Kaski otwarte - czy naprawd

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam,

Zaczem si zastanawia nad kaskiem otwartym na lato.

Jedziem do tej pory w dwch szczkowych i jednym intergralu. Nie mam powodw do narzekania na nie, ale latem przydaoby si troch luzu i przewiewu - sami wiecie, jak jest. Gdy jest gorco - czowiek zaczyna mie w d... bezpieczestwo i po prostu musi si troch rozebra z tych niezliczonych ochraniaczy.

Czy zdarza si Wam jedzi w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w ogle warty jest rozwaenia?

Tytus z fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka
***"Marcin N"
Czy zdarza si Wam jedzi w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
ogle warty jest rozwaenia?

Oczywiscie :) jezdze czasem nawet w rowerowym o takim:
http://www.mpbikes.eu/images/produkty/2009_Earthworks_flare1.jpg
o i nawet raz mialem kontrole policjanta :). Popaczal podumal i kazal jechac
dalej
I jest on IHMO bezpieczniejszy niz tzw orzeszki.

Tytus z fabryki

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5070 (20100428) __________

Asmodeusz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-04-29 10:04, Marcin N pisze:

Czy zdarza si Wam jedzi w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
ogle warty jest rozwaenia?

Mi si cigle zdarza. Czy wart rozwaenia - nie wiem. Po prostu w takim jedz.

--
Asmodeusz

On 2010-04-29, Marcin N <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Je

Seba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Thu, 29 Apr 2010 10:04:35 +0200, Marcin N napisa(a):

Czy zdarza si Wam jedzi w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
ogle warty jest rozwaenia?

IMHO tak. Od momentu kiedy zaczaem uywa (jako drugiego kasku - obok
integrala) N43 do jazdy na moto latem wok komina, to zobaczyem jak to
podnosi komfort jazdy podczas gorcego lata. Oczywicie ten typ kasku ma
swoje niezaprzeczalne minusy, ale do standardowego szlajania si po
mieie w cigu dnia jest naprawde fajny i wygodny - integral nie
zapewnia takiej wentylacji czy np. wielkoci/szerokoci
wizjera/widzenia.

Sebastian S.

duddits duddits@NOSPAMfz6.pl

[...]

C, tzw. otwarty kask z pewnoci nie chroni (czy te chroni gorzej)
przed ew. urazami twarzy i szczki.

"(..)Studies have also been carried out of any differences in
effectiveness between the various helmet types, particularly the
integral helmet and the jet helmet. It is clear that an integral helmet
with a fixed jaw guard considerably reduces the risk of chin and facial
injury. The jet helmet lacks this protection. Vaughan (1997) confirms
this difference; this study also indicates that the risk of being
involved in a crash is the same for the wearers of both helmet types.
O'Connor (2005) does not confirm that the risk of neck injury with an
integral helmet is higher than with a jet helmet. Lin et al. (2004) also
find no difference between the helmet types for causing SCI (Spinal Cord
Injuries).(..)"

http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS_Helmets.pdf

Czy zdarza si Wam jedzi w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
ogle warty jest rozwaenia?

Ja si zastanawiaem nad szczkowcem, ale potem doszedem do wniosku, e
jednak wybior integrala. Pki co nie auj wyboru. Latem tak czy
inaczej jak staniesz na wiatach bdzie ci gorco.

Jest te oczywicie kwestia estetyczna (te w sumie wana), nie zawsze
kask integralny bdzie pasowa do motocykla, no ale ten temat ju
zostawiam :)

--
duddits

WaFel #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "duddits"  napisa w wiadomoci
C, tzw. otwarty kask z pewnoci nie chroni (czy te chroni gorzej)
przed ew. urazami twarzy i szczki.

Zawsze moesz sobie kupi Nolan N43 Air z odpinan szczk i ju bdzie lepiej :)
Pozdro
WaFel
BMW K1200LT

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

WaFel wrote:

Pozdro
WaFel
BMW K1200LT

Jezusicku, cuzesty se chopoku kupil?!
K.

macieksz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 29 Kwi, 17:53, "WaFel" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Uytkownik "duddits" napisa w wiadomoci
Zawsze moesz sobie kupi Nolan N43 Air z odpinan szczk i ju bdzie

Dokadnie tak. Korzystam z tego kasku (jed chopperem) i jestem z
niego zadowolony. W trasie przy szybszych prdkociach zakadam
szczk i jed w integralu (ma nawet homologacj takow). W miecie
bez szczki. A dla kochajcych muchy w zbach - mona zdj ogromn
szyb i zaoy daszek (w zestawie z kaskiem). Ja co prawda nie
rozwijam na swoim VNie kosmicznych prdkoci, ale namwi mnie do
niego znajomy z FJRk.

