Fotka - brak dochodow

T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam wszystkich serdeczenie,

stalo sie tak, ze straz miejsca cyknela mi fotke :( Jak i gdzie?
Przejezdzalem przez jakos wioske i od miejsca, gdzie konczyly sie
zabudowania, ale jeszcze jakies 20m do znaku konca miejscowosci
uznalem, ze moge juz przyspieszyc. Od 50 do 80 km\h wiele sie
potrzeba. Niestety przeliczylem sie. Nie zwrocilem wiekszej uwagi na
dwoch kolesi opierajacych sie o cywilny samochod zaporkowany w bocznej
drozce, ani na duza skrzynke przy drodze  - przenosny radar. Stali w
takiej odleglosci od niego, ze nie zwiazalem ich ze soba. I pamiatka
gotowa :( A do kompletu 300zl i 6 punktow.

Napisali m.in. zeby ich odwiedzic w ciagu 7 dni, pod grozba
przymusowego doprowadzenia przez policje (kryminal...).

Sedno sprawy jest takie, ze jestem studentem. Utrzymuje sie glownie ze
stypendiow oraz okazjonalnie z pracy na umowe-zlecenie. Wszystko idzie
na biezace wydatki oraz na polatanie sobie od czasu do czasu na
kilkunastoletnim moto. Jak wiadomo ani zycie w Polsce, ani nasze hobby
nie jest specjalnie tanie.

300 zlociszy to dla mnie naprawde sporo. Czy jest jakas szansa na
umozenie tego? Czy ma ktos jakies doswiadczenie z tym? Nie przyjac
biletu i poczekac na sad grodzki?

Wiem: "mogles pomyslec o tym wczesniej, baranie". Staram sie jezdzic
przepisowo i nie zrazac spoleczenstwa do motocykli bardziej niz sa.
Ale czasami, kiedy widzi sie przed soba pusta droge... Wszyscy wiemy,
jak to jest.

Dzieki wszytkim z gory za odpowiedzi. Trydan.

McGregor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik <T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

Sd grodzki to loteria. Moesz dosta symbola - 50 zeta, albo nawet 5
tysicy. Zaley czy sdzina ktra bdzie Ci sdzi bya tego dnia dmuchana
czy nie. Najoglniej. Moje dowiadczenia z puszk - Jebana Stra Miejska
(nikomu zreszt niepotrzebna) zholowaa mi puszke - zapaciem 200 za hol i
dojebali mi jeszcze 300 mandatu za ze parkowanie. Nie przyjem. Sd
udzieli mi nagany i da 50 z kosztw. Ale wiesz, sdzina bya...:-)

--
McGregor

maverik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "McGregor" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

[...]

chlopak sie pyta rzeczowo, Ty mu piszesz o abstrakcji ze moga mu dolozyc 5
tys., magia mitow internetu, powiedz mi, niby za co? ode mnie, odloz
spokojnie te 300 zl + odsetki i czekaj az naprawde bedziesz musial zaplacic,

pozdr.

McGregor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "maverik" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

Odpowiedziaem rzeczowo. Z wasnego dowiadczenia. Pytasz za co mog mu
dooy wicej ni opiewa mandat?  Za widzimisie jebanej sdziny np. Za to,
e prbowa si wyga sdem, za to e deszcz pada tego dnia, nikt nie wie
za co, a jednak... I nie jest to magia internetu, czy obiegowa plotka.
Widziaem ju to. Opisaem swj przypadek - dostaem mniej ni mandat, wic
szanse s. Reszta w rkach gupich bab, tzw. sdzin, ktre nie maj adnego
pojcia o yciu. Sedziami w sdach grodzkich zostaj najgorsze odpady,
najwiksze nieudaczniki w tym kraju. Std ich nieprzewidywalno:-)

--

[...]

nadal nie odpowiedziales rzeczowo, dokladnie za co moga mu dolozyc 5 tys.
kary
znaczy co widziales?
ze idzie student mowi "nie mam kasy na mandat i nie jechalem tyle" a sedzia
"zawracasz mi dupe.. 5 tys."?

[...]

