Kaski Nolan i system N-com

Boombastic boombastic@NOSPAMpoczta.onet.pl

Niestety, musze pomysle nad odbieraniem telefonw w czasie jazdy na moto bo
mi nie daj yc klienci. Mam wiec pytanie o kaski Nolan z systemem n-com.
Jak to si sprawuje w realu? Znalazem w archimum posty z lata tego roku,
ale dotyczyy gwnie samego kasku, a mnie interesuja wraenia odnonie tego
systemu komunikacji. Czy ten system jest wpity w kask czy te suchawki
trzeba zakadac osobno? Jak jest z jego walorami uytkowymi? Czy jest to
mocno wkurzajce  gdy zakada sie i sciga kask powiedzmy 10 razy dziennie?
Jak sprawuje si bluetooth w tym systemie? Jak wyglda jakoc poczenia i
syszalno w czasie jazdy? Czy poczenie kablowe jest lepsze od
bluetootha?
I ostatnie pytanie: czy tylko Nolan robi kaski z tak instalacj pod
telefon?

Mystik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl

Czesc

Boombastic napisa(a):
Niestety, musze pomysle nad odbieraniem telefonw w czasie jazdy na moto bo mi nie daj yc klienci. Mam wiec pytanie o kaski Nolan z systemem n-com.

Hmm. Tez bylem tym zainteresowany dopoty, dopoki sie nie okazalo, ze sam system kosztuje tyle co kask :).
Kiedys w jednosladzie testowali cos podobnego, ale dolaczanego do kasku zewnetrznie i wniosek byl taki: dziala, ale niestety tak czy tak nalezy dosc ostro zwolnic, zeby szum sie zmniejszyl.

pozdr.
MYSTIK

boogie #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

witaj,

wczoraj wrocilem z berlina i tam widzialem system nawigacji tomtom
rider za 299 euro (w markecie) - ten system ma rowniez sluchaweczke
bluetooth i przechwytuje rozmowy z telefonu..
jest to pewnie zasadniczo drozsze rozwiazanie od systemu n-com, ale
wydaje mi sie ze mimo wszystko warto sie zastanowic..

Boombastic boombastic@NOSPAMpoczta.onet.pl

Uytkownik "boogie" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

Jest jeden problem - tomtom ma kiepskie mapy Polski, a nawigacj do moto juz
mam. A druga sprawa to suchawk bluetooth mog sobie bez problemu kupi,
tylko jako nie widz tego rozwizania w kasku, bo po pierwsze nie wiem jak
to ma si tam zmieci (kask jest przeciez dopasowany), a po drugie to przy
upadku suchawka przemiesci mi si w ucho lub w czaszk.

Mystik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl

Czesc

Boombastic napisa(a):

Jest jeden problem - tomtom ma kiepskie mapy Polski

TomTom w chwili obecnej najintensywniej te mapy rozwija. Obecna jest juz powoli naprawde niezla, a nastepna jest obiecywana juz jako bardzo dobra. I w te obiecanki, w przeciwienstwie do AM4.0, jestem w stanie uwierzyc.

[...]

No to fakt. Wcisniecie sluchawki bezprzewodowej do kasku to porazka.

pozdr.
MYSTIK

Roman Niewiarowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 31.10.2006 Mystik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl> napisa/a:
Czesc

hej

TomTom w chwili obecnej najintensywniej te mapy rozwija.

Chinczycy najintensywniej rozwijaja swoje motocykle, dlaczego wiec nie
kupisz chinola zamiast japonca ?
Czyli jak juz TT zrobi dobre mapy to bedzie mozna mowic ze warto, narazie to
wywalenie kasy w bloto.

Obecna jest juz powoli naprawde niezla

Jakie ma pokrycie poza miastami ? Bo cos mi sie wydaje ze w sumie 19%

I w te obiecanki, w przeciwienstwie do AM4.0, jestem w stanie
uwierzyc.

A ja nie uwierze, dopoki nie zobacze. Tyle sie juz naczytalem o super mapach
a pozniej wychodzil potworek w stylu navigo.

