Kask i spodnie do zabytka - jaki wyb

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Hej,

jak w temacie a dokadniej mwic...

Od pewnego czasu szukam innego ni stylowy orzeszek z daszkiem (orygina z lat 60.) ;) kasku do swojej SenNej... (Jawa 175 356 '58).
Orzeszek + retro gogle s nieodzowne, ale chciabym jednak kask z szybk. Wiadomo, e moje prdkoci bd si krci w okolicach 60, ale jednak niektre owady i znaczny szum troch uprzykrzaj czerpan garciami frajd z jazdy... ;)

Szukaem na Preclu, w sieci, googlaem i oczywicie na alledrogo czy giedach motocyklowych, jednak nigdzie nie spotkaem nowoczesnego (najchtniej czarny lub winiowy) kasku, ktry pasowa by do zabytka.
Czy znacie firmy, ktre produkuj nowoczesne kaski z szybk, ale wygldajce retro...?

Co do spodni, to ze skry jest obowizkowa Ramonezka i skrzany paszcz, ale spodnie skrzane nie... bardzo mi le... tekstylne wygldaj zbyt nowoczenie czy mam zosta przy jeansach lub bojwkach...? ;)

Chciabym uzyska jako-taki kompromis pomidzy bezpieczestwem, ale rwnie zachowaniem stylu zabytkowego motocykla... ;)

P.S. Pas odblaskowy jest i bdzie! ;)

--
(Po)zdrwka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

Spider A.J. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#Wywal.gmx.net

"falco" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote

Ludzie to maja problemy.
Pierwszy z brzegu producent wezmy uvexa:

model DeVille bardzo stylowy kask
z pseudo skorzanym wykonczeniem
i wytlaczanym pseudo pinstripem

model Jet180 mniej stylowy
ale ma jakis tam ulamek szybki.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Spider A.J. pisze:

Ludzie to maja problemy.
A po co ten sarkazm...? Nie byoby milej go pomin...?

model DeVille model Jet180

Wczytae si dokadnie w moj prob-zapytanie...?

"... szukam kasku z szybk w stylu retro".
Fajnie, e co zaproponowae, ale takie widziaem i nie o takich mwiem... ;) Szukam kasku z szybk, ale nie wygldajcego nowoczenie...

--
(Po)zdrwka! falco fKG

gildor gildor@NOSPAM.gazeta.pl

falco pisze:
Spider A.J. pisze:
Ludzie to maja problemy.
A po co ten sarkazm...? Nie byoby milej go pomin...?

booo... czasami szybciej jest poszukac sobie samemu, ni pyta o subiektywne odczucia innych. wygld jest rzecz wzgldn.

[...]

no i sam widzisz. przejrzyj katalogi producentw.

--
gildor
9'99

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

gildor pisze:

booo... czasami szybciej jest poszukac sobie samemu, ni pyta o subiektywne odczucia innych. wygld jest rzecz wzgldn.

taaa..., ale czy ja pytaem o "odczucia"...? Pytaem o to czy s takie kaski w ogle dostpne, bo ja nigdzie nie znalazem, wic liczyem na pomoc osb, ktre (moe) znaj takie produkty i podadz konkretne modele.

Wybr rzecz jasna naley do mnie.

no i sam widzisz. przejrzyj katalogi producentw.

Sk w tym, e moe nie w katalogach, ale oglnie rzecz ujmujc szukaem, pytaem znajomych Motocyklistw i nie znalazem, wic "rzuciem" haso na Precla...

P.S. Jak kto zna konkretny model, bardzo prosz o kontakt, bo nie widz sensu w pobocznych dyskusjach, ktrych i tak nigdy nie brakuje... ;)

--

falco pisze:

taaa..., ale czy ja pytaem o "odczucia"...? Pytaem o to czy s takie kaski w ogle dostpne, bo ja nigdzie nie znalazem, wic liczyem na pomoc osb, ktre (moe) znaj takie produkty i podadz konkretne modele.

