Hamulce Hornet 900

Hej,
jak wzmocnic sile hamowania w Hornecie 900 2002. Klocki stosunkowo nowe CL, tarcze w stanie dobrym, plyn hamulcowy wymieniony na nowy, przewody w oplocie a mimo wszystko hamowanie gorsze niz w skucie.

Gdy wsiadam na FZ6 kolegi hamulce staja sie niebezpiecznie skuteczne. Roznica kolosalna.

Czy jedyna opcja to wymiana pompy? Jest jakas sensowna cenowo alterantywa 'plug and play'?

--
amos

W dniu roda, 23 kwietnia 2014 19:42:17 UTC+2 uytkownik #_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa:
[...]

Rozumiem e jeste pewny ze nie masz powietrza w ukadzie.

To moe pora zmieni uszczelniacze cylinderkw hamulcowych tudzie uszczelniacze pompy?

KJ

W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 11:50:29 UTC+2 uytkownik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

To moe pora zmieni uszczelniacze cylinderkw hamulcowych tudzie uszczelniacze pompy?

Przelalem tyle plynu przez uklad, ze o powietrzu nie moze byc mowy.
Przed wymiana bylo to samo.

Jak rozumiem sa jakies zestawy naprawcze pompy/cylinderkow, ktore mozna kupic wyszukujac po modelu moto, right?

--
amos

Tmek T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

To ze przelaes nie oznacza ze odpowietrzyles.
Masz twarda klamke od razu czy na poczatku miekka?

Tmek

W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 15:10:22 UTC+2 uytkownik Tmek napisa:

To ze przelaes nie oznacza ze odpowietrzyles.

Masz twarda klamke od razu czy na poczatku miekka?

Przelewajac patrzylem uwaznie na wylatujace babelki. Pomopwalem klamka do momentu az nie bylo nigdzie. Zakladam wiec, ze pozbylem sie powietrza.

Ukladu nie mialem wczesniej zapowietrzonego. Bable wziely sie z powodu zbyt mocno odessanego plynu ze zbiorniczka.

Klamka moim subiektywnym zdaniem jest twarda.
--
amos

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

Klamka moim subiektywnym zdaniem jest twarda.

A to zmienia posta rzeczy. Czyli klamka nie wpada gboko, tak jakby
gbk ciska, tylko wciskasz i jest wyrany opr, tak?

Jeli tak to raczej szukabym na styku klockw i tarcz. Moe odrobina
pynu hamulcowego skapna na tarcz lub klocki? Sprbuj odtuci je
benzyn ekstrakcyjn (koniecznie ekstrakcyjn, nie z baku) i przejecha
si troch katujc te hamulce (np. jecha na hamulcu), eby si nagrzay,
moe pomoe.

http://motogof.tumblr.com/

W dniu pitek, 25 kwietnia 2014 09:16:00 UTC+2 uytkownik Adam Wysocki napisa:
#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

A to zmienia posta rzeczy. Czyli klamka nie wpada gboko, tak jakby

gbk ciska, tylko wciskasz i jest wyrany opr, tak?

Tak, zadnej gabki :)

Jeli tak to raczej szukabym na styku klockw i tarcz. Moe odrobina
pynu hamulcowego skapna na tarcz lub klocki? Sprbuj odtuci je
benzyn ekstrakcyjn (koniecznie ekstrakcyjn, nie z baku) i przejecha 1
si troch katujc te hamulce (np. jecha na hamulcu), eby si nagrzay,
moe pomoe.

Problem jest taki, ze przed wymiana plynu i po jest to samo. Niewiele te dala wymiana klockow. Tarcze oczywiscie odtluszczalem sprayem do czyszczenia tarcz.

Jak dla mnie to problem zmierza w kierunku pompy.
--
amos

> Problem jest taki, ze przed wymiana plynu i po jest to samo. Niewiele te dala wymiana klockow. Tarcze oczywiscie odtluszczalem sprayem do czyszczenia tarcz.

Jak dla mnie to problem zmierza w kierunku pompy.

