Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

KAWASAKI ZEPHYR

1

27/12/2007 08:23

superdejw #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_stormnet.pl

Witam. Mam pytanko zamierzam kupi Zaphyra 750 z 95 roku co sdzicie o tym bajku. Syszaem e sa jakie problemy z silnikiem.

--
Wysano z czytnika cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

2

27/12/2007 11:21

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "superdejw" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_stormnet.pl> napisa

Witam. Mam pytanko zamierzam kupi Zaphyra 750 z 95 roku co sdzicie o tym bajku. Syszaem e sa jakie problemy z silnikiem.


Nie, dlaczego? Lubia natomiast im lancuchy sprzeglowe halasowac. To taka
ich uroda. Lancuch zreszta mozna wymienic.
Pozdr

--
Hinek
Deauville i inne..

3

27/12/2007 12:17

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Hinek napisa(a):
Nie, dlaczego? Lubia natomiast im lancuchy sprzeglowe halasowac. To taka
ich uroda. Lancuch zreszta mozna wymienic.

I ponoc dosc szybko zaczynaja znowu halasowac.

Dziwnie niedoceniane u nas golasy. Zwlaszcza 1100. A tanie i co tu duzo mowic jedne z ladniejszych nakedow z tego okresu. Zwlaszcza wersje na szprychowanych kolach.


--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio i dapanis
Krakuf - Elyta Grp

4

27/12/2007 12:43

superdejw #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_stormnet.pl

Kamil Nowak 'Amil'napisal

Hinek napisa(a):
Nie, dlaczego? Lubia natomiast im lancuchy sprzeglowe halasowac. To taka
ich uroda. Lancuch zreszta mozna wymienic.

I ponoc dosc szybko zaczynaja znowu halasowac.

Dziwnie niedoceniane u nas golasy. Zwlaszcza 1100. A tanie i co tu duzo
mowic jedne z ladniejszych nakedow z tego okresu. Zwlaszcza wersje na
szprychowanych kolach.

Wanie takiego zamierzam kupi ale wszyscy mwi e KAWASAKI to ostateczno.
Nikt nie polecam ale przeciesz tyle KAW jezdzi i ma zwolennikw. Wszyscy tylko SUZUKI, YAMAXA, HONDA. Mam dylemat, chc zrobi wypad latem do Bawari i boje si eby mi nie pad po drodze. Mam 2 metry wzrostu i problem z dobraniem BAJKA.
Pozdrawiam SUPERDEJW.


--
Wysano z czytnika cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

5

27/12/2007 13:57

Agent 0700 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nikt nie polecam ale przeciesz tyle KAW jezdzi i ma zwolennikw. Wszyscy
tylko SUZUKI, YAMAXA, HONDA.

Te widz tak tendencj. Sam mam ZZR600 i... jedzi. Dziwne.

Pozdrawiam

Jacek

6

29/12/2007 01:11

maverik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Agent 0700" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:fl07gl$48p$1inews.gazeta.pl...

Te widz tak tendencj. Sam mam ZZR600 i... jedzi. Dziwne.

widac miales malo motocykli, te opinie o marce nie sa bezpodstawne, dla mnie
nigdy nie nabierze renomy marka, ktora wypuscila zacierajace sie silniki,
pekajace ramy itd itp, do tego kawasaki ma najgorsze wykonanie, ale kazdy ma
prawo do swojego zdania,

pozdr. Arek
www.adm-motocykle.pl w budowie

7

27/12/2007 14:00

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "superdejw" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_stormnet.pl> napisa

Wanie takiego zamierzam kupi ale wszyscy mwi e KAWASAKI to ostateczno.


Nie przejmuj sie glupim pieprzeniem.
To rozni  "znafcy" powtarzaja to co uslyszeli od innych
"znafcow"...
Natomiast biorac pod uwage twoj wzrost - przymierz sie
dokladnie do tego Zephyra.
Wyjazd do Bawari sprawnym moto to naprawde zaden problem.
Kupno golasa niesie ze soba stosunkowo male ryzyko.
Po pierwsze wszystko masz z wierzchu i trudno jest cos
ukryc, a po drugie masz mniejsza szanse trafic na katowany
egzemplarz.
Pozdr

--
Hinek
Deauville i inne..

8

27/12/2007 14:23

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

superdejw napisa(a):

Wanie takiego zamierzam kupi ale wszyscy mwi e KAWASAKI to ostateczno.

Mialem malego zefira. Uwazam, ze oferowal najwiecej z calej konkurencji. Zawiecho, hample, prowadzenie, silnik. Ale wykonanie - masakra. No i te dzwieki z silnika na wolnych obrotach :) Wzorowali sie na dukati chyba :)


--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio i dapanis
Krakuf - Elyta Grp

9

27/12/2007 16:50

KJ Siła Słów #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

superdejw wrote:


Wanie takiego zamierzam kupi ale wszyscy mwi e KAWASAKI to ostateczno.

jakby Ci to powiedziec...

motocykle to spoko, ale wlasciciele...

:-)

KJ

10

27/12/2007 21:09

<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>

superdejw wrotki:

Nikt nie polecam ale przeciesz tyle KAW jezdzi i ma zwolennikw. Wszyscy
tylko SUZUKI, YAMAXA, HONDA.