Mniej wicej tak:-) Widziae inaczej? To napisz.
Tak wogle, nie napisaem, e dojebi mu 5 tys. Napisaem, e sd grodzki ma
takie wideki, e moe za wykroczenie waln do 5 tysicy z. I to zaley od
widzimisie sedziego-sedziny. Tyle napisaem. Ty prbujesz udowodni ze
jestem idiot. Z mojego tekstu wynika, e przy sprzyjajcych okolicznociach
i dobrym tumaczeniu mozna dosta mniej niz proponowany przez straz mandat,
lub wiecej. I nie od razu 5 tys. Ale zamiast 300 moze dostac 500, wasnie za
to ze zawraca dupe sdowi. Teraz jasne?

--
McGregor

--
[...]

jesli podasz mi podstawy prawne do takiej sytuacji to zamowie Ci 2
dziewczyny w bikini zeby umyly moto, bo z tego co ja wiem, to jak rozprawa
jak jest o cos, to to cos moze byc albo przyznane albo odrzucone, ale w
sadzie bylem tylko 2 x, tyle ze ja wygralem,

[...]

Aha, co do rzeczowoci: Ty odpowiedziaes rzeczowo? Chopak pyta jakie s
szanse na aminimalizowanie mandatu, Ty kaesz mu czeka na mandat z
odsetkami:-) Niby, e o nim zapomn? I si upiecze? Rzeczowo.
Rzeczywicie.:-)

--
McGregor

de Fresz defresz@NOSPAMo2.pl

On 2008-05-30 20:09:03 +0200, "McGregor" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

[...]

Pax dziewczeta! ;-)
W tym przypadku poniekad obaj macie racje. McGregor, bo faktycznie sad grodzki to loteria, ale idzie zwiekszyc swoje szanse (gajer, rzeczowa i kulturalna gadka, dobre alibi, biedny studencina itepe). Maveric, bo sciaganie mandatu moze potrwac ze 2 lata, jak nie lepiej. Mnie wlasnie od pol roku sciga poborca podatkowy za mandat sprzed... w lipcu beda 3 lata. Srednio odzywa sie raz na 3 miesiace, a ja sie nie spiesze, on tez nie ma czasu, odsetek od mandatow nie ma... ;-) Acz byly tutaj na grupie niedawno glosy, ze w niektorych przypadkach to moze szybko poleciec, potrafia sie i po 3 miesiacach upomniec. Czyli tez loteria.

Aaaa i w razie ewentualnego tlumaczenia przed sadem - w Polsce (i zreszta nie tylko) obowiazuje zasada proporcjonalnosci kary do wystepku - jak sie przedstawi rzeczowo okolicznosci lagodzace, to jest szansa na nizsza kwote niz w taryfikatorze. I sady czesto biora pod uwage status materialny obwinionego.

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

N1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

de Fresz napisa(a):

[...]

Naogladales sie serialu "Sedzia Maria jakastam..." :-)
Nikt go nie bedzie zapraszal na rozprawe, tzw tryb zaoczny obowiazuje w takich przypadkach. Dostanie poczta postanowienie sadu z uzasadnieniem i tyle. Z reguly cos doloza od siebie.
Sprawdzilem osobiscie.
pozdro
P.S. Jak z umowa? Zalatwiles?

On 2008-05-30 22:50:44 +0200, N1 <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

[...]

W zyciu tego nie widzialem na oczy. A czym una jezdzi? ;-)

Nikt go nie bedzie zapraszal na rozprawe, tzw tryb zaoczny obowiazuje w takich przypadkach.

Nie, nie, nie. Zaproszenie dostajesz zawsze - zdaje sie jest tez obowiazek "skutecznego powiadomienia", bez tego sprawa nie powinna sie odbyc. Ale stawiac sie juz na rozprawie nie musisz, wyrok moze zapasc zaocznie. Musza Cie powiadomic, a jak im sie uda to juz nie musisz byc obecny - z tego co wiem tak to dziala.

Dostanie poczta postanowienie sadu z uzasadnieniem i tyle. Z reguly cos doloza od siebie.
Sprawdzilem osobiscie.

A przypadkiem nie odebrales wczesniej poleconego z zawiadomieniem o terminie sprawy, heu?

P.S. Jak z umowa? Zalatwiles?

Pracuje nad tym ;-)

Uytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisa w wiadomoci
Nie, nie, nie. Zaproszenie dostajesz zawsze - zdaje sie jest tez obowiazek "skutecznego powiadomienia", bez tego sprawa nie powinna sie odbyc.