Miaem podobny problem i rzecz bya w uszczelniaczach cylinderkw w zaciskach ale nie widz powodu eby nie zmieni w obu miejscach w moto z 2002 rok.
To si powinno zmienia standardowo co 4-5 lat. Myl e znajdziesz w wielu sklepach, kilkadziesit zotych na 1 zacisk i pewnie taniej do pompki.

KJ

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

Miaem podobny problem i rzecz bya w uszczelniaczach cylinderkw
w zaciskach

Ale te miae tward klamk?

http://motogof.tumblr.com/

W dniu pitek, 25 kwietnia 2014 15:25:22 UTC+2 uytkownik Adam Wysocki napisa:

Ale te? mia?e? tward? klamk??

Na postoju nawet bardzo. Natomiast w jedzie robia si mikka nie na tyle eby docignac do manetki ale sabo sie hamowao.
Zauwaz ze jak wcisniesz hampel na postoju i potem puscisz to klocki cofna sie minimalnie i kazde nastepne nacisniecie klamki to jest pelen sukces. Ale w jezdzie rotujca tarcza rozpycha klocki szerzej czyli cylinderki cofaja sie wiecej.
byc moze przy starych uszczelniaczach nie chca sie wysuwac tak daleko jak przy nowych albo troche na odwrot przy dobrych uszczelniaczach cofaja sie mniej niz przy starych, jedno z dwojga nie mam pojecia ktore ale problem tkwil w uszczelniaczach wlasnie.

KJ

W dniu pitek, 25 kwietnia 2014 16:31:24 UTC+2 uytkownik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#
> Ale te? mia?e? tward? klamk??

Na postoju nawet bardzo. Natomiast w jedzie robia si mikka nie na tyle eby docignac do manetki ale sabo sie hamowao.

I to mi najbardziej pasuje do mojego problemu. Faktycznie, w czasie hamowania klamka nie jest tak twarda jak na postoju.

Dzieki, podlubie sobie przy zaciskach.

Czy potrzebne do tego jakies specjalne narzedzia, czy zwykly zestaw mak gajwera wystarczy? :)
--
amos

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

Problem jest taki, ze przed wymiana plynu i po jest to samo. Niewiele
te dala wymiana klockow. Tarcze oczywiscie odtluszczalem sprayem do
czyszczenia tarcz.

Ja po takim odtuszczaniu zawsze miaem przez pewien czas saby hamulec,
ale wygrzanie (hamujc i dodajc gazu) zawsze pomagao.

Jak dla mnie to problem zmierza w kierunku pompy.

Czemu?

Na moje oko jak klamka jest twarda, to znaczy, e klocki s docinite,
czyli caa ta hydraulika dziaa dobrze. Jak jest jaki problem w
hydraulice, typu za bardzo cofajce si toczki, czy zapowietrzony ukad,
to klamka jest mikka. Tzn. gdyby mia taki problem, e hamulec nie
odpuszcza, to monaby jeszcze szuka w pompie (tam jest taki otworek do
wyrwnywania cinienia w momencie puszczenia klamki), czy w blokujcych
si zaciskach (czyli np. uszczelki, czy porysowane toczki), ale jeeli
hamulce s za sabe, a klamka jest twarda, to IMO nie ma czego szuka w
ukadzie pompa-przewody-pyn-toczki-uszczelki, a jedynie przy klockach,
czy tarczy. Jeeli oczywicie np. nie zmieniae pompy na tak o wikszej
rednicy toka, bo wtedy maj miejsce inne zjawiska (klamka bdzie
twardsza, czyli ten sam skok toka wywoa wikszy przyrost cinienia, ale
bdzie wymagaa wicej siy do takiej samej skutecznoci hamowania, bo
stosunek powierzchni toka pompy do powierzchni toczkw w zaciskach
bdzie wikszy).

Moe masz po prostu ze klocki? Moe one musz si rozgrza, eby dobrze
dziaa?

http://motogof.tumblr.com/

On 2014-04-25, Adam Wysocki <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Mo

W dniu pitek, 25 kwietnia 2014 16:38:43 UTC+2 uytkownik AZ napisa:

Tez bym patrzyl w tym kierunku. Pisal ze klocki CL, ale jakie? Mialem chyba
raz organiczne klocki, nigdy wiecej. Wole co 2-3 lata kupic komplet chinskich
tarcz (jezdze chyba trzeci rok juz) i jezdzic na sinterowych klockach bez
obawy o tarcze niz kupowac organiczne badziewie.