***O gustach sie nie dyskutuje...

Mam dylemat, chc zrobi wypad latem do Bawari i boje si eby mi nie pad
po drodze. Mam 2 metry wzrostu i problem z dobraniem BAJKA.

***I na TYM czynniku bym sie skupil. Kupowanie golasa przy tym wzroscie i
podrozowanie nim na dluzszych dystansach to sredni komfort (zwlaszcza dla
odcinka szyjnego Twojego prywatnego stelaza) i mozna porownac to do
przepychania kiosku klata :-)))
Poszukaj czegos z szyba lub owiewka, chyba, ze lubisz sie meczyc :-)

pozdrawiam!
gizmo
hayabusa

11

27/12/2007 17:41

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kamil Nowak 'Amil' pisze:

Dziwnie niedoceniane u nas golasy. Zwlaszcza 1100.


Nie kazdego stac na kupno 8 swiec zaplonowych na raz. Do tego po jakies 40 pln za sztuke :)



Kuczu

12

27/12/2007 21:11

superdejw #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_stormnet.pl

Kuczunapisal

Kamil Nowak 'Amil' pisze:

Dziwnie niedoceniane u nas golasy. Zwlaszcza 1100.


Nie kazdego stac na kupno 8 swiec zaplonowych na raz. Do tego po jakies
40 pln za sztuke :)



Kuczu
A co sdzicie o  Yamaszce TDM 850 bo jest jeszcze taka opcja, ale znowu jest dylemat e s tylko 2 cylindry, niema jak 4 garki. Mam kisiel w gowie.

--
Wysano z czytnika cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

13

05/03/2008 20:05

PalaszD #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_wp.pl

Kuczunapisal

Kamil Nowak 'Amil' pisze:

Dziwnie niedoceniane u nas golasy. Zwlaszcza 1100.


Nie kazdego stac na kupno 8 swiec zaplonowych na raz. Do tego po jakies
40 pln za sztuke :)



Kuczu

Czowieku jak by umia kalkulowa...8 wiec za 200z kupisz, ale za to jaka oszczdno i spalanie mieszanki...po 2000km si wszystko zwraca...
Pozatym jak sta Ci na moto, to i musisz mie je za co utrzyma

--
Wysano z czytnika cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

14

05/03/2008 21:33

Ireneusz Dyła #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "PalaszD" napisa w wiadomoci

Czowieku jak by umia kalkulowa...8 wiec za 200z kupisz, ale za to
jaka oszczdno i spalanie mieszanki...po 2000km si wszystko zwraca...

Nie ukrywam, ze mnie zaciekawiles. Moglbys rozwinac te zaleznosc, ze
wieksza liczba swiec =  mniejsze spalanie
I co sie niby ma zwracac po 2000 km?
--
Pozdrawiam
ID
GSX 1300 R '00

15

05/03/2008 22:44

moskal #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ireneusz Dya wrote:
Uytkownik "PalaszD" napisa w wiadomoci

Czowieku jak by umia kalkulowa...8 wiec za 200z kupisz, ale za
to jaka oszczdno i spalanie mieszanki...po 2000km si wszystko
zwraca...

Nie ukrywam, ze mnie zaciekawiles. Moglbys rozwinac te zaleznosc, ze
wieksza liczba swiec =  mniejsze spalanie

Jakbys mial po pin wiec na cylinder to by Ci paliwa w zbiorniku
przybywalo.

I co sie niby ma zwracac po 2000 km?

Obiad ?


--
pozdrrr...
moskal
XL600V - sprzedam
DR350 - sprzedam
TE450

16

05/03/2008 23:10

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

On 2008-03-05 22:44:08 +0100, "moskal" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

pozdrrr...
moskal
(..)
TE450

Sie jakos strasznie dyskretnie chwalisz... ;-)
Szypko poszlo. Gratsy.
No i masz motywacje do czestrzego smigaia ;-)

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

17

05/03/2008 22:57

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Elou sie z Panstwem!
On 5 Mar, 22:44, "moskal" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Ireneusz Dya wrote:
> Uytkownik "PalaszD" napisa w wiadomoci

>> Czowieku jak by umia kalkulowa...8 wiec za 200z kupisz, ale za
>> to jaka oszczdno i spalanie mieszanki...po 2000km si wszystko
>> zwraca...

> Nie ukrywam, ze mnie zaciekawiles. Moglbys rozwinac te zaleznosc, ze
> wieksza liczba swiec = mniejsze spalanie

Wiecej swieczek stosuje sie przy duzych srednicach cylindra celem
zapewnienia szybkosci, rownomiernosci i dokladnosci spalania mieszanki
paliwowo-powietrznej.
By przynosilo to jakies oszczednosci w starym, gaznikowym sprzecie to
nie slyszawszy, przy wtrysku i osiagnieciu tzw uwarstwionej mieszanki
jak najbardziej. Przykladem moga byc BMW. Zarowno te z singlami Rotaxa
jak i konstrukcje wlasne.
Zbigi, proszsz ;) Gdzie bylem niescisly a gdzie walnalem babola?

pozdrrr...

