Kaski - jak rozpoznac oryginalnosc lub brak?

p #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dziwna sprawa
na allegro uex vx8 do dostania z przesylka za 340, w sklepach za 640
plnw w
promocji.

Niby nie widac na allegro jakis roznic wobec tego mierzonego w
sklepie.. std te rodzi si atwe pytanie: ciema z tym allegro, czy
moe po prostu lepsza cena?

Macie jakie dowiadczenia w tym zakresie - na co zwraca uwag przy
zakupie kasku eby nie wcign si w chisk tandet.

Pozdrawiam,
Pawel

Dominik Słonecki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "p" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa
[...]

jak w przypadku kasku jest, to Ci ze 100% pewnoscia nie powiem, ale marze w
sklepach rzedu 100% nie sa niczym nadzwyczajnym, a i moja ulubiona technika
zachecania klienta jest obnizania ceny z nierealnie wysokiej na wysoka. to,
ze mozesz kupic kask u kogos 2x taniej na allegro niz w sklepie jest sprawa
normalna, taki sprzedawca ma o wiele mniejsze koszty, prawdopodobnie nie
placi podatkow, nie placi za lokal, nie ma calej oferty rozmiarowo-modelowej
i tym samym o wiele mniej ryzykuje.

--
Dominik
ROZDUBANA FZR 1040 EXUP

p #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

na pewno masz sporo racji, bo to zusy city pity zdrowotne pracownicy
salon wynajem, media itd. to spore oplaty... ale czy az w takim
stopniu mozna skakac po cenach biorac pod uwage, ze czesc zdjec tego
sprzedawcy robiona jest wlasnie w  ww. salonie ?

pozdr, p
suzi gsx 1100

Tadek / Motostore tadekNIELUBIESPAMU@motostore.pl

p wrote:

[...]

Sa rozne sytuacje, czasem producenci organizuja wyprzedaze starszych,
nieprodukowanych juz modeli lub wycofanej w bierzacym roku grafiki. Tak jest
np. teraz z kaskiem HJC FG-14 w malowaniu Target. Cena katalogowa tego kasku
to 1190 pln, obecnie w zwiazku z wycofaniem grafiki Target producent dal sie
namowic na wyprzedaz i mamy te kaski po 630 pln. Sprowadzamy kaski np. z
Hein Gericke (Louis, Polo) - ich czesto stac na sprzedaz ponizej kosztow,
tak aby uniknac kosztow magazynowych - warunkiem jest wykupienie calej
pozostalej partii. Oczywiscie tacy giganci rynkowi maja tez zupelnie inne
ceny zakupu, poniewaz regularnie kupuja kaski kontenerami, sa wiec w stanie
sprzedac je czesto taniej niz robi to oficjalna siec dystrybucyjna. Niezadko
sa to kaski, ktore staly na polkach sklepowych - nie ma do nich pudelek,
pokrowcow, gwarancji, itp lecz mozna je kupic za polowe ceny. Coniektorzy
sprzedawcy importuja kaski "dzikimi drogami" np. z Japonii czy USA.
Porownanie: Shoei X-Spirit w malowaniu replica kosztuje w Europie powyzej
3000 pln, z Japonii mozna je wyszarpac za 1300-1500 pln. Warto zwrocic uwage
na to czy kask ma znaczek normy europejskiej a nie z USA czy Japonii. Taki
zamorski kask moze nie miec gwarancji producenta, bo ta jest rejonizowana do
konkretnych modeli (np. Shoei RF-1000 - USA i Japonia oraz XR-1000 -
Europa), moze sie lekko roznic rozmiarami - na Japonie robi sie kaski
przystosowane do innego owalu twarzy. Problemem jest tez jazda na torze -
bez europejskiej homologacji nie wystartujesz sobie np. w predatorach. To
jest o tyle bez sensu ze np. padlinowate Nitro 311 ma taka homologacje a
Shoei X-Eleven (wersja X-Spirita z USA) - topowy kask sportowy nie ma,
chociaz jest 1000*) razy lepszy.

*) Przyblizenie

--
Pzdr,
Tadek / Motostore.

marider mariderCUT@go2.pl

Tadek / Motostore napisa(a):

Warto zwrocic uwage na to czy kask ma znaczek normy europejskiej a nie z USA czy Japonii.

Tez slyszalem ze jak nie ma homologacji czy jakiegos tam europejskiego znaczka to ubezpieczenie moze odmowic wyplaty odszkodowania w razie wypadku (IMHO bujda zeby nagonic klientow). Rozmawialem o tym z przedstawicielem Shoei'a na Polske na targach w Wawie w zeszlym roku gdzie mieli swoje stoisko, gdzies mam wizytowke ;]. Bylem ciekaw jakie sa ewentualne roznice w budowie skorup X-11 vs X-Spirit czy XR-1000 vs RF-1000. Kaski te sa jest o tyle dobre ze mozna go sobie dopasowac pod kazdym wzgledem do ksztaltu twarzy. Oryginalne katalogi mam na biurku, te europejskie i amerykanskie. A ze marka pociaga cene? Cos za cos, za jakosc i wykonanie sie placi zawsze.