Nikt Cie o niczym nie powiadamia, nic nie dostajesz. Tylko po wszystkim dostajesz postanowienie. Tyle. Sprawdzone na sobie.

On 2008-05-31 07:04:22 +0200, "McGregor" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

[...]

http://www.prawo.lex.pl/serwis/du/2001/1148.htm

Przeczytaj sobie Art 60 2 i 71 oraz rozdzial 12. Niewywiazanie sie sadu z przepisow prawa jest swietnym powodem do apelacji i uniewaznienia wyroku.
Ale ja bym raczej stawial na to, ze Ty lub ktos z domownikow odebrales list polecony z zawiadomieniem.

On 2008-05-31 07:04:22 +0200, "McGregor" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:
[...]

Nie byo adnych powiadomie. Znam drugi przypadek, gdzie te nikt nikogo nie powiadamia.

--
McGregor

N1 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

McGregor napisa(a):
Nie byo adnych powiadomie. Znam drugi przypadek, gdzie te nikt nikogo nie powiadamia.

A ja znam trzeci przypadek. Nie powiadamiaja

Tytus z Fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka
***Uytkownik "McGregor" Nie byo adnych powiadomie. Znam drugi przypadek,
gdzie te nikt nikogo nie powiadamia.

Oczywiscie.
SG w tych przypadkach "obraduje" na sesjach zaocznych t.j. pani sedzina
podpisuje gotowe papiery (zwykle z ta sama pajda). A wczesniej to SM
powiadamia ze wysyla sprawe do sadu.
Nikt nie zauwazyl ze do mandatu doliczaja 80 pln kosztow sadowych.
Dopiero od tego postanowienia mozna sie odwolywac ale to rzeczywiscie
loteria

Tytus

Budyń #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Tytus z Fabryki" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

ja tez dostaem zaocznie :) Kara -nagana. Koszty sdowe - 50z.
Mniej niz proponowany mandat :-)
Pisali ze gdybym sie nie zgodzil z zaocznym wyrokiem to zrobi normaln
rozpraw.

b.

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Tytus z Fabryki" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci

Oczywiscie.
SG w tych przypadkach "obraduje" na sesjach zaocznych t.j. pani sedzina

Dobra, ju duej nie zdzier.
ona sdziego = sdzina.
ona wojewody = wojewodzina
Tak jakbymy chcieli pozosta w klimatach Adama Mickiewicza.

Wyroki wydaje sdzia.
Kobieta sdzia. Tak jak kobieta minister a nie ministerka, cho niektre
"siostry" chciayby to zmieni.

--
Jasio
vx etz

Tytus z Fabryki #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka
Uytkownik "Jasio" Dobra, ju duej nie zdzier.
ona sdziego = sdzina.
ona wojewody = wojewodzina
Tak jakbymy chcieli pozosta w klimatach Adama Mickiewicza.

Ojej...

Tytus
P.S.
czyli sdzia to pani ktora zdobyla tytul glowa
a sedzina dupa??? patrz a jak bywam w sadach to nie zauwazam tej roznicy.

Jacot #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Tytus z Fabryki" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

czyli sdzia to pani ktora zdobyla tytul glowa
a sedzina dupa??? patrz a jak bywam w sadach to nie zauwazam tej roznicy.

A to akurat prosze Sadu, nie ma zwiazku ze sprawa...;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Rafał VFR #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nikt Cie o niczym nie powiadamia, nic nie dostajesz. Tylko po wszystkim
dostajesz postanowienie. Tyle. Sprawdzone na sobie.

W sumie sie nie znam ale jesli policjant pyta czy przyjmuje mandat - a mam
prawo odmowic a go jednak przyjme to znaczy, ze godze sie z zarzucanym mi
czynem.
Jesli natomiast sie nie godze - a takie prawo tez mam to wlasnie polckja
kieruje sprawe do sadu grockiego - aby sad rozstzygnal kto ma racje.
Jaki zatem jest sens takiego czegos jesli nie ma dwoch stron?
Rozumiem, ze mozna sie nie stawic i wtedy wyrok jest zaocznie.
Ale o sprawie jakby nie patrzec wiedziec sie wiem i stawic sie nalezy.
Ale ja tam specem nie jestem - tylko mnie wezwano i jak juz pisal ktos
wczesniej skoczylo sie na 50 - za parkowanie.