Rrrr ;)
moskal
TE450

No. Pogratulowac. A poza blockiem? Wybrales wreszcie?

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
Czarne majty ST955

18

06/03/2008 10:38

moskal #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kefir wrote:
pozdrrr...

Rrrr ;)
moskal
TE450

No. Pogratulowac. A poza blockiem? Wybrales wreszcie?

Na razie priorytety sie zmieniy, po za tym mam jeszcze caly czas trampka.


--
pozdrrr...
moskal
XL600V - sprzedam (http://picasaweb.google.com/piotr.foto.1/Transalp)
DR350 - sprzedam (http://picasaweb.google.com/piotr.foto.1/Dr350)
TE450

19

08/03/2008 05:50

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

Kefir napisa(a):
On 5 Mar, 22:44, "moskal" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Ireneusz Dya wrote:
Nie ukrywam, ze mnie zaciekawiles. Moglbys rozwinac te zaleznosc, ze
wieksza liczba swiec =  mniejsze spalanie

Wiecej swieczek stosuje sie przy duzych srednicach cylindra celem
zapewnienia szybkosci, rownomiernosci i dokladnosci spalania mieszanki
paliwowo-powietrznej.
By przynosilo to jakies oszczednosci w starym, gaznikowym sprzecie to
nie slyszawszy, przy wtrysku i osiagnieciu tzw uwarstwionej mieszanki
jak najbardziej. Przykladem moga byc BMW. Zarowno te z singlami Rotaxa
jak i konstrukcje wlasne.
Zbigi, proszsz ;) Gdzie bylem niescisly a gdzie walnalem babola?

Sie robi! :)
Gwoli scislosci, to wstawienie wiekszej ilosci swieczek nie powoduje zwiekszenia predkosci spalania.
No i ulatwia spalanie ubozszej mieszanki bez efektow stukowych - a to pewnie w tym nalezy upatrywac oszczednosci w zuzyciu paliwa.
Co do tych roznic pomiedzy wtryskowcami a gaznikowcami, to bym sie tak nie upieral - bo przeciez nie miales na mysli wtrysku bezposredniego? ;)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

20

08/03/2008 02:08

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Elou!
On 8 Mar, 05:50, zbigi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl>
wrote:
Kefir napisa(a):

> On 5 Mar, 22:44, "moskal" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
>>Ireneusz Dya wrote:
>>>Nie ukrywam, ze mnie zaciekawiles. Moglbys rozwinac te zaleznosc, ze
>>>wieksza liczba swiec =  mniejsze spalanie

> Wiecej swieczek stosuje sie przy duzych srednicach cylindra celem
> zapewnienia szybkosci, rownomiernosci i dokladnosci spalania mieszanki
> paliwowo-powietrznej.
> By przynosilo to jakies oszczednosci w starym, gaznikowym sprzecie to
> nie slyszawszy, przy wtrysku i osiagnieciu tzw uwarstwionej mieszanki
> jak najbardziej. Przykladem moga byc BMW. Zarowno te z singlami Rotaxa
> jak i konstrukcje wlasne.
> Zbigi, proszsz ;) Gdzie bylem niescisly a gdzie walnalem babola?

Sie robi! :)
Gwoli scislosci, to wstawienie wiekszej ilosci swieczek nie powoduje
zwiekszenia predkosci spalania.

Bezwzglednej predkosci spalania mieszanki nie (nie miej mnie za
kompletnego debila, plizzz, paru detali brakuje), lecz spalenie porcji
mieszanki w cylindrze tak. Zaloz sobie ze taka sprezona mieszanka
unosi sie jako obloczek. Podpalenie tego obloczka z boku powoduje ze
plomien wedruje z jednego konca na drugi, zas z dwoch stron spotkanie
~posrodku. Czy obydwa spalania beda trwaly tyle samo? Nie przytocze
zrodla.

No i ulatwia spalanie ubozszej mieszanki bez efektow stukowych - a to
pewnie w tym nalezy upatrywac oszczednosci w zuzyciu paliwa.
Co do tych roznic pomiedzy wtryskowcami a gaznikowcami, to bym sie tak
nie upieral - bo przeciez nie miales na mysli wtrysku bezposredniego? ;)

Innymi slowy, wg kolegi mieszanke uwarstwiona moszna uzyskac takze z
gaziora, tak? Bowiem AFAIK przy wtrysku do kolektora takie rzeczy robi
sie od dawna.
Bezposredniego nie mialem, to nadal margines. Smiem nadal twierdzic
ze, choc tu i tu, lezie przez kolektor jednak precyzja dawkowania i
rozpylenia, podobnie jak zmiany w eksploatacji, jest rozna.

--
Pozdrawiam, Artu/Kef
Czarne majty ST 955

21

12/03/2008 06:12

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

Kefir napisa(a):
On 8 Mar, 05:50, zbigi wrote:
Kefir napisa(a):

Wiecej swieczek stosuje sie przy duzych srednicach cylindra celem
zapewnienia szybkosci, rownomiernosci i dokladnosci spalania mieszanki
paliwowo-powietrznej.[...]
Zbigi, proszsz ;) Gdzie bylem niescisly a gdzie walnalem babola?

