Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

Gdzie kupic pierscienie?

1

29/02/2008 17:34

arto #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Potrzebuje zakupic pierscienie do xj750 seca.I teraz pytanko, czy tylko serwis, czy jest jakas alternatywa? Moze cos podpowiecie?

pozdrawiam arto

2

29/02/2008 13:04

robak W#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dolaczam sie pytanka- ja chc wymieni pierscienie w moim Trampku
PD06, bo juz prawie bieze tyle samo oleju co paliwa...

3

01/03/2008 07:10

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Fri, 29 Feb 2008 13:04:16 -0800 (PST), robak <W#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:

Dolaczam sie pytanka- ja chc wymieni pierscienie w moim Trampku
PD06, bo juz prawie bieze tyle samo oleju co paliwa...

Ile oszczedzisz na zamiennikach, a ile mozesz stracic jak sie okaze ze
zamiennik byl gownianej jakosci?

Pozdr
newrom
--
Triumph ST 955i '00 - sprzedany?
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)

4

01/03/2008 09:50

Wojtek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "robak" <W#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Dolaczam sie pytanka- ja chc wymieni pierscienie w moim Trampku
PD06, bo juz prawie bieze tyle samo oleju co paliwa...

Wymiana tylko piercieni nie rozwie problemu. Po wymianie cylinder bdzie
ulega lawinowemu zniszczeniu. Powstanie moliwo zatarcia silnika.
Doprowad do waciwego stanu cylinder, tok i piercienie.

Pozdrowienia
Wojtek

5

01/03/2008 11:05

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Wojtek pisze:
Wymiana tylko piercieni nie rozwie problemu. Po wymianie cylinder bdzie ulega lawinowemu zniszczeniu. Powstanie moliwo zatarcia silnika.

Rozwin prosze bo mnie ciarki przeszli :)


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C

6

01/03/2008 11:42

Wojtek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

> Rozwin prosze bo mnie ciarki przeszli :)

Bardzo prosz. Cylinder jak sama nazwa wskazuje w przekroju jest koem a
jego cianki s rwnolege. Podobnie jest z tokiem (pomijamy owalizacj) i
piercieniami.
W wyniku wsppracy tych elementw nastpuje ich zuycie. Elementy trac
swj pierwotny ksztat.
Jeli do zuytego, odksztaconego cylindra zastosujesz nowe piercienie
zaczn si dociera, ukada do zdeformowanego cylindra jednoczenie go
niszczc.
Efekt tak przeprowadzonej "naprawy" bdzie bardzo krtkotrway.

Pozdrawiam
Wojtek

7

01/03/2008 18:14

Karambol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Wojtek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
news:fqbc23$c8v$1atlantis.news.neostrada.pl...

Uytkownik "Kuczu" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

> Rozwin prosze bo mnie ciarki przeszli :)

Bardzo prosz. Cylinder jak sama nazwa wskazuje w przekroju jest koem a
jego cianki s rwnolege. Podobnie jest z tokiem (pomijamy owalizacj)
i
piercieniami.
W wyniku wsppracy tych elementw nastpuje ich zuycie. Elementy trac
swj pierwotny ksztat.
Jeli do zuytego, odksztaconego cylindra zastosujesz nowe piercienie
zaczn si dociera, ukada do zdeformowanego cylindra jednoczenie go
niszczc.
Efekt tak przeprowadzonej "naprawy" bdzie bardzo krtkotrway.


To nieprawda zeby nie powiedziec bzdura.
Zmienialem pierscienie nie tylko w motocyklach ale tez w ciagnikach (jeden z
nich ma 40 lat!) i przejezdzi na tych nowych pierscionkach kolejne 40 lat!.
A motocykle przestaly dymic, brac olej i maja wieksza kompresje (trzeba
kilkaset km docierania - to oczywiste).
Zmiana pierscieni rozwiazuje problem z braniem oleju i basta..(chyba ze
przyczyna sa uszczelniacze zaworowe ale to juz inna bajka).