[...]

Nie?

http://shoei-helmets.com/warranty.aspx

A sie nie zgodze, moje 2 poprzednie X-11 (Norick 5TC1 i Vermeulen 2TC5) mialy pelna 5 letnia gwarancje producenta. Wystarczy kupic z pewnego zrodla (najlepiej autoryzowany dealership badz wprost od Shoeia) i wypelnic formularz gwarancyjny na stronie lub wyslac listem to, co jest w zestawie do wypelnienia. Jesli jest jakis problem, wystarczy odeslac. Co do wyscigow to nie wiem w 100% ale majac na uwadze nadwrazliwosc Amerykanow na bezpieczenstwo pod kazdym wzgledem az do przesady sadze ze ich kaski i normy sa ostrzejsze niz europejskie :)

Zreszta kto mi udowodni w Polsce ze kask ma jakas norme albo nie? Policja i rozni "rzeczoznawcy"? Na niczym sie nie znaja albo w minimalnym stopniu, jesli wogole. Naklejke moge sobie nan nalepic dowolna jaka mi sie chce :)

Zdaje mi sie ze kiedys juz cos o tym bylo tutaj.

Pzdr
PS: odnosnie roznych homologacji, zezwolen i innych pierdul to sie jakas paranoja juz powoli robi. Niedlugo bez papierka nie bedzie mozna sruby wymienic w moto czy auto ;/
--
marider
R1 + dodatki ;)

Tadek / Motostore tadekNIELUBIESPAMU@motostore.pl

marider wrote:

[-- -]
[...]

No, tak ale feler tkwi w tym ze trzeba go odeslac do USA, mi chodzilo o
gwarancje na miejscu w Polsce. Przyznaje jednakze ze wyrazilem sie
nieprecyzyjnie, kask taki ma gwarancje w USA lub Japonii.

[...]

Tutaj raczej jest odwrotnie, polecam nastepujaca lekture:
http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html

--
Pzdr,
Tadek / Motostore.

marider mariderCUT@go2.pl

Tadek / Motostore napisa(a):
No, tak ale feler tkwi w tym ze trzeba go odeslac do USA, mi chodzilo o gwarancje na miejscu w Polsce. Przyznaje jednakze ze wyrazilem sie nieprecyzyjnie, kask taki ma gwarancje w USA lub Japonii.

Racja, jednak w wyniku globalizacji uslug pocztowych to chyba nie jest problem przeslac cos z jednego miejsca w drugie, jesli cos jest zwalone, to naprawia i odesla. Minus to koszty i czas ale cos za cos.

[...]

cyt.: "DOT-only helmet would be designed to be the softest, with an ECE helmet very close, then a BSI helmet, and then a Snell helmet."

i dalej: "But as helmet technology has improved and accident research has accumulated, many head-injury experts feel the Snell M2000 and M2005 standards are, to quote Dr. Harry Hurt of Hurt Report fame, "a little bit excessive."

itp itd...

Jesli europejskie ECE jest bardzo podobne w wynikach do amerykanskiego DOT i Snell'a, to mozna zakladac ze sa porownywalne i tak samo bezpieczne, a poniewaz od zawsze istnieje jakis konflikt Stary vs Nowy Swiat bo kazdy broni swoich interesow wiec i takie kwiatki sa norma:

"The AMA accepts DOT, ECE 22-05, BSI 6658 Type A or Snell M2000-rated helmets. That's for going 200 mph on a superbike at Daytona. The FIM, which sanctions MotoGP races all over the world, accepts any of the above standards but DOT. Why not DOT if DOT helmets are comparable to ECE helmets? Because the DOT is an American institution, and the FIM doesn't really do American."

BTW niezla lektura i warto przeczytac (po angielsku). Thx za linka.

marider
R1 + dodatki ;)
http://tinyurl.com/a83mu (4 sale)

p #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 31 Mar, 23:52, "Tadek / Motostore"
<tadekNIELUBIESP#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

Ale to juz nie wina producentow kaskow , a ustawodawcow.
Szkoda, ze sklep w Wawie bo bym sie do Ciebie wybral... nie potrzebuje
kasku na tory, a raczej dobry i jednoczesnie tanszy niz gdzie
indziej ;-).
Ps. Masz ciuchy retbike'a ?
--
pozdr, p.
suzi gsx1100

Tadek / Motostore tadekNIELUBIESPAMU@motostore.pl

p wrote:

[-- -]
Ps. Masz ciuchy retbike'a ?

Nie.

--
Pzdr,
Tadek / Motostore.

Morowiec morowiecNO@SPAMmorowiec.pl

[...]

Powiem tak:
http://www.allegro.pl/item180554373_uvex_ps_400_xl_nowy.html

Ten kask na BMT, zapewne tam te zosta zakupiony (chrakterystyczna
kolorystyka i rozmiar) kosztowa 50E. W sklepach internetowych kosztuje:

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?products_id=20259

To samo z tym:

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?products_id=10845

Tez 50E

--
Pozdrawiam Bartek - Wawa&Tarnow - czarna XL1000V i suczka  0,5
http://www.morowiec.pl - wszystko o mnie

na górę