Sie robi! :)
Gwoli scislosci, to wstawienie wiekszej ilosci swieczek nie powoduje
zwiekszenia predkosci spalania.

Bezwzglednej predkosci spalania mieszanki nie (nie miej mnie za
kompletnego debila, plizzz, paru detali brakuje),

Alez! To przeciez ty pytales, gdzie trzeba uscislic :P

mieszanki w cylindrze tak. Zaloz sobie ze taka sprezona mieszanka
unosi sie jako obloczek.

Wolalbym "zalozmy sobie" - tak wiesz... bardziej w formie wykladu kierowanego do ogolu :P

Innymi slowy, wg kolegi mieszanke uwarstwiona moszna uzyskac takze z
gaziora, tak? Bowiem AFAIK przy wtrysku do kolektora takie rzeczy robi
sie od dawna.

Poniewaz nie mam pod reka materialow, ktorymi moglbym sie podeprzec (starosc nie radosc ;)) to i nie bede sie upieral.

Bezposredniego nie mialem, to nadal margines.

I dlugo jeszcze chyba bedzie.

Smiem nadal twierdzic
ze, choc tu i tu, lezie przez kolektor jednak precyzja dawkowania i
rozpylenia, podobnie jak zmiany w eksploatacji, jest rozna.

Ano jest. Ale ma niewiele wspolnego ze stosowaniem (lub nie) wiecej niz jednej swieczki na cylinder. :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

22

30/12/2007 16:59

Sławuch #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dziwnie niedoceniane u nas golasy. Zwlaszcza 1100. A tanie i co tu duzo
mowic jedne z ladniejszych nakedow z tego okresu. Zwlaszcza wersje na
szprychowanych kolach.

Owszem, ale spala benzyn jak poyeahbunny
BARDZO nieekonomiczny

23

05/03/2008 20:08

PalaszD #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_wp.pl

Sawuchnapisal

Dziwnie niedoceniane u nas golasy. Zwlaszcza 1100. A tanie i co tu duzo
mowic jedne z ladniejszych nakedow z tego okresu. Zwlaszcza wersje na
szprychowanych kolach.

Owszem, ale spala benzyn jak poyeahbunny
BARDZO nieekonomiczny

Mj pali 6-7 litrw w cyklu mieszanym normaln jazd motocyklow (czyt. odkrcanie) ale kolego w motocyklu trzeba regulowa ganiki, zawory itd...wtedy bdzie Ci pali normalnie...zreszt mylae, e 1100 bdzie 4 litry pali??


--
Wysano z czytnika cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

24

06/06/2008 13:06

pajaczek333pm #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_wp.pl

Witam
Mam Zephyrka 750 '93 prawie juz rok czasu, sprowadzilem go z Anglii ( ogolnie nie polecam tego kraju, stan motocykli i dbanie o pojazd nie leza za bardzo w gustach wyspiarzy, trzeba albo wicej zaplacic albo dobrze trafic zeby troche pojezdzic... )
Jezeli chodzi o image Zephyra to jest piekn maszyn !!!Stylistyka retro pasuje do klasycznego motocykla sportowo - turystycznego, nie jest to rasowy scigacz i lepiej jezdzic na swiecy ( smarowanie przepada ) lub palic lacza ( chlodzony powietrzem szybko sie przegrzewa, u mnie poszla panewka i uszczelniacze...)Dynamiczna jazda chyba najlepiej wystarczy i odpowiada temu sprzetowi...W starszych modelach trzeba sprawdzic najlepiej przed kupnem czy nie pali oleju jak sie da bo strasznie lubia puszczac wlasnie przegrzane uszczelniacze :) Koszt naprawy i ceny w serwisach oczywiscie drogie i szczeka opada :O

Z czesciami zamiennymi ogolnie nie ma problemow, jak z nowymi i uzywanymi...trzeba tylko dobrze poszukac :)
Chalosowanie lancucha chyba jak w kazdym modelu jest ZAWSZE na zimnym silniku chocby wstawic nowy lancuch, mechnicy kt sie 1 raz spotykaja z tym maga twierdzic iz cos powaznie metalicznie napierdziela...ale nie zraza mnie to juz od roku jazdy...
Spalanie roznie od przekrecania manetki : trasa 6 l przy 120 kmh, miasto przy dynamicznej jezdzie u mnie 8,6 czasem nawet 9 l jak sie spiesze, cykl mieszany 7,3 l /100 WADY
- doze spalanie Pb
- na tylnym siedzeniu w 750 dupa strasznie zjezdza na kierowce
- chlodzenie powietrzem
- na trase lepiej nie grzac mocno tak 120-140
- na 1 maszyne moze byc dla nie ktorych dlugi i ciezki 230 kg, dla mnie rybka
- jak wiecej niz z 4 reki to juz lepiej szukac innego silnika i wsio dobrze rozeznac

ZALETY
- wyglad masywny, super !!!
- silnik jak kazdy nawet w romecie" dobrze uzytkowany i zadbany "nie do zajechania
- stara jednostka napedowa, czasem co samemu mozna podlubac
- mieszanka choopera i scigacza jak sie nie mozesz zdecydowac :)
- dobre chamulce !!!
- jeden z srednio - tanszych motocykli na rynku :)