--
Pozdro
Karambol
KTM LC4 EGS-E 620
http://www.youtube.com/profile?user=MarcinKabat

8

01/03/2008 18:31

Arni arni.WYWAL@WYTNIJ.motocykle.org

Karambol pisze:
To nieprawda zeby nie powiedziec bzdura.
Zmienialem pierscienie nie tylko w motocyklach ale tez w ciagnikach (jeden z nich ma 40 lat!) i przejezdzi na tych nowych pierscionkach kolejne 40 lat!. A motocykle przestaly dymic, brac olej i maja wieksza kompresje (trzeba kilkaset km docierania - to oczywiste).
Zmiana pierscieni rozwiazuje problem z braniem oleju i basta..(chyba ze przyczyna sa uszczelniacze zaworowe ale to juz inna bajka).

to ciekawe czemu taki VW po zmianie pierscieni wpierdzieli cay olej po 400 km jazdy ? i to nie byly jego pierwsze km po wymianie.
Bzdura jest takie ategoryczne mwienie: mozna/nie mozna. Zamin sie pierscienie zmieni to trzeba cylinder pomierzyc. A jak sie da dupy to np nowe pierscienie potrafi sie poamac o progi w cylindrze.


--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  - maowiny

9

01/03/2008 18:45

Karambol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> to ciekawe czemu taki VW po zmianie pierscieni wpierdzieli cay olej po
400 km jazdy ? i to nie byly jego pierwsze km po wymianie.
Bzdura jest takie ategoryczne mwienie: mozna/nie mozna. Zamin sie
pierscienie zmieni to trzeba cylinder pomierzyc. A jak sie da dupy to np
nowe pierscienie potrafi sie poamac o progi w cylindrze.

Moze byl ze zrobiony - wymiana pierscieni to nie tylko wywalenie starych i
zalozenie nowych, ja w swoim starym KTMie zmienilem pierscienie i
przejechalem na nich 12 tys km (teraz jezdzi nim ktows inny), moj brat
zmienil pierscienie w swoim KTMie 2 lata temu i moto do dzisiaj chodzi az
ziemia dudni i nie bierze oleju (bedzie jeszcze dlugo sluzyl nowemu
kierownikowi)..w ciagniku ktory jest naprawde katowany niemilosiernie
pierscienie zmieniane byly 3 lata temu i jest tak jak z motocyklami.

A ze komus wywalilo w VW po 400km caly olej to juz nie wina pierscieni tylko
mechanika..
Zanim sie je wymieni trzeba tak jak mowisz pomierzyc i w razie potrzeby
wypolerowac gladz cylindra (w moim motocyklu no trzeba bylo polerowac)...

Takze.....Arto - bierz te pierscienie i wymieniaj i bedzie dobrze.



--
Pozdro
Karambol
KTM LC4 EGS-E 620
http://www.youtube.com/profile?user=MarcinKabat

10

01/03/2008 18:50

Arni arni.WYWAL@WYTNIJ.motocykle.org

Karambol pisze:
A ze komus wywalilo w VW po 400km caly olej to juz nie wina pierscieni tylko mechanika..

znaczy co zle zrobi ? wymieni pierscienie, tak jak proponujesz. I te pierscienie sie juz nigdy nie uoyy. A wszystko przez to ze cylinder by juz zowalizowany, mam nadzieje ze wiesz ze cylinder sie nie zuywa rwnomiernie, wystarczy popatrzec gdzie sie najpierw tworzy prg.

Zanim sie je wymieni trzeba tak jak mowisz pomierzyc i w razie potrzeby wypolerowac gladz cylindra (w moim motocyklu no trzeba bylo polerowac)...

tzn co trzeba wypolerowac? bo najczesciej gad jak sama nazwa wskazuje byszczy sie jak psu jajca, pomijam jakies rysy od peknietych pierscieni czy zatarcia, chodzi o normalne zuycie.