No to fakt. Wcisniecie sluchawki bezprzewodowej do kasku to porazka.

chiba zeby wybrac kawalek styropianu/pianki i wsadzic tam glosnik

Transalp XL600v - sprzedam. http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M282167
mail newrom na serwerze poczta kropeczek onet.pl
Tomahawk '2006, blue STringi

Boombastic boombastic@NOSPAMpoczta.onet.pl

No to fakt. Wcisniecie sluchawki bezprzewodowej do kasku to porazka.

chiba zeby wybrac kawalek styropianu/pianki i wsadzic tam glosnik

No by moe jest to pewne rozwizanie. Wpakowa suchawk w styropian. Ale
cigle mam obawy o ewentualn kraks. No i nie wiem jak byoby ze
syszalnoci.

Mystik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl

Czesc

Roman Niewiarowski napisa(a):
TomTom w chwili obecnej najintensywniej te mapy rozwija.

Chinczycy najintensywniej rozwijaja swoje motocykle, dlaczego wiec nie
kupisz chinola zamiast japonca ?

Czyzbym zauwazyl jakas zlosliwosc?? :).

Czyli jak juz TT zrobi dobre mapy to bedzie mozna mowic ze warto, narazie to
wywalenie kasy w bloto.

Hm. Zapewne czytasz na biezaco www.pdaclub.pl i wypowiedzi ludzi na temat nowych map TT, wiec nie bede Ciebie przekonywal.

Ze swojego doswiadczenia wiem, ze w AM pokrycia ma sie nijak do dokladnosci. W zdecydowanie starych mapach TT mam o niebo wiecej uliczek w Poznaniu niz AM. Problemem jest niewatpliwie ilosc map, ktore TT obsluguje z adresami. Ale to sie zmienia.
MAsz racje, ze poczekamy, zobaczymy. Najlepsze, ze ostatnie wiesci z AM to to, ze wersja 4 wyjdzie prawdopodobnie do konca roku (szkoda, ze nie pisza o ktory rok chodzi), ale mapa europy do niej to juz nie bardzo. Ma byc w terminie pozniejszym. Malo tego. Przecieki mowia, ze europa ma byc na razie w wersji glownych drog.
To tyle na boku :).

  > chiba zeby wybrac kawalek styropianu/pianki i wsadzic tam glosnik

No wiec ja wybralem swego czasu troche styropianu do takich sluchawek od   walkmana. Wyszlo to naprawde niezle tzn. zlicowalo sie ze styropianem. Sluchalo sie gorzej, bo to jednak sa sluchawki douszne, a nie na zewnatrz-uszne. Po za tym nie wiem co by sie stalo w razie wypadku. No i bylo to malenstwo w porownaniu z chocby najmniejsza sluchawka bluetooth. Malo tego. Ja ich nie musialem wyciagac do ladowania. I to jest niestety kolejny problem sluchawek bezprzewodowych :(.

[...]

helu

Czyzbym zauwazyl jakas zlosliwosc?? :).

alezgdzieszbymsmial! ;)

Hm. Zapewne czytasz na biezaco www.pdaclub.pl i wypowiedzi ludzi na
temat nowych map TT, wiec nie bede Ciebie przekonywal.

Nie, poprostu niedawno zglebialem temat bo szukalem rozwiazania dla szefa.
Wyszlo mi ze najlepiej kupic AM + destinatora 6.
Zreszta TT odradzal mi nawet pacjent ktory sprzedawal mapy, znaczy moze byc
tak ze ma lepsza marze na destinatorze. Ale niekoniecznie :>

W zdecydowanie starych mapach TT mam o niebo wiecej uliczek
w Poznaniu niz AM.

hihi, majfriend chcial przejechac wg TT route planner i niestety okazalo sie
ze droga dawno jest pod woda (jez Czorsztynskie) ;)

Problemem jest niewatpliwie ilosc map, ktore TT
obsluguje z adresami. Ale to sie zmienia.

Tyle ze jak kupuje mape, to mnie interesuje co jest obecnie. A nie co bedzie
za rok, dwa, po kolejnym platnym apgrejdzie. Co do dokladnosci to ostatnio
telewizor mowil ze jakis niemiec w Turyngii skrecil za wczesnie i zjechal po
schodach ;)

Transalp XL600v - sprzedam. http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M282167
mail newrom na serwerze poczta kropeczek onet.pl
Tomahawk '2006, blue STringi

na górę