Jedyna wada - kupiem czarny mat... Nie. Nie jest w nim gorco -
zostaje na nim lad po kadym dotkniciu paluchem ;-).

Ostatnio na www znalazem taki test (moe si przyda):
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/kaski-typu-jet

-- - Pozdrawiam -- -
MaciekSz + VN900 Custom

[...]

KLOSZ konradki@USUN_TOwp.pl

Marcin N pisze:
(...)

Czy zdarza si Wam jedzi w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w ogle warty jest rozwaenia?

Zdarza mi sie jezdzic latem po miescie w otwartym kasku szczekowym. Daje mi to wystarczajacy przewiew i nie rozwazam zakupu kasku otwartego czy innego braincap'a. A jak sie robi wolna przestrzen na drodze to szczeka w dol i do przodu. Analogiczna wygoda podczas jazdy latem przez nasz piekny kraj. Poza miastem jest ok, a w miescie w upal szczeka w gore i jest chlodniej w pyszczydlo.

Zdrowko
KLOSZ

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "KLOSZ" <konradki@USUN_TOwp.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4bd95a39$0$19160$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
Marcin N pisze:
(...)

[...]

Ale masz kask z podwjn homologacj (niewiele jest takich), czy sobie po prostu otwierasz "zwyky"?

Kask szczkowy po otwarciu jest bardzo niestabilny - jego rodek cikoci si unosi i nie wydaje si bezpieczny dla uytkownika.

O ile wiem, to tylko Shark Evoline i Caberg Sintesi maj podwjne homologacje. Oba jednak s bardzo cikie. No i nietanie.

Marcin #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Marcin N" napisa :

Kask szczkowy po otwarciu jest bardzo niestabilny - jego rodek cikoci
si unosi i nie wydaje si bezpieczny dla uytkownika.

Shoei Multitec daje rade do ok 90mk/h nic nie traci ze stabilnosci tylko
stawia coraz wiekszy opor i szyja prosi o opuszczenie szczeki. Nic nie
swiszczy ani nie telepie na boki.
Ja bym teraz nie zamienil szczeki na integrala.

Pozdr.
Marcin
RC46FiY

mysiar psynowiec@WYTNIJTOop.pl

On 29/04/2010 12:12, Marcin N wrote:

Uytkownik "KLOSZ" <konradki@USUN_TOwp.pl> napisa w wiadomoci grup
Marcin N pisze:
(...)

[...]

Nolan ma CE na otwarta i zamknieta przylbice

--
mysiar

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "mysiar" <psynowiec@WYTNIJTOop.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:hrc2v4$1a4$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

Jaki model? N102 i 103 na pewno nie.

KLOSZ konradkiUSUN_TO@wp.pl

Marcin N pisze:
<CIACH!>

[...]

Otwieram szczeke swojego "zwyklego" szczekowca (Shoei Syncrotec II). Owszem, wraz ze wzrostem predkosci jest coraz trudniej, bo podniesiona szczeka stawia opor, ale ja raczej mialem na mysli sytuacje typu postoj w korku, na swiatlach lub wolna jazda w ciasnym ruchu albo gdzies po uliczkach osiedlowych itp.  z predkosciami rzedu 30 km/h. Jak robi sie luzniej i przyspieszam to szczeka w dol i dalej juz z zamknieta, bo rzeczywiscie jest malo komfortowo dla szyi .

Zdrowko
KLOSZ

--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopki mi si podoba" - by KLOSZ

Nikanor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 3 Maj, 21:16, KLOSZ <konradkiUSUN#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Jak robi sie luzniej i przyspieszam to szczeka w dol

Z tym, e to "szczka w d" to tak fajnie dziaa latem, bez
chinguarda, kominiarki i innych farfocli na szyi. Inaczej to zawsze
co si pod czym zoy, zmarszczy, wepchnie pod pasek i generalnie
wkurwia.

--
Nikanor [Nolan N101, Nolan N103, Shoei Multitec, HJC FS-10, Axo cotam]

KLOSZ konradkiUSUN_TO@wp.pl

Nikanor pisze:

[...]