Jest inne wyjscie. Mozna sobie kupic klasycznego jeta ktory ma odpinany daszek. I w miejsce daszka zamontowac szybe. Sa na rynku dotepne w kilkunastu wzorach i kolorach. Wyglada to bardzo klasycznie.
Jakis czas temu pojawily sie szyby typu booble. Takie w ksztalcie babelka. Bardzo stylowe i praktyczne. Sam rozwazam zakup takowej.

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/

Kuczu pisze:

Jakis czas temu pojawily sie szyby typu booble. Takie w ksztalcie babelka. Bardzo stylowe i praktyczne. Sam rozwazam zakup takowej.

No i lineczka odpowiednia :)

http://www.bandithelmets.com/jet/index.htm

Kuczu pisze:

Jakis czas temu pojawily sie szyby typu booble. Takie w ksztalcie babelka. Bardzo stylowe i praktyczne. Sam rozwazam zakup takowej.

http://www.bandithelmets.com/jet/index.htm

O! Widzisz! To jest dokadnie co takiego o czym mylaem i jeszcze w przystpnej cenie! ;)
Widziaem podobne kaski na motobazarze (Wawa, Wycigi), ale szybek nie mieli, moe na kolejnej giedzie co si pojawi.

P.S. Myl, e po wszelkich propozycjach i przemyleniach, take finansowych, bo to twardy argument... ;) pozostan przy skrze, 501 i kasku Jet z dopinan szybk (ewentualnie z goglami). Do tego mam ciemne buty za kostk + skrzane rkawice oraz pas odblaskowy, wic cao zgrabnie poczy wygod, wygld "z epoki" i bezpieczestwo... ;)

Dzikuj wszystkim za konkrety!

--

Kuczu pisze:

Jest inne wyjscie. Mozna sobie kupic klasycznego jeta ktory ma odpinany daszek. I w miejsce daszka zamontowac szybe.

w sumie ten te jest niegupi:
http://allegro.pl/item625049826_kask_highway_1_dx_2_typu_jet_roz_l.html
cho stylistyk bardziej podchodzi pod model 353 - 350 a nie 356 - 175... ;)

--

Kuczu pisze:

> [...]

cho stylistyk bardziej podchodzi pod model 353 - 350 a nie 356 - 175... ;)

Ja jezdze w takim:
http://tnij.org/db9v

tak jak radzi Kuczu - odpialem daszek i zalozylem gogle

Pozdr!
wojkop
rockers.webd.pl

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# pisze:

Ja jezdze w takim:
http://tnij.org/db9v

Bardzo fajny! Dokadnie w takim stylu jak mylaem!
Teraz mam ju spore rozeznanie, wiem czego i za ile szuka, wic licz ju tylko na niszy kurs euro a na razie "przeczekam" w Orzesz...ku... ;)

Dzikuj raz jeszcze wszystkim za pomoc!

--

falco pisze:

Teraz mam ju spore rozeznanie, wiem czego i za ile szuka, wic licz ju tylko na niszy kurs euro a na razie "przeczekam" w Orzesz...ku... ;)

Dzikuj raz jeszcze wszystkim za pomoc!

Highway 1, model Retro II w Lousie kosztuje aktualnie 30 ojro.

http://tinyurl.com/ce7twy

Kuczu pisze:

Highway 1, model Retro II w Lousie kosztuje aktualnie 30 ojro.

http://tinyurl.com/ce7twy

O! ;)
Ju poprosiem kumpla, eby mi przywiz z Monachium... ;)
Szukam tylko innych "gadetw" oraz szybki, ale germaska jzyk, trudna jzyk... ;)

P.S.
Zastanawiam si jeszcze nad tym:
http://tnij.org/dcte

ma ju szybk, do tego odsuwan i cena jest rewelacyjna!!!
Dzikuj Kuczu!