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  - maowiny

11

01/03/2008 20:11

Karambol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Arni" <arni.WYWAL@WYTNIJ.motocykle.org> napisa w wiadomoci
news:fqc51s$3do$2inews.gazeta.pl...
Karambol pisze:
A ze komus wywalilo w VW po 400km caly olej to juz nie wina pierscieni
tylko mechanika..

znaczy co zle zrobi ?
ciach..

Ja tylko mowie, ze pierscienie sie wymienia i wszystko po tej operacji
dziala i wraca do normy. Przeprowadzalem ta operacje kilka razy.
A VW mnie nie interesuja bo to grupa motocyklowa.
Koniec tematu..




--
Pozdro
Karambol
KTM LC4 EGS-E 620
http://www.youtube.com/profile?user=MarcinKabat

12

01/03/2008 22:24

Arni arni.WYWAL@WYTNIJ.motocykle.org

Karambol pisze:

Ja tylko mowie, ze pierscienie sie wymienia i wszystko po tej operacji dziala i wraca do normy. Przeprowadzalem ta operacje kilka razy.
A VW mnie nie interesuja bo to grupa motocyklowa.


Koniec tematu..

a ja mwie ze takie swobodne rzucanie na grupie porad ze sie wymienia i juz jest potencjalnym narazaniem pytajacego na spore niepotrzebne koszty.
Ale pytajacy zrobi juz jak uwaa.
EOT

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  - maowiny

13

01/03/2008 18:57

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Arni"  napisa w wiadomoci


to ciekawe czemu taki VW po zmianie pierscieni wpierdzieli cay olej po
400 km jazdy ? i to nie byly jego pierwsze km po wymianie.
Bzdura jest takie ategoryczne mwienie: mozna/nie mozna. Zamin sie
pierscienie zmieni to trzeba cylinder pomierzyc. A jak sie da dupy to np
nowe pierscienie potrafi sie poamac o progi w cylindrze.

A w takim Dnieprze,naprawa czsto wygldaa tak:odpado p toka szybka
wymiana na nowe i jazda u mnie jeszcze 2 lata,po drugi z tego starego
kompletu zgosi si kumpel jak mu wypalio dziur w toku wysyka no i lata
bez szlifu juz z 6 lat,no ale tam tolerancje spore:-)

Monster
BMW R1100S

14

01/03/2008 19:10

Arni arni.WYWAL@WYTNIJ.motocykle.org

Monster pisze:

A w takim Dnieprze,naprawa czsto wygldaa tak:odpado p toka szybka wymiana na nowe i jazda u mnie jeszcze 2 lata,po drugi z tego starego kompletu zgosi si kumpel jak mu wypalio dziur w toku wysyka no i lata bez szlifu juz z 6 lat,no ale tam tolerancje spore:-)

jest delikatna rznica miedzy mysl techniczn sowieck i japosk  :)

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  - maowiny

15

01/03/2008 19:41

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#


Uytkownik "Arni"  napisa w wiadomoci

jest delikatna rznica miedzy mysl techniczn sowieck i japosk  :)

niemieck,VW jest niemiecki:-)

Monster
BMW R1100S

16

01/03/2008 19:56

Arni arni.WYWAL@WYTNIJ.motocykle.org

Monster pisze:
Uytkownik "Arni"  napisa w wiadomoci

jest delikatna rznica miedzy mysl techniczn sowieck i japosk  :)

niemieck,VW jest niemiecki:-)

w tym przypadku wrociem do zrde, pytanie byo o yamahe :)

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  - maowiny

17

01/03/2008 17:13

arto #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

To w koncu wie ktos,czy bedziecie sie madrzyc?:)

18

01/03/2008 18:22

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Sat, 01 Mar 2008 17:13:09 +0100, arto <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:

To w koncu wie ktos,czy bedziecie sie madrzyc?:)

Ale kufra co ? Idzze do najblizszego/ulubionego dilera i zamow.

Pozdr
newrom
--
Triumph ST 955i '00 - sprzedany?
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)

19

01/03/2008 19:09

arto #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa

20

03/03/2008 05:17

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

arto napisa(a):
Potrzebuje zakupic pierscienie do xj750 seca.

