Grzane manetki

Morowiec morowiecNO@SPAMmorowiec.pl

Mam w swoim malym czolgu grzane manetki Daytony i problem nastepujacy -
brakuje mi posredniego stopnia miedzy on a start... Da sie to jakos w miare
prosto przerobic na plynna regulacje? Ewentualnie czym roznia sie
poszczegolne stopnie grzania? Czy np. wstawiajac odpowiednio dobrany opornik
moge zmniejszycsile grzania w pozycji start, tak by dalo sie w zimne noce z
tym jechac? Teraz ratuje sie przelaczaniem 5 minut na starcie 15 na on...

Ktos ma jakies doswiadczenia z przerobra sterownika? Ewentualnie czy moze
sterownik od manetek saito da sie zaadoptowac do daytony? Myslalem nawet o
zakipie takich z logo hondy, ale 220E skutecznie mnie zniechecilo :-)

--
Pozdrawiam Bartek - Wawa&Tarnow - czarna XL1000V
http://www.morowiec.pl - wszystko o mnie

Roman Niewiarowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 30.12.2006 Morowiec <morowiecNO@SPAMmorowiec.pl> napisa/a:

prosto przerobic na plynna regulacje?

Jak ktos bedzie wiedzial jak to pewnie stwierdzi ze to proste ;>

sterownik od manetek saito da sie zaadoptowac do daytony?

A po co Ci od saito ? Jak nie masz lopat to zostaje Ci mieszanie pozycjami
start/high. Jesli masz lopaty to high lecisz caly czas.

Myslalem nawet o
zakipie takich z logo hondy, ale 220E skutecznie mnie zniechecilo :-)

hehehe, no niestety ceny 'orginalnych' sa absurdalne.

Kobieta, ktora przynosi rankiem piwko na kaca jest
nie tylko madra ale i piekna! (c) ChWK
mail newrom na serwerze poczta kropeczek onet.pl
Tomahawk '06, blue STringi '00, tfu jamacha tfu dt tfu 125

Morowiec morowiecNO@SPAMmorowiec.pl

prosto przerobic na plynna regulacje?

Jak ktos bedzie wiedzial jak to pewnie stwierdzi ze to proste ;>

:-)

A po co Ci od saito ? Jak nie masz lopat to zostaje Ci mieszanie
pozycjami start/high. Jesli masz lopaty to high lecisz caly czas.

No wlasnie lopaty mam :-) Z tym ze czolgiem zaczalem jezdzic po naszych
pieknych drogach glownie w nocy i czasem mimo pozycji high nie czulem zeby
cos grzalo... lub lekko marzlem... W sensie troche mi woda sodowa uderzyla -
jak nie mialem to nie wiedzialem ze to dobre, a teraz bym chcial jeszcze
lepsze :-) Tym bardziej ze znowu chce uderzyc na daleka polnoc, wiec nie
spodziewam sie tam upalow ;-) Choc po 3,5kkm za kolem podbiegunowym na
nakedzie musi byc teraz cieplej :D

hehehe, no niestety ceny 'orginalnych' sa absurdalne.

Zeby bylo smieszniej to do zludzenia przypominaja saito za 25E :-)

--
[...]

Na marznace czlonki polecam rzucic palenie (jesli palisz) i... ogrzewac
brzuch :-) Zupelnie powaznie, testowalem wielokrotnie polozenie ogrzewacza
chemicznego na splocie slonecznym (ostatnio ogrzewacza benzynowego).

W sensie troche mi woda sodowa uderzyla -
jak nie mialem to nie wiedzialem ze to dobre, a teraz bym chcial jeszcze
lepsze :-)

Moze kupse saaba ? ;)

Tym bardziej ze znowu chce uderzyc na daleka polnoc, wiec nie
spodziewam sie tam upalow ;-)

Aaa to wez tego, ta husky, Mika napewno podpowie jak sie zapakowac na sanki ;>

Zeby bylo smieszniej to do zludzenia przypominaja saito za 25E :-)

Pewnie Diobeu tkwi w pustyni, tfu, znaczy diabel tkwi w szczegolach. Saito
dosc szybko twardnieja i guma sie strasznie wyciera :(

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Roman Niewiarowski wrote:
dosc szybko twardnieja i guma sie strasznie wyciera :(

fintuch!

--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio i motr
Krakuf - Elyta Grp

Roman Niewiarowski wrote:
dosc szybko twardnieja i guma sie strasznie wyciera :(

fintuch!