Wlasnie spojrzalem w zapiski - klocki CL wstawialem na tyl a nie na przod. Pamiec jednak zawodna (wymienialem w 2010). Jakie dokladnie nie zwracalem uwagi, takie za 90 PLN :)

Przod zmienial poprzedni wlasciciel na troche przed sprzedaza. Nie wiem wiec co to moze byc. Zdejme zacisk, sprawdze jego stan i obejrze przy okazji klocki. Moze maja jakis napis.

Jakich klockow unikac? Z ktorymi masz zle doswiadczenia?

On 2014-04-25, #_USUN_TO_@_USUN_TO_# <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
W dniu pi

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Organicznych. Mialem chyba EBC i Lucasa, tak cos mi sie przypomina -
te i te byly do dupy w porownaniu z jakimikolwiek sinterowymi. Chociaz
najlepiej jezdzilo mi sie na SBK5/XBK5. Teraz leza i czekaja na zalozenie
twarde sinterowe SBS.

Potwierdzam - te same dowiadczenia z Lucasami. Teraz tylko
sintermetalowe (EBC HH).

http://motogof.tumblr.com/

AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Potwierdzam - te same dowiadczenia z Lucasami. Teraz tylko
sintermetalowe (EBC HH).

Lepsze ale tez badziew, strasznie sie krusza i maja wieksze tendencje do
piszczenia.

Nie zauwayem - nigdy mi nie zapiszczay ani si nie pokruszyy (mam je
od 10k km, wczeniej te EBC HH).

http://motogof.tumblr.com/

On 2014-04-28, Adam Wysocki <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Potwierdzam - te same do

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Nie zauwayem - nigdy mi nie zapiszczay ani si nie pokruszyy (mam je
od 10k km, wczeniej te EBC HH).

To w hajce klocki wytrzymuja 10 kkm?

Wytrzymuj :)

http://motogof.tumblr.com/

On 2014-04-29, Adam Wysocki <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Nie zauwa

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Nie zauwayem - nigdy mi nie zapiszczay ani si nie pokruszyy (mam je
od 10k km, wczeniej te EBC HH).

To w hajce klocki wytrzymuja 10 kkm?

Wytrzymuj :)

Czyli zamulasz :P

https://www.youtube.com/watch?v=MCupfDbIIxo

Czy ja wiem ;)

http://motogof.tumblr.com/

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

Przod zmienial poprzedni wlasciciel na troche przed sprzedaza. Nie wiem
wiec co to moze byc. Zdejme zacisk, sprawdze jego stan i obejrze przy
okazji klocki. Moze maja jakis napis.

W sumie ostatnio koleanka skarya si na to samo w swoim Hornecie.
Ukad odpowietrzony, klocki nowe... podobno "ten typ tak ma"...

http://motogof.tumblr.com/

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

jak wzmocnic sile hamowania w Hornecie 900 2002. Klocki stosunkowo nowe
CL, tarcze w stanie dobrym, plyn hamulcowy wymieniony na nowy, przewody
w oplocie a mimo wszystko hamowanie gorsze niz w skucie.

Zaciski czyci?

http://motogof.tumblr.com/

W dniu pitek, 25 kwietnia 2014 08:46:30 UTC+2 uytkownik Adam Wysocki napisa:

Zaciski czy?ci??

Narazie jedyne czynnosci 'serwisowe' to wymiana plynu. Co dalej to sie wlasnie pytam. Na ile realnie nieoczyszczone zaciski moga zmniejszyc skutecznosc hamowania? Szczegolnie, ze przebieg niezbyt wielki (niedawno wymienialem oryginalne klocki) i moto jezdzi po miescie. Tarcze hamulcowe 2.

Adam Wysocki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

Narazie jedyne czynnosci 'serwisowe' to wymiana plynu. Co dalej to sie
wlasnie pytam. Na ile realnie nieoczyszczone zaciski moga zmniejszyc
skutecznosc hamowania?

Bardzo realnie, ale jeli masz tward klamk, to nie bdzie to.

http://motogof.tumblr.com/

na górę