Rafal VFR
GG 85456
http://dwarf.put.poznan.pl/~rafal/

McGregor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Rafa VFR" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

Oczywicie e masz racje w caej rozcigoci:-) Jedno mae ale: to jest Polska. Tu prawo jest na papierze, a w yciu jest co innego. Gorzej jest tylko na Biaorusi. Niestety.

--
McGregor

G.S. "Polo" #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Nie, nie, nie. Zaproszenie dostajesz zawsze - zdaje sie jest tez
obowiazek "skutecznego powiadomienia",

nieprawda , dostaem ostatnio wyrok zaoczny , o niepacenie OC sprzed 2 lat
( wic lepiej trzyma stare kwity z OC )
115 zalegej skadki +25 z odsetek + 170 z kosztw razdcy prawnego
ubezpieczyciela

odwoaem si  ( miaem orygina dowodu wpaty e jednak zapaciem )
i zadaem od ubezpieczyciela 120 z kosztw wasnych

wygraem ,  ubezpieczyciel zapaci

Polo

Rafael rafal_mazurkiewicz@WYTNIJ.gazeta.pl

szanse s. Reszta w rkach gupich bab, tzw. sdzin, ktre nie maj adnego
pojcia o yciu. Sedziami w sdach grodzkich zostaj najgorsze odpady,
najwiksze nieudaczniki w tym kraju. Std ich nieprzewidywalno:-)

Nie miaem pojcia e jest tak le z sdami grodzkimi. Wszedzie takie same
wredne baby odpady?
Strach si ba ...

Rafael

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 30 Maj, 19:52, "maverik" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
chlopak sie pyta rzeczowo, Ty mu piszesz o abstrakcji ze moga mu dolozyc 5
tys., magia mitow internetu, powiedz mi, niby za co?

Panowie motocyklisci, nie kloccie sie, nie chce tutaj zadnej wojny
wszczynac ;->

ode mnie, odloz spokojnie te 300 zl + odsetki i czekaj az naprawde bedziesz musial zaplacic,

Niechybnie tak bym zrobil, gdybym dostal bilecik do reki.
Moze niezbyt to zaznaczylem w pierwszej wiadomosci - poleconym
dostalem (to nie ja odebralem...) pisemko i wlasne zdjecie (plecow).
Krocej: fotoradar. Pisza mi o tym, ze jesli nie stawie sie w ciagu 7
dni, to w gre wchodzi przymusowe podwiezienie przez policje. Wiec
raczej wyjscia nie mam. Pozostaje tylko kwestia: czy jesli nie przyjme
mandatu, jest szansa, ze sad umozy mi kare przez wzglad na brak
stalych dochodow?

Ciagle nie chce mi sie wierzyc, ze przekroczylem tam 80. Powyzej 60
ok, do 70, ale od razu 80? Moze radar dobrze dziala na puszki, ale dla
moto granica bledu rosnie? Czy to jakis argument jest?

Najlepszego wszyskiego zyczy Trydan.

Krzysztof "Mad Max" Laska #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

http://www.tvn24.pl/12690,1551564,wiadomosc.html

--
Krzysztof 'Mad Max' Laska                      __| _ \__  /_ |_ |   \   \
http://www.madmax.riders.pl                   (_ | __/   /   |  | (  |(  |

T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 30 Maj, 20:09, "Krzysztof \"Mad Max\" Laska" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:
http://www.tvn24.pl/12690,1551564,wiadomosc.html

Z tego co wiem, to powyzsze dotyczy tylko kierowcow z pamiatkami z
przed wyroku Trybunalu Konstytucyjnego z marca 2007. O ile sie
orientuje, to w lipcu 2007 wprowadzono jakis przepis, ktory takie
uprawnienia daje. Prawda to?

Pozostaja dwie mozliwosci: radar jest zbyt niedokladny w stosunku do
motocyklistow i ze sad umozy wyrok z powodu braku stalego dochodu.

Myslicie, ze to przejdzie?

Najlepszego, Trydan.

MaZ #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uzytkownik <T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisal w wiadomosci
wrote:
[...]