PODSUMOWANIE
Chcialbym miec Zephyra 1100 : wiecej koni troche na trase, minimalnie bardziej retro, tak po 96 roku :)

Jakby ktos wiecej chcial to na mejla #_USUN_TO_@_USUN_TO_#        POZDRAWIAM

--
Wysano z czytnika cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

25

07/06/2008 20:39

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

pajaczek333pm napisa(a):
Chalosowanie lancucha chyba jak w kazdym modelu jest ZAWSZE na zimnym silniku chocby wstawic nowy lancuch, mechnicy kt sie 1 raz spotykaja z tym maga twierdzic iz cos powaznie metalicznie napierdziela...ale nie zraza mnie to juz od roku jazdy...

Do tego dochodzi omot kosza sprzgowego.

Spalanie roznie od przekrecania manetki : trasa 6 l przy 120 kmh, miasto przy dynamicznej jezdzie u mnie 8,6 czasem nawet 9 l jak sie spiesze, cykl mieszany 7,3 l /100

Wyreguluj dokadnie ganiki. Przy naprawde dynamicznej jedzie powinien pali 7,5 i nie wicej.

- doze spalanie Pb

Standardowe, jak na t pojemno.

- na tylnym siedzeniu w 750 dupa strasznie zjezdza na kierowce

Fakt.

- chlodzenie powietrzem

A niby dlaczego to jest wada? Udao Ci si go przegrza?

- na trase lepiej nie grzac mocno tak 120-140

Przy maej szybce trzymanie 140-160 w trasie nie sprawia adnego problemu ani silnikowi ani kierowcy.

- na 1 maszyne moze byc dla nie ktorych dlugi i ciezki 230 kg, dla mnie rybka

Za ciki i za dugi? Jest baaardzo porczny i do tego ma nisko kanap. Jeden z bardziej porcznych motocykli z tamtych lat.

- jak wiecej niz z 4 reki to juz lepiej szukac innego silnika i wsio dobrze rozeznac

Generalnie silnik wraliwy na ze traktowanie. Przy paowaniu na zimno potrafi wcign do 2l litrw oleju na 1 kkm. Poza tym silnik prosty i kuloodporny, jak wszystkie post-kazetowe.

ZALETY
- wyglad masywny, super !!!

Wygld lekki, klasyczny, ale fakt - super.

- silnik jak kazdy nawet w romecie" dobrze uzytkowany i zadbany "nie do zajechania

Fakt. Ale do pracy skrzyni biegw trzeba si przyzwyczai.

- stara jednostka napedowa, czasem co samemu mozna podlubac

Jak si umie to i owszem.

- mieszanka choopera i scigacza jak sie nie mozesz zdecydowac :)

No tue popyn. To jest classic w najlepszym wydaniu, prawdziwy naked, jeden z ostatnich. adnych czopperowych czy cigantowych wpyww.

- dobre chamulce !!!

Przecitne w tej klasie.

- jeden z srednio - tanszych motocykli na rynku :)

Fakt.

PODSUMOWANIE
Chcialbym miec Zephyra 1100 : wiecej koni troche na trase, minimalnie bardziej retro, tak po 96 roku :)

Zastanawiaem si nad tym swojego czasu i stosunkowo niewiele si dostaje wicej w stosunku do 750, natomiast z porcznego klasyka robi si spora kobya. Rozwa to.



pozdr
DP
TL-S

26

09/06/2008 21:37

pajaczek333pm #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_wp.pl

Don Pedronapisal

Do tego dochodzi omot kosza sprzgowego.

Tez fakt

- chlodzenie powietrzem

A niby dlaczego to jest wada? Udao Ci si go przegrza?

Z tym troche przesadzilem...
Napewno wszystko Japoncy wyliczyli, na miasto moze czasem kolanko ktore pozlocic...
 
potrafi wcign do 2l litrw oleju na 1 kkm. Poza tym silnik prosty i
kuloodporny, jak wszystkie post-kazetowe.

Z tym wciaganiem to moze i prawda, czasem jak sie czlowiek spieszy to i ciagnie...Az 2 litry ?
Post - kazetowe ? czyli...?

Fakt. Ale do pracy skrzyni biegw trzeba si przyzwyczai.

Szkoda ze nie ma fabrycznie wskaznika.






--
Wysano z czytnika cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

27

10/06/2008 09:39

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

pajaczek333pm napisa(a):
potrafi wcign do 2l litrw oleju na 1 kkm. Poza tym silnik prosty i
kuloodporny, jak wszystkie post-kazetowe.
Z tym wciaganiem to moze i prawda, czasem jak sie czlowiek spieszy to i ciagnie...Az 2 litry ?

Ano, zdarza si i tyle.

Post - kazetowe ? czyli...?

Czyli dziedziczce technik po serii KZ-750. Proste w budowie, odporne na polsk myl techniczn i niesamowicie chrzszczce :)


Fakt. Ale do pracy skrzyni biegw trzeba si przyzwyczai.
Szkoda ze nie ma fabrycznie wskaznika.