--

Kuczu pisze:

> Highway 1, model Retro II w Lousie kosztuje aktualnie 30 ojro.
>
> http://tinyurl.com/ce7twy

u Luisa nie znalazem szybki do w.w kasku, ale znalazem w PL.
Niestety nie ma gdzie jej zobaczy na ywo, bo s tylko na zamwienie... :(

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?products_id=26589

P.S. Errata - znalazem po numerze katalogowym:
http://tnij.org/dcuo

--
(Po)zdrwka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Kuczu"  napisa w wiadomoci

Highway 1, model Retro II w Lousie kosztuje aktualnie 30 ojro.

Zanabyem model bardzo podobny,u nas ,ale jeszcze nie macaem,zobaczymy co
to bedzie,kasa taka sama:

1 x Kask Highway No.1 JX1 Jethelm mat (204141) = 131,00z

Tomek
BMWR1100S
Dniepr MT10 koszowiec

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Monster pisze:

Zanabyem model bardzo podobny,u nas ,ale jeszcze nie macaem,zobaczymy co to bedzie,kasa taka sama:

1 x Kask Highway No.1 JX1 Jethelm mat (204141) = 131,00z

A z ciekawoci zapytam, gdzie kupie?
Wiedzc ju czego szuka, podryem temat i okazuje si, e mona niezobowizujco (do kupienia) zamwi kask i szybki (ciemna i jasna) w sklepie moto-akcesoria.
Dostawa ma by w cigu 2 tygodni, plus jest taki, e mona podjecha (Marki k. Wawy - dla mnie najbliej) pomaca, poprzymierza, itp. bez obowizku kupna. Wiadomo jak bywa z zamwieniem przez sie bez przymiarek... :(

Co ciekawe kask: Highway 1 retro maj po 270z (nie ma atestu) a ten, ktry Ty wybrae Highway 1 JX1 Jethelm (rni sie chyba tylko wlotami nad daszkiem...?) kosztuje 135z i ma atest... ;) Po za tym wygldaj niemal identycznie!

Tak, wic obejrz na ywca i albo kupi od rki, albo zamwi przez kumpla z Niemcowni bezporednio z Luisa.

--
(Po)zdrwka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "falco"  napisa w wiadomoci

[...]

No wanie u nich:-)
Wziem bez macania,tu akurat nie mam zbyt duych wymaga,do latania nisko
wystarczy,a w zimie i tak w szczkowcu jed
Retro maj taszy,ale tylko w dziwnym malowaniu

Tomek
BMWR1100S
Dniepr MT10 koszowiec

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu pisze:

Highway 1, model Retro II w Lousie kosztuje aktualnie 30 ojro.

http://tinyurl.com/ce7twy

Przed chwil odebraem kask od kumpla! ;)
Powiem szczerze, e porwnujc do innych, ktre sobie pomacaem... ;) (tego braem w ciemno) jest zdecydowanie bardziej stylowy! Gogle pasuj idealnie! ;)

Dobrze, e do Louisa w Monachium posza kumpela, ktra nie daje sobie w kasz dmucha, bo cho cena w esklepie wynosia 29 e, to jednak przy zakupie stacjonarnym obowizuje 39e... ;) Ale mam po upucie + mikki pokrowiec za nie cae 2 euro... ;)

Teraz tylko poprzymierzam szybki (uwaga!, bo w tym przypadku dane z katalogu Loisua nie pokrywaj si w rzeczywistoci, nie pasuje rozstaw zatrzaskw), moe dobior tak, co bdzie pasowa... ;)

Dziki raz jeszcze za pomoc!

--
[...]

Owszem, bardzo dokladnie.

"... szukam kasku z szybk w stylu retro".
Fajnie, e co zaproponowae, ale takie widziaem i nie o takich
mwiem... ;) Szukam kasku z szybk, ale nie wygldajcego nowoczenie...