V-tam,

Z niedokladnoscia radaru to nie wiem (skad takie info?) ale z biednym
studentem powinno przejsc - jezeli jestes w stanie "udowodnic" (przekonac
Sad) ze nie masz stalych dochodw, opdeprzec sie studiowaniem, czystym(?)
kontem punktowym na prawie jazdy etc. mysle ze spokojnie mozesz pjsc do SM
i powiedziec ze nie przyjmujesz mandatu - wwczas sprawa trafi do
S.Grodzkiego (ile to potrwa to juz zalezy od miejsca popelnienia wykroczenia
i zajetosci sadu wlasciwego miejscowo). Mozesz tez nie pjsc i sprawa (po
ilustam pisemnych wezwaniach, ostrzezeniach, pouczeniach, grozbach...)
trafi na posiedzenie, wyrok zapadnie zaocznie i sciagna ci kwote ze zwrotu
podatku (no chyba ze takowy nie wystapi).

ale co do "loterii" McGregor ma racje - SG moze wlepic ci wiecej niz
wysokosc mandatu (ale szanse na to sa naprawde mizerne, a juz napewno nie
"ugotuja" tak studenta).

Aha - jezeli nigdy wczesniej nie stawales w sadzie to moze to byc lekko
stresujace przezycie :))

Pozdrawiam i powodzenia!
MaZ Y. BT1100

Sopel #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

wrote:
[...]

Kiepski argument.
Jezeli stawisz sie do SM do powinienes spokojnie wynegocjowac 50%. Ale to
opcja jezeli chcesz zaplacic. Wtedy wystawiaja juz imienny mandat. (wiem,
zrobilem tak miesiac temu we Wrocku).
Jednak teraz nie zrobilbym tego. Siedzialbym i czekal na mandat. Mysle ze
50% szans ze stawa nie bedzie miala dalszego przebiegu. Drugie 50% szans na
to ze zaplacisz 300zl + drobna za zwloke czy jak to teraz nazywaja (koszty
xyz, srenio 5zl od kazdej 100'wki).
Ja wybralbym opcje 2. (nie cierpie SM!)

PS. To ze miesiac temu wybralem opcje 1 nie znaczy ze zaplacilem ;)

Sopel

T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 30 Maj, 23:53, "Sopel" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

Pewnie bym tak zrobi, ale pisze, ze "w przypadku braku odpowiedzi na
niniejsze wezwanie lub niestawiennictwa sie we wskazanym przez nas
terminie 7 dni od daty jego otrzymania Straz miejska Nysa spowoduje
doprowadzenie przez Policje - Podstawa prawna, art 20$3 Kodeksu
Postepowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2001 Nr 106, p. 1148
ze xm.) wraz z art. 75$2  Kodekstu postepowania Karnego (Dz. U. z 1997
Nr 89, p. 555 ze zm.)".

Kiepski argument.

Skoro (domniemana) niedokladnosc radaru w stosunku do motocyklistow
ani brak stalych dochodow to nie jest powod, to co moze nim byc?
Zdjecie zrobione jest z tylu, wiec nie ma mozliwosci zobaczenia
twarzy. Kurtke i kask moze zalozyc kazdy. Niby wlasciciel pojazdu musi
wskazac kierownika, ale mozna zeznac, ze sie nie pamieta. Podobno
dzialalo to kiedys, chociaz w zaleznosci od sedziego (mogl wymierzyc
kare wlascicielowi). Warto?

Najlepszego, Trydan

bokomaru #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

T#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:
Zdjecie zrobione jest z tylu, wiec nie ma mozliwosci zobaczenia
twarzy. Kurtke i kask moze zalozyc kazdy. Niby wlasciciel pojazdu musi
wskazac kierownika, ale mozna zeznac, ze sie nie pamieta.

na taka sytuacje jest 100% wymowka.
owiadczasz, ze nosisz sie z zamiarem sprzedazy motocykla.
tego dnia umowil sie z Toba  potencjalnym nabywca.
uzyczyles mu motocykla w celu wykonania jazdy probnej.
nazywal sie Yevgenij Kostenko, byl obywatelem Ukrainy.
do zakupu nie doszo.
trudno to podway: Ty dopenie obowizku (czyli wskazae kierujcego), oni mog szuka obywatela Kostenki...