Chinguarda nie uzywam, bo mi za malo powietrza z nim, ale jesli bylby zalozony to rzeczywiscie troche lipa. Natomiast w kominiarce jezdze caly rok i nie zauwazylem mankamentu. Ale, ale, wracajac do watku przewodniego... mowa byla zdaje sie o jezdzie wlasnie latem i ewentualnym zakupie kasku otwartego do jazdy w upaly.

Zdrowko
KLOSZ

--

Andrzej #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

Moje podejcie jest takie - kask to sprzt ochrony osobistej, wic kady ma
prawo wybra czy chce bez czy w, i w jakim. Ale...
Wracaem do domu takim przeronitym skuterem - niezbyt szybko, pewnie
midzy 40 a 50km/h. Nie zauwayem dziury w asfalcie i szlifnem si po
nim. Kask integralny si rozpad, ale gowa caa. Wstaem o wasnych siach,
cho nieco oszoomiony. Jeden bok starty, skuter te troche oberwa, ale bez
przesady. Przedwczoraj kupiem drugi kask - te integralny. Na inne nie
patrzyem.

--
Pozdrv!
Andrzej

KJ Siła Słów KJ@noway.com

Marcin N pisze:

Czy zdarza si Wam jedzi w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w ogle warty jest rozwaenia?

http://bikergear.co.uk/schuberth-open-face-helmet-p-1118.html

Powiedzialbym, ze w miescie wieksza szansa na paciak w ktorym szczeka wezmie udzial niz za miastem - ale to tylko teoretyczne pierdzielenie
:-)

KJ

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2010-04-29 13:43:56 +0200, KJ Sia Sw <KJ@noway.com> said:

http://bikergear.co.uk/schuberth-open-face-helmet-p-1118.html

Polecam go przed zakupem przymierzy (co oczywicie jest dobrym pomysem przy kadym kasku, ale przy tym w szczeglnoci), bo ma do nietypowe wntrze i wielu osobom nie pasuje na eb.

de Fresz

Tytus z fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

*** "KJ Sia Sw"
http://bikergear.co.uk/schuberth-open-face-helmet-p-1118.html

Narciarski kask slalomowy??? - kurna taki tez mam :) i ma full wentylacje :)

Tytus z fabryki

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5071 (20100429) __________

W dniu 2010-04-29 13:43, KJ Si

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 2010-04-29 15:32, Marcin N pisze:

Czarny mat - idealny na lato. ;)

Ale ze bo co ? Zakladasz na lato biala kurtke, spodnie i trampki na moto ?

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Marcin N #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Fri, 30 Apr 2010 07:49:20 +0200, Marcin N  <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
Nie udawaj,

W dniu 2010-04-30 07:49, Marcin N pisze:

Nie udawaj,

On 2010-04-30, Marcin N <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Ale ze bo co ? Zakladasz na lato biala kurtke, spodnie i trampki na moto ?

Nie udawaj,

W dniu 2010-04-30 09:07, AZ pisze:

Noooo i...? Styropian w kasku izoluje na tyle mocno, ze kolor kasku nie ma
tu zadnego znaczenia. W srodku tego czarnego i srebrnego bedzie taka sama
temperatura. No chyba ze chodzi o to ze skorupka parzy Cie w raczki.

Nie znasz sie. Czarny jest zly a juz matowy to w ogole gotuje mozg.

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Fri, 30 Apr 2010 09:02:47 +0200, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
[...]

Wiesz, tak jak w informatyce s

Tytus z fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***AZ Noooo i...? Styropian w kasku izoluje na tyle mocno, ze kolor kasku
nie ma tu zadnego znaczenia. W srodku tego czarnego i srebrnego bedzie taka
sama
temperatura. No chyba ze chodzi o to ze skorupka parzy Cie w raczki.

Guzik prawda...

*** "Kuczu"
Nie znasz sie. Czarny jest zly a juz matowy to w ogole gotuje mozg.

Braincap to chyba tylko kepke wlosow na czubku onduluje :)
Za to jak sie czarny mat syfi...

Tytus z fabryki

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nikanor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 29 Kwi, 10:04, "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> >
Zaczem si zastanawia nad kaskiem otwartym na lato.

