Mandat?

FastPia FastP#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam,  dostalem mandat 100zl i 2pkt za "jazde bez kasku" pisze w
cudzysowiu bo sprawa wyglada tak:
Wyszedlem na podworko zeby schowac moto ale ze klocek lub cos
(piasek ? kamien? niewiem) ociera mi o tarcze ham. postanowilem
wyprowadzic moto i posluchac ogladnac co to jest, stwierdzilem ze
niewiem odpalilem sprzet stojac 2 metry od bramy , wsiadlem i
wjechalem na podworko. (2 metry bez kasku po chodniku)
Za jakas minutke wchodzi 2 modych i sprawdzaja moto i mnie. Ale ze
rozmowa po kilku moich pytaniach "standardowych niewinnego ",
potoczyla sie nie po ich mysli zapytal sie mnie jeden z nich "czy
wypisac panu mandat" odpowiedzialem ze "nie"- I sie zaczeo straszenie
sadem itd itp niemogli mnie podejsc.
"No to piszemy mandat" i co mogem zrobic?

Moje pytanie odnosnie watku czy za rozmowe o "jazde bez kasku mozna
dostac mandat"? Jak to wyglada, moze odwolanie? Jakby nie bylo
jechalem (szybciej chodzisz pieszo ) 2 metry po chodniku reszte drogi
jechaem po swojej posesjii (10metrow).
Co poradzicie ?

Powiedzialem im wprost ze odrabiaja wojsko i ze snuja sie bez sensu i
ze na kilku naroznikach ulic obok stoja jacys zule, niech nimi sie
zajma, a mnie tu za to mandat.

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Thu, 21 Feb 2008 21:00:02 +0100, FastPia <FastP#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

Moge powiedzie "nie przyjmuj, prosz o skierowanie sprawy do sdu
grodzkiego". Jak napisali i przyje to ju troch po ptokach.

[...]

Z jednej strony nie wczye si do ruchu, z drugiej strony, Art. 40
pkt 1 mwi e "s obowizani uywa w czasie jazdy hemw ochronnych",
PoRD nie definiuje e jazda to nastpuje dopiero po wczeniu si do
ruchu drogowego. A chodnik jest elementem drogi.

Wic z prawnego punktu widzenia mandat ci si nalea.

Trzeba byo przepcha motocykl, byby pieszym. ;->

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Ron #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Feb 21, 8:06pm, "Leszek Karlik" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Trzeba byo przepcha motocykl, byby pieszym. ;->

podobno pchanie motocykla tez jest jego prowadzeniem w sensie prawnym
nic by ci to nie pomoglo ;)

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Thu, 21 Feb 2008 21:26:07 +0100, Ron <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
Trzeba byo przepcha motocykl, byby pieszym. ;->

podobno pchanie motocykla tez jest jego prowadzeniem w sensie prawnym
nic by ci to nie pomoglo ;)

Nie jest - art. 2 pkt 18 stwierdza i: "za pieszego uwaa si rwnie osob
prowadzc, cignc lub pchajc rower, motorower, motocykl, wzek  dziecicy,
podrczny lub inwalidzki"

Nie mwic o tym e jakby kto usiowa mi wystawi mandat za przepychanie
motocykla bez kasku to bym go najpierw zabi miechem a pniej  zaproponowa

Jackare #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nie jest - art. 2 pkt 18 stwierdza i: "za pieszego uwaa si rwnie osob
prowadzc, cignc lub pchajc rower, motorower, motocykl, wzek dziecicy,
podrczny lub inwalidzki"

a tak offtopicznie to zdaje si e ten przepis jest (a moe ju tylko by) te rdem paradoksu w prawie o ruchu drogowym, bo inwalida na wzku inwalidzkim jest te jednoczenie kierujcym
I co w takim razie gdy taki inwalida na wzku si spije jak winka ? Jest pijanym pieszym czy pijanym kierujcym ?
Zeby byo ciekawiej pijanego kierujcego mona ukara za bycie pijanym kierujcym nie tylko na drodze publicznej ale nawet na jego wasnym zamknitym za potem podwrku. I moe z tego tytuu ponie wszelkie przewidziane na t okoliczno konsekwencje jak bycie karanym, utracenie uprawnie itd. take zwaszcza sprawni inaczej jeeli porusaj si  jakimi pojazdami inwalidzkimi nie powinni by jednoczenie "trzewi inaczej" bo stanowi problem prawny :)
--
Jackare

On Fri, 22 Feb 2008 01:03:39 +0100, Jackare <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

Nie jest, jest pieszym. Do jazdy wzkiem po drodze musi mie co najmniej
13 lat, ale nadal jest pieszym.

I co w takim razie gdy taki inwalida na wzku si spije jak winka ?  Jest pijanym pieszym czy pijanym kierujcym ?

