy r1. Triumph jest znacznie bardziej
zwarty, wezszy  i troche krtszy, wiec prowadzi sie fajniej i jest bardzo
zwrotny. Natomiast to, ze jest krtszy powoduje, ze nie lubi porzecznych
nierwnosci. Jesli powaznie interesuje cie Daytona, to chyba sensownie
byloby udac sie na jazde testowa - z tego co pamietam, Intermotors ma sztuke
do testw.
Jesli chcesz rekomendacji, to ja moge powiedziec tak: cale zycie zmienialem
motocykle co rok. Przejezdzilem ten sezon na Daytonie i nie mam zamiaru sie
jej pozbywac. To jest to, czego szukalem od wielu lat.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
pozdrawiamy,
maciek&dorotka
http://mad.motomisie.com

maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Do tej pory bylem na cbr600rr nastawiony ale cos mie triumph zaczyna
korcic.
zaczekam az wyjdzie nowy model, pojde na jazde i jezeli bedzie mi
wygodnie na nim to wale honde i biore daytone.
jezeli sie nie myle to zaden inny motor nie oferuje takiego momentu i
takiego sredniego zakresu.
poza tym zwrotnosc to mega zaleta w moim przypadku. a jeszcze jedno --
czy on ma jakis amor skretu w standardzie?

pozdrawiam

[...]

to mozesz poczekac pare lat. Europejscy producenci nie zmieniaja modeli co 2
lata.

jezeli sie nie myle to zaden inny motor nie oferuje takiego momentu i
takiego sredniego zakresu.

owszem

czy on ma jakis amor skretu w standardzie?

ma. Ale bez regulacji. Mozna wymienic np. na arrow'a. Trzeba tylko dokupic
kawalek mocowania do lagi.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Puffa #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Do tej pory bylem na cbr600rr nastawiony ale cos mie triumph zaczyna
korcic.
Triumpha ciezko sprzedac w Polsce, czesci sa drogie, a ich dostepnosc jest
takze duzo gorsza niz w przypadku japoncow. Kolejna rzecz to te 3 cylindry -
to nie brzmi dobrze - jak jakis samochod. Nie wiem czy pakowanie sie w
triumpha jest rozsadne, ale wybor oczywiscie nalezy do Ciebie. Na twoim
miejscu bralbym Suzuki lub Honde, z czego suza bedzie bardziej dzika, a
Honda przewidywalna i niezawodna. A jesli nie zalezy Ci na plastkiach, a
wazne sa jak mowiles niskie i srednie obroty jak do miasta to moze naked
typu Hornet 600 czy GSR 600? Hornet ciagnie juz od samego dolu, a poza tym
to praktycznie cebra bez owiewek.

Arni arniWYWAL@NOSPAM.motocykle.org

Puffa pisze:
Triumpha ciezko sprzedac w Polsce,

ale on chce kupic a nie sprzedac

czesci sa drogie,

do japonii tez tanie nie s

Kolejna rzecz to te 3 cylindry - to nie brzmi dobrze - jak jakis samochod.

4 cylindry to nie brzmi jak samochod ?

PEES: tak sie czepiam ;)

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

maciek&dorotka #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Puffa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
Triumpha ciezko sprzedac w Polsce,

a prbowae?

czesci sa drogie, a ich dostepnosc jest takze duzo gorsza niz w przypadku
japoncow.

A to ciekawa teoria. Moesz poda jakie konkretne przykady? Bo ja np. na
serwisie nie zauwayem jaki znaczcych rnic w cenach. Powiedzia bym
nawet, e w porwnaniu z Hd jest sporo taniej. Z dostpnoci gratw to
te ciekawa historia. Miae jakie problemy? Bo ja do tej pory raczej nie.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
pozdrawiamy,
maciek&dorotka
http://mad.motomisie.com

maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Oct 27, 8:52 pm, "Puffa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

Siemasz,

Hornetem to ja jezdze caly czas ale juz mnie wkurzac zaczyna. Mam
model F-4.
Do miasta moze byc ale brakuje jadu. W trasie to jest koszmar. Co
prawda pojechalem ostatnio dobry kawalek z predkoscia 240km/h (nie
mieszkam w polsce wiec sie da :)) i malo mi leb nie spadl.
Teraz bede kupowal plastika i wlasnie sie lamie miedzy daytona i cebra
ze wskazaniem na daytone. Co do czesci, serwisu itd to nie ma problemu
gdyz mieszkam w UK.
Ciesze sie ze mi podsuwacie uwagi bo raczej nie stac mnie na blad w
przypadku kupowania nowiutkiego motocykla.