Mi bardziej brakowao 6-go biegu.

pozdr
DP
TL-S

28

10/06/2008 04:05

Ekim #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ja uywam Zephyrka (ale 550 '91) na co dzie po miecie.
4 gary, 50 konikw do jazdy po miecie mi zupenie wystarcza, hamulce
bardzo przyzwoite.
Ale tego motocykla nie kupuje si dla tego wszystkiego, ale dla jego
wygldu.
Przecie to protoplasta Nakedw. Jest po prostu Stylowy.

29

11/06/2008 11:01

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ekim pisze:

Przecie to protoplasta Nakedw.

Jaki protoplasta ? Protoplasta to byla seria Z z lat 70. Zephyr jest mocno wtorny.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

30

11/06/2008 05:09

Ekim #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Jaki protoplasta ? Protoplasta to byla seria Z z lat 70. Zephyr jest
mocno wtorny.

Czy ty musisz si do wszystkiego przy....doli?

Nie byo takiej nazwy jak "naked" w latach 70, zatem nie masz podstaw
do takich wypowiedzi tylko dlatego, e motry z tamtych lat podchodz
pod ten styl. Wtedy to one si nazyway raczej Cafe Racer.
Z drugiej strony troch przecholowaem z tym "protoplast" bo
wczeniej bya Honda NT650, ale Zephyr jednak mia w sobie co
wicej... moim zdaniem.

Zatem prosz Ci kolego Kuczu, nie wk...wiaj si na kadego posta na
tej grupie tylko dlatego, e masz inne zdanie.

Pozdrawiam Ciepo,
Ekim

31

11/06/2008 14:22

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ekim pisze:

Czy ty musisz si do wszystkiego przy....doli?

Czy inna opinia niz Twoja to od razu przypierdalanie ?


Nie byo takiej nazwy jak "naked" w latach 70, zatem nie masz podstaw
do takich wypowiedzi tylko dlatego, e motry z tamtych lat podchodz
pod ten styl.

Glupoty prawisz. Nie bylo "nakedow" bo nie bylo motocykli z owiewkami (seryjnie, nie licze GoldWingow). Okreslenie wprowadzono w latach 80 dla odroznienia motocykli o klasycznej linii od pojawiajacych sie masowo motocykli z owiewkami.

Wtedy to one si nazyway raczej Cafe Racer.

Bzdura. Cafe Racery powstawaly jeszcze w latach 60. To byly uliczne wyscigowki powstale z seryjnych motocykli. Od biedy ich nastepca mozna nazwac motocykl typu Street Fighter.

Z drugiej strony troch przecholowaem z tym "protoplast" bo
wczeniej bya Honda NT650,

Znowu bzdura. NTV nie byla protoplasta niczego. To byl zwykly motocykl, jezdzidlo, takie ktorych bylo mnostwo. Zawsze produkowano motocykle bez owiewek. A ze z czasem nazwano je nakedami to inna baja. Zgodnie z Twoja teoria moglbym nazwac "protoplasta" Honde CB900F albo Kawasaki GPZ1000/1100.

ale Zephyr jednak mia w sobie co wicej... moim zdaniem.

Owszem, jako jeden z pierwszych powracal sylwetka do lat 70. Byl prekursorem mody retro. Nic wiecej. Potem pojawily sie Inazuma, SevenFifty, XJR i inne.


Zatem prosz Ci kolego Kuczu, nie wk...wiaj si na kadego posta na
tej grupie tylko dlatego, e masz inne zdanie.

no comments bo nie warto.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

32

11/06/2008 05:35

Ekim #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Szkoda czasu na takie dogadywanie Wielmony Panie Kuczu.

Pozdrawiam nadal ciepo,
Ekim

33

11/06/2008 14:40

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ekim pisze:
Szkoda czasu na takie dogadywanie Wielmony Panie Kuczu.

To nie dogadywanie. To czyste fakty.
A dorabianie teorii do posiadanego motocykla to inna bajka.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

34

11/06/2008 05:43

Ekim #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> Szkoda czasu na takie dogadywanie Wielmony Panie Kuczu.

To nie dogadywanie. To czyste fakty.
A dorabianie teorii do posiadanego motocykla to inna bajka.


My przepraszamy , My si poprawimy :DDDDDDDDDDDDDDDD
:P

Ekim

35

11/06/2008 15:48

kocyk kocyx@ZZZriders.pl

Kuczu napisa(a):
Ekim pisze:
Szkoda czasu na takie dogadywanie Wielmony Panie Kuczu.

To nie dogadywanie. To czyste fakty.
A dorabianie teorii do posiadanego motocykla to inna bajka.

Jak ci z harlejami, nie? I ci od kawasaki.
K.14.

36

11/06/2008 14:22

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Wed, 11 Jun 2008 05:09:43 -0700 (PDT), Ekim <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:

Nie byo takiej nazwy jak "naked" w latach 70

Nazwy moze i nie bylo, ale byly takie motocykle. Piekne zreszta (a Z1
to juz wogole cutmniut i orzeszki).

Wtedy to one si nazyway raczej Cafe Racer.