Ooo... Do Seki? A pomierzyles tloki/cylindry?

I teraz pytanko, czy tylko serwis, czy jest jakas alternatywa? Moze cos podpowiecie?

Jak badalem sprawe 3 lata temu, to jedynym wiarygodnym zrodlem byl oficjalny serwis Yamahy. IMO nie baw sie w zadne zamienniki - wydaje sie byc drogo ale nikt nie obiecywal, ze remont japonczyka bedzie tani.
No i remontujesz po to, by potem dlugo pojezdzic? Zrob wiec to porzadnie i zgodnie z zasadami sztuki - nie sluchaj prawd objawionych Karambola ;)
A jakie sa objawy/przyczyny? Bo moze lepiej poszukac calego silnika w dobrym stanie?

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

21

03/03/2008 19:35

arto #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

zbigi napisa(a):

Jak badalem sprawe 3 lata temu, to jedynym wiarygodnym zrodlem byl oficjalny serwis Yamahy. IMO nie baw sie w zadne zamienniki - wydaje sie byc drogo ale nikt nie obiecywal, ze remont japonczyka bedzie tani.
No i remontujesz po to, by potem dlugo pojezdzic? Zrob wiec to porzadnie i zgodnie z zasadami sztuki - nie sluchaj prawd objawionych Karambola ;)

I to jest dalej jedyne zrodlo.Cena za jeden tlok 132 zl.Czy drogo?No tanio to nie jest,ale az bardzo drogo to chyba tez nie.A co oryginal to oryginal.

A jakie sa objawy/przyczyny? Bo moze lepiej poszukac calego silnika w dobrym stanie?

Oliwke polubila:)Literka na 1000 potrafila wciagnac jak sie przypalowalo.Owal w normie,tloki tez tylko luz w zamku 1,1mm.A skoro wszystko rozbebeszone to grzechem by bylo nie wymienic.

arto i seca

22

04/03/2008 03:39

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

arto napisa(a):
zbigi napisa(a):

Jak badalem sprawe 3 lata temu, to jedynym wiarygodnym zrodlem byl oficjalny serwis Yamahy. IMO nie baw sie w zadne zamienniki [...]

I to jest dalej jedyne zrodlo.Cena za jeden tlok 132 zl.Czy drogo?No tanio to nie jest,ale az bardzo drogo to chyba tez nie.A co oryginal to oryginal.

No to nie jest tak najgorzej - da sie przezyc.

A jakie sa objawy/przyczyny? Bo moze lepiej poszukac calego silnika w dobrym stanie?

Oliwke polubila:)Literka na 1000 potrafila wciagnac jak sie przypalowalo.Owal w normie,tloki tez tylko luz w zamku 1,1mm.A skoro wszystko rozbebeszone to grzechem by bylo nie wymienic.

Aaa... No to, kurde, jezeli owal w normie, pasowania cylinder-tlok tez, to faktycznie wymiana samych pierscieni zdaje sie byc pociagajaca i sensowna.
No i przy okazji wymien uszczelniacze zaworowe.
Od siebie dodam, ze chyba warto zainwestowac okolo 50PLN w wymiane lyzwy prowadzacej lancucha plytkowego napedu alternatora i rozrusznika. I moze sam lancuch tez? Wiem, ze to sie koszty robia ale kurde jak juz wszystko jest rozbebeszone - jak sam piszesz - to moze jednak pokusic sie? No przynajmniej te prowadnice - ja przewrazliwiony jestem, bo mi sie rozsypala ze starosci i odlamki zablokowaly skrzynie biegow zmuszajac do kompletnej demolki silnika. Wiesz... to jest plastik-tworzywo sztuczne. Po cwierci wieku spedzonej w oleju, w wiazaniach polimerowych tego ustrojstwa mogly i IMO zachodza dosc powazne zmiany majace wplyw na kruchosc materialu.
No a komplet uszczelek to chyba koszt ~300PLN.
Zrobisz, jak uwazasz :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)





na górę