Rozwa te np. takie co:

http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/nolan-n43/

Poznaem uytkownika (naked, miasto) - bardzo sobie chwali. A z
innych opcji - enduro si doskonale sprawdza w miecie. Dla luzu mona
zamiast gogli zaoy rowerowe okularki.

--
Nikanor

KJ Siła Słów KJ@noway.com

Nikanor pisze:
- enduro si doskonale sprawdza w miecie.

Mi nie bardzo, od 150  ciezko sie oddycha, wiater kurna taki jakis.
Kask ma nisko dziob  i zawadza mi o ochraniacze na ramionach jak chce sie obejrzec.

Dla luzu mona
zamiast gogli zaoy roweroweokularki.

A gogle z pinami na zrywki maja male pole widzenia, w okularach rekreracyjnych z kolei wieje dosc mocno pod oczy, moze specjalne rowerowe sa w tym lepsze, ale ogolnie zakladanie okularow z ramiaczkami pod kask jest IMO troche niewygodne.

KJ

duddits #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 29.04.2010 15:23, Nikanor pisze:
Rozwa te np. takie co:

http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/nolan-n43/

Kolega czoperowiec te jest zadowolony z tego modelu.

--
duddits

grzech #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/nolan-n43/

Kolega czoperowiec te jest zadowolony z tego modelu.

Ja te:)
Tylko trzeba go przymierzy bo poprzednie nolany miaem o nr wiksze.

grzech
vl800

Dysiek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Czy zdarza si Wam jedzi w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
ogle warty jest rozwaenia?

Ja jezdze tylko w otwartym. Szlifu w nim (odpukac) nie mialem wiec nie wiem
jak sie zachowa w wrazie "w". Jest za to wygodny, przewiewny i ma znacznie
lepsze pole widzenia niz integral. Wybor nalezy do ciebie :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Alex D. B. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:hrbei8$n8a$1news.onet.pl...
Witam,

Zaczem si zastanawia nad kaskiem otwartym na lato.

zaczynalem w integralu.
jako, ze po examach kupilem tutututnie, do ktoraj "tak jakos" pasuje otwarty, to mam. modele to jakis shark, i caberg.
za otwartym:
mniejsze parowanie, wiekszy przewiew. no i glownie - jakies 400% wieksze pole widzenia.
niesmialo mysle, ze zalezy czym sie jezdzi. jak ktos majestatycznie toczy sie rutututnia - otwarty jest ok.
dla testerow predkosci nadswietlnych - integral.

ostateczna decyzja zawsze nalezy do kierownika.

Alex.

Jackare #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Ja jed cay czas w otwartym, ale jed niewiele (rzadko) i na powolnych starych motocyklach i raczej tylko przy adnej pogodzie.
Tak czy siak zawsze mam na twarzy nacignit chust-bandytk i okulary.
Dostanie po twarzy jakimkolwiek owadem jest do blu nieprzyjemne. Zapanie w usta pszczoy lub osy grozi mierci.
Lepiej od chusty bdzie si sprawowa maska neoprenowa ale tu znw - gorco.
--
Jackare

Jackare #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Jackare" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:hrop6q$gq$1node1.news.atman.pl...

Dostanie po twarzy jakimkolwiek owadem jest do blu nieprzyjemne. Zapanie w usta pszczoy lub osy grozi mierci.
Lepiej od chusty bdzie si sprawowa maska neoprenowa ale tu znw - gorco.

mona te tak:
http://www.cwylde.co.uk/shopimages/products/thumbnails/face%20mask%20classic.jpg
--
Jackare

cpt. Nemo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Marcin N" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w
wiadomoci news:hrbei8$n8a$1news.onet.pl...

Czy zdarza si Wam jedzi w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato
w ogle warty jest rozwaenia?
Nigdy nie jezdzilem w zamknietych, wiec nie dam miarodajnej opinii.
Zawsze jezdze w otwartym a jesli chodzi  bezpieczenstwo to juz sam fakt
jezdzenia jest wystarczajaco niebezpieczny zeby sobie nadmiernie dupy
kaskiem nie zawracac.
Jesli bezpieczenstwo jest glownym priorytetem to po pierwsze zrezygnuj z
jazdy, po drugie zastanow sie czy kask zamkniety nie ogranicza pola
widzenia i nie powoduje dyskomfortu temperaturowego / szczegolnie w
miejskich korkach/ a przez to nie stanowi realnego zagrozenia :|)

Nemo

na górę