Motorowery i przeglad - zmiana prawa

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Wlasnie sie wykluo na pms, ale nie wszyscy tu czytaja wiec zapodam
skrot:

Dz.U.2009/97/802 - str 7221, pkt. 7
Okresowe badanie techniczne ciagnika
rolniczego, przyczepy rolniczej oraz
motoroweru przeprowadza sie przed
uplywem 3 lat od dnia pierwszej reje-
stracji, a nastepnie przed uplywem
kazdych kolejnych 2 lat od dnia prze-
prowadzenia badania.

i dalej:

Art. 6. 1. Terminy nastepnego badania techniczne-
go zamieszczone w dowodach rejestracyjnych przed
dniem wejscia w zycie niniejszej ustawy zachowuja
swoja waznosc.

2. Wlasciciel motoroweru dla ktrego od dnia
pierwszej rejestracji minelo wiecej niz 3 lata obowia-
zany jest przedstawic go do badania technicznego
w terminie roku od dnia wejscia w zycie niniejszej
ustawy.

A teraz clou - w moim DR w polu Data nastpnego badania jest wpisane
BEZTERMINOWO. Zgodnie z pkt. 6.1 zachowuje to waznosc, a z pkt
nastepnym juz nie.

Jest tu prawnik?

Piotr Biegaa          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

WOJO #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jest tu prawnik?
Nie jestem prawnikiem, ale prawo nie moe dziaa wstecz.
Przytoczone przepisy dotycza tylko "nowych" rejestracji/przegldw.
Pozdrawiam !
WOJO

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Fri, 21 Aug 2009 19:58:52 +0200, na pl.rec.motocykle, WOJO napisa(a):

Jest tu prawnik?
Nie jestem prawnikiem, ale prawo nie moe dziaa wstecz.
Przytoczone przepisy dotycza tylko "nowych" rejestracji/przegldw.

ze nie powinno dzialac to ja wiem, ale to PL jest;-)
Do tego te przepisy w ramach jednej nowelizacji sa sprzeczne

jeszua #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 21 Sie, 20:04, PB <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
ze nie powinno dzialac to ja wiem, ale to PL jest;-)
Do tego te przepisy w ramach jednej nowelizacji sa sprzeczne

nie sa. ust. 2 zawiera zapis dotyczacy przypadku szczegolnego, jakim
jest motorower, wobec ktorego dotychczas przeglady okresowe nie byly
wymagane. czytac go nalezy jakby w ust. 1 bylo napisane "za wyjatkiem
motorowerow, patrz dalej"
argument o prawie niedzialajacym wstecz jest tu rowniez mylnie
interpretowany: dotychczas (i jeszcze przez rok) mogles jezdzic 50tka
bez przegladu - i za to mandatu nie dostaniesz. ale obowiazek wchodzi
i potem przeglad trzeba bedzie zrobic. a co, jak ktos zaczal jezdzic
przed zmiana 60 na 50kmh w terenie zabudowanym, to niby teraz wolno mu
dalej 60w swietle prawa smigac, bo prawko mial wydane wczesniej niz
zmiana? fajnie by bylo, ale to bzdura  ;P
--
jeszua, tez nie prawnik
ck krakow

michal michalkupczyk7@@gmail..com

"PB"
A teraz clou - w moim DR w polu Data nastpnego badania jest wpisane
BEZTERMINOWO. Zgodnie z pkt. 6.1 zachowuje to waznosc, a z pkt
nastepnym juz nie.

I tu sie Wydzial Komunikacji pomylil, bo nie wolno im bylo wpisac 'BEZTERMINOWO', bo taka mozliwosc nie wynika z ustawy. Trafniej byloby 'NIE PODLEGA', lub 'NIE WYMAGANY' bo przeciez nikt Ci nie zabranial jechac na przeglad motorowerem :-)

--
Michal

Grzybol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com> napisa w wiadomoci
[...]

Bezterminowo to bezterminowo. Dla mnie oznacza to, e przegd zosta
wykonany raz na zawsze. I tego si bd trzyma. Mam srajcykla maego te.
Mam bezterminowo. I bd tak jedzi zawsze. Nie zamierzam nigdy w nim robi
przegldu. I wygram spraw w kadym sdzie jakby jaki policjancina-bandyta
si czepia...

--
Grzybol

PB #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Sat, 22 Aug 2009 10:46:32 +0200, na pl.rec.motocykle, Grzybol
napisa(a):

[...]

Dokladnie tak samo to odbieram. I przypominam akcje wymiany PJ ktore
mialy wpisane Bezterminowo. Ustaw okreslono ich termin wanoci i
nakazano wymian. Jak si pozniej okazao - wlanie niezgodnie z
prawem.

magnes #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "PB" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci:
[...]

Zgodnie, czy niezgodnie to i tak w razie kontroli policja Ci dowd
rejestracyjny zatrzyma, a wydzia komunikacji go nie odda, zanim w zbach
nie przyniesiesz zaswiadczenia z przegladu technicznego. Tyle.

--
Pozdr. magnes
nt650v fjs600 fes250 troche puzzli i 4 kola w dieslu

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"magnes" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Zgodnie, czy niezgodnie to i tak w razie kontroli policja Ci dowd
rejestracyjny zatrzyma, a wydzia komunikacji go nie odda, zanim w zbach
nie przyniesiesz zaswiadczenia z przegladu technicznego. Tyle.

No jeszcze sie mozna odwolac.
I powolac.
Do nsa, kpa, tpd, potem ue, sae i onz.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Tytus #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka
"magnes"
Zgodnie, czy niezgodnie to i tak w razie kontroli policja Ci dowd
rejestracyjny zatrzyma, a wydzia komunikacji go nie odda, zanim w zbach
nie przyniesiesz zaswiadczenia z przegladu technicznego. Tyle.

Oczywista sprawa - ustawa mowi o obowiazku przegladu i koniec jak rowniez o tym iz poprzednie przepisy traca moc w chwili wejscia nowej. A to juz za kilka dni.

***"Jacot"
No jeszcze sie mozna odwolac.
I powolac.
Do nsa, kpa, tpd, potem ue, sae i onz.