Raczej nie :)

ale Zephyr jednak mia w sobie co
wicej... moim zdaniem.

wiecej kalki lat 70 :)
Caly trynd na ktorym powstal zefir to nostalgia za motocyklami w stylu
Z1 czy CB four.

Ale ja nie o tym chcialem, wiecie moze jak sa dlawione zefirki 550? :)

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

37

12/06/2008 10:19

Eskimos eskimos@RYCHUicpnet.pl

On Wed, 11 Jun 2008 14:22:50 +0200, #_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:


Ale ja nie o tym chcialem, wiecie moze jak sa dlawione zefirki 550? :)

Metalowymi, wyjmowanymi kryzami w kroccach ssacych.

Darz br,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Pozna

38

12/06/2008 10:22

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Thu, 12 Jun 2008 10:19:39 +0200, Eskimos <eskimos@RYCHUicpnet.pl>
wrote:

Metalowymi, wyjmowanymi kryzami w kroccach ssacych.

Yhy :)
Dzieki za informacje :)

Pozdrawiam
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

39

12/06/2008 08:20

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ekim pisze:
Jaki protoplasta ? Protoplasta to byla seria Z z lat 70. Zephyr jest
mocno wtorny.
Czy ty musisz si do wszystkiego przy....doli?
Nie byo takiej nazwy jak "naked" w latach 70, zatem nie masz podstaw
do takich wypowiedzi tylko dlatego, e motry z tamtych lat podchodz
pod ten styl. Wtedy to one si nazyway raczej Cafe Racer.

Zephyr wypyn na fali nostalgii do starych nakedw, takich klasykw jak CB750 four. Bynajmniej nie jest protoplast, a wrcz jednym z ostatnich klasykw. Cafe racery to zupenie inna bajka i w Kawasaki reprezentowa je W650.

Z drugiej strony troch przecholowaem z tym "protoplast" bo
wczeniej bya Honda NT650, ale Zephyr jednak mia w sobie co
wicej... moim zdaniem.

NT650 to jest wspczesny naked i z klasyk nie ma nic wsplnego (poza brakiem owiewki).

pozdr
DP
TL-S

40

12/06/2008 09:04

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Don Pedro pisze:

Cafe racery to zupenie inna bajka i w Kawasaki  reprezentowa je W650.

Jak sobie przebudujesz W650 na CafeRacera to bedzie CafeRacer. A tak to tylko Twin w stylu Retro, nawiazujacy stylem i charakterem do klasycznych anglikow. To samo jest z Estrella, Triumphem Bonneville i innymi neoklasykami.

Tak naprawde to chyba jedynymi znanymi mi fabrycznymi CafeRacerami byl Harley XLCR i oczywiscie aktualny Triumph Thruxton. Chyba ze ktos zna jeszcze inne przypadeczki.

BTW. Dziwie sie ze na fali mody retro Yamasza do dzisiaj nie wypuscila nowej wersji XS650.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

41

12/06/2008 09:29

de Fresz defresz@NOSPAMo2.pl

On 2008-06-12 09:04:23 +0200, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Tak naprawde to chyba jedynymi znanymi mi fabrycznymi CafeRacerami byl Harley XLCR i oczywiscie aktualny Triumph Thruxton. Chyba ze ktos zna jeszcze inne przypadeczki.

Stukati jeszcze.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

42

12/06/2008 15:18

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

de Fresz pisze:

Stukati jeszcze.

Ktore ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

43

12/06/2008 15:23

de Fresz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 2008-06-12 15:18:55 +0200, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Stukati jeszcze.

Ktore ?

To:

http://www.ducati.com/en/bikes/my2008/ModelPage.jhtml?family=SportClassic&model=SCSPORT1000BIP-08

Mniam mniam.

--
Pozdrawiam
de Fresz

44

12/06/2008 15:29

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

de Fresz pisze:
On 2008-06-12 15:18:55 +0200, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

Stukati jeszcze.

Ktore ?

To:

http://www.ducati.com/en/bikes/my2008/ModelPage.jhtml?family=SportClassic&model=SCSPORT1000BIP-08 Mniam
mniam.


Fakt, jest niezle :)
Wobec tego dopisujemy do listy seryjnych CR:
Sport 1000S i Biposto

W sumie to i Voxan sie zalapuje ze swoim Cafe Racer 05.

ttp://www.voxan.com/voxan/gamme_cafe_racer.asp

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

45

12/06/2008 11:26

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kuczu pisze:
Tak naprawde to chyba jedynymi znanymi mi fabrycznymi CafeRacerami byl Harley XLCR i oczywiscie aktualny Triumph Thruxton. Chyba ze ktos zna jeszcze inne przypadeczki.

A Hda XBR500 i Yamaha SRX600? NO i ewentualnie seria Gutkw V11, np. wersja Scura.

pozdr
DP
TL-S

46

12/06/2008 15:22

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Don Pedro pisze:

A Hda XBR500 i Yamaha SRX600?

Zwykle single do jazdy na codzien. A ze ludzie je przerabiaja na CafeRacery to inna bajka.

NO i ewentualnie seria Gutkw V11, np.  wersja Scura.