Dzieki

maciek

[...]

No wlasnie jeszcze co do tych 3 garkow...
ja przywyklem ze maja byc 4 a tu sa trzy.
ma to jakies wady? czy taka konstrukcja silnika moze wskazywac na jego
zwiekszona awaryjnosc?
nie zamierzam tym jezdzic dluzej niz 3 lata ale chcialbym zeby po tym
czasie nadawal sie do sprzedania.
dlaczego nie zrobili normalniej czworki???

[...]

no wlasnie. Przywykles. Nie jestem mechanikiem, tylko posiadaczem, wiec od
strony technicznej nie bede sie wypowiadal. Moze ktos madrzejszy cos
napisze. Od strony praktycznej nie ma zadnej rznicy. Poza dzwiekiem ktry
jest troche bardziej basowy.

nie zamierzam tym jezdzic dluzej niz 3 lata ale chcialbym zeby po tym
czasie nadawal sie do sprzedania.

ostatnio spotkalem kolesia na starej Daytonie z przebiegiem pewnie ponad
100tys (jakis rocznik z pierwszej polowy lat 90-tych). Z ciekawosci spytalem
go, jak z awaryjnoscia. Popatrzyl na mnie zdziwiony i powiedzial, ze leje
paliwo i jezdzi. I nic sie nie dzieje.

dlaczego nie zrobili normalniej czworki???

a dla czego Ducati nie robi R4? I Aprilia? Triumph zawsze mial taki pomysl
na silnik.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
pozdrawiamy,
maciek&dorotka
http://mad.motomisie.com

alf #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

maciek wrote:

dlaczego nie zrobili normalniej czworki???

z jakis wzgledow 3 cylindry w rzedzie i wszelkie tego mutacje (V6 czy I6)   sa perfekcyjnie zbalansowane i odporne na drgania.

A.

maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W sobote mam jazde wiec zobaczymy jak sie daytona prowadzi. cbr600rr
prowadzi sie zajebiscie i mam nadzieje ze triumph nie jest gorszy.
bardziej mi sie daytona podoba a szczegolnie ta limitowana wersja na
rok 2008.

alf #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

maciek wrote:
[...]

czekam na relacje wiec.

mnie powoli dotyka syndrom drugiego motocykla i mysle wymianie FZ-1 na dobra 600 + cos w stylu Buell Ulysses na codzienna jazde, wedrowki z pasazerem + troche off road.

--
alf

alf #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

maciek wrote:
[...]

jeszcze jedno, stawiam pytanie: czemu nie R6?

maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Oct 31, 4:44 pm, alf <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

jeszcze jedno, stawiam pytanie: czemu nie R6?

mmmm, nie wiem... napisz jaka jest jej przewaga nad daytona to sie
zastanowie :)

mi sie w daytonie podoba moment i fakt ze 125koni generuje przy
12500obr. NIe wiem jak jest z yamaha ale reszte japoncow to chyba po
dym wzgledem daytona przesciga.

On Sat, 27 Oct 2007 20:53:17 -0000, maciek <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:

No wlasnie jeszcze co do tych 3 garkow...

Jak dla mnie to ideal. Polaczenie kultury R4 z ciagnieciem od dolu jak
w V2 :)

ja przywyklem ze maja byc 4 a tu sa trzy.

Taki jeden majfriend tez przywykl do czterech, tak bardzo ze jak
opijal cylindry shadowki to pil do czterech ;)

ma to jakies wady? czy taka konstrukcja silnika moze wskazywac na jego
zwiekszona awaryjnosc?
nie zamierzam tym jezdzic dluzej niz 3 lata ale chcialbym zeby po tym
czasie nadawal sie do sprzedania.

Nie desperuj. Moje STringi sa 2000r i nic nie wskazuje na to zeby
mialy sie popsuc. Pare osob lata na gaznikowcach czyli starsze niz '99
i jakos nie slychac zeby cos im sie w silniku urwalo ;>

dlaczego nie zrobili normalniej czworki???

Bo kawasaki podobno bralo udzial w projektowaniu, a jak wiadomo
kawasaki zawsze cos zjebie ;)
Jak chcesz zwykla, nudna r4 to kup sobie japsa i po problemie :-)

maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Oct 27, 10:11 pm, #_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

Jak chcesz zwykla, nudna r4 to kup sobie japsa i po problemie :-)

Nie no wlasnie nudnej maszyny to nie chce bo juz jedna mam (hornet)

Triumph mi sie podoba tylko ze nic o nim nie wiem. Skoro faktycznie
jest niezawodny i ciagnie z dolu to wypas bo ja wlasnie dolu i srodka
potrzebuje najbardziej.
Z tego co czytalem to wysoki zakres tez spoko no i generuje pelna moc
nizej niz japonczyki (12500)

Co do kultury pracy -- kultruny jest?

