MZ 150 Brak Prawa Jazdy

BombelMD2 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_gmail.com

Witam,
Posiadam MZ ETZ 150 z 88, od 2 lat bya nie odpalana i oglnie mao uywana w cigu ostatnich 6 lat (motocykl naley do ojca dlatego nikt go nie uywa). Kilka dni temu pogadaem z tat i spdziem kilka godzin w garau, odwieyem, wyczyciem i wymieniem pyny. MZ dziaa jak zoto, a wic do rzeczy. 1. Od kilku dni mam 18 lat i chciabym jedzi MZ niestety nie mam prawa jazdy chciabym wiedzie jakie czekaj mnie konsekwencje jeli:
  A) nie mam prawa jazdy na motocykl.
  B) dodatkowo nie mam prawka na samochd
  C) + brak przegldu pojazdu od 2 lat.

2. wiem co mi grozi jeli spowodowa bym wypadek.

3. Co moe wpyn na odroczenie prawa jazdy.

4. Jaka jest wysoko mandatu za brak uprawnie, poniewa do koca nic nie wiadomo a w zycie miay wej mandaty za brak uprawnie w wysokoci 3-15 tysicy. Jestem modym pasjonat, od dziecka jestem zakochany w motocyklach, niestety  w moim yciu jest wiele przeciwnoci losu (brak pienidzy i nacisk ze strony rodzicw) nie chc si zrazi do koca w pasji szczeglnie teraz gdy w moim garau stoi pereka lat 90-tych. :) Dzikuj za szybk odpowied.

Pozdrawiam
BombelMD2
Kielce

Magic maciejsajeckiCIACH@wp.pl

W dniu 2015-08-28 o 23:39, BombelMD2 pisze:

[...]

Decyduje brak uprawnie na pojazd ktrym w danym momencie si poruszasz, nie ma formalnie "kumulacji".

2. wiem co mi grozi jeli spowodowa bym wypadek.

Na pewno?

3. Co moe wpyn na odroczenie prawa jazdy.

?

4. Jaka jest wysoko mandatu za brak uprawnie, poniewa do koca nic
nie wiadomo a w zycie miay wej mandaty za brak uprawnie w wysokoci
3-15 tysicy.

Nie wiem czy zmienia si wysoko mandatu (do tej pory 500 z), za to teraz jest to kwalifikowane jako przestpstwo zagroone wizieniem do 2 lat.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250 (byy rc24/rc46/pc40/xj600/k11).

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: #_USUN_TO_@_USUN_TO_# -- -

BombelMD2 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_gmail.com

Czyli rozumiem e mogli by mi odroczy prawo jazdy tylko na motocykl, i nie kumuluje si z innymi kategoriami np na samochd? I nie koniecznie moe si to zday e moe by sam mandat 500 bez innych kosztw, zaley na jakiego policjanta Trafie? :p Tak, myl e wiem co mi grozi jak dojdzie do wypadku. Czyli wszystko zaley od humoru policjanta, czy dostan sam mandat 500 z czy odroczenie i inne sprawy? Pozdrawiam BombelMD2
Kielce

masti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

BombelMD2 wrote:

Czyli rozumiem e mogli by mi odroczy prawo jazdy tylko na motocykl, i
nie kumuluje si z innymi kategoriami np na samochd?

o tym zdecyduje sd

I nie koniecznie moe si to zday e moe by sam mandat 500 bez innych
kosztw, zaley na jakiego policjanta Trafie? :p

Tak, myl e wiem co mi grozi jak dojdzie do wypadku.

myl, e nie masz zielonego pojcia.
konieczno pacenia odszkodowania do koca ycia jest czym o czym w
Twoim wieku si nie myli

Czyli wszystko zaley od humoru policjanta, czy dostan sam mandat 500 z
czy odroczenie i inne sprawy?

nie. od sdu

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

BombelMD2 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_gmail.com

No to z tego co napisae wychodzi na to e jeli zapie mnie policja bez uprawnie, to nie dostaj mandatu tylko sprawa jest odrazu prowadzona do sdu, nie wane e jed lepiej od innych i jechaem z przepisami ruchu drogowego(pomijajc prawo jazdy). Dzikuj za pomoc, unielicie mnie na duchu, MZ na kolejne lata idzie kurzy si do konta w garau. --

RadoslawF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2015-08-29 o 14:48, BombelMD2 pisze:

No to z tego co napisa

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "BombelMD2" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_gmail.com> napisa w wiadomoci news:dee7a1043ce4a858ef29ce17b271d20a$1grupy.scigacz.pl...
nie wane e jed lepiej od innych i jechaem z przepisami ruchu drogowego(pomijajc prawo jazdy). Dzikuj za pomoc, unielicie mnie na duchu, MZ na kolejne lata idzie kurzy si do konta w garau.

Kademu si wydaje ze jedzi lepiej od innych.
Masz konto w garau?

Tomek
Ducati 900 SS
Ironhad Sidecar Racer -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: #_USUN_TO_@_USUN_TO_# -- -

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2015-08-29 o 12:41, masti pisze:
myl, e nie masz zielonego pojcia.
konieczno pacenia odszkodowania do koca ycia jest czym o czym w
Twoim wieku si nie myli

Czy znacie cho jeden przypadek, by polski sd zasdzi pacenie odszkodowanie do koca ycia z OC sprawcy? Z tego, co wiem, to zwykle s to jednorazowe wypaty. Nawet 500 tys z.

--
MN

Bartek Kacprzak #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2015-09-01 o 11:41, Marcin N pisze:
[...]

Znamy, za wypadek samochodowy, zasdzono rent od sprawcy.
Oglnie ciekawa sprawa, sprawca by rzeczoznawc sdowym, na szczcie si udao.
http://lodz.naszemiasto.pl/archiwum/szesc-ofiar-wypadku-na-skrzyzowaniu-kosciuszki-i-zwirki,971326,art,t,id,tm.html

BartekZX9R
Ave2.0
EL

masti #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Marcin N wrote:

[...]

i taki 16latek wyjmie z kieszeni 500kz i zapaci od rki?

--

ernst #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2015-08-29 o 10:13, Magic pisze:

Nie wiem czy zmienia si wysoko mandatu (do tej pory 500 z), za to
teraz jest to kwalifikowane jako przestpstwo zagroone wizieniem do 2
lat.

Dalej jest to samo
- nie masz adnych uprawnie - 500 z.
- masz jakie uprawnienia - 300 z.

do 2 lat jest wtedy, gdy zabior ci uprawnienia np. na 3 miesice za przekroczenie o 50 km/h. W tym czasie bdziesz dalej jedzi i ci zapi i zabior ci na kolejne 3 miesica. Wtedy jak i to olejesz i ci zapi, to moesz dosta 2 lata. Lub jeli zabior ci za jazd po pijaku itp...

Oglnie
- zabrane/zatrzymane uprawnienia - do 2 lat paki
- brak kategorii lub w ogle brak uprawnie  300 i 500 z.

ernst #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2015-08-28 o 23:39, BombelMD2 pisze:

2. wiem co mi grozi jeli spowodowa bym wypadek.

Jeli z twojej winy, to tak jak post wczeniej pisaem, ubezpieczyciel lub UFG puci ci w skarpetkach. Jeli kto przy tym straci zdrowie, to moe doj do tego, e bdziesz paci doywotni rent.

Jeeli nie z twojej winy, to wiele zaley od treci umowy. Ale na og ty zapacisz za wszystko. W niektrych przypadkach ludzie dostaj odszkodowanie.

na górę