--
bartek & koza xt660x

T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

RS wrote:
W przypadku motocykla - nie wiem, w jaki sposob masz zrobiona fotke? Jak
Ciebie nie da sie rozpoznac (a zakladam ze jechales w kasku) oprocz tego nie
ma numeru rejestracyjnego - to do czego maja sie przyczepic? Jesli jednak
maja numer rejestracyjny - na Twoim miejscu zaplacilbym i mialbym z glowy.

Po prostu: zdjecie jest z tylu. Nie nowoscia sa takie fotoradary. Mi
zdjece zrobil Miltanova 6F. Jak podaje specyfikacja, nie tylko mozna
go ustawic na lapanie oddalajacych sie pojazdow, ale takze na funkcje
autowykrywania. Raz cyka od przodu, raz z tylu. Nie wiem, czy
skuteczne jest wyhamowywanie na wysokosci radaru, zeby miec juz mala
predkosc, gdy miniesz radar, bo byc moze zapamietuje takze pojazd, gdy
jeszcze sie do niego zblizal i pozniej w jakis sposob wiaze sytuacje,
gdy sie zblizal, a pozniej oddalal. Chyba zeby na wysokosci radaru sie
calkowicie zatrzymac, dla pewnosci. Wracajac do tematu, numer
rejestracyjny widac bardzo wyraznie. Kierownik to praktycznie tylko
kurtka, odblaski i kask. Nie ma mowy o rozpoznaniu.

On 31 Maj, 06:11, bokomaru <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

To jest jakas mysl. Dzieki.

Nie moge sobie pozwolic na zaplacenie 300 zl. Zastosuje technike
mieszana. Moto jest na razie na miekkim dowodzie, wiec powiem, ze
kazdy chce sie nim przejechac i czesto kierownik sie zmienia, a tych w
otoczeniu nie brakuje. Nie pamietam dokladnie, kto w tym czasie
prowadzil. Procz tego nosze sie z zamiarem sprzedazy i prawdopodobnie
tego dnia na probe jechal ... (tu jakies bardzo fikcyjne nazwisko).
Poza tym nie przyjme mandatu, poniewaz brak stalych dochodow
uniemozliwia mi jego zaplate.

Co o tym sadzicie?

Najlepszego, Trydan.

Mustafa M#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Co o tym sadzicie?

Przerabiaem ostatnio z samochodem....
Ich nie obchodzi e nie pamitasz kto prowadzi bo wg ustawy masz obowizek
pamita.
Nie dostaniesz mandatu za przekroczenie tylko kar za niewskazanie
kierownika - plus jest taki e nie ma punktw, ale kara czasem jest wiksza
ni mandat.
Raczej moesz prbowa z nieistniejcym kierownikiem.
Widzisz: problem jest taki, e oni maj takich kombinujcych przypadkw
kilkadziesit dziennie. I wiedz jak ludzie kombinuj i wiedz jak ich na
tym kombinatorstwie zay.
I pomimo internetowych porad jak si wywin i tak praktycznie wszyscy
kiedy w kocu pac. Jak nie az przekroczenie to za niewskazanie, za
niezabezpieczenie pojazdu itp
Jeli sd wyda wyrok i ten si uprawomocni to zapa - po pierwsze to jednak
przekroczye i nie ma co si tumaczy, a po drugie jeli nie masz dochodw
i nie zajm Ci zwrotu podatku to chyba nie chcesz si wozi z komornikiem
ktry stwierdzi e Ci zajmie motor....  moe si okaza e dla komornika 300
z nie jest warte zachodu, wyle ze 3 upomnienia i zapomni o sprawie, ale
moe si okaza e nie wyrobi planu i bdzie Ci ciga.
Bo sd i komornik to nie tylko instytucje ale te ludzie i wiele zaley od
tego czy np nie wstali dzi lew nog :)
To jednak troch loteria :)

McGregor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Mustafa" <M#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
planu i bdzie Ci ciga. Bo sd i komornik to nie tylko instytucje ale
te ludzie i wiele zaley od  tego czy np nie wstali dzi lew nog :)
To jednak troch loteria :)

Za mandaty ciga poborca podatkowy. Nie komornik. Poborcy to ludzie pracujcy za prowizj. Maj 4% od tego co cign. S to przewanie mode chopy. Nie cigaj tak intensywnie jak komorniki:-)

--
McGregor

Daniel Strzalinski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

McGregor pisze:

Za mandaty ciga poborca podatkowy. Nie komornik.