Myslalem ze moja odpowiedz wystarczajaco da Ci do myslenia
ale trzeba kawe na lawe, nie ma takiego kasku,
"retro" nie moze miec szybki bo jest retro.
:-)
jedyne co mi przychodzi do glowy to nasz polski wynalazek
do orzecha, mianowice sama szyba na gumie
ktora sie zakladalo na kask, ale wygladalo to to koszmarnie.
Jak juz sie upierasz przy JET to porzadne "lotnicze"
gogle i maska neoprenowa.
Jak sie uprzesz na te szybe to sie da ale tak jak
pisalem:
http://www.transair.co.uk/product4.asp?SID=2&Product_ID=7655
chcesz tak wygladac?

Wloska bodaj firma MODENA produkuje taki kask
ale wyglada on jak z Jetsonow:
http://www.roadstarcycles.co.uk/Shop/index.php?main_page=popup_image&pID=18

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Spider A.J. pisze:

  > Owszem, bardzo dokladnie.

ciesz si! ;)

ale trzeba kawe na lawe, nie ma takiego kasku,
"retro" nie moze miec szybki bo jest retro.
:-)

i to jest konkret, czyli nie mam co szuka, bo takich nie ma, gdybym to wiedzia, to bym nie... ;)

jedyne co mi przychodzi do glowy to nasz polski wynalazek
do orzecha, mianowice sama szyba na gumie
ktora sie zakladalo na kask, ale wygladalo to to koszmarnie.

z PL widziaem jeszcze zomowskie, ale te s brzydkie z wieeelk szyb na bocznych pokrtach jak z kranu... ;)

Tyle w temacie. Dziki pozostaj, wic przy orzesz... ku... ;)

--

Swiety Jimmie #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SKASUJ-TO.pl

falco <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa(a):

Co do spodni, to ze skry jest obowizkowa Ramonezka i skrzany paszcz,
ale spodnie skrzane nie... bardzo mi le... tekstylne wygldaj zbyt
nowoczenie czy mam zosta przy jeansach lub bojwkach...? ;)

Uywam Rev'it Tribe, http://www.revit.eu/catalogue/ , str 114.
I jestem bardzo zadowolony.
W ofercie Modeki te co podobnego widziaem.

Pozdr,
Swiety Jimmie, Lodz
IMZ "Mephisto" & XL "Black Peanut"
www.jimmie.motocykle.org

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Swiety Jimmie pisze:

Uywam Rev'it Tribe, http://www.revit.eu/catalogue/ , str 114. I jestem bardzo zadowolony.
W ofercie Modeki te co podobnego widziaem.

Dzikuj przejrz sobie dokadnie po majwce, mam nadziej, e te co sobie wybior.

--

cpt. Nemo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "falco" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

[...]

Myslisz, ze ktokolwiek jezdzil na Jawie w latach 60-tych w bojowkach ?
Jezdzilo sie w zwklych spodniach materialowych.
Tak ze jak wezmiesz portki od starego garnitura to bedzie OK, akurat.

pozdrawiam, leszek

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

cpt. Nemo pisze:

Myslisz, ze ktokolwiek jezdzil na Jawie w latach 60-tych w bojowkach ?
Jezdzilo sie w zwklych spodniach materialowych.

hehehe... w kaskach te wtedy nie musieli jedzi, ale nie w tym rzecz, prawda...? ;)
Mam ju namiary, to mi wystarczy. Dzikuj!

--

Nexus6 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

falco pisze:
cpt. Nemo pisze:

Myslisz, ze ktokolwiek jezdzil na Jawie w latach 60-tych w bojowkach ?
Jezdzilo sie w zwklych spodniach materialowych.

hehehe... w kaskach te wtedy nie musieli jedzi, ale nie w tym rzecz, prawda...? ;)

A od kiedy jest to obowizkowe?

nexus

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nexus6 pisze:

A od kiedy jest to obowizkowe?

nie wiem dokadnie, ale chyba w latach 70. zaczli regulowa jazd w kasku z rnymi wyszczeglnieniami. Odsyam do rda - Dziennik Ustaw.