--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio i motr
Krakuf - Elyta Grp

MisiekTS #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Morowiec napisa(a):
Mam w swoim malym czolgu grzane manetki Daytony i problem nastepujacy -
brakuje mi posredniego stopnia miedzy on a start... Da sie to jakos w miare
prosto przerobic na plynna regulacje? Ewentualnie czym roznia sie
[...]

Hej :)

A nie myslales o potencjometrze wieloobrotowym jakiejs dobrej jakosci?
Oczywiscie o odpowiednich parametrach coby prad wytrzymal. Moglbys dac
wtedy na max regulacje normalna a sterowac tym potencjometrem. Z tego
co pamietam np. Saito ida w szeregu wiec na poczatku wstawic
potencjometr i powinno byc ok. Podaj dokladny model jaki masz, sprawdze
parametry i postaram sie dobrac jakis potencjometr.

Pozdrowka!
MisiekTS
Suzuki DR350S, DR125SE

Sławek slawek_xj.SKASUJ@gazeta.pl

MisiekTS <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa(a):

[...]

Czesc.
Dobre :) !!!
Potencjometr o rozsadnych rozmiarach wytrzymujacy prad ok. 3-4A !!
Cieekawe, ze jeszcze producenci manetek na to nie wpadli :))
Sam potencjometr lepiej by grzal niz manetki.

A tak z innej beczki.
Kiedys, przed zakupem sie pytaslem czym sie roznia drogie m.in. Daytony od
tanich Saito.
Teraz juz wiem. Moje Saito maja dwie pozycje - hi - lo - i w zupelnosci to
wystarcza.
Pamietam, ze w archiwum w watku o manetkach jest dosyc dobrze opisany sposob
naprawy sterownika od Saito, moze sie przydac do przerobki Twojego.

Pozdrawiam.

--

Slawek
Hondzina z Vigorem :)

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Mystik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#PROTECTION.onet.pl

Czesc

MisiekTS napisa(a):

A nie myslales o potencjometrze wieloobrotowym jakiejs dobrej jakosci?
Oczywiscie o odpowiednich parametrach coby prad wytrzymal.

???

> [...]
potencjometr i powinno byc ok. Podaj dokladny model jaki masz, sprawdze
parametry i postaram sie dobrac jakis potencjometr.

Hm. Powaznie piszesz?
Biorac pod uwage, ze manetki maja sluzyc do grzania i maja swoja moc (na maksie od 30-50W), to ten potencjometr albo musialby byc w metalowej klatce, albo w oleju :/.

Zawsze mozna dorobic czarna skrzynke z ukladem podobnym do tego w Saito czyli NE555 i tranzystor polowy. Wtedy moze byc nawet zwykly potencjometr i masz pelna regulacje. I to jest proste do zrobienia bo to jest podstawowa aplikacja ukladu 555.

pozdr.
MYSTIK

MisiekTS #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mystik napisa(a):
Czesc

MisiekTS napisa(a):

> [...]

> potencjometr i powinno byc ok. Podaj dokladny model jaki masz, sprawdze
> parametry i postaram sie dobrac jakis potencjometr.

Heh to bylo w duzym uproszczeniu gdyz nie wiem jaki prad pobieraa
manetki, ale wykonanie ukladu sterowanego zwyklym potencjometrem a
obslugujacego takie prady jak wymieniacie bylo by proste.

Pozdrowki!

Piotr Rezmer #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Morowiec"  napisa
Mam w swoim malym czolgu grzane manetki Daytony i problem nastepujacy -
brakuje mi posredniego stopnia miedzy on a start... Da sie to jakos w
miare prosto przerobic na plynna regulacje?

Prosto na plynna sie nie da. Sprawdz natomiast jaka bedzie roznica w grzaniu
jesli manetki beda podlaczone raz rownolegle raz szeregowo. W tym drugim
przypadku powinny promieniowac 4 raz mniej ciepla.

Piotr
XLR250 bmw_f650_gs_dakar

Mari@ #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Morowiec" <morowiecNO@SPAMmorowiec.pl> napisa w wiadomoci

[...]

*** Nie wiem jaki schemat jest Dayton, ale przerobilem Saito. Jest tam
zwykly dzielnik napiecia na jesli pamietam 3 rezystorach, ktory zastapilem
potencjometrem. Jakbys zrysowal z plytki schemat Dayton to moznaby pewnie
cos poradzic.

--
+- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F - Road Lamer MC President ;) -+
+               " cos byc musi do cholery za zakretem "             +

na górę