Komornik skarbowy

pozdrawiam
Daniel Strzaliski

McGregor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Daniel Strzalinski" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w
wiadomoci news:g20srb$6t$1atlantis.news.neostrada.pl...
McGregor pisze:
Za mandaty ciga poborca podatkowy. Nie komornik.
Komornik skarbowy
pozdrawiam
Daniel Strzaliski

Komornik skarbowy=poborca skarbowy=poborca podatkowy te 3 nazwy funkcjonuj zamiennie.

--
McGregor

Arturro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

<T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote in message news:587282b3-8c23-4820-8f15-3aaa03312d2am44g2000hsc.googlegroups.com...
Witam wszystkich serdeczenie,

300 zlociszy to dla mnie naprawde sporo. Czy jest jakas szansa na
umozenie tego? Czy ma ktos jakies doswiadczenie z tym? Nie przyjac
biletu i poczekac na sad grodzki?

jak ja kiedys (ladne kilka lat temu) dostalem mandat 300 zl  (przyjalem go) jeszcze jako niepracujacy student to go po prostu nie placilem, po kilku miechach przyszedl 1. kwit od komornika, potem chyba drugi. Od tamtego czasu wszystko ucichlo, chyba sie przedawnila sprawa.

pozdrawiam,
Artur

RS #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Mialem podobna przyjemnosc otrzymania zdjecia, ale samochodu :) Bylo to w
W-wie i przekroczylem zaledwie 37 km/h (jechalem 87 km/h). Tez dostalem fote
i pismo, a nawet dzwonili 31 grudnia zebym natychmiast wstawil sie na
komende. Zrobilem tak, nie przyznalem sie ze to ja jechalem, ale przyznalem
sie oczywiscie ze to moj samochod i zaplacilem 300 pln mandatu bez punktow.

[...]

tymczasem
RS

jtd #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Sat, 31 May 2008 02:30:11 +0200, RS napisa(a):

W przypadku motocykla - nie wiem, w jaki sposob masz zrobiona fotke?

Pewnie dosta zdjcie jak prowadzi samochd.

--
SADOMAHO

T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

T#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):
stalo sie tak, ze straz miejsca cyknela mi fotke :(

Halo,

zawitalem u straznikow. Po rozmowie zgodzili sie obnizyc mandat z 300
do 200zl. Punkty zostaly. Zeby sie nie wloczyc po sadach przyjalem.
Czy dobrze zrobilem? Nie wiem.
Mam tylko taki niesmak (znowu sie obudzil...), ze wladza na nas
zeruje. Nie tylko z powodu tego wrednego ustawienia radaru (gdyby to
bylo troche glebiej w terenie zabudowanym, nic bym nie marudzil),
ewidentnie wskazujacym na to, z jakiego powodu naprawde tam stoi.
Niesmak wynika z tego, ze grubej ryby nikt nie tknie, a przeciez
nachapac sie trzeba, wiec zeruja na tym, kto dla nich nie stwarza
zagrozenia. Nasz system prawny niszczy obywateli, za to klania sie
pieniadzom. Zeby nie stracic stolka nikt nie zaryzykuje wydania wyroku
uznajacego np. zakres obrony koniecznej ofiary. Zjezdzam ostro z
tematu i odkrywam Ameryke, ale taki fizjologiczny mnie nastroj zlapal
przez to wszystko. Wybaczcie.

Zrobie tak, jak ktos mi poradzil. Zaplace 10% mandatu (jesli tak mozna
ze straza miejska) w gescie dobrej woli. Pozniej poczekam sobie na ich
ruch.

Najlepszego, Trydan.

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Zjezdzam ostro z
tematu i odkrywam Ameryke, ale taki fizjologiczny mnie nastroj zlapal
przez to wszystko.

Ale konkretnie - kupa czy siki?

--
Jasio
vx etz

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Thu, 05 Jun 2008 17:14:09 +0200, <T#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
Zeby nie stracic stolka nikt nie zaryzykuje wydania wyroku
uznajacego np. zakres obrony koniecznej ofiary.

A to akurat zupena nieprawda.

Najlepszego, Trydan.
Leslie
--