Pijanym pieszym. Problemu nie ma. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

sajgon #_USUN_TO_@_USUN_TO_#TOdomena.net

Leszek Karlik pisze:
On Fri, 22 Feb 2008 01:03:39 +0100, Jackare <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Pijanym pieszym. Problemu nie ma. :-)

Leslie

moga go zawsze zawinac na izbe :)
pzdr,
saj
--

saj maupa astercity net
www.herbatha.pl

Ron #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Feb 21, 8:57pm, "Leszek Karlik" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

> [...]

Nie jest - art. 2 pkt 18 stwierdza i: "za pieszego uwaa si rwnie osob
prowadzc, cignc lub pchajc rower, motorower, motocykl, wzek

dobrze wiedziec. dzieki.

daszek grupadyskusyjnaCIACH@CIACHgmail.com

Ron pisze:
[...]

Jeeli nie ma kluczyka w stacyjce, to nie jest.
A z reszt kask jest obowizkowy przy jedzie a nie pchaniu, wic tu kask nie potrzebny.

Budyń #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "daszek" <grupadyskusyjnaCIACH@CIACHgmail.com> napisa w wiadomoci news:47C14B20.8040506@CIACHgmail.com...
Jeeli nie ma kluczyka w stacyjce, to nie jest.

W przepisach tak stoi czy dorobies sobie teorie? :/

b.

Janusz A. Urbanowicz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Budy <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> writes:

Uytkownik "daszek" <grupadyskusyjnaCIACH@CIACHgmail.com> napisa w
wiadomoci news:47C14B20.8040506@CIACHgmail.com...
Jeeli nie ma kluczyka w stacyjce, to nie jest.

W przepisach tak stoi czy dorobies sobie teorie? :/

chyba dorobi, w przepisach nie ma o kluczykach tylko o prowadzeniu

=alx
--
JID: #_USUN_TO_@_USUN_TO_#
PGP: 0x46399138

Budy pisze:
Uytkownik "daszek" <grupadyskusyjnaCIACH@CIACHgmail.com> napisa w wiadomoci news:47C14B20.8040506@CIACHgmail.com...
Jeeli nie ma kluczyka w stacyjce, to nie jest.

W przepisach tak stoi czy dorobies sobie teorie? :/

to nie teoria, a praktyka w orzekaniu sdw.

gildor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 24 Lut, 11:46, daszek <grupadyskusyjnaCI...@CIACHgmail.com> wrote:
Ron pisze:
> podobno pchanie motocykla tez jest jego prowadzeniem w sensie prawnym
> nic by ci to nie pomoglo ;)

Jeeli nie ma kluczyka w stacyjce, to nie jest.

e, a Ty masz w motocyklu blokad kierownicy? da si wyj kluczyk tak,
eby nie bya wczona? u mnie si nie da. gdzies to wymyli?

- gildor

gildor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 25 Lut, 09:14, gildor <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
e, a Ty masz w motocyklu blokad kierownicy? da si wyj kluczyk tak,
eby nie bya wczona? u mnie si nie da. gdzies to wymyli?

heh, da si :) ale on nie musi o tym wiedzie ;)

- gildor

[...]

Gebszy wniosek dostalem za "rozmowe nie po jego mysli" ;)

Dzieki

WIADRO #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

ja bym wlepi 200z bo ganicy te pewnie nie miae

a prawnie to jeste zobowizany do jedenia w hemofonie
wiec prawnie mieli racj. przecie ustawodawca troszczy si o twoje zdrowie,
bd odpowiedzialnym czowiekiem

i kup w kocu ganice

zdrowia
--
WIADRO (SoldierAK)
Hayabusa & Cygnus

WIADRO #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

zapamitaj
dla ciebie to tylko 2 m
a dla nich  2000mm!

Qlfon #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

i trojkat, nie zapomnij o trojkacie!:)

--
Qlfon, Bournemouth, UK
sucha:

WS #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

FastPia napisa

masti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia pi

WS pisze:

" Najwa

WS #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 22 Lut, 08:09, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
WS pisze:

> " Najwaniejsze to si do niczego nie przyznawa,jak api Ci za rke
> to mwisz e to nie Twoja rka" . " Mode Wilki 1/2"

To w 1. czesci bylo. Scena w pociagu. Wiem bo to moj ulubiony cycat :)

Harley Davidson FXR-C

Prawda!!!To jak Jakimowicz jecha z Much do Raichu.
Moj te:))))
Ten cytatat powinien by mottem wszystich postw poruszajcych tego
typu zdarzenia drogowe.

Pozdrawiam.
Waldek
BMW F650ST

Conrado #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Powiedzialem im wprost ze odrabiaja wojsko i ze snuja sie bez sensu i
..ze na kilku naroznikach ulic obok stoja jacys zule, niech nimi sie
zajma, a mnie tu za to mandat.

Trzba byo jeszcze powiedziec "pocaujcie mnie w d...". To wasnie nasza
policja, ktre pilinuje porzadku za moje podatki!!! Zych pracownikw
wszedzie sie zwalnia na zbity ryj!!! Takich pomocnikw obywatelskich z
miejsca na bruk.. Sorki, ale dlaczego na pastowych posadach nie dziaa
normalna logiocza zasada,,, ten sie nadaje, a ten szkodzi....?