A tam gadasz. Za duze, za ciezkie, zbyt ugladzone.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

47

11/06/2008 05:49

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 10 Cze, 13:05, Ekim <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Ja uywam Zephyrka (ale 550 '91) na co dzie po miecie.
4 gary, 50 konikw do jazdy po miecie mi zupenie wystarcza, hamulce
bardzo przyzwoite.
Ale tego motocykla nie kupuje si dla tego wszystkiego, ale dla jego
wygldu.
Przecie to protoplasta Nakedw. Jest po prostu Stylowy.

Kuczu wie o czym mowi, Ty histeryzujesz. Zephyr... Twoj, dlatego
najlepszy i jedyny w swoim rodzaju, rajt? Robienie fetyszu z aktualnie
posiadanego motocykla to czesty blad wiec nie jestes jakos mocniej
oryginalny.

--
Cieplusienkie pozdrowionka, Artu / Kef
& czarne majty ST 955

48

11/06/2008 05:53

Ekim #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 11 Cze, 14:49, Kefir <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
On 10 Cze, 13:05, Ekim <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

> Ja uywam Zephyrka (ale 550 '91) na co dzie po miecie.
> 4 gary, 50 konikw do jazdy po miecie mi zupenie wystarcza, hamulce
> bardzo przyzwoite.
> Ale tego motocykla nie kupuje si dla tego wszystkiego, ale dla jego
> wygldu.
> Przecie to protoplasta Nakedw. Jest po prostu Stylowy.

Kuczu wie o czym mowi, Ty histeryzujesz. Zephyr... Twoj, dlatego
najlepszy i jedyny w swoim rodzaju, rajt? Robienie fetyszu z aktualnie
posiadanego motocykla to czesty blad wiec nie jestes jakos mocniej
oryginalny.

--
Cieplusienkie pozdrowionka, Artu / Kef
& czarne majty ST 955

Raczej, jedyny w swoim rodzaju dlatego mj. Wybr by przemylany. I
nie prbuj tutaj narzuca swojego pogldu tylko si nim dzieli..
Jeli kogo tym uraziem to sorki.

Pozdrawiam nadal ciepo,
Ekim

49

11/06/2008 06:08

Kefir #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 11 Cze, 14:53, Ekim <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
On 11 Cze, 14:49, Kefir <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:



> On 10 Cze, 13:05, Ekim <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

> > Ja uywam Zephyrka (ale 550 '91) na co dzie po miecie.
> > 4 gary, 50 konikw do jazdy po miecie mi zupenie wystarcza, hamulce
> > bardzo przyzwoite.
> > Ale tego motocykla nie kupuje si dla tego wszystkiego, ale dla jego
> > wygldu.
> > Przecie to protoplasta Nakedw. Jest po prostu Stylowy.

> Kuczu wie o czym mowi, Ty histeryzujesz. Zephyr... Twoj, dlatego
> najlepszy i jedyny w swoim rodzaju, rajt?

Raczej, jedyny w swoim rodzaju dlatego mj. Wybr by przemylany. I
nie prbuj tutaj narzuca swojego pogldu tylko si nim dzieli.
Jeli kogo tym uraziem to sorki.

Luz, kolego. Dzielac sie uszanuj rzeczowe opinie. Ciesz sie swoja
padaka i niech Ci dobrze sluzy. Dlugo jezdzisz?

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& czarne majty ST 955

50

11/06/2008 06:21

Ekim #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Luz, kolego. Dzielac sie uszanuj rzeczowe opinie. Ciesz sie swoja
padaka i niech Ci dobrze sluzy. Dlugo jezdzisz?

I tu pewnie pojedziecie po mnie ju totalnie  - 2 sezon.

A co do reszty umwmy si tak. W temacie zatytuowanym "KAWASAKI
ZEPHYR" pozwoliem sobie na chwil zapomnienia i przecholowaem z
protoplast, za co przepraszam.
Po prostu chciaem wyrazi swoj opini na temat motocykla ktry mi
si podoba.

PEACE ?

Pozdrawiam ciepo,
Ekim

51

11/06/2008 06:25

Ekim #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Luz, kolego. Dzielac sie uszanuj rzeczowe opinie. Ciesz sie swoja
padaka i niech Ci dobrze sluzy. Dlugo jezdzisz?

I tu pewnie pojedziecie po mnie ju totalnie  - 2 sezon.

A co do reszty umwmy si tak. W temacie zatytuowanym "KAWASAKI
ZEPHYR" pozwoliem sobie na chwil zapomnienia i przecholowaem z
protoplast, za co przepraszam.
Po prostu chciaem wyrazi swoj opini na temat motocykla ktry mi
si podoba.

PEACE ?

Pozdrawiam ciepo,
Ekim

52

11/06/2008 14:55

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kefir pisze:

Robienie fetyszu z aktualnie posiadanego motocykla to czesty blad

Jedz na zlot do Sturgis i wykrzycz to glosno :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

53

11/06/2008 20:20

KJ Siła Słów KJ@noway.com

Kuczu pisze:

Jedz na zlot do Sturgis i wykrzycz to glosno :)


A mysle ze spoko da rade nawet po angielsku.

Sturgis to taki podtatusialy festyn, ze musialbys nasikac MC na barwy zeby sie cos zlego stalo.

KJ





na górę