--
(Po)zdrwka! falco
Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

wojkop wojkopWYTNIJTO@yahoo.com

Hej,
.... Czy znacie firmy, ktre produkuj nowoczesne kaski z szybk, ale
wygldajce retro...?

Oczywicie Nr1 to Davida:
http://www.davida.co.uk/type.php?id=speedster

Problem tylko w tym, ze cena kasku pewnie przekroczy warto twego motocykla...

--

wojkop pisze:

Oczywicie Nr1 to Davida: http://www.davida.co.uk/type.php?id=speedster

O! Widzisz, to jest dokadnie to o czym mylaem, czyli jednak warto pyta na Preclu... ;)

Problem tylko w tym, ze cena kasku pewnie przekroczy warto twego motocykla...

hmm... przymkn oko na ten docinek... ;)
Szukam i szukam "best price" na www, ale nie mog namierzy, moe to z nocnego zmczenia, poszukam na spokojnie za dnia.

P.S. Jak dla mnie zabytkowe maszyny (auta i motocykle) s wartoci sam w sobie... ;)
Podobnie odrestaurowane Jawy jak SenNa... na serwisach aukcyjnych osigaj ceny 4 cyfrowe z tust cyfr z przodu, wic moe wyda... ;)

--
[...]

Wybacz jesli to tak zabrzmialo. Naprawde nie chcialem byc zlosliwy, choc
rzeczywiscie mozna to tak odczytac. Tez kocham klasyke. problem w tym, ze Davida
jako firma z kultowym znaczkiem ma ceny kosmiczne, przynajmniej dla mnie -
nieosiagalne. Co do spodni - to oczywicie LeviS model 501 i do tego "Ramoneska"
wzorowana na modelu 601 firmiy Schott NYC. Cos na ten temat znajdziesz na mojej
prywatnej stronie:
http://www.rockers.webd.pl/articles.php?article_id=8

a tu o kaskach:
http://www.rockers.webd.pl/articles.php?article_id=35

A firme Jawa szanuje i zawsze bede szanowal!

Pozdr! wojkop

rockers.webd.pl

--

wojkop pisze:

[...]

Spoko, nic si nie stao, na kocu bya mrugajca "emotka". ;)
Powoli przegldam rne oferty, to fakt, e ceny bywaj kosmiczne, dlatego warto szuka, pyta, korzysta z dowiadczenia innych, ktrzy ju przetarli nie jeden szlak... ;)

a tu o kaskach:
http://www.rockers.webd.pl/articles.php?article_id=35

Ciekawa lektura, poszperam sobie wicej... ;)
Dzikuj!

A firme Jawa szanuje i zawsze bede szanowal!

Ciesz si! ;)
Ja uwielbiam sytuacje, gdy przechodzc koo mojego garau zagaduj rozmow mocno zaawansowani wiekiem dziadkowie, ktrzy zaczynaj opowiada gdy za modu sami ujedali podobne Jawy, a take rasowe Junaki, SHLki czy popularne WSK i Fumki... ;)

Do dzi pamitam, gdy jeden z dziadkw z mocnym podekscytowaniem powiedzia - "Panie wtedy jak kto mia Jaw to by kto!" ;)
Tylko szkoda, e tak mao jest ich w PL...

--
[...]

No to jeszcze przy okazji poszukaj w sieci
albo w katalogu Hein-Gericke
kaskow momodesign.
To chyba to momo od golfowtjuning itp.
Modele "F" i "Ice" wygladaja dosc stylowo,
szyba nie jest czescia wrot od stodoly tylko
cena zabija 230 euro :-(

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

falco #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Spider A.J. pisze:

No to jeszcze przy okazji poszukaj w sieci
albo w katalogu Hein-Gericke
kaskow momodesign.
tylko cena zabija 230 euro :-(

Dziki, poszukam, poogldam, ale raczej tylko pogldowo, bo nie dam rady si napi na taki budet... :(

--

na górę