A i jescze wrazenia akustyczne. Powiem tak -- honda na standardzie
brzmi jak gowno. Triumpha nie slyszalem na zywo wiec nie wiem ale
przypuszczam ze troche lepiej. lepiej?

[...]

kazdy wydech spelniajacy normy Euro3 brzmi jak kupa. Ja kupilem TwoBrothersa
nie spelniajacego zadnych norm. I po problemie.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
pozdrawiamy,
maciek&dorotka
http://mad.motomisie.com

maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Oct 27, 10:42 pm, "maciek&dorotka" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

kazdy wydech spelniajacy normy Euro3 brzmi jak kupa. Ja kupilem TwoBrothersa
nie spelniajacego zadnych norm. I po problemie.

Zalozyles caly wydech czy tlyko tlumik?
Przeprogramowywales wtryski?
Po zmianie nie zauwazyles jakichs cyrkow?
Jak ja se zalozylem w hornecie przelotowy tlumik to pociagnelo to za
soba dysze, filtr itd zeby zaczelo to jakos gadac.

[...]

zalozylem przelotowa puszke M2 VALE. zadnych problemw.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
pozdrawiamy,

On 27 Pa , 22:42, "maciek&dorotka" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> [...]

kazdy wydech spelniajacy normy Euro3 brzmi jak kupa. Ja kupilem TwoBrothersa
nie spelniajacego zadnych norm. I po problemie.

Daytona 675 ladnie brzmi na zywo.

mr #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM

Daytona 675 ladnie brzmi na zywo.

Potwierdzam

Ladnie to brzmia japonskie 4 cylindry :)

A 3-ka Triumph-a brzmi rewelacyjnie. :)

--
mr
Moto Guzzi Breva 1100

On Sat, 27 Oct 2007 21:24:41 -0000, maciek <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:

Triumph mi sie podoba tylko ze nic o nim nie wiem.

Jak sie podoba i Cie stac to czym sie martwisz ? :)

Skoro faktycznie jest niezawodny i

Nie znalazlem informacji o typowych wadach, znaczy chyba daytona miala
cos z sypiacymi sie skrzyniami. Ale bylo to wymieniane w ramach
gwarancji. Oczywiscie o ile mnie pamiec nie myli bo to nie moje
klimaty i triumpha nie bralem pod uwage :-)

ciagnie z dolu to wypas bo ja wlasnie dolu i srodka
potrzebuje najbardziej.

Sprawdz - ja mam doswiadczenie z 955i. Wieksza pojemnosc to i pewnie
lepiej ciagnie.

Z tego co czytalem to wysoki zakres tez spoko no i generuje pelna moc
nizej niz japonczyki (12500)

Ano i to sie mnie bardzo podoba. Przewaznie sobie jezdze 4,5-5krpm. Na
trasie do 8-9tys jak mi sie spieszy. Znaczy cienias jestem :)

Co do kultury pracy -- kultruny jest?

Nie mam zastrzezen, acz odnosze wrazenie ze r4 jakos tak
plynnej/bardziej gladko pracuje.

A i jescze wrazenia akustyczne. Powiem tak -- honda na standardzie
brzmi jak gowno. Triumpha nie slyszalem na zywo wiec nie wiem ale
przypuszczam ze troche lepiej. lepiej?

Inaczej - to napewno. Ale jeslli chcesz sie podniecac dzwiekiem to
czeka Cie zakup akcesoryjego wydechu.

On Sat, 27 Oct 2007 21:52:49 +0200, "Puffa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Triumpha ciezko sprzedac w Polsce,

Pewnie dlatego ze ludzie szukaja chady/yamahi i do glowy im nie
przyjdzie zeby zerknac w strone biustonoszy. No ale dzieki temu uzywki
na polskim rynku sa tanie :)

czesci sa drogie,

Nic mi sie nie popsulo to nie sprawdzalem, akcesoria sa w cenach
podobnych co te logowane H/Y/K/S. Czas oczekiwania na czesci
(akcesoria) to cos do 20dni. Na klamoty eksploatacyjne genuine do 10.

a ich dostepnosc jest takze duzo gorsza niz w przypadku japoncow.