Conrado

Zdzichu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "FastPia" <FastP#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

Powiedzialem im wprost ze odrabiaja wojsko i ze snuja sie bez sensu i ze
na kilku naroznikach ulic obok stoja jacys zule, niech nimi sie zajma, a
mnie tu za to mandat.

Eeetam ....chopaki chcieli na piwo a Ty zaraz na nich z gb;)
Podoye si to trzeba byo prbowa zaatwi spraw "na wesoo" a nie si
stawia i ich obraa.

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Zdzichu pisze:

Eeetam ....chopaki chcieli na piwo a Ty zaraz na nich z gb;)
Podoye si to trzeba byo prbowa zaatwi spraw "na wesoo" a nie si
stawia i ich obraa.

To jest prawda, kiedys  zaoyem si z policjantem o mandat dokadnie o 200z
a mandat chcia mi wlepi 300z za prdko. Wszystko na wesoo. Policjant zatrzyma
mnie za prdko 81km/h na 50km/h i stwierdzi ze po 3 tyg od momentu zakupu samochodu nie mam waznego dowodu i OC. Powiedziaem e mam miesic a nie 2 tyg a jemu co si ubzdurao. W efekcie przy mnie zadzwoni gdzie na komende, zapyta i przyzna mi racj - wypisa mandat 100z i bez punktw :)i powiedzia e trzeba byo przyj zakad o 300z :D

Pozdrawiam
Rafa
CBF500

WIADRO #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "The_EaGle"  napisa

[...]

hazardzista, na leczenie go! i grzywna pincet

--
WIADRO (SoldierAK)
Hayabusa & Cygnus

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

WIADRO pisze:
Uytkownik "The_EaGle"  napisa

[...]

he he :> to nie ja zaproponowaem zakad...

FastPia FastP#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

he he :> to nie ja zaproponowaem zakad...

Jak widac mozna trafic na normalnego czowieka ale wiekszosc panow w
niebieskim uznaje sie za bogow, nawet jesli sa mlodsi od ciebie, wtedy
sa dowartosciowani
bo poza praca domyslam sie ze myslal by inaczej a tak jeden przed
drugim moze sie popisac szczeglnie ze 1 policjant byl chyba na stazu
dopiero bo nie wiedzia jak sie radajo obsuguje
i uzy kom do poaczenia sie z radiowozem w poblizu ;D

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

FastPia pisze:
[...]

Zgadza sie, ale sporo zalezy od obwinionego. Jak mnie apie policja
to nie staram sie stawiac a przyjac sprawe na wesolo i jakos przyjemniej wtedy sie przez to przechodzi. Grunt to umiec przyznac sie do bledu
a nie udowadniac ze jest sie nie winnym.
Zalozylbym sie ze bys nie dostal mandatu jak bys z nimi zazartowa a nie
ich wysmiewa.
W maju jechaem samochodem na jakas komunie siostrzenca pod granice pol-biaorusk oczywiscie mi sie spieszyo. Byem ubrany w garnitur i jakos chciaem jak najszybciej dotrzec gdzie trzeba. Pech ze na 70tce sta radiowz i zatrzyma mnie policjant - wyszedem zanim ten do mnie potrzed, przywitaem sie, przeprosiem i powiedziaem e cholernie mi sie spieszy. A policjant...ok to niech pan juz jedzie i prosze uwaac przed Siedlcami... no szok...
Choc ostatnio w wigilie dostaem 500z i 10pkt wiec nie zawsze jest tak mio :> Za duzo nie byo gadania... wpakowali mi i mieli racje-trudno.

Pozdrawiam
Rafa
CBF500

FastPia FastP#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Zalozylbym sie ze bys nie dostal mandatu jak bys z nimi zazartowa a nie
ich wysmiewa.

Wasnie nie wysmiewaem tylko mowilem spokojnie i grzecznie przez pan.
Ale trudno jak tak mialo byc, co zrobisz?

A policjant...ok to niech pan juz jedzie i prosze uwaac
przed Siedlcami... no szok...

yyy......... szok racja szok

Zapace i na nastepny  raz jak bedzie oczywiscie potraktuje to na
wesolo. Zobaczymy.

Pozdrawiam K.

Zdzichu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "FastPia" <FastP#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa

Zapace i na nastepny  raz jak bedzie oczywiscie potraktuje to na wesolo.
Zobaczymy.

Z mojego dowiadczenia wynika, e nawet gdy sytuacja jest wtpliwa nie warto
si kci z policjantem. A jeli ju koniecznie chcesz polemizowa rb to
bez agresji na luzie i z umiechem. Policjanci z drogwki na 100
zatrzymanych "wtpliwych" maj 50 kccych si burakw i 40 ponurakw.
Jeli zaapiesz si do tych 10 wesokw z metra jeste przez nich lepiej
postrzegany i "zaatwisz" duo wicej. Spawdzane empirycznie;)

na górę