Moze zamiennikow, a czesto nawet sa zamienniki tylko nie sa opisane ze
pasuja do trijumpfa (plytki zaworowe, filtr oleju, uszczelniacze lag -
kupowalem wg wymiarow chyba w larssonie.)

Kolejna rzecz to te 3 cylindry - to nie brzmi dobrze - jak jakis samochod.

Nie jakis tylko syrenka!

Nie wiem czy pakowanie sie w
triumpha jest rozsadne, ale wybor oczywiscie nalezy do Ciebie. Na twoim
miejscu bralbym Suzuki lub Honde, z czego suza bedzie bardziej dzika, a
Honda przewidywalna i niezawodna.

hehe, no tak. Chda sie nie psuje :-;)

tomo tomo_mWYTNIJTO@op.pl

> Kolejna rzecz to te 3 cylindry - to nie brzmi dobrze - jak jakis samochod.

Nie jakis tylko syrenka!

raczej Tico
niewprawne ucho da si nabra na V6 :-)

Tomo

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

tomo napisa(a):
>NEWROMA WROTKA ZASTEPCZA:
Kolejna rzecz to te 3 cylindry - to nie brzmi dobrze - jak jakis samochod.

Nie jakis tylko syrenka!

raczej Tico

No coz... Kazde pokolenie ma swoja Syrene... ;)

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

> [...]

Triumpha ciezko sprzedac w Polsce, czesci sa drogie, a ich dostepnosc jest
takze duzo gorsza niz w przypadku japoncow.

I co z tego ze ciezko sprzedac ?

Nigdy mi nawet przez mysl nie przeszlo aby przy zakupie nowego pojazdu brac
pod uwage to czy pojazd ktory chce kupic bedzie latwo sprzedac.

Nie wiem czy pakowanie sie w triumpha jest rozsadne,

No wiesz , a ja myslalem ze zone , motocykl oraz auto wybiera sie sercem , a
nie rozsadkiem.

Cale szczescie ze nie wszyscy tak jak ty kieruja sie rozsadkiem.

W przciwnym przypadku po ulicach smigaly by same
japonce.

A wole zobaczyc raz na miesiac Ducati lub Aguste.
Niz ogladac kazdego dnia po kilka razy np yamahe r1.

Kolejna rzecz to te 3 cylindry -
to nie brzmi dobrze - jak jakis samochod.

Hmm chyba na autach tez  niezabardzo sie  znasz.

Hornet 600 czy GSR 600? Hornet ciagnie juz od samego dolu, a poza tym

Ciagnie , a dostaje kopa to 2 rozne sprawy.

--
mr
Moto Guzzi Breva 1100

Hugon Von Szpak #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam wszystkich co lubia szlifierki.

Haj.

Na przyszly sezon zamierzam wybrac sie do salona i nabyc 600tke

Gratulacje.

Co 675 to mialem niewatpliwa przyjemnosc nim pojezdzic jakis czas temu.
Jedyna rzecza ktra mi sie nie podobala to pozycja. Rozumiem ze nowe 600 sa
"bezkompromisowe" ale mnie bolaly podkurczone nogi na tym sprzecie (a mam
176 cm).
Nie mialem czegos takiego na r6 `06.

Z fajnych rzeczy to : hamulce (moze to przez ten oplot w standardzie ale sa
potwornie mocne) i silnik - gdzies przeczytalem ze to najszybsza SV650 na
swiecie co bardzo dobrze charakteryzuje ta jednostke. Fajny dzwiek przy
schodzeniu z obrotw - nie to co V ale i tak niezle.

--
Hugon Von Szpak (w gipsie po spotkaniu z corolla)
KTM SMC 660 & KDX 125 SR

maciek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Oct 28, 11:36 am, "Hugon Von Szpak" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Jedyna rzecza ktra mi sie nie podobala to pozycja.

No wlasnie, czest opinia z tego co czytam. Podobno nadgarstki bola i
jest niewygodnie.

Jak to jest na dluzszej trasie lub dlugiej jezdzie w miescie?
Oczywiscie pojde na jazde testowa ale watpie zebym w pol godziny
zdazyl sie nabawic jakichs boli zwiazanych z pozycja.

maciek

On 28 Pa , 14:10, maciek <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
> [...]

Oczywiscie pojde na jazde testowa ale watpie zebym w pol godziny
zdazyl sie nabawic jakichs boli zwiazanych z pozycja.

Bola tak samo jak w RR. Kumple mowia ze po tygodniu juz nie czuc.
Osobiscie nie lubie takiej pozycji. Ja sie nabawilem boli po 15
minutach, ale ja to jezdze jak wariat... :D

Piotr Janikowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

maciek napisa

na górę